DBU har fra næste sæson indført en regel om hjemmeudviklede spillere, hvor der i en 25 mands A-trup som minimum er 8 hjemmeudviklede spillere, heraf skal 4 af dem være fra egen klub/moderklubber og have spillet i klubben i 36 måneder fra de er 15 til 21 år, og de resterende 4 skal have fået samme uddannelse i andre danske klubber.
Jeg tror ikke det får den store betydning for FCM da vi har en del unge spillere i A-truppen, særligt hvis det også tæller afrikanerne. Det kan vel give problemer i klubber som FCK og OB der bruger mange etablerede spillere.
Er der nogen der har overblik over de andre trupper der kan redegøre for hvad betydning det kan få for dem?
I kan se artiklen her: http://www.dbu.dk/news/newsShow.aspx?id=251619
Hjemmeudviklede spillere
Re: Hjemmeudviklede spillere
Der er alt for meget hensigtsparagraf og med livrem og seler over den regel. Dvs reglen er lavet så lempelig at der jo alligevel er ingen som risikerer at komme i klemme og derfor er nødt til at prioritere anderledes.
4 egenudviklede spillere er ikke meget og 8 "hjemmeudviklede" spillere heller ikke. Tvivler meget på at der er nogen der ikke har 8 danskere i truppen herhjemme, eller 4 spillere af egen avl for den sags skyld. Selv om FCK er kendt for at nedprioritere talentudviklingen, har de jo alligevel Kvist, Hjalte + talenterne Albrechtsen, Danni Jensen, Delaney og Özdogan, som er af egen avl og selvfølgelig en stor flok danskere som alle er hjemmeudviklede.
Altså, det her er næppe en regel som rokker særligt meget ved noget som helst..
4 egenudviklede spillere er ikke meget og 8 "hjemmeudviklede" spillere heller ikke. Tvivler meget på at der er nogen der ikke har 8 danskere i truppen herhjemme, eller 4 spillere af egen avl for den sags skyld. Selv om FCK er kendt for at nedprioritere talentudviklingen, har de jo alligevel Kvist, Hjalte + talenterne Albrechtsen, Danni Jensen, Delaney og Özdogan, som er af egen avl og selvfølgelig en stor flok danskere som alle er hjemmeudviklede.
Altså, det her er næppe en regel som rokker særligt meget ved noget som helst..
- Og det er jeg faktisk glad for.
Vi skal ikke have alle mulige regler, der sætter en stopper for klubbernes muligheder. Hvis den danske liga skal blive ved med at være attraktiv, har vi brug for lempelige regler. Talentudvikling skal klubber som FCM, Brøndby og Lyngby og flere andre nok blive ved med at satse på. Talentudvikling er nemlig en god forretning, så jeg kan slet ikke se, hvorfor DBU skulle være bekymrede.
Vi skal ikke have alle mulige regler, der sætter en stopper for klubbernes muligheder. Hvis den danske liga skal blive ved med at være attraktiv, har vi brug for lempelige regler. Talentudvikling skal klubber som FCM, Brøndby og Lyngby og flere andre nok blive ved med at satse på. Talentudvikling er nemlig en god forretning, så jeg kan slet ikke se, hvorfor DBU skulle være bekymrede.
Jamen det er jeg helt enig i og jeg mener heller ikke der er noget behov for at regulere på fodbolden i DK p.t, det går trods alt bedre end i meget lang tid og syntes også det virker til at være mange spændende danske talenter på vej, ihvertfald af defensive spillere.Acebone skrev:- Og det er jeg faktisk glad for.
Det er også derfor jeg har svært ved at forstå formålet med paragraffen, for den ændrer ingenting.
Næh, det er også ret spøjst. DBU keder sig vel i sommervarmen.Hausser skrev:Det er også derfor jeg har svært ved at forstå formålet med paragraffen, for den ændrer ingenting.
Det, jeg bekymrer mig mest over, er, at det virker som om, man ikke må bruge flere end 25 spillere på en sæson. Det kunne en klub da godt få brug for over en hel sæson; især en klub med mange talenter (læs: os). Men jeg skal ærligt indrømme, at jeg ikke helt har undersøgt de regler til bunds.
Spiller under 21 behøver ikk være registreret, man kan bruge så mange af dem som man vilAcebone skrev:Næh, det er også ret spøjst. DBU keder sig vel i sommervarmen.Hausser skrev:Det er også derfor jeg har svært ved at forstå formålet med paragraffen, for den ændrer ingenting.
Det, jeg bekymrer mig mest over, er, at det virker som om, man ikke må bruge flere end 25 spillere på en sæson. Det kunne en klub da godt få brug for over en hel sæson; især en klub med mange talenter (læs: os). Men jeg skal ærligt indrømme, at jeg ikke helt har undersøgt de regler til bunds.
FCM!
FCM!
FCM!
FCM!
FCM!
Ah, det var jo bare dét, jeg ville høre!tubbe93 skrev:Spiller under 21 behøver ikk være registreret, man kan bruge så mange af dem som man vil
Vi kommer ikke i nærheden af at skulle bruge 25 spillere over 21. Så skal vi i hvert fald købe stort ind.
- Colt Sivas
Eneste betydning det får - er at ingen hold udvikler sig som f.eks. Arsenal, som kan stille op uden en eneste engelsk spiller på holdet.Hausser skrev:Det er også derfor jeg har svært ved at forstå formålet med paragraffen, for den ændrer ingenting.
Syntes det er fint nok at DBU justere sine regler så de passer med de internationale. Reglerne er så lempelig, at ingen klubber får problemer med deres nuværende setup.
Bagsiden af medaljen kan så være at flere klubber vil jagte de helt unge talenter.
Zebraen kan ikke slippe for sine striber. Jeg bære mine med stolthed.
Det kan man faktisk stadig, Arsenal er jo eksemplet på en klub som henter talenter så tidligt at de falder ind i kategorien hjemmeudviklede, ligesom FCMs afrikanere i øvrigt også gør´det.Colt Sivas skrev: Eneste betydning det får - er at ingen hold udvikler sig som f.eks. Arsenal, som kan stille op uden en eneste engelsk spiller på holdet.
Syntes det er fint nok at DBU justere sine regler så de passer med de internationale. Reglerne er så lempelig, at ingen klubber får problemer med deres nuværende setup.
Bagsiden af medaljen kan så være at flere klubber vil jagte de helt unge talenter.
- Colt Sivas
Der var også det jeg forsøgte at hentyde til med jagten på unge talenterHausser skrev:Det kan man faktisk stadig, Arsenal er jo eksemplet på en klub som henter talenter så tidligt at de falder ind i kategorien hjemmeudviklede, ligesom FCMs afrikanere i øvrigt også gør´det.Colt Sivas skrev: Eneste betydning det får - er at ingen hold udvikler sig som f.eks. Arsenal, som kan stille op uden en eneste engelsk spiller på holdet.
Har klubberne investeret al det arbejde i spillerne skal det selvfølgelig også belønnes. Modsat klubber der går ud og henter 8-10 udlandske lottokuponer alá det Viborg gjorde i håb om overlevelse i sin tid.
Zebraen kan ikke slippe for sine striber. Jeg bære mine med stolthed.