Velkommen til Arek Onyszko

Om FC Midtjylland og Black Wolves

Brugeravatar
Ulvemor

Re: Velkommen til Arek Onyszko

Indlæg af Ulvemor »

Hvad skal vi dog med den tudeprins!!

/Ulvemor

5198

tvivl

Indlæg af 5198 »

er sku i tvivl om det er det rigtige at gøre

På den ene side er han en af dem bedste målmænd i ligaen, dog ved jeg ikke om det er det rigtige at gøre, da han har en meget ”dårlig” fortid med den voldsdom.
Har sku lidt blandet følelser om det.

Men på bundlinjen er han alt hvad fcm har søgt efter masser af rutine til at stabiliser forsvaret og han er en top målmand.

Brugeravatar
Jakobnw

Indlæg af Jakobnw »

Wow den havde jeg ikke set komme...
Jeg havde troet - og håbet at vi havde troet lidt mere på vores U21 målmand Heinze.
Men nu får vi da endnu mere høvl fra de andre klubber da dette skifte sikkert ikke er populært ;)
De er allerede også ved at nedsable os på bolds forum :)

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Først og fremmest, så er Onyszko den nok bedste målmand i superligaen, og han har en vinder attitude som er yderst sjælden her i landet!
Samtidig er han super professionel omkring sin sport, og på den måde en god rollemodel.

Men han har dæleme også nogle uheldige sider, spørgsmålet er hvordan han overhovedet passer ind i vores trup. Jeg kan nemt forestille mig ham og Frank ende i hvert sit ringhjørne da de er så forskellige som dag og nat. Frank er manden på toppen af hierakiet i FCM, og nu kommer der en som sandsyneligvis ikke har tænkt sig at være ydmyg og indrette sig. Det varsler ballade hvis de to ikke kan finde fælles fodslag?

Og så har vi Lasse Heinze, som er blevet bedre og bedre og faktisk ser rigtig lovende ud, Onyszko er indiskutabelt en bedre målmand, og Heinze ryger på bænken i samme sekund Arek træder ind. Det er en skam!

Omvendt må vi heller ikke være blege for at mange af de problemer ved dødbolde vi har lidt under, har Heinze haft en stor aktie i, skal man mon se det sådan at Ørgaard har opgivet Heinze? Der er næsten ikke andre forklaringer.

Om man kan lide Arek Onyszko eller ej, så sætter det ihverfald fut i FCM når sådan en type ankommer, om det bliver godt eller skidt må tiden vise, han skal ihverfald have chancen.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Jakobnw skrev:Wow den havde jeg ikke set komme...
Det havde jeg til gengæld ;-)

Jeg er på ingen måde positiv overfor det, som Arek har gjort, og vil aldrig forsvare det.

Men det er også min faste overbevisning ift lovovertrædere at det er et anliggende mellem retsvæsenet og synderen, og når man har udstået sin straf, mener jeg ikke arbejdspladser skal give ekstra straffe. Og det er sådan ligegyldigt om man hedder Arek eller Erik.

På plussiden har vi her fået den markante forstærkning på målmandsposten som vi har manglet siden PSJ. Det er RIGTIG godt.

På negativsiden er Arek en hat uden lige, der kommer med mærkelige udtalelser i pressen og skaber en masse uro, ligesom vi må forvente at han får en hård medfart af andre klubbers fans. Forhåbentlig kan klubben og han selv håndtere det. En mundkurv vil være en god ting......

Brugeravatar
PS

Indlæg af PS »

Rent sportsligt er det da helt fantastisk, vi har ikke været helt i top på målmandsposten i lang tid, og nu får vi en af de bedste målmænd i dk.
Som jeg tidligere har sagt er Heinze da en udemærket målmand, men han er endnu ikke dygtig nok i mine øjne. Måske han kan "vokse" i den periode Arek kommer til at være i klubben.

Signalværdien i at ansætte en voldsdømt, ser jeg ikke som værende et stort nok problem, til ikke at gøre det.

Og skid da hul i hvad de andre mener.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Ravnen skrev:Omvendt må vi heller ikke være blege for at mange af de problemer ved dødbolde vi har lidt under, har Heinze haft en stor aktie i, skal man mon se det sådan at Ørgaard har opgivet Heinze? Der er næsten ikke andre forklaringer.
Det tror jeg bestemt ikke, men vi kan ikke vente 2-3 år på at Heinze bliver god. Målmandsposten har været det punkt, hvor vi har været allersvagest besat ift de andre tophold. Heinze er en ok målmand, men han er ikke ligefrem kandidat til det gyldne bur ret ofte......

2 år til Arek og så kan Heinze overtage efterfølgende. Det er altså ikke nogen naturlov at man skal stå fast med hans alder.

En gratis Arek, som man sandsynligvis også har kunne presse på lønsiden er fra et økonomisk synspunkt en fantastisk forretning. Desuden passer det jo også fint med FCMs brand som klassens frække dreng ;-)

Brugeravatar
Jakobnw

Indlæg af Jakobnw »

http://www.bold.dk/nyt/?vis=103205&fanmail=true
Forventelig reaktion fra Lasse.
Med hensyn til Arek er han nok vant til tilråb i og med at han har den personlighed han har... Men jeg skal da lige vende mig til tanken om at have ham i truppen...

ikazoo

Indlæg af ikazoo »

Jeg kan desværre ikke se, hvordan vi kan byde velkommen til Onysko, vil hellere sige farvel, og tak for din tid i dansk fodbold, og held og lykke i Polen :P
Ja, måske har I ret i at Heinze ikke er moden endnu, men men men han har dælme stået nogle brandkampe, og måske været lidt uheldig i andre.
Ok, så lad os satse på en erfaren målmand, enig eller ej.
Men for gud skyld glem alt om Onysko, han er absolut ikke min kop te, havde jeg ikke stoppet som sponsor ved sommerpausen, så havde jeg under alle omstændigheder nu.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Noget af en krigserklæring fra Heinze (http://www.bold.dk/nyt/Heinze-Jeg-er-chokeret) Det er en udemærket reaktion, og ja han ordnede jo både Anders Rasmussen og Ola Tidman, og nu får han for alvor en udfordring.

Dondy

Indlæg af Dondy »

Det er da dejligt man har fundet en ny spiler man kan hade. Når han har skaffet FCM en top to placering i næste sæson på bund solidt målmandsspil som han forøvrigt har leveret i over 10 år i sas ligaen nu så kan vi jo se hvor mange der hader ham. Og de sponsorer der skulle springe fra skal man jo så veje op imod dem der vil være sprunget fra hvis vi slutter nr 4-6 i stedet for 1-2.

Jeg synes det er en klar styrkelse, og måske behøver vi ikke engang købe nye forsvarer nu da jeg er overbevist om at Onysko nok skal kunne dirregerer dem. Ang. Frank så kan det godt ske han er højest i hierakiet, men for mig at se så er Onysko hentet som forsvars kaptain og en fandens god en af slagsen. Frank har jo vist han ikke formår at lede holdet hvilket vel også er derfor han ikke er anfører mere.

Heinze er en fin målmand, men op imod Onysko mangler han flere længder i mine øjne. Klasse signing af Ørgaard efter min mening.

Så skal vi bare af med Raska og måske have en målscorer så er vi klar til den nye sæson.

Velkommen Onysko håber på to gode år med dig som ankermand.

Er der forøvrigt nogen der ved hvornår han skal afsone sin dom?

mnm123

Indlæg af mnm123 »

helt klar en forstærkning som bringer os tættere på toppen, og v har lidt under at målmandsposten har hængt i flere år, så velkommen til Onyzko og så må vi ta det andet som det kommer med tilråb og tilsvining i div. presse.

RL/UBM

Indlæg af RL/UBM »

Han kan stadig nå at anke sin dom...
Vi kommer kun for roulade!

tubbe93

Indlæg af tubbe93 »

Dondy skrev: Så skal vi bare af med Raska og måske have en målscorer så er vi klar til den nye sæson.

Velkommen Onysko håber på to gode år med dig som ankermand.

Er der forøvrigt nogen der ved hvornår han skal afsone sin dom?
Hvis den målscorer så bare er Gilberto så er mit transfervindue reddet :D
På bold skriver de i vinterpausen ..
FCM!
FCM!
FCM!

Besvar