Åndsvag sang...
-
YahooSeeker [Bot]
Åndsvag sang...
Hej.
Først - Tak for endnu en fantastisk aften på fortet, med dejlig stemning, fed tifo og lækker fodbold...
Jeg har mange gange siddet og krummet tæer over, at BW synger (efter min mening) den mest åndsvage sang. Det drejer sig om en sang med teksten " smadrer ik' sig selv... ... Vi skal nok gi' hjælp..." Jeg mener, at jeg hørte den første gang i Horsens. Jeg håbede virklig at den gik i glemmebogen, men nu er den desværre blevet en af favoritsangene:-(
Jeg synes ikke, at den har noget som helst med fodbold at gøre... Den opfordre vel nærmere til vold?!? Og hvordan støtter den lige FCM???
Jeg håber virkelig, at nogen (med indflydelse) vil sætte sig ned og tænke over om den overhovedet hører hjemme i BW... Og forhåbentlig smide den i skraldespanden (hvor den hører til)...
Dog skal det lige siges, at den en enkelt gang blev omformuleret til "Brøndby vinder ikke ad sig selv... " i dag, og så synes jeg at den er helt OK! Men desværre blev den første og åndsvage version taget i brug igen senere i kampen:-(
/Steffen
Først - Tak for endnu en fantastisk aften på fortet, med dejlig stemning, fed tifo og lækker fodbold...
Jeg har mange gange siddet og krummet tæer over, at BW synger (efter min mening) den mest åndsvage sang. Det drejer sig om en sang med teksten " smadrer ik' sig selv... ... Vi skal nok gi' hjælp..." Jeg mener, at jeg hørte den første gang i Horsens. Jeg håbede virklig at den gik i glemmebogen, men nu er den desværre blevet en af favoritsangene:-(
Jeg synes ikke, at den har noget som helst med fodbold at gøre... Den opfordre vel nærmere til vold?!? Og hvordan støtter den lige FCM???
Jeg håber virkelig, at nogen (med indflydelse) vil sætte sig ned og tænke over om den overhovedet hører hjemme i BW... Og forhåbentlig smide den i skraldespanden (hvor den hører til)...
Dog skal det lige siges, at den en enkelt gang blev omformuleret til "Brøndby vinder ikke ad sig selv... " i dag, og så synes jeg at den er helt OK! Men desværre blev den første og åndsvage version taget i brug igen senere i kampen:-(
/Steffen
Senest rettet af YahooSeeker [Bot] 1. jun 2005, 22:59, rettet i alt 1 gang.
-
Harder
Selvkritik
Nu emnet med sange lige er oppe og vende så vil jeg lige give mit besyv med.
Jeg synes det er på tide med noget alvorlig selvkritik på Nordea! Nu må det stoppe med at synge sange som "Allez! Vi er jyderne, vi er jyderne..." det er jo direkte pinligt og til at krumme tæer over. Jeg er godt klar over at sang repetoiret ikke er særlig stort endnu, men ligefrem at hugge andre klubbers mest populære sange er fandme at gå over stregen. Dette er ikke det eneste sørgelige eksempel på folks sørgelige fantasi, men jeg håber så sandelig at det er sidste gang vi hører den på stadion, lad den for guds skyld ikke bide sig fast!
DET ER IKKE FEDT AT HUGGE ANDRE KLUBBERS SANGE FOR SÅ AT ÆNDRE MINIMALT I TEKSTEN!
Næ, lad os holde til andre nye sange som er unikke!
ALLEZ OH! ALLEZ OH! VORES HELTE ER (STADIGVÆK) IKKE TIL AT SLÅ!
/Harder - Nu vildere end nogensinde...
Jeg synes det er på tide med noget alvorlig selvkritik på Nordea! Nu må det stoppe med at synge sange som "Allez! Vi er jyderne, vi er jyderne..." det er jo direkte pinligt og til at krumme tæer over. Jeg er godt klar over at sang repetoiret ikke er særlig stort endnu, men ligefrem at hugge andre klubbers mest populære sange er fandme at gå over stregen. Dette er ikke det eneste sørgelige eksempel på folks sørgelige fantasi, men jeg håber så sandelig at det er sidste gang vi hører den på stadion, lad den for guds skyld ikke bide sig fast!
DET ER IKKE FEDT AT HUGGE ANDRE KLUBBERS SANGE FOR SÅ AT ÆNDRE MINIMALT I TEKSTEN!
Næ, lad os holde til andre nye sange som er unikke!
ALLEZ OH! ALLEZ OH! VORES HELTE ER (STADIGVÆK) IKKE TIL AT SLÅ!
/Harder - Nu vildere end nogensinde...
-
Poulsgaard
Re: Selvkritik
Harder Harder Harder ikke råbe, vi vil alle gerne høre dine argumenter, men hvis du råber kommer du til at se ud som et barn der kun _kan_ råbe ikke argumentere sagligt !
Jeg ser det nu nærmere som et komisk indslag efter at FCK har råbt "vi er mesterne" og "bonderøve" til Faxe.
Jeg mener at sangen var helt på sin plads, men at den ikke har mere at gøre i denne sæson (efter som vi kun skal spille mod jydske hold
))
Poulsgaard
Jeg ser det nu nærmere som et komisk indslag efter at FCK har råbt "vi er mesterne" og "bonderøve" til Faxe.
Jeg mener at sangen var helt på sin plads, men at den ikke har mere at gøre i denne sæson (efter som vi kun skal spille mod jydske hold
Poulsgaard
-
Egebjerg
Debatten er oppe i en anden tråd, hvor jeg blandt andet har givet udtryk for min holdning til "smadrer ik sig selv"... min negative holdning blev mødt med svaret "jamen der er mange der synger med n¨r vi synger den"...
Ege
Kom lad og ralse med vores nøglebundter n¨r fcm har hjørnespark... (lyder fedt)
Ege
Kom lad og ralse med vores nøglebundter n¨r fcm har hjørnespark... (lyder fedt)
-
Anni
Egebjerg skrev:
-------------------------------------------------------
> Debatten er oppe i en anden tråd, hvor jeg blandt
> andet har givet udtryk for min holdning til
> "smadrer ik sig selv"... min negative holdning
> blev mødt med svaret "jamen der er mange der
> synger med n¨r vi synger den"...
>
>
> Ege
>
> Kom lad og ralse med vores nøglebundter n¨r fcm
> har hjørnespark... (lyder fedt)
Undskyld mig Egebjerg, men jeg mener, vi vil se totalt åndsvage ud, hvis vi står og rasler med vores nøgler. Så hellere synge smadre sangen
)
Anni
> Debatten er oppe i en anden tråd, hvor jeg blandt
> andet har givet udtryk for min holdning til
> "smadrer ik sig selv"... min negative holdning
> blev mødt med svaret "jamen der er mange der
> synger med n¨r vi synger den"...
>
>
> Ege
>
> Kom lad og ralse med vores nøglebundter n¨r fcm
> har hjørnespark... (lyder fedt)
Undskyld mig Egebjerg, men jeg mener, vi vil se totalt åndsvage ud, hvis vi står og rasler med vores nøgler. Så hellere synge smadre sangen
Anni
-
Persian_Wolf
Det var da helt genialt med "Jyderne" nu hvor vi havde 4 traktor stående udenfor SAS arena og fck råbte bonderøve.. Det er jo en tradition når vi møder fck hjemme, så hvorfor ikk? Syntes sangen passede perfekt ind, men som andre siger, så skal det selvfølgelig også kun være i kamp mod bif og fck..
Ang. "bla bla Smadre ikk sig selv" , tonen er såmen rigtig god, men texten er mindre god, though
ku være fedt hvis man kunne proppe noget andet tekst i samme tone.
Ang. "bla bla Smadre ikk sig selv" , tonen er såmen rigtig god, men texten er mindre god, though
-
Persian_Wolf
Re: "..we will Rock You...#%#!¤ You.."
Når man sad på sidetribunerne , så var det en fornøjelse at se både black wolves og fck fans råbe ¤%#% you efter "Rock You" i omkvædet af Queen sangen "We're the champions" . Det endnu mere grinern at se flere tusinder langefingre pege mod hinanden fra den ene til anden side 
-
smørtyven
Re: "..we will Rock You...#%#!¤ You.." OT
Persian_Wolf skrev:
> Når man sad på sidetribunerne , så var det en
> fornøjelse at se både black wolves og fck fans
> råbe ¤%#% you efter "Rock You" i omkvædet af Queen
> sangen "We're the champions" . Det endnu mere
> grinern at se flere tusinder langefingre pege mod
> hinanden fra den ene til anden side
"We are the champions" er nu en helt anden Queen-sang....
Men ja det lød vildt fedt, specielt da jeg stod midt på Faxe med et stykke hvidt pap og derfor fik "¤#% YOU fra begge sider...
Keep the faith
Smørtyven - Jaja, jeg skal nok hjælpe med TIFOen denne gang...
> Når man sad på sidetribunerne , så var det en
> fornøjelse at se både black wolves og fck fans
> råbe ¤%#% you efter "Rock You" i omkvædet af Queen
> sangen "We're the champions" . Det endnu mere
> grinern at se flere tusinder langefingre pege mod
> hinanden fra den ene til anden side
"We are the champions" er nu en helt anden Queen-sang....
Men ja det lød vildt fedt, specielt da jeg stod midt på Faxe med et stykke hvidt pap og derfor fik "¤#% YOU fra begge sider...
Keep the faith
Smørtyven - Jaja, jeg skal nok hjælpe med TIFOen denne gang...
-
YahooSeeker [Bot]
Helt enig, Smadre sangen er simpelthen et tegn på dårlig fantasi, og så er det da en klam tekst.. Håber ikke at der er nogen fra BW der er så glade for den, at den ikke kan skiftes ud, med noget lidt mere intelligent... ;o)
THOMAS KBH.
THOMAS KBH.
-
johnnynielsen
Re: Åndsvag sang...
Jeg bakker op omkring dette... Teksten er lidt for latterlig, men er enig i at melodien selvfølgelig er god, derfor må vi håber at der findes et par lyriske folk, som kan "brygge" en anden tekst...
NY TEKST TIL SANGEN, ELLERS BØR DEN AFSKAFFES!!!!
Ellers tak for en FED dag på SAS-Arena, det var en super fed stemning der var hele vejen rundt... SÅDAN skal det gøres, også når vi har lidt modgang.
NY TEKST TIL SANGEN, ELLERS BØR DEN AFSKAFFES!!!!
Ellers tak for en FED dag på SAS-Arena, det var en super fed stemning der var hele vejen rundt... SÅDAN skal det gøres, også når vi har lidt modgang.
-
mancitydk
Sad og så kampen på tv med en kammerat... fantastisk, at man næsten kun kunne høre BW.... stort.... men vi snakkede godt nok også om smadre sangen.... lousy tekst... melodien er egentligt ok... nem at synge med på etc.... Men teksten er direkte klam...
-
Altoriso
Når nu man læser hvordan alle har siddet det ene eller andet sted, bare ikke oppe ved BW´s tårn og tromme ( nej det er ikke en diskussion om fangrad... ),
så skulle I faktisk prøve at være dér en dag !
Capo-folkene, altså dem med megafonerne, sætter gang i en masse forskellige sange, men når der feks er en lille pause, så er der nogle der selv sætter gang i at synge. Når de så får flere med er Capo´erne lidt nødt til at følge med - det lyder trods alt bedre med én sang kørende i stedet for flere på en gang !
Capo´erne gjorde det helt fantastisk igår, men det er altså ikke nemt at styre flere tusinde mennesker på en proppet Nordea
Og når så nogle "tosser" begynder at synge sange MOD FC, så er det jo heller ikke så nemt, vel
Så endnu engang opfordres folk til at opfinde nogle flere sange selv, og så evt sende dem ind til BW - Måske finder vi lige pludselig nogle helt rigtige
så skulle I faktisk prøve at være dér en dag !
Capo-folkene, altså dem med megafonerne, sætter gang i en masse forskellige sange, men når der feks er en lille pause, så er der nogle der selv sætter gang i at synge. Når de så får flere med er Capo´erne lidt nødt til at følge med - det lyder trods alt bedre med én sang kørende i stedet for flere på en gang !
Capo´erne gjorde det helt fantastisk igår, men det er altså ikke nemt at styre flere tusinde mennesker på en proppet Nordea
Og når så nogle "tosser" begynder at synge sange MOD FC, så er det jo heller ikke så nemt, vel
Så endnu engang opfordres folk til at opfinde nogle flere sange selv, og så evt sende dem ind til BW - Måske finder vi lige pludselig nogle helt rigtige
-
Egebjerg
ANNI>
Spørgsmålet er vel ikke hvordan det ser ud, nærmere hvordan det lyder!
Skal alle grimme supportere så ikke også nægtes adgang til tribunen? De ser jo også dumme ud...
Anni, har du set nogle kampe hvor tilskuerne bruger denne chant? Tror det næppe, for hvis mange gør det er effekten (lyden) klasse....
Desuden ville det være noget nytænkende istedet for den gamle som ALLE bruger...
Ege...
Spørgsmålet er vel ikke hvordan det ser ud, nærmere hvordan det lyder!
Skal alle grimme supportere så ikke også nægtes adgang til tribunen? De ser jo også dumme ud...
Anni, har du set nogle kampe hvor tilskuerne bruger denne chant? Tror det næppe, for hvis mange gør det er effekten (lyden) klasse....
Desuden ville det være noget nytænkende istedet for den gamle som ALLE bruger...
Ege...
-
YahooSeeker [Bot]
Re: Åndsvag sang... redigeret.
Kunne man ikke bare ændre "SMADRER" til "SæNKER"... det er vel lidt mere politisk korekt og ikke den store ændring i en sang som folk kan finde ud af at synge.
-
smørtyven
Jamen her er så et par forsøg på at lave en anden tekst, det kan godt være de stinker men det skal da lige prøves.
Den loyale version:
Hjertet for vor Midtjylland
Blodet for vor Midtjylland
Livet for vor Midtjylland
- Forza Midtjylland
Når vi er bagud versionen:
Kæmp for os Midtjylland
Fight for os Midtjylland
Tro nu på det Midtjylland
- Forza Midtjylland
Hvis du synes det er pisseringe, så kom med noget bedre.. det kan være vi ender med at finde den rigtige... Sæt i gang.
Keep the faith
Smørtyven - Chefen må godt læse ulvegraven i arbejdstiden..hæhæ.
Den loyale version:
Hjertet for vor Midtjylland
Blodet for vor Midtjylland
Livet for vor Midtjylland
- Forza Midtjylland
Når vi er bagud versionen:
Kæmp for os Midtjylland
Fight for os Midtjylland
Tro nu på det Midtjylland
- Forza Midtjylland
Hvis du synes det er pisseringe, så kom med noget bedre.. det kan være vi ender med at finde den rigtige... Sæt i gang.
Keep the faith
Smørtyven - Chefen må godt læse ulvegraven i arbejdstiden..hæhæ.