Fcm i Dubai

Om FC Midtjylland og Black Wolves
dalle

Fcm i Dubai

Indlæg af dalle »

http://www.442.dk/index.php/news/show/id=3868

hvis det er talent arbejdet ser det ud til at fortsætte med at henterudlanskespillere men hvem ved om det er nogle direkte til sas liga holdet Riddersholm siger jo ikke noget om talenter
Senest rettet af dalle 21. apr 2009, 18:01, rettet i alt 1 gang.

Chap

Re: Fcm i Dubai

Indlæg af Chap »

Det lyder sku spændende. Gad vide om det bare er nogle enkelte spillere de kigger på, eller om de rent faktisk er igang med at få et samarbejde igang med en eller flere klubber dernede.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Hmm, Dubai er ellers ikke ligefrem kendt som noget stort fodboldland, men måske det kan omhandle nogle talenter fra et akademi som har hentet nogle dygtige afrikanere ind, lidt ligesom ASPIRE-akademiet i Qatar. Med mindre vi virkelig kan hive nogle megatalenter herop, syntes jeg dog vi bør satse på vores egne talenter.

Alternativt kan det måske også være et formelt akademi-samarbejde hvor vi kan udveksle erfaringer og kompetencer med en mellemøstlig kollega.

Dahl Nielsen

Indlæg af Dahl Nielsen »

Det er nu heller ikke helt sandt, hvad artiklen skriver. Glen ville ikke afsløre, om det var etablerede spillere eller talenter, han skulle ned at kigge på, så artiklen er lidt misvisende.

HauG

Indlæg af HauG »

Hmm... Dubai, kender man nogle interassante og relistiske spiller i/fra Dubai? Kom Pimpong til Dubai?

kopien

Indlæg af kopien »

nej Pimpong spiller i port Said (tror det staves sådan) i Egypten... får masser af spilletid og gør det godt i en tæt Egyptisk liga.

Bobby

Indlæg af Bobby »

Han skal nok ned og forhandle om et salg af FCM. Dubaifonden har jo erkendt at Liverpool er for dyr, så nu satser de nok på FCM i stedet ;-)

http://www.berlingske.dk/article/200803 ... /80304083/

Persian_Wolf

Indlæg af Persian_Wolf »

Der er nogle unge spillere. Elelrs er det få med Emiratiske spillere. Dog høster de en del iranske talenter til den emiratiske liga. Talenter som for få år siden var på lige fod med spiller som Nekounam og Masoud der begge udgør vigtig del af Osasunas trup i laliga.

med andre ord jo, der er skam talenter, men ikke det vilde man kan høste.

Fordelen er bare at der ikke rigtig er investeret i fodbolden i emiraterne fra udenlandske klubber. Så der er måske marked og potentiale, eftersom konkurrencen næsten ikke er der.

Spillerne dernede minder dog i mere eller mindre grad som afrikanske spillere. Dog med den forskel at de har en vanvittig stamina(udholdenhed) og god fysik, men dog knap så hurtige som afrikanske spillere. Ellers teknik og spillestil der minder om de afrikanske.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Skulle 442 ikke følge op på den artikel? Syntes jeg bestemt der stod igår, at der ville komme en opfølgende reportage, men syntes det er fjernet idag?

Gætter stadig mest på at Riddersholms tur til Dubai omhandler nogle talentvirksomhed, kender ikke til at landet skulle have nogle interessante spillere overhovedet..

uschel

Indlæg af uschel »

Hausser Skrev:
-------------------------------------------------------
> >
> Gætter stadig mest på at Riddersholms tur til
> Dubai omhandler nogle talentvirksomhed, kender
> ikke til at landet skulle have nogle interessante
> spillere overhovedet..

som persian wolf skriver, så findes der rent faktisk lovende spillere dernede. Så bare fordi, at du ikke er bekendt med interessante spillere dernede behøver det ikke at være tilfældet vel?. Jeg har forøvrigt en bekendt, der er bosat dernede. Han fortæller at interessen dernede er vokset eksplosivt dernede. Det gælder i hele Golf området. Men mit personlige gæt på Glens formål, er dog at det har et eller andet at gøre med Firmaet Latigra football. De har et kæmpe netværk af spillere og netværk dernede i øvrigt. De har osse et hav af afrikanske spillere i deres stald. Men som sagt så er det et gæt. Jeg mener bare at en eller anden form for samarbejde kunne være aktuelt og godt i tråd med en videreudvikling af vores talent arbejde. Nedenstående link fortæller lidt mere om det firma jeg taler om

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/dansk/dj ... k-storklub
http://www.bold.dk/nyt/?vis=94384&rss=true

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Sådan umiddelbart så lyder jo rigtigt spændende - Måske har vi været dernede før (januar) i al ubemærkethed, eller også havde vi der ikke tid, men tager derned nu i stedet
På den anden side er der jo ikke nogen af de andre klubber man har hørt interesse fra, så det er jo ikke sikkert, at der vitterligt er nogen interessante spillere

Vi kan både have den tanke at skulle finde feks den dygtige angriber som der henvises til i bold.dk artiklen
Eller også finde et par talenter som kunne indlemmes i truppen

Vil dog tro at det havde været en anden end Riddersholm der tog derned hvis der skulle et større samarbejde i gang, eller der skulle skrives kontrakt

Men måske han bare er der nede for at undersøge tingene inden

Dondy

Indlæg af Dondy »

Riddersholm siger idag til onside at han var nede at se på potientielle spillere til førsteholdet.

Det lød umiddelbart til at han havde kigget op flere spillere dernede ihvertfald havde han set to kampe..

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

I et interview her i pausen udtalte Riddersholm sig om, at det var et par interessante spillere han var nede og se, og at det nu er op til Ørgaard om det er nogen vi skal have

MEn han var herlig kryptisk :-)

Og det kunne da både være til defensiven og offensiven

Hekler

Indlæg af Hekler »

Hausser

Indlæg af Hausser »

Afrikanere, brasilianere og iranere, og det drejer sig etablerende spillere. Nu gætter jeg bare, men så tror jeg det handler om offensive spillere. Uden det skal lyde alt for genereliserende, så er den slags spillere vil primært kendt for deres offensive kompetencer.

Under alle omstændigheder må det være et krav at potentielle spillere kommer til Danmark først og prøvertræner. Mon ikke vi på den måde kan udrydde de værste transferfadæser..

Besvar