Brøndby - FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Hausser

Brøndby - FCM

Indlæg af Hausser »

Arrangerer BW en tur over til den her kamp?

Nu vil skæbnen det, at jeg er på Sjælland hen over weekenden og har derfor planer om at smutte ind forbi og se denne noget perspektivløse kamp. Kommer jeg til at stå helt alene på udebaneafsnittet eller huh?

skippels

Re: Brøndby - FCM OT

Indlæg af skippels »

Undskyld jeg spørger, da dette ikke er et fodboldrelateret spørgsmål, men hvorfor hedder du egentligt Hausser? Ud fra dit profilbillede må det være Elias Hausser, den tysk-danske arkitekt, du hentyder til?

Brugeravatar
Hausser

Re: Brøndby - FCM OT

Indlæg af Hausser »

Navnet stammer ikke fra Elias Hauser, det er rent faktisk fra en tysk general fra Anden Verdenskrig ;)
Igennem min tilværelse har historie altid facineret mig rigtigt meget, da man nu engang kan lære rigtigt meget af den og jeg har læst enormt meget litteratur om forskellige emner, bl.a 2. Verdenskrig. Paul Hausser, som mit nick er opkaldt efter, var en enormt dygtig leder og soldat, for hvem mændenes helbred kom i første række fremfor vanvittige diktatorers groteske ordrer til kollektivt selvmord. En leder som turde følge sin overbevisning og sin samvittighed i en tid hvor kun få gjorde det.

Hvorfor jeg så lige har valgt det nick? Tja, et eller andet skulle jeg jo hedde og qua min egen virkelighed, så poppede Hausser bare lige op i hovedet med mig :)

Brugeravatar
Ravnen

Re: Brøndby - FCM

Indlæg af Ravnen »

Genialt! - Husker godt jeg har læst om Paul Hausser, men må indrømme jeg aldrig har forbundet det med dit nickname herinde. Sjovt nok at få bragt sådanne historier frem i lyset, hvis andre har lyst til at forklare deres nickname så lad os da endelig høre.

Mit er vist ret ligetil, jeg hedder Ravn til efternavn, men Ravnen er også familiens gamle kaldenavn, mine forfædre på Thyholm er altid blevet tituleret æ ravn, eller slet og ret Ravnen. Så det faldt nemt at bruge det ;)

Brugeravatar
Tatiana

Indlæg af Tatiana »

Der er få ledige pladser i bussen til Brøndby.
Send mig en sms eller ring på 40 92 07 42, hvis du vil med...

Tatiana :D

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Det er da super at BW stadig kan fylde en bus til den her, temmelig ligegyldige, kamp.

Trods den manglende betydning af kampen, kan vi forhåbentlig stadig hanke op i os selv og bruge kampen til at sende et signal til de andre superligahold om, at vi stadig vil være med i toppen og. at vi allerede til næste år er at finde der igen. Man skal nok ikke underkende signalværdien i at vi går ud og leverer en overbevisende præstation derovre. Når det så er sagt, er det vel ikke hulens sandsynligt, der bør være en voldsomt motivationsforskel på os og Brøndby.

Med Borring definitivt ude og Juelsgaard ude med karantæne, håber jeg startopstillingen kommer til at se sådan her ud:

Heinze

Kolja - Reid - Califf - Jessen

Siv - Salami - Florescu - Danny O.

Thyge

Frank

Er Danny Olsen stadig ikke klar, kan man smide Thyge derned og smide Jude på top.

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Hausser skrev:Det er da super at BW stadig kan fylde en bus til den her, temmelig ligegyldige, kamp.

Trods den manglende betydning af kampen, kan vi forhåbentlig stadig hanke op i os selv og bruge kampen til at sende et signal til de andre superligahold om, at vi stadig vil være med i toppen og. at vi allerede til næste år er at finde der igen. Man skal nok ikke underkende signalværdien i at vi går ud og leverer en overbevisende præstation derovre. Når det så er sagt, er det vel ikke hulens sandsynligt, der bør være en voldsomt motivationsforskel på os og Brøndby.

Med Borring definitivt ude og Juelsgaard ude med karantæne, håber jeg startopstillingen kommer til at se sådan her ud:

Heinze

Kolja - Reid - Califf - Jessen

Siv - Salami - Florescu - Danny O.

Thyge

Frank

Er Danny Olsen stadig ikke klar, kan man smide Thyge derned og smide Jude på top.
Salami starter ude og ind med Albæk efter signende pga. Salami kan risikerer karantæne ved gul kort til næste sæson.

974

Indlæg af 974 »

"Salami starter ude og ind med Albæk efter signende pga. Salami kan risikerer karantæne ved gul kort til næste sæson."

Det er egentlig en ret fornuftig disposition - det er jo ikke urealistisk at Salami får et kort ( synes næsten at han får lidt for mange) :-)
Og så slipper man for at træne hele opstarten med ham velvidende at han alligevel ikke er med i den første kamp

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Gælder det samme ikke for Florescu?
Så kan det betyde at man kigger på at sælge Salami, man kan jo ikke så godt sende ham af sted med en karantæne i lommen.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Hekler skrev:Gælder det samme ikke for Florescu?
Så kan det betyde at man kigger på at sælge Salami, man kan jo ikke så godt sende ham af sted med en karantæne i lommen.
efter Ørgaards udmelding til mig er der støre risiko for at Salami ryger i dn sorte bog ind Florescu, men det kan ikke udelukkes at man spare flere så måske Florescu også er en mulighed og rygge Thyge lidt tilbage og starte med Ken.

90minutter.dk

Indlæg af 90minutter.dk »

Hej

Op til kampen mod Brøndby bringer 90minutter.dk et lille interview med FC Midtjyllands Winston Reid.

http://90min.dk/reid-saesonen-ikke-godkendt/

Reid taler lidt om forventninger til dagens kamp, og om FC Midtjyllands sæson generelt.

God kamp!

Brugeravatar
PS

Indlæg af PS »

Hahaaaaaa mand, jeg har lige tændt for fjerneren og tunet ind på 3 puls, 3-0 til jyderne??? hvad sker der lige, har vi virkelig spillet så godt, eller har Brøndby bare været så ringe?
Gad vide hvor mange kroner Brøndby er ved at tabe i disse minutter.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Fremragende afslutning på sæsonen. 4-2 ude over Brøndby :mrgreen:

God indsats over hele linien. Faktisk effektivt, vi havde 8 skudforsøg og Brøndby 26.

Synes Izunna kom ind og var fantastisk, det ser meget lovende ud.

En rigtig god kamp at slutte af med, og dejligt at vi forhindrede Brøndby i at få sølv, sikke en dag 8-)

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Bestemt en god slutning på sæsonen, om end sejren måske ikke var helt fortjent, hvis man ser på spil og chancer. Men det handler om at være skarp, når man har muligheden - og det var vi i dag.

På trods af råbene om katastrofe og trænerfyringer, så ender sæsonen med et ok antal point (7 mindre end sidste år), og i mine øjne en godkendt (men heller ikke mere) 4. plads. Der har været meget snak om at vi ikke kan spille op med topholdene, men vi har trods alt spillet lige op med OB og BIF (4 point mod dem begge), mens det naturligvis har haltet mere mod FCK.

Det er vel også værd at bemærke, at efter fyringsråbene var kraftigst efter Sønderjyske, har vi hentet 13 af 18 point (og nederlaget i Esbjerg burde ikke tælle, da de kampe har deres helt egen logik) heraf 4 de sidste 2 runder mod nr. 2 og 3, hvor vi intet havde at spille for. Havde en ny træner gjort det bedre? Jeg tvivler.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Forbavsende få indlæg der kommer efter vi har lammetævet Brøndby 4-2 på udebane :?

Besvar