Snippet fra Ikast Avis:
FCM vil sætte hårdt pres mod FC Københavns nykårede Royal League-mestre - søndag gæster københavnerne SAS Arena
- Vi vil holde vores ren sti ren og slutte i Top 4!
Klar tale fra FC Midtjyllands assistenttræner, Thomas Thomasberg - forud for sæsonens sidste fire kampe. Der skal ikke tænkes på Brøndbys mesterskab, der sender midtjyderne i UEFA Cup'en. Det skal Ulvene selv klare, mener den tidligere FCM-anfører.
- Uanset om Brøndby vinder eller taber i weekenden, så bliver de mestre. De har et let slutprogram, så inde i vores hoveder er FC Midtjylland allerede i UEFA Cup'en. Men vi vil have medaljer - men søndag er vores sidste chance for at jagte andenpladsen, vurderer Thomas Thomasberg.
Vil genfinde niveauet
Weekendens gæster på SAS Arena er FC København, der i går aftes sikrede sig det første Royal League-trofæ nogensinde. Københavnerne kører dog til Midtjylland uden to karantæneramte profiler, Alvaro Santos og Hjalte Bo Nørregaard.
- Men FCK har alligevel en udskiftningsbænk, der er en kaliber bedre end vores. Jesper Bech, Peter Møller og Christian Traoré er jo klar til at tage over - men vi bør dog være mere udhvilet end københavnerne, der jo spillede 90 minutter i går, bemærker Thomasberg, der fra FCM-truppen må se bort fra Nicolai Jørgensen, der afsoner karantæne. Centerforsvareren Jesper Mikkelsen, der i søndagens kamp mod OB blev syet med ni sting i ansigtet, er meldt klar - det samme er Razak Pimpong. Også David Nielsen returnerer - denne gang efter overstået karantæne. Claus Madsen, Søren Skriver, Thomas Frandsen og Ola Tidman er ude med skader.
- Mod OB var vi fysisk og mentalt trætte - hvorfor er svært at forklare. Men søndag vi vil gøre alt for at ramme det niveau, som nedlagde Brøndby, fastslår assistenttræneren og fortsætter:
- Det vil sige et med et højt pres langt fremme på FCKs banehalvdel, så de ikke får plads til at spille bolden rundt. Men vores hold er også bedst, når det er i offensiven - af samme grund vil vi søge den force. Spiller vi afventende, taber vi stensikkert kampen - som da vi i marts måned tabte 4-0 i Parken. Vi er ikke bange - tværtimod er det vores mulighed for at genåbne kampen om sølvmedaljerne, påpeger Thomas Thomasberg.
FC Midtjylland venter udsolgt på SAS Arena - det vil sige over 11.000 fans på plads i sommersolen.
----
mjaa.. jeg ved sgu ikke rigtig med den anden plads - fordelen er jo at FCK og AaB møder hinanden inden sæsonen er slut og kan AaB vinde den, og vi samtidig kan slutte med fire sejrer, ja så er anden pladsen sgu hjemme - dog har jeg MEGET svært ved at tro på det.. når vi den ene dag kan spille RIGTIG godt fodbold mod Bif hvorefter vi kan spille på halv blus imod et OB-oldstar-hold der bestemt ikke imponere mig...
stabilitet over flere kampe - lad os se!
BW #456
Sidste chance for andenpladsen
-
Kim
Sidste chance for andenpladsen
Senest rettet af Kim 29. maj 2005, 13:31, rettet i alt 1 gang.
-
Ravnen
Re: Sidste chance for andenpladsen
Ja jeg ville blive superglad for trediepladsen, og tilfreds hvis vi får fjerdepladsen med Royal League!
Andenpladsen tror jeg ikke rigtig på, så skal de til at være stabile og kunne præstere lidt flere kampe i træk (-:
Andenpladsen tror jeg ikke rigtig på, så skal de til at være stabile og kunne præstere lidt flere kampe i træk (-:
-
Lars EC
Grunden til vi ikke er stabil over flere kampe skal placeres i vores trup. Vi har ikke ret mange spillere. Faktisk en af de smalleste i superligaen. Hvis det ikke er dem smalleste. Det er jo slet ikke godt nok, at vi i øjeblikket er nødt til at nøjes med at spille med 2 midterforsvarer uden back-up. Ulrik er en super god back, men han er elendig som midterforsvar. Søren Skriver er nok nødt til at stoppe, og hvor er vi så?????
Jeg håber meget på, at vi henter en nye venstre back. Udover det forventer jeg ikke så meget. Men det må HELT sikkert være 1. prioritet. Hvad skal vi med nickolai Jørgensen??? Ham kan vi slet ikke bruge.
Jeg håber meget på, at vi henter en nye venstre back. Udover det forventer jeg ikke så meget. Men det må HELT sikkert være 1. prioritet. Hvad skal vi med nickolai Jørgensen??? Ham kan vi slet ikke bruge.
-
YahooSeeker [Bot]
Så kommer vi jo ikke videre, hvis du vil købe en ny - men sælge Nikolei.
1 - 1 = 0
/Damsgaard
1 - 1 = 0
/Damsgaard
-
Lars EC
Ja, det er rigtigt. Men jeg mener faktisk, vi er godt dækket ind, hvis vi henter en ny venstreback og sælger nikolai. Så kan vi bruge den nye og have ulrik som gardering. Men det mest optimale er selvfølgelig at købe en ny venstreback og bringe en af vores unge spillere op, hvis der er en, der har niveauet.
Min pointe er, at det er ligegyldigt om Nikolai er her eller ej. Han kan ikke bruges. Det er ikke for at skabe en dårlig stemning. Bare min ærlige mening. Jeg syntes også det er synd for Nikolai, for han er jo ikke nogen dårlig spiller. Han er bare total malplaceret som venstreback. Han skal spille længere fremme, hvor jeg mener vi er rigtig godt dækket ind.
Min pointe er, at det er ligegyldigt om Nikolai er her eller ej. Han kan ikke bruges. Det er ikke for at skabe en dårlig stemning. Bare min ærlige mening. Jeg syntes også det er synd for Nikolai, for han er jo ikke nogen dårlig spiller. Han er bare total malplaceret som venstreback. Han skal spille længere fremme, hvor jeg mener vi er rigtig godt dækket ind.
-
Altoriso
Stopper Skriver ?
Sagde han det i den der radioudsendelse fcm.dk henviser til, eller hvor ved du det fra - eller er det bare noget DU tror...
Sagde han det i den der radioudsendelse fcm.dk henviser til, eller hvor ved du det fra - eller er det bare noget DU tror...
-
bw152/michael
Rooba?
Kunne man tænke sig at Rooba vil hjem til heden, efter hans mislykkede ophold i FCK, han var da en god back da han spillede for os, og da vi mangler en venstre back, kunne det så ikke være en mulighed? Manden spiller stadig på Estlands landshold´. Okay, måske ikke det bedste landshold, men er det ikke en mulighed, hvis han vil væk fra københavn? Han er 27 år, og har en del rutine, som jeg ser på det, er han tredjevalg i fck, efter Peter Christiansen og Janne Saarinen.
Michael Meyhoff
Michael Meyhoff