Forstærkninger!

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Altoriso

Re: Kasper Lorentzen - transferfrie spillere

Indlæg af Altoriso »

Det kan være han tager ned til Absalonsen i OB - de ser ud til at kunne tiltrække den slags spillere

Udover det kan man her få et overblik over hvilke spillere der er transferfrie til sommer

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/sas-liga ... a-spillere

Hekler

Radoslaw Sobolewski

Indlæg af Hekler »

Selvom Heine stadig foreslår Adriano, så må jeg sige jeg tror jeg har fundet en marginalt mere realistisk mulighed.

En defensiv midbanespiller med substands.
Fri transfer fra Wisla Krakau, 32 år 32 landskampe, har aldrig spillet uden for Polen, tror i ikke det er på tide?

mousebreaker

Re: Forstærkninger!

Indlæg af mousebreaker »

Jeg kan ikke lade være med at tænke over det transfervindue vi havde til vinter. Vi lugede godt og grundigt ud i truppen og købte ikke een eneste spiller. Jeg ved ikke med jer, men jeg tror ikke at det var fordi de ikke kunne finde interessante spillere. Jeg tror at Ørgaard og Co skønnede at vi var kommet for langt bagefter til seriøst at true de tre førertyre. Derfor valgte de at få trimmet truppen og få afprøvet alle de spændende talenter vi har. Give dem noget blod på tanden og hår på brystet. Finde ud af hvem der virkelig er bund i.Det falder også lidt i spænd med at TT tilsyneladende blev fredet. De har ikke ment at truppen var stærk nok til mere ifht konkurrenterne.

Jeg håber og tror at det har været planen og at de i sommer transfervinduet går på krigsstien og køber en lille håndfuld profiler. I denne tråd har været nævnt beløb i str.orden 15-20 mio. Det tror jeg slet ikke slår til. FCM punger stort ud til sommer. Hvis de ikke gør, så har de på ledelsesplan, opgivet deres målsætning om vision 2011.

Er det mig der er naiv og Ørgaard og co der havde alt for stor tillid til truppen?? Eller er der mod forventning simpelthen ikke penge nok på kistebunden??
Hvad mener I ?

Dysager

Indlæg af Dysager »

Enig .
Der må ske noget hvis vi skal nå at få en trup der vil være komplet nok til at vinde et mesterskab, og som samtidigt skal nå at blive sammentømret som et HOLD.

Bobby

Indlæg af Bobby »

Jamen der skal ske noget, hvis vi vil være mester.

FCK har en meget stærk trup og henter vel nok en forstærkning eller to til sommer. Brøndby har allerede hentet den første og varslet at der kommer flere. OB har meldt ud at man vil forstærke sig markant. AAB vil købe tre. Så der er ingen tvivl - hvis vi vil spille med om mesterskabet, skal vi simpelthen forstærke os.

Og jeg mener, vi skal hente profiler, der har erfaring og rutine. Vi kan sagtens selv levere de talenter, der skal til. Truppen mangler helt klart erfaring og rutine for at spille med om de øverste medaljer.

Hvorvidt pengene er til det, er jeg ikke klar over, men foretager man ikke de nødvendige investeringer i truppen, bliver man altså nødt til at nedjustere de sportslige ambitioner og erkende, at vi er et skridt bag ved OB, BIF og FCK.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

På den anden side nytter det ikke noget at man blindt bare forholder sig til at være i toppen, og så bare brænder fingrene ved storindkøb

AaB har trods flotte resultater vist ikke den bedste økonomi, og Brøndby tjener vist heller ikke de store penge trods en øget omsætning

Bobby

Indlæg af Bobby »

Det er jeg ganske enig med dig i. Er økonomien ikke til det, skal/kan vi naturligvis ikke købe de nødvendige forstærkninger, det kræver, hvis vi skal spille med om guld.

Men så bliver vi altså også nødt til at nedjustere de sportslige ambitioner.

Når det så er sagt, så er det altså i toppen af ligaen, der er de største muligheder for indtjening. Mulighed for at spille europæisk fodbold og herved indtjening, flere sponsorkroner, flere tv penge, flere tilskuere osv.

Selvfølgelig skal man ikke gå ud og købe ind med hovedet under armen, men det kan altså godt betale sig at et investere fornuftigt for at holde os med i toppen. Det er altså der de fleste penge er.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

De fleste "rigmænd" har haft et turbulent senere tid, og jeg ved ikke hvordan det ser ud omkring dem der har med FCM at gøre
Tidligere har de uden problemer udlånt feks 10 millioner via et slags playersponsorat på 3 unge spillere
Man kunne jo håbe at de pludselig står frem med et større antal millioner, som de er villige til at dele med FCM
Jeg tror i hvert fald ikke at vores økonomi bare er sådan til bruge mange millioner af

Bobby

Indlæg af Bobby »

Jeg tror desværre heller ikke økonomien er til det.

Men der er bare ikke ret meget substans i at melde ud med en vision, der hedder guld senest i 2011, hvis ikke man agerer i forhold til.

Selvfølgelig kan det teoretisk set godt lade sig gøre at blive mestre alligevel, men det kræver altså at vi har en sæson, hvor alt går op i en højere enhed og de andre tophold spiller under evne. Det er der vist ikke den store sandsynlighed for.

uschel

Indlæg af uschel »

Nej det er ganske rigtigt at BIFs regnskab ikke er det bedste, men til forskel fra os, så betyder et dårligt regnskab ikke at man ikke kan hente store profiler. De har jo Kasi Jesper, der bare spytter i kassen

http://www.bold.dk/nyt/Kasi-Jesper-vil- ... i-Broendby

Mhb på næste sæson, så mener jeg at det er vigtigt at de målsætninger vi melder ud osse bliver fulgt at handlinger. Vi må være realistiske og erkende at vi ikke er en "naturlig mesterskabskandidat" Til trods for de 2 sæt sølvmedaljer er det tydeligt at vi ude i fodbolddanmark ikke regnes for en seriøs top3 klub. Jeg frygter at afstanden mellem FCK BIF og OB og resten af ligaen bliver større og større. Ser vi på den pointhøst de 3 har fået i år det er jo historisk. Jeg mener i lighed med div "eksperter" at vi som klub har haft svært ved at finde vores naturlige plads i det danske fodboldhieraki. Spørgsmålet mange har stillet lyder. Vil FCm være en seriøs topklub eller vil vi være en udviklingsklub. Mit personlige bud er at vi må affinde os med at være en klub, der ligger lige under den absolutte top. Hvor vi hiver medaljer hjem engang i mellem. Og jeg mener faktisk at det går godt i spænd med hva ørgaard før har udtalt. At vi skal være en klub, der fra tid til anden kan drille de helt store. Det er simpelhen vores begrænsede sætup på det økonomiske område, der gør at vi aldrig kommer op på niveau med de allerbedste. I realiteten skal vi sælge spillere hele tiden bare for at dække det store underskud vi hele tiden har på driften. og når det så er dækket så er der måske lidt rester til at købe spillere for. og med en finanskrise og med Ørgaard der er en skide god købmand, når det handler om salg, men når det handler om at få spillere den anden vej er han ikke helt så skrap. Alt det gør at jeg mener at vi er låst fast på en plads lige under toppen. Med det mener jeg heller ikke at det er realistisk med et mesterskab i 2011 af den simple årsag at hvis bestyrelsen skal være dens ansvar bevidst er de pinedød nød til at sælge de selvsamme spillere der i givet fald skulle spille et mesterskab.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Stadig må jeg referere til den igangværende og såkaldte finanskrise
Da man meldte ud at man ville være mestre senest 2011, kørte økonomien bare derudaf, og man kunne med gode grunde have forventninger til noget stort

Tiden er dog anderledes idag, og med mindre at de økonomiske bagmænd har noget i ærmet, tror jeg det bliver svært
Men jeg skal bestemt ikke udelukke, at der pludselig bliver smidt en bombe op i luften, der gør at det kommer til at se rigtigt spændende ud igen :-)

uschel

Indlæg af uschel »

den Bombe skal i givetfald være større end hiroshima. Jeg har umådelig svært ved at se at noget skulle kunne rykke så meget på den økonomiske magtbalance vi skriver jo trods alt snart 2011. Visoner er jo tomme uden handling

Brugeravatar
Hausser

Allan Bak spottet til reservekamp

Indlæg af Hausser »

Til reserveholdskampen igår, så jeg vores gamle topscorer og nuværende spilleragent Allan Bak Jensen, stå og snakke med Ørgaard.

Det kan selvfølgeligvære at han bare var ude at pleje sine spillere fra FCM, Lössl og Farlige Frank, men det kunne måske også være at han var igang med at diskutere en mulig spillerhandel med Ørgaard? Under alle omstændigheder er det da et godt rygte :)

Her kan man se hvem Allan Baks er spilleragent for: http://ec.firmpark.net/category/spillere/

Altså en masse velkendte superligaspillere med svingende niveau og kun et fåtal af dem er interessante for os. Ved dog at Jens Berthel Aaskou leder efter en klub og det kunne måske være et interessant alternativt til midterforsvaret. Er dog noget usikker på den tidligere Siffers niveau.

Et long shot kunne være Dioh Williams. AGF er i økonomiske vanskeligheder og har sandsynligvis behov for at sælge spillere til sommer og da deres største salgsaktiv, Michael Lumb, har været ude hele foråret, så blir det næppe ham de tjener penge på. Williams også har været væk med skader, så han kunne måske hentes relativt billigt, afhængigt af hvor desperate AGF er og selvfølgelig hvor mange penge vi har til rådighed. En fit Dioh Williams ville ihvertfald være en enormt spændende spiller at hente til FCM..

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Jeg må nu sige at jeg tvivler meget på at FCM er interesseret i Dioh Williams. Efter min mening har han kun i små glimt vist hvad han kan for FCM, og det er efter min mening slet ikke nok til at gøre sig berettiget til en plads på holdet i FCM.

Men jeg tror i høj grad at indkøbene kommer til at afhænge meget af salgene - jeg kunne godt forestille mig at vi forsøger os at komme af med Ken Fagerberg, Jude, Baba, som ikke rigitgt har slået igennem.
Måske forsøger vi os også at komme af med Kim Christensen, som til sommer kun har ét enkelt år tilbage af sin kontrakt, og tildels er evigt skadet.
Og så kunne jeg godt forestille mig at et salg af Winston vil blive en mulighed, hvis vi får det rigtige tilbud.

Men hvis vi får solgt bare to af de ovenstående angribere, så skal vi helt sikkert ud og hente en ny - men for mig er hvem, et åbent spørgsmål.

Til midtbanen er jeg ret sikker på at vi forsøger os at få fat på Ken Ilsø (endnu engang), og det håber jeg vil lykkedes, da jeg ser ham som en spiller med et rigitg stort potientale, som han også allerede har vist nu.

Hvis Winston ryger, tror jeg også vi skal ud og kigge efter en forstærkning til forsvaret, da jeg tvivler på man vil satse på Erik endnu, da han ikke er mere end 17 år.
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Personligt syntes jeg Dioh Williams er en af ligaens absolut største offensiv profiler og en spiller som jeg tror, vil passe perfekt ind i vores spillestil på pladsen bag Frank. Han er mere udfordrende end f.eks Ilsø og Thyge og en spiller der kan afgøre kampe på egen hånd for sit hold. Som nævnt er det dog ren spekulation, tror ikke på vi har råd til at købe ham fri af AGF, selv om de er i økonomiske vanskeligheder. Dioh Williams langvarige skade er jo også en ubekendt.

Angående talenterne Fagerberg, Jude og Baba, så skal man jo huske på at ingen af dem er mere end 20 år endnu og hvis man kigger på hvor mange spillere der slår igennem i den alder, og specielt som angriber, så er der stort set ingen i den danske superliga. Vi kan dog godt blive enige om at der måske bliver satset for meget og på for mange af disse angrebstalenter og selv om det måske kan virke hårdt, så har vi næppe råd til at blive ved med at vente på at de slår igennem. At sælge Fagerberg vil være ligesom at kaste 10 millioner i et sort hul, da vi ikke får en brøkdel af det ind som vi har investeret i ham, så det er næppe aktuelt, så skal der sælges så bliver det måske Jude eller Baba. For ikke så længe siden var der en artikel i Tipsbladet, hvor Thomasberg var meget i tvivl om Babas fremtid i FCM, så selv om jeg ikke håber det, så kan det risikere at være et farvel til det største talent i Danmark siden Laudrup senior.

Personligt så hælder jeg dog mest til at vi udlejer en af de tre og i min optik bør det være Fagerberg som jeg syntes passer dårligst ind i vores spillestil p.t. Kunne Fagerberg få et halvt år i Allsvenskan og med en masse spilletid, lære nogle af de ting som han mangler for virkelig at kunne begå sig (hovedspil, hurtigere boldomgang, placeringsevne, afslutninger), så ville det bestemt være at foretrække. En udlejning og farvel til Kim C. vil skabe plads til en ny angriber.

Winston tvivler jeg mere og mere på det ryger til sommer, han har simpelthen været alt for ustabil og kvajet sig for meget til at han virkelig kan indbringe kassen. Med Winstons umodne indstilling in mente, så tror jeg heller ikke det ville være så dumt hvis han blev i FCM i endnu et år og blev modnet noget mere.

Besvar