Hej Allesammen
Mit navn er Rasmus Bech, og jeg er journalist i FCM.
Vi er i gang med det kommende magasin og efter opfordring fra bestyrelsen i BW, vil vi gerne have jer fans med på råd.
Vi vil rigtig gerne have jeres bud på, hvilke ti FCM-kampe, der har været de bedste, og hvilke ti FCM-spillere, der er bedst gennem tiden.
Håber at I vil give jeres bud, så vi kan få lavet et rigtig godt magasin.
Med sportslige hilsner
Rasmus Bech
Journalist i FCM
rbe@fcm.dk
FC Midtjyllands magasin
Re: FC Midtjyllands magasin
Fcm-Ab 6-0 27/03/04
Fcm-Bif 5-0 29/07/07
Fcm-Ob 4-0 10/08/08
De 3 kampe glemmer man ikke bare lige
De 10 spillere som jeg syntes har været de bedste:
Mohammed Zidan
Dennis Sørensen
Ajilore Oluwafemi
Frank Kristensen
Kristian Bak Nielsen
Morten Skoubo
Peter Skov Jensen
Mikkel Thygesen
Jesper Mikkelsen
Søren Skriver
Fcm-Bif 5-0 29/07/07
Fcm-Ob 4-0 10/08/08
De 3 kampe glemmer man ikke bare lige
De 10 spillere som jeg syntes har været de bedste:
Mohammed Zidan
Dennis Sørensen
Ajilore Oluwafemi
Frank Kristensen
Kristian Bak Nielsen
Morten Skoubo
Peter Skov Jensen
Mikkel Thygesen
Jesper Mikkelsen
Søren Skriver
Høvdingen af Herning
FCM - Viborg 3-2 pokalsemifinale
FCM - AB 6-0
FCM - Aab 2-1 sølv første gang
FCM - Brøndby 5-0
Spillere top 10
1. Frank Kristensen
2. Mohammed Zidan
3. Kristian Bak Nielsen
4. Dennis Sørensen
5. Simon Poulsen
6. Peter Skov-Jensen
7. Søren Skriver
8. Mikkel Thygesen
9. Thomas Thomasberg
10. Peter Sand
FCM - AB 6-0
FCM - Aab 2-1 sølv første gang
FCM - Brøndby 5-0
Spillere top 10
1. Frank Kristensen
2. Mohammed Zidan
3. Kristian Bak Nielsen
4. Dennis Sørensen
5. Simon Poulsen
6. Peter Skov-Jensen
7. Søren Skriver
8. Mikkel Thygesen
9. Thomas Thomasberg
10. Peter Sand
Så mange spillere har der jo heller ikke været i FCM, men:
Peter Skov
Kristian Bak
Femi
Salami
Simon Poulsen
Zidan
Farlige Frank
Skriver
Jens Jessen
Skoubo
De kampe som står klarest i min erindring er:
FCM - AB 6-0 2004: Den perfekte indvielse af det nye fort, gav virkelig tilskuere troen på en stor fremtid.
FCM - AGF 5-2 2004: Bagude 2-0 efter et kvarter og alligevel kæmpeprygl til århusianerne.
FCM -FCK 2-0 2004: Ingen udfordring var for stor dengang og dengang havde vi krammet på FCKerne på hjemmebane.
FCM-EfB 4-3 2004: Fantastisk underholdende (og kold) fodboldkamp mod et EfB-hold som dengang var klasse.
FCM - AaB 4-1 2005: Bronzemedaljer i en fantastisk fodboldkamp
Bif - FCM 1-3 2006: Udspillede Brøndby på hjemmebane og en kamp som for alvor markerede startskuddet på en gylden periode for FCM.
FCM - AaB 2-1 2007: Første sølvmedaljer efter en kamp på et utroligt højt spillemæssigt niveau fra begge sider.
FCM - Bif 5-0 2007: Udklasseringen af det tidligere storhold.
FCM - FCK 2-2 2007: Igen en kamp på et meget højt niveau og mange neutrale tilskuere snakkede da også om det var sæsonens bedste kamp i ligaen overhovedet.
City - FCM 2-1 2008: Den fortjente Sensation.
Peter Skov
Kristian Bak
Femi
Salami
Simon Poulsen
Zidan
Farlige Frank
Skriver
Jens Jessen
Skoubo
De kampe som står klarest i min erindring er:
FCM - AB 6-0 2004: Den perfekte indvielse af det nye fort, gav virkelig tilskuere troen på en stor fremtid.
FCM - AGF 5-2 2004: Bagude 2-0 efter et kvarter og alligevel kæmpeprygl til århusianerne.
FCM -FCK 2-0 2004: Ingen udfordring var for stor dengang og dengang havde vi krammet på FCKerne på hjemmebane.
FCM-EfB 4-3 2004: Fantastisk underholdende (og kold) fodboldkamp mod et EfB-hold som dengang var klasse.
FCM - AaB 4-1 2005: Bronzemedaljer i en fantastisk fodboldkamp
Bif - FCM 1-3 2006: Udspillede Brøndby på hjemmebane og en kamp som for alvor markerede startskuddet på en gylden periode for FCM.
FCM - AaB 2-1 2007: Første sølvmedaljer efter en kamp på et utroligt højt spillemæssigt niveau fra begge sider.
FCM - Bif 5-0 2007: Udklasseringen af det tidligere storhold.
FCM - FCK 2-2 2007: Igen en kamp på et meget højt niveau og mange neutrale tilskuere snakkede da også om det var sæsonens bedste kamp i ligaen overhovedet.
City - FCM 2-1 2008: Den fortjente Sensation.
- Mini Bager
Spillere:
1: Mohamed Zidan
2: "Farlige" Frank Kristensen
3: Peter Skov Jensen
4: Ajilore Oluwafemi
5: Kristian Bak Nielsen
6: Dennis Sørensen
7: Simon Poulsen
8: Rasmus Daugaard
9: Magnus Troest
10: Simon Kjær
Kampe: (det er svært, der har været mange gode)
1: 6-0 over AB
2: 4-1 over AAB
3: 4-0 over OB
4: 5-2 over AGF
5: 5-0 over Brøndby IF
6: 3-2 over Esbjerg FB
7: 3-0 ude over FC Nordsjælland
8: 7-1 ude over FC Nordsjælland (kan ikke huske om det hed Farum dengang)
9: 3-1 over OB
10: 1-0 ude over Viborg FF (der skulle jo en Viborg kamp med
)
1: Mohamed Zidan
2: "Farlige" Frank Kristensen
3: Peter Skov Jensen
4: Ajilore Oluwafemi
5: Kristian Bak Nielsen
6: Dennis Sørensen
7: Simon Poulsen
8: Rasmus Daugaard
9: Magnus Troest
10: Simon Kjær
Kampe: (det er svært, der har været mange gode)
1: 6-0 over AB
2: 4-1 over AAB
3: 4-0 over OB
4: 5-2 over AGF
5: 5-0 over Brøndby IF
6: 3-2 over Esbjerg FB
7: 3-0 ude over FC Nordsjælland
8: 7-1 ude over FC Nordsjælland (kan ikke huske om det hed Farum dengang)
9: 3-1 over OB
10: 1-0 ude over Viborg FF (der skulle jo en Viborg kamp med
-
Jesper BW1100
De bedste kampe:
1. FCM - VFF 3-2 (Pokalsemien) - Ikke den bedst spillede kamp, men for helvede en rutschebanetur i følelsesmaskinen med et lykkeligt klimaks.
2. FCM - AaB 2-1 (Sølv-kamp) - En kamp på et rigtig højt niveau, krydret med Dennis' lækre kasse gav os vores første sølvmedalje.
3. FCM - BIF 5-0 - Den bedste kamp vi nogensinde har spillet. For helvede det kørte da på skinner dengang!
4. FCM - AB 6-0 - Fortets indvielse og startskuddet til Zidan-shows
5. BIF - FCM 1-3 - Stærk udebanesejr i en periode hvor BIF ikke var så dårlige hjemme endda.
6. FCN - FCM 0-3 (2. sølv) - Lækkert vejr, mange fans i Farum til super udebanetur, afsluttet med 3-0 sejr og det andet sæt sølvmedaljer i klubbens historie.
7. FCM - OB 4-0 - Bedste kamp under TT. Baba var sprudlende. Hvor ville jeg gerne se ham ramme det niveau noget oftere.
8. FCK - FCM 2-2 (Første sølvsæson) - En af de bedste kampe jeg har set FCM spille. Det var simpelthen på et så højt niveau, og Thygesen var nærmest umenneskelig god dengang.
9. FCN - FCM 0-7 - En 7-0 sejr på udebane skal simpelthen med på en Top 10.
10 - FCM - AGF 5-2 - At vende 0-2 til 5-2 mod de hvide var intet mindre end en herlig følelse
Spillere.
1. Zidan - Ingen over. Ingen ved siden af.
2. KBN - En teknisk dygtig forsvarer med en vinderattitude, jernvilje og en lederevne der vil noget!
3. Femi - Hvor jeg dog savner vores herlige nigerianers ro på den defensive midtbane!
4. Farlige - Firmaets mand. Bundsolid og fuldstændig loyal. Et giftig venstreben og en evne i luftrummet som kun ses hos få i Danmark.
5. Peter Skov - Stærk keeper, og vores første danske landsholdsspiller.
6. Dennis Sørensen - Udviklede sig fra fejlindkøb til landsholdsspiller. Var virkelig god i hans sidste tid i FCM.
7. Simon Poulsen - Den knægt var bare vanvittig god. Højrebacksene i SAS-ligaen frygtede ham når han først gik i gang med hans finurligheder på venstrekanten.
8. Jens Jessen - En gennemsympatisk all-rounder der kunne spille overalt på banen. Var med til at bygge FCM op fra bunden.
9. Søren Skriver - Endnu en af de gamle drenge der var med fra starten. Var manden der fik "lært" en ung KBN op grundigt op, bl.a. qua sin rolige udstråling, blik for spillet og hovedstødsstyrke.
10. Thyge - Var flyvende før hans skifte til Tyskland, og i mine øjne en af de bedste i SAS-ligaen på daværende tidspunkt. Har dog desværre kun i glimt ramt det niveau efter sin hjemkomst. Er trods sin unge alder allerede anfører og blandt de vigtigste i truppen. Lad os håbe vi får den "gamle" Thyge tilbage i denne sæson.
1. FCM - VFF 3-2 (Pokalsemien) - Ikke den bedst spillede kamp, men for helvede en rutschebanetur i følelsesmaskinen med et lykkeligt klimaks.
2. FCM - AaB 2-1 (Sølv-kamp) - En kamp på et rigtig højt niveau, krydret med Dennis' lækre kasse gav os vores første sølvmedalje.
3. FCM - BIF 5-0 - Den bedste kamp vi nogensinde har spillet. For helvede det kørte da på skinner dengang!
4. FCM - AB 6-0 - Fortets indvielse og startskuddet til Zidan-shows
5. BIF - FCM 1-3 - Stærk udebanesejr i en periode hvor BIF ikke var så dårlige hjemme endda.
6. FCN - FCM 0-3 (2. sølv) - Lækkert vejr, mange fans i Farum til super udebanetur, afsluttet med 3-0 sejr og det andet sæt sølvmedaljer i klubbens historie.
7. FCM - OB 4-0 - Bedste kamp under TT. Baba var sprudlende. Hvor ville jeg gerne se ham ramme det niveau noget oftere.
8. FCK - FCM 2-2 (Første sølvsæson) - En af de bedste kampe jeg har set FCM spille. Det var simpelthen på et så højt niveau, og Thygesen var nærmest umenneskelig god dengang.
9. FCN - FCM 0-7 - En 7-0 sejr på udebane skal simpelthen med på en Top 10.
10 - FCM - AGF 5-2 - At vende 0-2 til 5-2 mod de hvide var intet mindre end en herlig følelse
Spillere.
1. Zidan - Ingen over. Ingen ved siden af.
2. KBN - En teknisk dygtig forsvarer med en vinderattitude, jernvilje og en lederevne der vil noget!
3. Femi - Hvor jeg dog savner vores herlige nigerianers ro på den defensive midtbane!
4. Farlige - Firmaets mand. Bundsolid og fuldstændig loyal. Et giftig venstreben og en evne i luftrummet som kun ses hos få i Danmark.
5. Peter Skov - Stærk keeper, og vores første danske landsholdsspiller.
6. Dennis Sørensen - Udviklede sig fra fejlindkøb til landsholdsspiller. Var virkelig god i hans sidste tid i FCM.
7. Simon Poulsen - Den knægt var bare vanvittig god. Højrebacksene i SAS-ligaen frygtede ham når han først gik i gang med hans finurligheder på venstrekanten.
8. Jens Jessen - En gennemsympatisk all-rounder der kunne spille overalt på banen. Var med til at bygge FCM op fra bunden.
9. Søren Skriver - Endnu en af de gamle drenge der var med fra starten. Var manden der fik "lært" en ung KBN op grundigt op, bl.a. qua sin rolige udstråling, blik for spillet og hovedstødsstyrke.
10. Thyge - Var flyvende før hans skifte til Tyskland, og i mine øjne en af de bedste i SAS-ligaen på daværende tidspunkt. Har dog desværre kun i glimt ramt det niveau efter sin hjemkomst. Er trods sin unge alder allerede anfører og blandt de vigtigste i truppen. Lad os håbe vi får den "gamle" Thyge tilbage i denne sæson.