Forstærkninger!

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Dysager
Geografisk sted: Give

Re: Forstærkninger!

Indlæg af Dysager »

Vi har da før haft personer i klubben som har båret sig mere elle mindre uheldigt ad, f.eks. david nielsen og zidan, i modsætning til de 2 tror jeg ikke onyszko vil dumme sig igen, tror han har lært af sine fejl.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Ærligt talt så vil jeg hellere beholde Heinze i målet, han har fået sit gennembrud nu og bliver bedre og bedre for hver kamp. Jeg tror han bliver bedre end Peter Skov Jensen.

Arek er da en god målmand, men også en lidt løjerlig personlighed.

mnm123

Indlæg af mnm123 »

jeg synes ikke det er på målmands posten vi skal bruge vores transfer penge på hvis vi har nogle, da vi har 2 gode unge målmand med Heinze som op af gående kurve så ser ingen fremtid i Onyzko i Fcm. Har hørt at Ørregård har været ude at rejse og skal til u 21 EM så måske der venter noget spændende snart.

Bobby

Emnerne forsvinder!

Indlæg af Bobby »

Kasper Lorentzen har skrevet med Randers, Ilsø er tæt på Brøndby og Macena er rygtet til FC Moskva.

http://www.bold.dk/nyt/Lorentzen-faar-f ... -i-Randers
http://www.bold.dk/nyt/Avis-Ilsoe-taet-paa-Broendby
http://www.bold.dk/nyt/Russisk-interess ... s-angriber

Indtil videre er det naturligvis kun spillere, som har været debatteret i dette forum, og vi ved naturligvis ikke, om FCM er, eller har været, interesseret i en eller flere af ovennævnte spillere. Kasper Lorentsens skifte er et faktum, mens Ilsø's og Macena's skifte kun er på rygtebasis, og vi ved naturligvis ikke, hvor meget der er i det.

Men faktum er at, skal vi kæmpe med hhv. Brøndby og FC Moskva om en spiller, er det nok desværre os, der står med den dårligste økonomi og må trække det korteste strå. Alternativt bliver prisen presset for højt op, og vi risikere at betale overpris.

Jeg havde gerne set både Ilsø og Macena, eller bare en af dem, i FCM trøjen, men er der bare lidt hold i rygterne, ser det svært ud. I mine øjne vil det være lidt en skuffelse, hvis vi ender med at købe Gislason i stedet.
/Bobby

Noe

Re: Emnerne forsvinder!

Indlæg af Noe »

Bobby skrev:Men faktum er at, skal vi kæmpe med hhv. Brøndby og FC Moskva om en spiller, er det nok desværre os, der står med den dårligste økonomi og må trække det korteste strå. Alternativt bliver prisen presset for højt op, og vi risikere at betale overpris.

Jeg havde gerne set både Ilsø og Macena, eller bare en af dem, i FCM trøjen, men er der bare lidt hold i rygterne, ser det svært ud. I mine øjne vil det være lidt en skuffelse, hvis vi ender med at købe Gislason i stedet.
Jeg ville også ærge mig, hvis Brøndby snupper Ilsø, men som du skriver, er der ikke noget at gøre, hvis de begynder at kaste Kasi-jespers penge i grams.

Jeg forstår til gengæld slet ikke dette forums fascination af Macena. Der er en grund til at Horsens har kunnet holde på ham, selv efter deres fantastiske sidste sæon: Han er simpelthen ikke god nok til en top 6-klub i superligaen. Han er hurtig ja, men for lille og ekstrem ustabil. Og så er han i øvrigt for gammel til at udvikle sig væsentligt. Alt i alt ikke en spiller for FCM imo.

/Noe

Bobby

Indlæg af Bobby »

[quote="Kent
Hvis han kan nøjes med en betinget dom for overfaldet på ekskonen, så synes jeg bestemt han er interessant.
Raska ud, Arek ind og Heinze på bænken. Så ser det godt ud på den front, selvom Arek ikke ligefrem er kendt for sine diplomatiske evner, og vi nok må forvente nogle uovervejede udtalelser fra hans side.[/quote]
Jeg synes bestemt, det vil være moralsk forkert, at hyre Arek, hvis han får en dom, selvom den kun er betinget. Vi sender jo et signal om, at vi godt kan acceptere hustrovold, hvilket i mine øjne er helt forkert.

Men selvom han skulle blive helt frikendt, mener jeg ikke, han skal til FCM. Han er en rigtig god målmand, men han har altså alt for mange disiplinære problemer og har flere gange skabt splid i OB truppen.
/Bobby

Dennis

Indlæg af Dennis »

Bobby skrev: Jeg synes bestemt, det vil være moralsk forkert, at hyre Arek, hvis han får en dom, selvom den kun er betinget. Vi sender jo et signal om, at vi godt kan acceptere hustrovold, hvilket i mine øjne er helt forkert.

Men selvom han skulle blive helt frikendt, mener jeg ikke, han skal til FCM. Han er en rigtig god målmand, men han har altså alt for mange disiplinære problemer og har flere gange skabt splid i OB truppen.
Der er ingen der ansætter Arek som en rollemodel, det var vel heller ikke det vi hentede David Nielsen som? Hvis vi henter Arek så er det fordi han skal udføre sit arbejde. Man kan jo ikke holde en mand fra at tjene til føden fordi han har lavet et par fejl i livet.

Hvor går grænsen? Må vi ikke ansætte tidligere straffede overhovedet? Skulle vi havde fyrret Zidan da han fik en dom?

Brugeravatar
Hausser

Emnerne forsvinder..

Indlæg af Hausser »

Det mest bekymrende syntes jeg er stilheden omkring FCM, konkurrenterne har altså sat sig i bevægelse. Bif har allerede skrevet med 3 nye spillere og kigger på at forstærke sig yderligere, FCK kigger på nye klasseangribere og OB har flere mand til prøvetræning og er sat i forbindelse med andre. Det mest opsigtvækkende rygte om FCM er at Reid bliver sat i forbindelse med nogle udenlandske klubber og at vi vil slanke truppen. Om forstærkninger er der helt musestille.

Der er naturligvis stadig lang tid tilbage af et transfervindue, som faktisk ikke engang er begyndt endnu, men der er mindre ved det, hvis nu alle de realistiske transferemner har skiftet til den tid.

mnm123

Re: Emnerne forsvinder..

Indlæg af mnm123 »

Hausser skrev:Det mest bekymrende syntes jeg er stilheden omkring FCM, konkurrenterne har altså sat sig i bevægelse. Bif har allerede skrevet med 3 nye spillere og kigger på at forstærke sig yderligere, FCK kigger på nye klasseangribere og OB har flere mand til prøvetræning og er sat i forbindelse med andre. Det mest opsigtvækkende rygte om FCM er at Reid bliver sat i forbindelse med nogle udenlandske klubber og at vi vil slanke truppen. Om forstærkninger er der helt musestille.

Der er naturligvis stadig lang tid tilbage af et transfervindue, som faktisk ikke engang er begyndt endnu, men der er mindre ved det, hvis nu alle de realistiske transferemner har skiftet til den tid.
selvfølgelig er det bekymrende at vi ikk rigtig har gjort noget i dette vindue, men spørgsmåler er så om de spiller som indtil videre er handlet har været i vores interesse eller inden for vores økonomiske muligheder og indtil videre ser jeg kun Ken Ilsø som en forstærkning til en af vores konkurrenter hvis handlen går igennem med Brøndby. Tror nu nok vi laver en handel eller 2 men det kan godt være vi lige skal se tiden an. være på det rene med hvor vores indkøb skal ligge. Vi sælger sikkert ikke i dette vindue af vores start 11 så skal pengene blive store og ser ikke rigtig nogen som oplagt lige pt. Mit bud er der kommer et indkøb omkring opstarten af træningen på 1 spiller.

Brugeravatar
Mini Bager

Indlæg af Mini Bager »

Jeg synes du har ret Hausser.

Mig bekendt har der end ikke været et rygte endnu om spillere til klubben. Vi kan nok godt forvente at der kommer en enkelt eller 2 fra ungdomsafdelingen, men det holder jo ikke. Jeg vil ikke forklejne arbejdet med de unge. Det synes jeg skam er rigtig godt. Men når konkurrenterne opruster, faktisk en del, må vi altså følge med. Vi vinder jo ingenting på det der foregår nu.

Til gengæld vil jeg også sige, at jeg tror Ørgaard har en kanin i hatten denne gang. Ikke et nyt Borring-køb, men alligevel en profil eller 2.

Lad os se hvad der sker, men det må gerne snart ske, så vi ikke kommer for langt væk fra de andre.

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Mini Bager skrev:Jeg synes du har ret Hausser.

Mig bekendt har der end ikke været et rygte endnu om spillere til klubben. Vi kan nok godt forvente at der kommer en enkelt eller 2 fra ungdomsafdelingen, men det holder jo ikke. Jeg vil ikke forklejne arbejdet med de unge. Det synes jeg skam er rigtig godt. Men når konkurrenterne opruster, faktisk en del, må vi altså følge med. Vi vinder jo ingenting på det der foregår nu.

Til gengæld vil jeg også sige, at jeg tror Ørgaard har en kanin i hatten denne gang. Ikke et nyt Borring-køb, men alligevel en profil eller 2.

Lad os se hvad der sker, men det må gerne snart ske, så vi ikke kommer for langt væk fra de andre.
Så vidt jeg er informeret, så er meningen at både Izunna, Sylvester, Sune Kiilerich, Zakaria Hassan, Jesper Bøge, samt 91eren Rasmus Lynge Christensen skal rykkes op i førsteholdstruppen til sommer, hvoraf ihvertfald Bøge, Zakaria og Kiilerich er på lærlingekontrakter.

Så selv om vi siger farvel til Marcic, Kim C., Raska, Madsen m.fl., er det ikke fordi vi ikke får tilført truppen spillere, den bliver bare gjort adskillige år yngre og endnu mere urutineret og imo er det kun Izunna af det nævnte spillere, som på nuværende tidspunkt har niveauet til førsteholdet. De andre får det forhåbentlig, men de er ikke på nogen måde at betragte som forstærkninger p.t.

Endvidere skal vi huske på at Lawal og Adeola kommer retur fra vores samarbejdspartner Skive, (har de begge været skadet i længere tid, syntes ikke man har hørt alverden til dem?), så i alt vokser førsteholdstruppen altså med hele 8 talenter! Forhåbentlig får vi udlejet nogle af dem igen, for ellers bliver truppen alt for stor. De har været snak om at udleje Yakubu og han må gerne få følgeskab af Sylvester og måske en spiller mere, der allerede har niveau til 1. division. Lawal mener jeg det er på tide vi finder en 1. divisionklub til.

Brugeravatar
Hausser

Re: Emnerne forsvinder..

Indlæg af Hausser »

mnm123 skrev:
selvfølgelig er det bekymrende at vi ikk rigtig har gjort noget i dette vindue, men spørgsmåler er så om de spiller som indtil videre er handlet har været i vores interesse eller inden for vores økonomiske muligheder og indtil videre ser jeg kun Ken Ilsø som en forstærkning til en af vores konkurrenter hvis handlen går igennem med Brøndby. Tror nu nok vi laver en handel eller 2 men det kan godt være vi lige skal se tiden an. være på det rene med hvor vores indkøb skal ligge. Vi sælger sikkert ikke i dette vindue af vores start 11 så skal pengene blive store og ser ikke rigtig nogen som oplagt lige pt. Mit bud er der kommer et indkøb omkring opstarten af træningen på 1 spiller.
Ingen tvivl at transfervinduet vil indeholde en del mere lurepassen end sædvanligt fra Ørgaards side (bl.a pga. Ørgaards mange fejlinvesteringer) og jeg vil personligt stille mig tilfreds med en enkelt spiller, såfremt han også er en soleklar forstærkning, men vi skal altså passe på ikke at stå alt for stille, konkurrenterne har smidt kul i kedlen og vi risikerer bare at blive distanceret endnu mere.

Tror heller ikke et vindue uden forstærkninger vil være god signalværdi overfor, fans, spillere & sponsorer, det vil sagtens kunne opfattes som uambitiøst når man kigger på hvordan den netop overståede sæson forløb

skippels

Indlæg af skippels »

http://onside.dk/node/35357

I denne artikel gør Ørgaard det klart, at vi ikke skal forvente at der kommer mange nyerhvervelser, i stedet skal vi holde fast i stammen, og bygge et fundament. Samtidig forsikrer han dog om, at vi nok skal få et par nye hoveder at se.

Noe

Indlæg af Noe »

skippels skrev:http://onside.dk/node/35357

I denne artikel gør Ørgaard det klart, at vi ikke skal forvente at der kommer mange nyerhvervelser, i stedet skal vi holde fast i stammen, og bygge et fundament. Samtidig forsikrer han dog om, at vi nok skal få et par nye hoveder at se.
Han lover vel egentlig slet ikke noget konkret, blot at der bliver købt lidt ind inden 2012. Dette transfervindue udtaler han sig derimod slet ikke om:
Folk bliver slemt skuffede, hvis de tror, vi skal ud og købe ni nye spillere for at opfylde målet om guld i 2012, for det skal vi ikke. Nogen skal der købes, men grundstammen til det lange, seje træk, har vi.
http://onside.dk/node/35357

Egentlig er jeg ret enig med Hekler her: Der er ikke grund til den store udskiftning i truppen i sommer. Jeg er sikker på, at truppen med lidt ro og erfaring kan præstere på et langt højere niveau. Det er mig bekendt de samme spillere, som spillede lige op med Man C. i efteråret.

Og nej; så meget har vores direkte modstandere heller ikke forstærket sig.

/Noe

skippels

Indlæg af skippels »

Jeg er bare ikke sikker på, at vores trup er stærk nok. Hvis Frank får en skade, som han højst sandsynligt gør på et tidspunkt, er vi altså meget tyndt besat i angrebet. Med mindre Fagerberg eller Jude for alvor begynder at vise niveau berettiget til et tophold, så mener jeg at vi burde søge en forstærkning til angrebet. Derimod mener jeg ikke, at vi på nogen måde har brug for spillere til midtbanen eller kanterne, her er vi rigeligt besat.

Besvar