TT ud CB ind?!
TT ud CB ind?!
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor mange i dette forum, der egentlig føler at TT er Vision 2011?
Enig, spillermaterialet er der måske ikke. Men trænermæssigt tror jeg bare ikke at han, på nuværende tidspunkt, besidder de egenskaber det kræves for at tage FCM til tops.
Og her tænker jeg, hvorfor ikke tage på rov i SønderjyskE?
Som det fremgår af links, er Carsten Broe på vej væk, og ham tror jeg virkelig kunne tage FCM til nye højder.
Det han har vist i SE har været vildt imponerende - at overleve med sådan et materiale, er squ imponerende. Lad ham slæbe Ilsø og evt Sølvi? med herop, og lad os gå efter en top 2-3 næste år.
http://fodboldrygter.dk/2009/06/05/succ ... ejer-exit/
http://www.sportenkort.dk/nyhed/93937/r ... er+se-exit
Enig, spillermaterialet er der måske ikke. Men trænermæssigt tror jeg bare ikke at han, på nuværende tidspunkt, besidder de egenskaber det kræves for at tage FCM til tops.
Og her tænker jeg, hvorfor ikke tage på rov i SønderjyskE?
Som det fremgår af links, er Carsten Broe på vej væk, og ham tror jeg virkelig kunne tage FCM til nye højder.
Det han har vist i SE har været vildt imponerende - at overleve med sådan et materiale, er squ imponerende. Lad ham slæbe Ilsø og evt Sølvi? med herop, og lad os gå efter en top 2-3 næste år.
http://fodboldrygter.dk/2009/06/05/succ ... ejer-exit/
http://www.sportenkort.dk/nyhed/93937/r ... er+se-exit
TT ud HB ind?!
Hej
Jeg synes at Hans Backe virker som en super afløser for Thomasberg
Han har trænet FCK, Manchester City og Mexico, og er nu en yderst kompetent kommentator med en ret bred viden om de danske spillere, som han måske kunne lokke til Heden - hvad siger I ?
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/la ... 176989.ece
Jeg synes at Hans Backe virker som en super afløser for Thomasberg
Han har trænet FCK, Manchester City og Mexico, og er nu en yderst kompetent kommentator med en ret bred viden om de danske spillere, som han måske kunne lokke til Heden - hvad siger I ?
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/la ... 176989.ece
Re: TT ud CB ind?!
Hvorfor tror du, at CB passer ind i FCM's organisation, position og spillestil?
CB har - på flotteste vis - vist at han kan motivere en flok middelmådige fodboldspillere til at ofre sig for sagen, og kæmpe sig til de points som var nødvendige for at blive i ligaen. Det er primært sket ved at forlade enhver form for offensivt og poleret fodbold, og så håbe på et lyst indfald fra Ilsø ind imellem.
FCM er en topklub, som skal skabe resultater på en helt anden måde. FCM skal skabe kampene, og mange af os håber samtidig på at få noget flot offensivt bold at se - FCM's varemærke. Det har CB på ingen måde vist at han kan praktisere.
Jeg synes Brøndby er et eksempel på, hvor galt det kan gå, hvis man fører ideer som dine ud i livet: Brøndby er tidligere kendt for en offensiv stil, men med Kent Nielsen har man fået en træner, som har en tilgang som ligner CB's. Resultatet er kedeligt spil, og meget utilfredse fans og tilskuere.
Vi kan ansætte CB som dødboldskoordinator, så langt vil jeg gå.
/Noe
Ps: ovenstående gælder i øvrigt også for Hans Backe.
CB har - på flotteste vis - vist at han kan motivere en flok middelmådige fodboldspillere til at ofre sig for sagen, og kæmpe sig til de points som var nødvendige for at blive i ligaen. Det er primært sket ved at forlade enhver form for offensivt og poleret fodbold, og så håbe på et lyst indfald fra Ilsø ind imellem.
FCM er en topklub, som skal skabe resultater på en helt anden måde. FCM skal skabe kampene, og mange af os håber samtidig på at få noget flot offensivt bold at se - FCM's varemærke. Det har CB på ingen måde vist at han kan praktisere.
Jeg synes Brøndby er et eksempel på, hvor galt det kan gå, hvis man fører ideer som dine ud i livet: Brøndby er tidligere kendt for en offensiv stil, men med Kent Nielsen har man fået en træner, som har en tilgang som ligner CB's. Resultatet er kedeligt spil, og meget utilfredse fans og tilskuere.
Vi kan ansætte CB som dødboldskoordinator, så langt vil jeg gå.
/Noe
Ps: ovenstående gælder i øvrigt også for Hans Backe.
-
Staropramen
A) Hans Backe står for en defensiv og meget lidt seværdig form for fodbold.
B) Han er blevet fyret fra sine tre seneste træner-/assistentrænerjobs pga. manglende resultater.
C) Han stiler formentlig højere end FCM, og vil under alle omstændigheder være en meget løntung herre.
Jeg har stor respekt for det Carsten Broe har præsteret med SE i denne sæson, men der er forskel på at kunne skabe en solid organisation og en stærk holdånd hos en underdog som SønderjyskE, til at være træner for et hold med ambitioner om at være (og spille) som et tophold. Det er den problemstilling Kent Nielsen kæmper med nu i Brøndby, og det også det, der er grunden til at AGF valgte at udskifte en ellers dygtig træner som Ove Pedersen.
Edit: Der var vi enige, Noe...
B) Han er blevet fyret fra sine tre seneste træner-/assistentrænerjobs pga. manglende resultater.
C) Han stiler formentlig højere end FCM, og vil under alle omstændigheder være en meget løntung herre.
Jeg har stor respekt for det Carsten Broe har præsteret med SE i denne sæson, men der er forskel på at kunne skabe en solid organisation og en stærk holdånd hos en underdog som SønderjyskE, til at være træner for et hold med ambitioner om at være (og spille) som et tophold. Det er den problemstilling Kent Nielsen kæmper med nu i Brøndby, og det også det, der er grunden til at AGF valgte at udskifte en ellers dygtig træner som Ove Pedersen.
Edit: Der var vi enige, Noe...
Så I føler at TT er indbegrebet af det offensive bold I ønsker at se? At han er manden der skaber resultater og samtidig står for det rene, polerede fodbold?
1. Arh. Er han vel ikke helt?
2. Hvorfor skal det være så fint? Det er da resultatet der tæller?
Selvfølgelig har CB i SønderjyskE stået for en gang alibi-bold. Det vil Alex Ferguson også gøre hvis han var træner for SE. Materialet har jo ikke været til noget som helst andet end retur til 1. div.
Jeg er desuden noget så sikker på, at I hellere vil se FCM levere kedeligt fodbold, for så at vinde, end spille smukt og tabe.
Se bare på FCK. Så smukt er det da ikke, men klogt. Ja de vinder da i hvert fald.
Det er naivt at tro at vi, at med de spillere vi har, kan være Danmarks udgave af Barcelona.
Jeg tror nærmere at man skal vinde på en ukuelig holdånd, og her kunne CB være en interessant mulighed.
Vi har brug for en mand med karisma - det havde Erik - og det har CB.
Der findes selvfølgelig også andre, men jeg føler simpelthen ikke at en træner som TT, kan tage FCM videre fra hvor de er nu.
2. Hvorfor skal det være så fint? Det er da resultatet der tæller?
Selvfølgelig har CB i SønderjyskE stået for en gang alibi-bold. Det vil Alex Ferguson også gøre hvis han var træner for SE. Materialet har jo ikke været til noget som helst andet end retur til 1. div.
Jeg er desuden noget så sikker på, at I hellere vil se FCM levere kedeligt fodbold, for så at vinde, end spille smukt og tabe.
Se bare på FCK. Så smukt er det da ikke, men klogt. Ja de vinder da i hvert fald.
Det er naivt at tro at vi, at med de spillere vi har, kan være Danmarks udgave af Barcelona.
Jeg tror nærmere at man skal vinde på en ukuelig holdånd, og her kunne CB være en interessant mulighed.
Vi har brug for en mand med karisma - det havde Erik - og det har CB.
Der findes selvfølgelig også andre, men jeg føler simpelthen ikke at en træner som TT, kan tage FCM videre fra hvor de er nu.
Jeg er sikker på at FCM ønsker at spille seværdigt fodbold, og også at hovedparten af fans, sponsorer mv. ønsker det samme
Så hvis du ønsker at holde med et hold der bare spiller kedeligt for at få et resultat, så tror jeg du må finde en anden klub at holde med!
Så hvis du ønsker at holde med et hold der bare spiller kedeligt for at få et resultat, så tror jeg du må finde en anden klub at holde med!
TT er præget af kulturen i FCM, og jeg er sikker på at han ønsker at spille offensivt. Han tænker måske en lidt strammere organisation end ER, men grundlæggende ved han, at tilhængere og sponsorer i og omkring FCM ønsker offensiv fodbold.crystle skrev:Så I føler at TT er indbegrebet af det offensive bold I ønsker at se? At han er manden der skaber resultater og samtidig står for det rene, polerede fodbold?
Nej det er ej. FCKs mestre 2006 var en pinlig gang betonfodbold, mens nr. 2 (FCM hvis nogen skulle være i tvivl) ind imellem spillede så tårene pressede sig på hos undertegnede. FCM skal vinde OG spille seværdigt fodbold. Ellers kan det sgu være lige meget.2. Hvorfor skal det være så fint? Det er da resultatet der tæller?
Men pointen er jo, at du ikke ved, om han har formatet til andet end den type fodbold. Ergo vil du ansætte manden uden at kende til hans kvaliteter ifht. et hold som skal skabe kampene i en stor del af sæsonen.Selvfølgelig har CB i SønderjyskE stået for en gang alibi-bold. Det vil Alex Ferguson også gøre hvis han var træner for SE. Materialet har jo ikke været til noget som helst andet end retur til 1. div.
Det er jo en forkert og tåbelig opstilling. Selvfølgelig kan man begge dele. Ind i mellem vil der være kampe, hvor det kan være nødvendigt at kæmpe tre points hjem, men overordnet set vil jeg have et FCM-hold med prædikatet 'offensivt fodbold'.Jeg er desuden noget så sikker på, at I hellere vil se FCM levere kedeligt fodbold, for så at vinde, end spille smukt og tabe.
Måske, men vi kan være Danmarks Arsenal, og det er imo en fin start.Det er naivt at tro at vi, at med de spillere vi har, kan være Danmarks udgave af Barcelona.
Noe
Jeg tror ikke på TT har den personligprofil og international erfaring der skal til for at, vi kan komme den skridt foran vores konkurrenter, for at vi kan opfylde vores vision. En træner som CB. Han kan nok kun få et taber hold til at være et mindre tabene hold.
Jeg må indrømme at jeg er godt misundelig på Randers, jeg tror, de kan med deres træner få det hold helt op ringe, det har de også bevist med alle de point de fik efter de tabte til FCN: Faxe har det skal til og jeg forslog ham til FCM her på ulvegraven allerede i den sæson hvor ER sad på viben og vi var tæt på at ryge ned.
Et nyt forslag kunne jo være Martin Lauresen, han kunne være et godt bud, som spiller var han altid den der gik forreste og men hans erfaring fra italiensk, engelske topklubber og landsholdet tror jeg han kunne være den rette.
Jeg må indrømme at jeg er godt misundelig på Randers, jeg tror, de kan med deres træner få det hold helt op ringe, det har de også bevist med alle de point de fik efter de tabte til FCN: Faxe har det skal til og jeg forslog ham til FCM her på ulvegraven allerede i den sæson hvor ER sad på viben og vi var tæt på at ryge ned.
Et nyt forslag kunne jo være Martin Lauresen, han kunne være et godt bud, som spiller var han altid den der gik forreste og men hans erfaring fra italiensk, engelske topklubber og landsholdet tror jeg han kunne være den rette.
Kan Martin L træne et hold ?fcmaltid skrev:Et nyt forslag kunne jo være Martin Lauresen, han kunne være et godt bud, som spiller var han altid den der gik forreste og men hans erfaring fra italiensk, engelske topklubber og landsholdet tror jeg han kunne være den rette.
Må han træne et hold?
Det er bare et par spørgsmål der vidner om at det virker som et lidt tosset forslag
LOLfcmaltid skrev:Jeg tror ikke på TT har den personligprofil og international erfaring der skal til for at, vi kan komme den skridt foran vores konkurrenter, for at vi kan opfylde vores vision.
Ja vi hentede jo den hørjtprofillerede Erik Rasmussen, til at få to sølv og en Bronze....
International erfaring hvad vil du med den når FCM ikke spiller internationalt??
Der er ikke en skid galt med TT eller det spillermateriale der er i FCM, faktisk vil jeg gerne i endnu et transfervindue, sige at hvis vi ingen handler gør så er jeg tilfreds.
Problemet er at Klubben har meldt ud, og fans faktisk tror på FCM kan vinde mesterskabet. Det kan FCM ikke med mindre vi får usædvanligt tur i den, ene og alene fordi vi slet ikke har et budget der kan være med i toppen af dansk fodbold, der er simpelthen milevidt til de 3 store, og så ned til os andre.
Men kan vi komme i medaljer hvert år så er det fremragende.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler
Om han kan træne et hold, det er ikke offentliggjort i nu
men han kan vel bidrage med det nyeste fra to store ligaer i hvordan man tænker fodbold og udfører det hanlig
Morten Olsen mener også han kunne være et godt bud: http://politiken.dk/sport/fodbold/.earticle712000ce
Preben Elkjær mener han har den rette indstilling: http://politiken.dk/sport/fodbold/article711895.ece
Hvem er det lige der skulle forbyde ham i at være træner på nuværende tidspunkt ?
Morten Olsen mener også han kunne være et godt bud: http://politiken.dk/sport/fodbold/.earticle712000ce
Preben Elkjær mener han har den rette indstilling: http://politiken.dk/sport/fodbold/article711895.ece
Hvem er det lige der skulle forbyde ham i at være træner på nuværende tidspunkt ?
Okay så du ER med på at snakke at han i FREMTIDEN kunne blive en god træner, og at han pt ikke har hverken trænererfaring eller nogen træneruddannelsefcmaltid skrev:Om han kan træne et hold, det er ikke offentliggjort i numen han kan vel bidrage med det nyeste fra to store ligaer i hvordan man tænker fodbold og udfører det hanlig
Mon ikke Silkeborg i stedet kunne hive ham hjem til en assistenttjans mens han uddanner sig
til fcmaltid :
Nu er det sådan at når man skal være træner skal man have en uddannelse, det var det der gjorde lynge ikk ville have Kuhn som træner efter denne sommer fordi han ikk har den, har også hørt noget med at CB ikk kunne blive ved da han heller ikk har den ..
Nu er det sådan at når man skal være træner skal man have en uddannelse, det var det der gjorde lynge ikk ville have Kuhn som træner efter denne sommer fordi han ikk har den, har også hørt noget med at CB ikk kunne blive ved da han heller ikk har den ..
FCM!
FCM!
FCM!
FCM!
FCM!
Det kan måske være en træner med international erfaring kunne overfør til FCM den indgang til spillet, indstilling, taktik, tempo, nyeste træningsmetoder. hvor udviklingen går rigtig stærk, derfor er det også vigtig at det ikke er en træner, der spilede for 10 år siden. Det kunne jo være det kunne overføres, så vi fik noget mere international snit over vores spild og vi komme et skridt foran vores konkurrenterHekler skrev:fcmaltid skrev:Jeg tror ikke på TT har den personligprofil og international erfaring der skal til for at, vi kan komme den skridt foran vores konkurrenter, for at vi kan opfylde vores vision.
International erfaring hvad vil du med den når FCM ikke spiller internationalt??
Jeg har aldrig været tilhænger af, at man rekuter fra egne rækker, det er simpelhen for meget trædemølle over det.
Jeg er enig i at vi har et god spillertrup pt. Alt efter hvad vi kan formå med vores økonomi og der kommer hele tiden nye nede fra med masse posiale, de skal bare formes, udvirkles og have noget rutine.
- Colt Sivas
Det passer simpelt hen ikke at det var pga. manglende træner uddannelse at Lynge ikke ansatte Kuhn som træner. Kuhn havde fået plads på P-træner uddannelsen.tubbe93 skrev:Nu er det sådan at når man skal være træner skal man have en uddannelse, det var det der gjorde lynge ikk ville have Kuhn som træner efter denne sommer fordi han ikk har den, har også hørt noget med at CB ikk kunne blive ved da han heller ikk har den ..
Du er heller ikke korrekt på den angående Carsten Broe. Han er optaget på samme hold som Kuhn og bl.a. TT, Wieghorst, Kent Nielsen, John Jensen og Erik Rasmussen.
Det må være en om'er.
Zebraen kan ikke slippe for sine striber. Jeg bære mine med stolthed.