Spillere på vej væk

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Re: Oliseh på vej væk?

Indlæg af Acebone »

Hausser skrev:Altså et regulært klassemandskab som der næppe er nogen hold der kan måle sig med herhjemme
Mja, det er vist en sandhed med modifikationer. http://www.bold.dk/nyt/index.php?vis=76854

Lokomotiv vandt senest mesterskabet i 2004, og siden da er det gået støt ned ad bakke for dem. Skal det være rigtig stort i Rusland, skal det vel være CSKA Moskva (et hold, vi selv har haft en pæn chance for at slå ud af UEFA Cuppen tidligere) eller Zenit St. Petersborg. Rubin Kazan bør endda også nævnes, da de har været rigtig gode på det seneste. Både Spartak og Lokomotiv Moskva er blandt de større klubber, men de må betegnes som "sleeping giants" for tiden. Du har dog nok ret i, at det er et spørgsmål om, hvor meget de vil have Oliseh. Pengene er der et sted, det er ganske vist.

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Acebone skrev:
Mja, det er vist en sandhed med modifikationer. http://www.bold.dk/nyt/index.php?vis=76854

Lokomotiv vandt senest mesterskabet i 2004, og siden da er det gået støt ned ad bakke for dem. Skal det være rigtig stort i Rusland, skal det vel være CSKA Moskva (et hold, vi selv har haft en pæn chance for at slå ud af UEFA Cuppen tidligere) eller Zenit St. Petersborg. Rubin Kazan bør endda også nævnes, da de har været rigtig gode på det seneste. Både Spartak og Lokomotiv Moskva er blandt de større klubber, men de må betegnes som "sleeping giants" for tiden. Du har dog nok ret i, at det er et spørgsmål om, hvor meget de vil have Oliseh. Pengene er der et sted, det er ganske vist.
Ja og FCK slog Man. United i 2006, ergo må de også være et niveau over englænderne. Som du nok kan se, så kan man ikke gøre det sådan op. Husker du i øvrigt den kamp du linker til? Sjældent har man da set noget så ufortjent i fodboldhistorien, hvor et ultradefensivt FCK mandskab hentede en svineheldig sejr på det sædvanlige gratis straffe.

Lokomotiv ER et klassemandskab og helt klart også en klasse over nogle danske hold, man kan jo bare se på de spillere de har på holdet og til de priser de generelt bliver handlet for. At et dansk hold kan matche dem over en kamp eller to, betyder ikke at vi er på niveau med dem, ellers er AaB jo også bedre end La Coruna.

Hvis de vil købe Oliseh, så har de helt sikkert også mulighederne for at ligge en ordentlig sum penge for ham og det kan vi vel håbe at de vil, som tingene er lige nu, så har vi mere behov for penge end talenter.

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

Hausser skrev:Ja og FCK slog Man. United i 2006, ergo må de også være et niveau over englænderne. Som du nok kan se, så kan man ikke gøre det sådan op.
Det var vist heller ikke det, jeg sagde. Jeg siger bare, at Lokomotiv så sandelig har set bedre dage, og at FCK kan præstere lige så godt internationalt, som Lokomotiv kan. FCK kan i mine øjne klart måle sig med dem. Om de spiller defensivt kan da være ligegyldigt. En sejr er stadig en sejr.

Hvis du siger klassemandskab til en russer, siger han ikke Lokomotiv Moskva. Men definitionen på et klassemandskab er vil altid være subjektiv, så derfor kan jeg ikke sige, at du ikke har ret. Blot, at der er op til flere bedre hold i Rusland. Den russiske liga er klart over den danske, men forskellen på Lokomotiv Moskva og FC Moskva er mindre, end du gør den til. Der er lidt AGF og Randers over dem (efter russiske standarder, forstås).

Jeg holder på, at et dansk tophold kan spille lige op med et russisk midterhold. Vi skal ikke forklejne vores liga mere end højst nødvendigt.

Og nu er Lokomotivet vidst også kommet ret langt af sporet, så ikke mere om dén sag fra min side.

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Acebone skrev:
Det var vist heller ikke det, jeg sagde. Jeg siger bare, at Lokomotiv så sandelig har set bedre dage, og at FCK kan præstere lige så godt internationalt, som Lokomotiv kan. FCK kan i mine øjne klart måle sig med dem. Om de spiller defensivt kan da være ligegyldigt. En sejr er stadig en sejr.

Hvis du siger klassemandskab til en russer, siger han ikke Lokomotiv Moskva. Men definitionen på et klassemandskab er vil altid være subjektiv, så derfor kan jeg ikke sige, at du ikke har ret. Blot, at der er op til flere bedre hold i Rusland. Den russiske liga er klart over den danske, men forskellen på Lokomotiv Moskva og FC Moskva er mindre, end du gør den til. Der er lidt AGF og Randers over dem (efter russiske standarder, forstås).
Pointen er jo netop du ikke kan gøre det op over en eller to kampe. FCM ville jo også være suveræne nedrykkere i P.L, men derfor var vi alligevel et kussehår fra et slå et engelsk mandskab med spillere i 250 millioners klassen på holdet.

Og som du ganske rigtigt siger, så rangerer den russiske liga over den danske og derfor behøver man heller ikke være noget ultimativt tophold i den russiske liga for at slå de bedste danske, ligesom midterholdene i England f.eks også er bedre end vores de bedste, ligesom bundholdene i øvrigt også er. Hvis Lokomotiv er AGF eller Randers efter russiske standarder, så er Aston Villa og Everton vel det efter engelske, men det gør da ikke FCK bedre end dem?

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

Jeg har på intet tidspunkt talt om den engelske liga, for den er så endnu bedre. Jeg synes, det er nogle lidt søgte eksempler, du kommer med. Men okay. Man kan kigge på resultaterne fra den russiske liga, og så kan man selv gøre op, hvad man mener om Lokomotiv Moskva, FC Moskva osv., osv.

http://www.bold.dk/statistik/tabel.php?liga=109

Jeg står ved de ord, jeg vist lige nåede at redigere ind til sidst. At man ikke skal forklejne den danske liga. Danske hold har vist store ting i Europa.

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Acebone skrev:Jeg har på intet tidspunkt talt om den engelske liga, for den er så endnu bedre. Jeg synes, det er nogle lidt søgte eksempler, du kommer med. Men okay. Man kan kigge på resultaterne fra den russiske liga, og så kan man selv gøre op, hvad man mener om Lokomotiv Moskva, FC Moskva osv., osv.

http://www.bold.dk/statistik/tabel.php?liga=109

Jeg står ved de ord, jeg vist lige nåede at redigere ind til sidst. At man ikke skal forklejne den danske liga. Danske hold har vist store ting i Europa.
Nu snakker jeg ikke om FC Moskva, men om Lokomotiv. Og det er da fuldstændigt korrekt at den danske liga har flyttet sig, men det har den russiske, og Østeuropa generelt, altså også. Hold fra Rusland, Ukraine og Rumænien har vist rigtigt meget de sidste år i Europa og er stadig 1-2 skridt foran Danmark og her mener jeg også Lokomotiv hører til. Det sidste eksempel derpå er jo, at ligaen absolut største profil, Fall, ikke er i nærheden af holdet i den russiske storklub.

Men fuck det, det er sagen uvedkommende, hovedsagen er at en rigtig stor international klub med pungen i orden, måske vil hente en af vores talenter og der har heldigvis råd til at betale såfremt de vil hente Oliseh..

974

Thyge på vej væk?

Indlæg af 974 »

http://www.bold.dk/nyt/Thygesen-rygtes-til-Trabzonspor

Godt det kun er løse rygter indtil videre..

Men et sådan rygte må næsten have en eller anden reel oprindelse

Synes dog ikke at han skal tage til Tyrkiet - det er i mine øjne et lidt for omsust sted at spille

pow21

Indlæg af pow21 »

fuck det håber jeg ikke. transfermarkedet er jo helt andeledes disse dage og man får ikke ret meget for spillerne :?

The FCM FAN

Re: Spillere på vej væk

Indlæg af The FCM FAN »

Nej ikke Thygesen!

Jeg mener Thygesen er en af de vigtigste spillere på holdet, hvis ikke den vigtigste spiller.

Og hvis han bliver solgt, så SKAL! Jens Ørgaard ud og købe en klasse afløser, for ellers tror je, desværre at det kan blive en sløjere sæson end den sidste ?

Brugeravatar
Hausser

Re: Thyge på vej væk?

Indlæg af Hausser »

974 skrev:http://www.bold.dk/nyt/Thygesen-rygtes-til-Trabzonspor

Godt det kun er løse rygter indtil videre..

Men et sådan rygte må næsten have en eller anden reel oprindelse

Synes dog ikke at han skal tage til Tyrkiet - det er i mine øjne et lidt for omsust sted at spille
Altså, hvis man tænker lidt rationelt over det, så er det måske ikke så dumt endda.

Det lader til at man vil satse på Albæk og Izunna på den centrale midtbane og det er måske derfor, primært en hængende (alsidig) angriber som vi kommer til at miste såfremt, en hængende angriber som imo ikke har vist så særligt målfarlig. Kunne man tjene en fornuftig skilling (måske 15 millioner?), så kunne de både lappe nogle huller og samtidigt frigive penge til at hente en erstatning og her ville Ilsø i så fald være oplagt.

Skal der sælges, så mener jeg bestemt ikke det ville være det værste salg..

The FCM FAN

Indlæg af The FCM FAN »

Det lader til at man vil satse på Albæk og Izunna på den centrale midtbane og det er måske derfor, primært en hængende (alsidig) angriber som vi kommer til at miste såfremt, en hængende angriber som imo ikke har vist så særligt målfarlig. Kunne man tjene en fornuftig skilling (måske 15 millioner?), så kunne de både lappe nogle huller og samtidigt frigive penge til at hente en erstatning og her ville Ilsø i så fald være oplagt.
Ja det lader helt sikkert til, at man vil satse på Albæk og Izunna på den centrale midtbane, og med det talent der er i de to spillere ville alt andet, vel også være dumt.

Man kunne sikkert sagtens få 15 millioner for thygesen og købe en Ilsø som erstatning, jeg mener bare at han er vores anfører har en vigtig rolle på holdet, han er en af de rutinerede, på trods af hans relavtiv unge alder, Hvis han blev solgt mener jeg bare man ville komme til at mangle hans arbejds ivrighed, Hvis man alligevel solgte ham, og Ilsø kom ind ville man miste en af dee bærende spillere, og erstatte ham med en "Uprøvet" spiller på dette niveau

HauG

Re: Thyge på vej væk?

Indlæg af HauG »

Umiddelbart håber jeg ikke det er sandt, da jeg er vild med Thyge som spillertype. Hans fightervilje er super og jeg tror hans indflydelse på holdet er af stor betydning(han er jo også anfører).

For Thyge personligt ved jeg ikke hvor godt skiftet vil være. Jeg kender ikke meget til den tyrkiske liga, men de store klubber er da jævnligt med i de store europæiske turneringer, så hvis man gerne vil spille i europa syntes det måske som en fin mulighed med Tyrkiet. Så tror jeg stemningen på stadions er helt i top, så stemningsmæssigt tror jeg at man som spiller vil få nogle fede oplevelser. Jeg kender ikke de økonomiske perspektiver, men dog tror jeg hyren er højere end i Danmark. Det begrunder jeg med at der trods alt er hevet et par store spillere til ligaen som formentligt ikke vil gå for en sas-liga løn. Men om det kun er de store spillere er en mulighed. Den europæsike interesse for tyrkisk fodbold er ikke den samme som i Tyskland, England eller Italien. Ligaen er ikke så profileret, hvilket måske kan trække ned på attraktiviteten.
Så samlet set kunne der være muligheder for Thyge i at skifte.

For FCM ved jeg ikke hvor attraktivt et salg vil være. Er overgangssummen høj nok så skal vi sælge. Jeg ved dog ikke hvad et stort nok bud er. Det er vel en vurdering af hvor presset økonomien i klubben er, og hvor stor betydning Thyge har for holdet, og hvilke erstatninger der er i truppen eller mulig køb. Jeg tænker der måske er talenter i klubben, men de måske ikke er 100% klar til at tage en sæson som start 11'er endnu. Så måske det ville passe bedre med et Thyge salg om 1-1½år. Men om der er nogen som vil betale der ved man jo ikke. Thyge kan jo blive skadet eller få en formnedgang.

Så jeg tænker at hvis FCM tror på talenterne er på midtbanen er klar allerede nu og budet ligger omkring 15-20mio skal man seriøst overveje om det ikke ville være en god ide at sælge.
Er talenterne ikke helt klar til en hel sæson som start 11'er, så ville jeg kun sælge hvis budet var 25-30mio. Og alternativt vente med at sælge 1-2år og så lade talenterne kommer til. Og så krydse fingre for han stadig er 15-20mio værd til den tid.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Jeg er 99% sikker på at han ikke bliver solgt, og det er der flere grunde til:

1) klubben var ude efter FCK's Hutchinson, men FCK ville ikke sælge, da de ikke havde penge nok til at betale de 30. mio. som FCK forlangte - de ville betale beløbet over fire gange, og det var FCK ikke villige til at acceptere, så derfor tror jeg heller ikke de kan betale FCM, hvad de ønsker for ham, da det nok er, som HauG siger mellem 20 og 25 mio. for ham, og da de ikke kan betale det, forlanger FCM automatisk flere penge.

2) Jeg tror ikke Thyge er interesseret i et skifte til Tyrkiet - jeg tror han har brændt nallerne nok, én gang - og venter derfor med at skifte, til han ved det er en klub som vil have ham, og bruge ham, og ikke bare hente ham som en erstatning for Hutchinson, som var deres første valg.

3) FCM har udtalt at de forsøger at holde på stam-spillerne - og for en gangs skyld, så tror jeg faktisk de holder deres ord, og sælger ham ikke.

Men når det så er sagt, så mener jeg ikke Thyge er uerstattelig for os - hans niveau i foråret var, faktisk hele sidste sæson, var ikke som vi var vant til at se ham, så derfor mener jeg godt at vi ville være i stand til at hente en på samme niveau som ham, for mindre penge.
Vi kan tabe, men aldrig besejres

mnm123

Indlæg af mnm123 »

jeg mener hvis vi kan få 15-20 mill. for Thyge nu så sælg ham for godt nok er han vores anfører men der findes andre og hvor gosdt er det lige Thyge han præsterede over hele sidste sæson? I truppen har vi allerede spillere som kan spille den hængende angriber Baba, Ken som begge bedst kan li at arbejde der fra, så pengene fra et evt. salg kan gå til en super midt forsvar og til at stoppe hullet i økonomien når års regnskabet kommer ud.

Bobby

Indlæg af Bobby »

Arff skrev:1) klubben var ude efter FCK's Hutchinson, men FCK ville ikke sælge, da de ikke havde penge nok til at betale de 30. mio. som FCK forlangte - de ville betale beløbet over fire gange, og det var FCK ikke villige til at acceptere, så derfor tror jeg heller ikke de kan betale FCM, hvad de ønsker for ham, da det nok er, som HauG siger mellem 20 og 25 mio. for ham, og da de ikke kan betale det, forlanger FCM automatisk flere penge.
De ville gerne betale 30 mill. for Hutchinson, men de ville betale over 4 rater, og det vil FCK ikke være med til.
/Bobby

Besvar