Nostalgiske indlæg...

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Kent

Nostalgiske indlæg...

Indlæg af Kent »

I sådan en tid, er det dejligt at læse lidt op på gamle tråde. Der kan man finde trøst i den store mængde af visdom som Gravens brugere gennem tiden har udgydt. Lad os tage nogle af de gamle travere:

Fyr træneren: http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,202 ... #msg-20218 - http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,192 ... #msg-19281
Frank er færdig: http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,19945
Mine holdninger har ikke ændret sig så meget: http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,192 ... #msg-19338
Ej heller min gode ven Haussers: http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,512 ... #msg-51299
Denne er vel også morsom i bagklogskabens lys: http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,30752

Og hvad kan man så lære af det? Tja, at historien har det med at gentage sig, og normalt er fremtiden er uforudsigelig. Lige meget hvor højt pøblen råber, så er det ikke sikkert de har ret. Det eneste konstante er desværre Gravens brugers opførsel. Vi udvikler os sgu en hel del mindre end FCM ;-)
Senest rettet af Kent 29. apr 2009, 12:28, rettet i alt 1 gang.

BW - 665

Re: Nostalgiske indlæg...

Indlæg af BW - 665 »

Meget sjov observation, men det kan da umuligt være kommet bag på dig at pessimisterne og kværulanterne har kronede dage for tiden?

Og ja du har da ret, hver gang der er optræk til den mindste modgang så melder skeptikerne sig under den kritiske fane, og kræver bål og brand - som regel med mange gengangere - derfor holdt jeg mig da også fra Graven over 24 timer efter kampen da jeg ved at hvis der var én ting der kunne gøre min dag værre end hvad jeg så i kampen, så var det de tåbelige udbrud fra frustrede fans, som ikke kan få afløb for det på andre møder end vha. ulvegraven som deres outlet - man kan jo stille sit ur efter hvem der melder sig, og hvad kommentarerne indeholder.

Ulvegraven er da yderst forudsigelig på det punkt, både med kritiken og dens niveau, trænerfyrings-forslag, transferforslag (bare hold øje med bold.dk) osv. osv... Alt det gør blot at jeg håber endnu mere TT får vendt skuden, for så må vi se om sortseerne er store nok til at æde deres ord i sig.

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Herregud, det er et fodbold forum, og sådanne er jo dybt påvirket af følelser, alt efter om holdet vinder eller taber.
Desuden mødes folk fra mange forskellige samfundslag, og det giver jo nogle modsætninger som vi ganske tydeligt ser!

Men indimellem har jeg den fornemmelse, at det er de samme 10-15 personer som skriver hele tiden ;-)

At man går til stålet med bombastiske udtalelser herinde, synes jeg egentlig er fint nok. Det er altid noget at fansene tør når fodboldspillere er så diplomatiske nu om dage, så har vi da lidt at more os over (og debattere).

Kent

Indlæg af Kent »

BW - 665 Skrev:
-------------------------------------------------------
> Meget sjov observation, men det kan da umuligt
> være kommet bag på dig at pessimisterne og
> kværulanterne har kronede dage for tiden?

Nej, bestemt ikke. Og det er da også med god ret, at man skal være kritisk over det, som blev præsteret mod SE og Randers. Det er ikke godt nok og det skal vi gøre bedre. Det er vist mest den lidt skingre og uovervejede tone, som gør det lidt kedeligt i mine øjne.

> Ulvegraven er da yderst forudsigelig på det punkt,
> både med kritiken og dens niveau,
> trænerfyrings-forslag, transferforslag (bare hold
> øje med bold.dk) osv. osv...

Ja, og på den front er Gravens brugere ikke det mindste anderledes end alle andre debatforum-brugere. Hamrén - der nu hyldes som den helt store helt - er vist blevet krævet fyret en hel del flere gange i Nordjylland end TT og ER hernede tilsammen. Ligeså med Lars Olsen. Fans er bare ikke særlig konstruktive i deres tilgang. At andre er sådan, gør det dog ikke mindre trist.

> Alt det gør blot at
> jeg håber endnu mere TT får vendt skuden, for så
> må vi se om sortseerne er store nok til at æde
> deres ord i sig.

Tja... hvor mange har du set æde deres ord i sig omkring Frank og ER? Det er vel netop derfor at man smider uhæmmet kritik fra sig herinde. Det har ingen konsekvenser og man kan slippe afsted med det meste. Man skal aldrig stå til regnskab for sine udsagn.

Samtidig skal man huske, at selvom ER fik vendt skuden, så er det ikke sikkert, at det lykkes for TT. Men hvis vi skal lære noget af vores korte historie, så er det, at en trænerfyring ikke nødvendigvis er det rette at gøre, og selv en træner, som ser håbløs ud, kan ende med at være den mest succesfulde i klubbens historie. Vi har set den udvikling med både spillere og trænere, så derfor ville en fan, der har en smule respekt for den smule historie vi har, også undlade at udtale sig i sort/hvide vendinger og komme med bombastiske udmeldinger. En par nuancer vil hjælpe lidt. Men det er måske bare mig, der har det sådan :-)

Hausser

Indlæg af Hausser »

Nu var du så flink at poste en gammelt indlæg af mig men du kunne lige så godt have postet den her http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,487 ... #msg-48715, her giver du mig sjovt nok ret i det jeg skriver..

I øvrigt, syntes jeg ikke helt din forklaringsmodel med skader som roden til alt ondt, helt holder vand længere eller huh? Hele den akse af spillere som du forklarede som central for at få vores system til at fungere var faktisk klar i går og hvad var resultatet - en af de dårligste kampe i FCMs historie? Og hvad med da du forklarede vores sejlede forsvar som et resultat af at C.P og forsvarskaptajn Califf var fraværende. Siden de er kommet tilbage har det, om muligt, sejlet endnu mere. Syntes ikke helt argumentationen hænger sammen mere, men nu er vores spil måske fundamentalt afhængige af om Kolja spiller eller ej?

Det er pudsigt du stadig ikke kan se de problemer som er et kussehår fra at koste Thomasberg jobbet?

Hausser

Indlæg af Hausser »

Jeg forstår ikke det her, forventer du at Graven er euforisk når det går godt og musestille når det går skidt? Ret beset er der vist lige så mange rygklappere der melder sig når tingene går godt, som der er kritikere når tingene går skidt, er det ene værre end det andet?

Og hvad trænerdebatten angår, mener du, eller mener du ikke at debatten af TTs position i klubben er berettiget?

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Hausser Skrev:
> Jeg forstår ikke det her, forventer du at Graven
> er euforisk når det går godt og musestille når det
> går skidt?

Overhovedet ikke, jeg forventer da både kritik når det går skidt og ros når det går godt - så længe debatten er konstruktiv, saglig osv. har jeg intet problem med nogle af delene.

Det der trykker på mine knapper er når de brugere der KUN skriver når det går skidt melder sig, og begynder at kværulere monotont, unuanceret og ukonstruktivt ud ad landevejen hvor end de kan - der bidrages ikke med noget konkret, der kritiseres blot.

Og som Kent også siger, hvis (når) skuden så vender og de/dem/det de har svinet til gør kritiken til skamme, så er de stumme - indtil det næste scenarie opstår hvor der kan peges fingre.

> Ret beset er der vist lige så mange
> rygklappere der melder sig når tingene går godt,
> som der er kritikere når tingene går skidt, er det
> ene værre end det andet?

Ja det er det da afgjort! Bare fordi det er 2 modsatte sider af en mønt, behøver de ikke være lige gode/dårlige? Vil du ikke hellere sidde til et middagsselskab med 10 rygklappere end 10 usaglige brokrøve? I hope so...

Når det er sagt, så jo det er da muligt at være for lalleglad og jubeloptimistisk, men jeg mindes faktisk ikke at være støt på sådan en her på graven? Vil du ikke påpege en bruger som stort set kun har skrevet positive indlæg?

> Og hvad trænerdebatten angår, mener du, eller
> mener du ikke at debatten af TTs position i
> klubben er berettiget?

Den er fuldkommen berettiget! Jeg har bare en anden holdning, men debatten er da uden tvivl relevant - så længe indlæggene ikke blot består af "Thomasberg skal ud!!!!" agtige indlæg, hvilket der har været en hel del af indtil videre.

Hausser

Indlæg af Hausser »

BW - 665 Skrev:
> Og som Kent også siger, hvis (når) skuden så
> vender og de/dem/det de har svinet til gør
> kritiken til skamme, så er de stumme - indtil det
> næste scenarie opstår hvor der kan peges fingre.

Jamen det er jo det vi alle håber, der vil da ikke være noget bedre hvis en klubmand som Thomasberg slår igennem og fører holdet fra den ene triumf til den anden. Det vil være helt fantastisk og som Kent siger, så kan det stadig ske selv om den fede dame er begyndt at varme stemmen op for Thomasbergs skyld. Hvis det sker, så indrømmer jeg hellere end gerne at min kritik måske har været forhastet, omend det stadig var fuldstændigt berettiget på det tidspunkt den blev fremført. Om Thomasberg lykkedes som træner i FCM er dog fremtid og hver og en indikator peger i den forkerte retning for ham og har gjort det længe og jeg er ikke i tvivl om hvad jeg tror mest på hvad TTs fremtid angår.

Man kunne også prøve at vende den om. Nu var jeg en af de første til at kritisere TT og vores spil og har skulle høre på krtikken var direkte usaglig. Tror du der er nogen af dem der idag vil anerkende at jeg rent faktisk havde ret i det jeg skrev, også dengang?

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Hausser Skrev:
> Jamen det er jo det vi alle håber, der vil da ikke
> være noget bedre hvis en klubmand som Thomasberg
> slår igennem og fører holdet fra den ene triumf
> til den anden. Det vil være helt fantastisk og som
> Kent siger, så kan det stadig ske selv om den fede
> dame er begyndt at varme stemmen op for
> Thomasbergs skyld. Hvis det sker, så indrømmer jeg
> hellere end gerne at min kritik måske har været
> forhastet, omend det stadig var fuldstændigt
> berettiget på det tidspunkt den blev fremført. Om
> Thomasberg lykkedes som træner i FCM er dog
> fremtid og hver og en indikator peger i den
> forkerte retning for ham og har gjort det længe og
> jeg er ikke i tvivl om hvad jeg tror mest på hvad
> TTs fremtid angår.

Nu var det sådan set ikke dig jeg hentød til, selvom du overvejende er pessimist argumenterer du da for det - jeg snakker om dem der ikke kan andet end pege fingre når det går dårligt, og forlange fyringer, degraderinger, los i bollerne, bål og brand, you name it.

> Man kunne også prøve at vende den om. Nu var jeg
> en af de første til at kritisere TT og vores spil
> og har skulle høre på krtikken var direkte
> usaglig. Tror du der er nogen af dem der idag vil
> anerkende at jeg rent faktisk havde ret i det jeg
> skrev, også dengang?

Jeg vil gerne anerkende at de problemstillinger du har påpeget på den front har holdt stik, hovedsageligt fordi jeg også selv påtalte dem allerede fra den anden kamp i det nye år - jeg kan naturligvis kun tale for mig selv, men jeg vil tro alle kan se at der er noget galt nu.

Når det er sagt, så har du og andre stadig ikke haft ret i at TT ikke er den rette træner for os - det må tiden jo vise.

Besvar