Og ved nærmere sammentælling, så drejer det sig ikke om 18 etablerede spillere, men derimod om 16-17 styk..Hausser skrev:Jeg vil ikke kommentere så meget på enkelte spilleres afgang og tilgang, men mere komme med en kommentar af generel observans.
I disse finanskrise tider hvor alle sponsorer nedjusterer, hvor tilskuerne udebliver pga sportsligt svigt og med lønomkostninger som er tæt på at løbe løbsk, så er det essentielt at vi omkostningsminimerer og ikke forøger lønudgifterne endnu mere. Vi går helt sikkert et svært økonomisk år i møde og i min optik bør den stå mere på besparelser end fordyrelse hvad truppen angår.
Besparelsen bør ske ved at man trimmer truppen, skærer det overflydige fedt væk og satser på en sammensætning som ca. hedder 3 etablerede spillere pr. 2 pladser + 1-2 talenter. Den konstellation sikrer i mine øjne, at alle i truppen kan øjne spilletid såfremt de klør på til træning og gør det godt, alle vil være tæt på førsteholdet. En trup på ca. 18 etablerede spillere + billige talenter bør være nok til at have en velfungerede trup.
Om en spiller så er et talent eller en etableret spiller, er selvfølgelig en lidt flydende størrelse, men til trods for deres unge alder så er Reid og Salami altså helt sikkert etablerede og må indrømme jeg har fået så meget tillid til Siv, at han godt kan fungere som tredjevalg på fløjen, der behøver vi heller ikke forstærkninger. Skal vi have forstrækninger i det centrale forsvar, skal der altså spillere ud den anden vej og det gælder på alle positioner.
Idealet må være omkring de 18 etablerede spillere..
Forstærkninger!
Re: Forstærkninger!
Jeg tror, du overså, at jeg hentydede til Berisha ifm. Winston Reid. Der var jo den episode efter en Horsens-kamp, hvor Reid kaldte Berisha en "idiot uden format", og det blev kørt lidt op i pressen. Så vidt jeg ved, er Reid og Lange ikke uvenner.Arff skrev:Winston og Lange spiller sammen på U-21 landsholdet, og jeg tvivler stærkt på at de kommer op at slås til næste samling pga. den kamp, for de er begge hårde spillere, som giver og tager af samme skuffe
Men jeg er dog enig med dig i at jeg helst heller ikke vil se Jesper Lange i FCM, men det er mest fordi jeg ikke mener han ikke opfylder de kriterier som FCM søger ved en angriber.
Jeg forstår dit indlæg, og jeg vil så også gerne understrege, at Langes film og generelt usympatiske spillestil ikke er min eneste grund til, at vi ikke skal købe ham - det fik jeg vist bare ikke skrevet. Lange er ikke god nok til FCM, og det har du helt ret i.
Anyway, vi er vist enige om, at vi ikke vil have Lange.
Winston Reid var nok ikke helt galt på den, Berisha slår åbenbart om sig: http://www.bold.dk/nyt/Berisha-slog-Ken ... -i-hovedet
Må sige jeg er MEGET lun på om vi kunne hente Gilberto Macena, udover at være en spændende spiller at se på, som spiller noget flot fodbold, så er han altså også ganske effektiv. Bruger vores farligste angriber som sammenligningspunkt, og Frank har altså spillet på et bedre hold.
2008/2009: 12 mål (indtil videre. To mindre end Frank)
2007/2008: 9 mål (Frank 12)
2006/2007: 12 mål (Frank 12)
Macena er ganske skarp, 33 mål i tre sæsoner. Han er fuldt integreret i den danske spillestil, og så har han nogle andre forcer end vi pt har i angrebet. Det ligner en komplet pakke, til en formentlig rimelig pris!
Jens Ørgaard! Læs med her, dette er mit sommergaveønske
2008/2009: 12 mål (indtil videre. To mindre end Frank)
2007/2008: 9 mål (Frank 12)
2006/2007: 12 mål (Frank 12)
Macena er ganske skarp, 33 mål i tre sæsoner. Han er fuldt integreret i den danske spillestil, og så har han nogle andre forcer end vi pt har i angrebet. Det ligner en komplet pakke, til en formentlig rimelig pris!
Jens Ørgaard! Læs med her, dette er mit sommergaveønske
Præcis! Statistikken taler absolut til Gilbertos fordel, og med Horsens' (sandsynlige) nedrykning, burde det kunne lade sig gøre at få en fornuftig aftale i stand med Horsens. De kan evt. få Jude med i købet, hvis de vil.Ravnen skrev:Macena er ganske skarp, 33 mål i tre sæsoner. Han er fuldt integreret i den danske spillestil, og så har han nogle andre forcer end vi pt har i angrebet. Det ligner en komplet pakke, til en formentlig rimelig pris!
Re: Forstærkninger! Brian Nielsen, nej tak.
Må indrømme at jeg lidt har Ørgård mistænkt for at tage en tur til Vejle og hente ham..
Meget hellere Ilsø så..
Meget hellere Ilsø så..
det kommer selvfølgelig an på prisen - men jeg syntes da Brian Nielsen ville være en god mand til truppen. Hvis vi skal have to mand til alle pladser så er Borring og Nielsen da en særdeles kompetent venstre kant.
Mht. gilberto så syntes jeg også han er en god spiller og sikkert god på toppen, men er det så istedet for Farlige? Jeg tænker ham måske som en Zidan-type som flakker rundt. Men jeg ved ikke om han vil passe godt ind. Vi har jo fagerberg, jude, baba, farlige og kim c. Jeg tænker lidt over det samme med horsens' Lawan, som jeg syntes er super god. Henrik Jensen omtaler ham også som en bedre 10'er end nogen i Brøndbys trup. Men lidt det samme problem med ham - skal han så erstatte Thyge eller en anden midtbanemand? Og vil Ilsø så være en bedre mand at hente, hvis de nærmest spiller den samme plads?
Noget andet jeg har tænkt er at vi har nogle gode offensive spillere. I mine øjne mangler vi mere en mand som har attitude og spillestil som KBN. VEd bare ikke hvor vi finder en general som ham - califf var jo ikke manden.
Mht. gilberto så syntes jeg også han er en god spiller og sikkert god på toppen, men er det så istedet for Farlige? Jeg tænker ham måske som en Zidan-type som flakker rundt. Men jeg ved ikke om han vil passe godt ind. Vi har jo fagerberg, jude, baba, farlige og kim c. Jeg tænker lidt over det samme med horsens' Lawan, som jeg syntes er super god. Henrik Jensen omtaler ham også som en bedre 10'er end nogen i Brøndbys trup. Men lidt det samme problem med ham - skal han så erstatte Thyge eller en anden midtbanemand? Og vil Ilsø så være en bedre mand at hente, hvis de nærmest spiller den samme plads?
Noget andet jeg har tænkt er at vi har nogle gode offensive spillere. I mine øjne mangler vi mere en mand som har attitude og spillestil som KBN. VEd bare ikke hvor vi finder en general som ham - califf var jo ikke manden.
GIlberto skal erstatte Jude, Fagerberg og Kim Christensen. Ikke dem alle på en gang, men bredden generelt. Jeg kan sagtens forestille mig at spille med Frank og Gilberto, de burde komplettere hinanden glimrende. I nogle kampe spiller vi jo med to angribere, og generelt kan der komme skader og karantæner.
Det skader heller ikke med noget konkurrence. Pt. er der ingen konkurrence i angrebet, er Frank klar så spiller han, mens hverken Fagerberg, Jude eller Christensen har vist noget for alvor.
Det skader heller ikke med noget konkurrence. Pt. er der ingen konkurrence i angrebet, er Frank klar så spiller han, mens hverken Fagerberg, Jude eller Christensen har vist noget for alvor.
Hvad med en mand som Kasper Lorentzen?
Vedr. Brian Nielsen. Det er 100 at han smutter fra Vejle:
http://fodboldrygter.dk/2009/05/27/agen ... ordringer/
http://www.bold.dk/nyt/index.php?vis=100842
Men min fornemmelse af ham er, at han ikke er den bedste gut udenfor banen!?!
Vedr. Brian Nielsen. Det er 100 at han smutter fra Vejle:
http://fodboldrygter.dk/2009/05/27/agen ... ordringer/
http://www.bold.dk/nyt/index.php?vis=100842
Men min fornemmelse af ham er, at han ikke er den bedste gut udenfor banen!?!
Ilsø vil formentlig tage endnu en sæson i Sønderjyske, hvis man skal tro på denne artikel. Nu når de næsten med sikkerhed bliver oppe, er det nok en del sværere at få ham tillokket. Her mener jeg at et indkøb af Macene ville være både mere realistisk og billigere, og bedre, om end han dog er decideret angriber.
Ilsø vil videre, det er jeg slet ikke i tvivl om, eller skulle han da have skiftet mening hen over sæsonen og slækket på ambitionerne og det virker han ikke som typen på 
Angående Marcena, så tror jeg bestemt ikke det ville være helt dumt. Han er vel en form for opgradering af Jude, lille og hurtig, men bedre og mere udviklet på de væsentlige parametre. Han arbejder måske ikke helt så hårdt som Jude gør uden bold, men han har kvaliteterne til at kompensere for det.
En 2-3 millioner og så Jude og Yakubu den anden vej, det ville være en god handel for alle parter. Horsens er alligevel nødt til at sælge såfremt de rykker ned..
Angående Marcena, så tror jeg bestemt ikke det ville være helt dumt. Han er vel en form for opgradering af Jude, lille og hurtig, men bedre og mere udviklet på de væsentlige parametre. Han arbejder måske ikke helt så hårdt som Jude gør uden bold, men han har kvaliteterne til at kompensere for det.
En 2-3 millioner og så Jude og Yakubu den anden vej, det ville være en god handel for alle parter. Horsens er alligevel nødt til at sælge såfremt de rykker ned..
http://onside.dk/node/34075Hausser skrev:Ilsø vil videre, det er jeg slet ikke i tvivl om, eller skulle han da have skiftet mening hen over sæsonen og slækket på ambitionerne og det virker han ikke som typen på
Her siger Ilsø, at han regner med at tage en ekstra sæson, men dog vil kigge på mulighederne. Men et godt tilbud fra FCM kan vel lokke. Men det eneste som jeg kan se at vi skal kunne bruge Ilsø til, er som en kompetent konkurrent til Thygesen, en spiller, som jeg stærkt tvivler på Thomasberg vil sætte af holdet. Og hvis Ilsø ikke kan få spilletid, så tror jeg såmænd han hellere vil spendere tiden i Sønderjyske. Men lad os se, det bliver spændende.
- bobthebuilder_dk
Tja.. Nu virker det til at Brøndby er ude med snørren... ;-(
http://www.bold.dk/nyt/Avis-Ilsoe-til-m ... d-Broendby
Sammen med FCM tror jeg nu også at han kunne passe godt ind i brøndbys spillestil..
Gad vide om de ikke også har råd til at give ham en hel del mere i løn.. desværre...
http://www.bold.dk/nyt/Avis-Ilsoe-til-m ... d-Broendby
Sammen med FCM tror jeg nu også at han kunne passe godt ind i brøndbys spillestil..
Gad vide om de ikke også har råd til at give ham en hel del mere i løn.. desværre...
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱
José Junior
Læste lige på bold.dk http://www.bold.dk/nyt/Junior-faerdig-i-FC-Koebenhavn at Junior ikke indgår i FCK´s fremtidsplaner
Han har aldrig rigtigt slået igennem efter han kom til FCK, men har da scoret en pæn sjat mål "Junior har i foråret spillet 11 SAS Liga-kampe og scoret fem mål. I tiden i FCK spillede han 29 kampe og scorede 15 mål"
Ved godt at han ragede lidt uklar med Wieghorst http://www.bold.dk/nyt/Junior-faerdig-i-FCN , men der kan jo værre flere aspekter end der bliver skrevet
Min pointe er at jeg tror han kunne blive en ny stjernespiller hos os, og at mit håb derfor er, at FCM hører om mulighederne for at købe eller leje ham med forkøbsret, hvordan det lige kan strikkes sammen, da han jo kun har et år tilbage af kontrakten med FCK
Han har aldrig rigtigt slået igennem efter han kom til FCK, men har da scoret en pæn sjat mål "Junior har i foråret spillet 11 SAS Liga-kampe og scoret fem mål. I tiden i FCK spillede han 29 kampe og scorede 15 mål"
Ved godt at han ragede lidt uklar med Wieghorst http://www.bold.dk/nyt/Junior-faerdig-i-FCN , men der kan jo værre flere aspekter end der bliver skrevet
Min pointe er at jeg tror han kunne blive en ny stjernespiller hos os, og at mit håb derfor er, at FCM hører om mulighederne for at købe eller leje ham med forkøbsret, hvordan det lige kan strikkes sammen, da han jo kun har et år tilbage af kontrakten med FCK
- bobthebuilder_dk
Mon ikke det ender med at Santos ryger tilbage til sverige? Det er mit bud...
Nej nu hvor Horsens definitivt er rykket ned i 1.div, synes jeg nu at Ørgaard skal sætte alle sejl ind på at få Gilberto til Midtjylland! Føler helt klart at han ville kunne supplere "Dangerous Frank" rigtigt godt i angrebet i den nye sæson!
Hvor mange gange vil Frank ikke kunne heade den videre til den erfarne og lynhurtige angriber?
Frank er da også blevet utrolig driblelysten (ala Gilberto) her på det sidste?
Især dribleturen han tog imod OB hvor han til sidst sendte den ind i hovedet på Jude!
Måske det bare er mig?
Nej nu hvor Horsens definitivt er rykket ned i 1.div, synes jeg nu at Ørgaard skal sætte alle sejl ind på at få Gilberto til Midtjylland! Føler helt klart at han ville kunne supplere "Dangerous Frank" rigtigt godt i angrebet i den nye sæson!
Hvor mange gange vil Frank ikke kunne heade den videre til den erfarne og lynhurtige angriber?
Frank er da også blevet utrolig driblelysten (ala Gilberto) her på det sidste?
Især dribleturen han tog imod OB hvor han til sidst sendte den ind i hovedet på Jude!
Måske det bare er mig?
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱