Vision 2011

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Vinding

Vision 2011

Indlæg af Vinding »

Jeg håber at det er ok at jeg samler emnet et sted, da det debatteres i flere forskellige tråde i øjeblikket.

http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,942 ... #msg-94374

Jeg mener at debatten er aktuel, selvom at visionen stadig kan indfries.
Jeg tror dog at det bliver rigtig svært specielt i øjeblikket hvor jeg mener at vi går lidt tilbage i forhold til vores konkurrenter rent udviklingsmæssigt.

Vi havde en stor udvikling fra dengang vi indtog Fortet i 2004 og indtil i sommers, hvor tingene er stagneret. I den periode har vi arbejdet kraftigt med akademiet, gennemført en flot aktie udvigelse, og organisationen er ændret fra en fodboldklub til et selskab, der vil sprede sine interesser.

Vi har en i dag en vision for fodboldafdelingen, men jeg savner en for hele selskabet. Jeg har i hvert fald ikke kunne finde noget om det.

Jeg er sikker på at selskabet arbejder på at lave et holdbart forretningsgrundlag så vi ikke oplever det samme som Aab, og EFB har været igennem, da de udvidde deres forretninger. Dette er en langsigtet proces, men har det fjernet fokus fra Vision 2011?

Vinding
Senest rettet af Vinding 21. apr 2009, 09:08, rettet i alt 1 gang.

Rooney

Re: Vision 2011

Indlæg af Rooney »

FCM Holding A/S som jeg tror det hedder, har en vision 2020 hvor der står en masse i, blandt andet at gøre så FCM ikke er afhængige af at sælge spillere, ihvertfal hva jeg har hørt, uden at jeg ved ret meget.

Jeg syntes netop ikke vi skal smide vision 2011 væk, da jeg mener at FCM aldrig var blevet det som vi er idag, i forhold til da de lavede visionen. Jeg er dog ikke så sikker på vi når at hive en guldmedalje hjem inden, men på et eller andet tidspunkt skal det nok ske, og jeg er også sikker på at FCM vil blive ved med at være et top 4 hold.

mht det som blev sagt i Onside igår, tager jeg som en gran salt, jeg tror simpelthen ikke på at en klub som FCM med de ambitioner som de har at de bliver skudt i vejret. Så hellere sige man har gjort forsøget.

FCMvictor

Ørgaard må tage sit ansvar

Indlæg af FCMvictor »

Vinding Skrev:
-------------------------------------------------------
> > Vi havde en stor udvikling fra dengang vi indtog
> Fortet i 2004 og indtil i sommers, hvor tingene er
> stagneret. I den periode har vi arbejdet kraftigt
> med akademiet, gennemført en flot aktie udvigelse,
> og organisationen er ændret fra en fodboldklub til
> et selskab, der vil sprede sine interesser.
>

Hvorfor er det stagneret ??

Fordi man har forspildt de penge man fik fra salg, til køb
af spillere som Dadu, kimpl, ipsa, marcie, raska, kim christensen,
Fagerberg (10 mill kr. for en spillere der ikke er slået igennem),
Futherseth (der skred). Califf der måske ikke passer ind i FCMs stil.

Naivt at tror man kan bygge et mesterhold op på egen avl "udelukkende"

Herunder kan der sættes spørgsmålstegn ved om TT nu er den rigtige mand,
den måde/attitude spillerne udviser, understøtter ikke lige frem TT.

Hvis man ser på holdet der vandt over OB 4-0 og manchester city kampene, så
er holdet jo det samme, men det er gået stødt ned ad bakke, hvorfor ???

Herunder undre det mig, at man ved hver opstart, kommer skidt igang og med
skader, som springer op igen og igen, f.eks. har vi set en Femi bruge en
halv sæson på en banal skade, nu ser vi en rumæner være ude det meste af en halv sæson.

Man kan sige, at når det er hver sæson, det sker, er der ikke et eller andet galt.

Vinding

Re: Ørgaard må tage sit ansvar

Indlæg af Vinding »

FCMvictor Skrev:
> Hvis man ser på holdet der vandt over OB 4-0 og
> manchester city kampene, så
> er holdet jo det samme, men det er gået stødt ned
> ad bakke, hvorfor ???

I efteråret var vores midtbane udråbt til Danmarks bedste. I dag har vi nærmest ingen midtbane der fungerer.

> Herunder undre det mig, at man ved hver opstart,
> kommer skidt igang og med
> skader, som springer op igen og igen, f.eks. har
> vi set en Femi bruge en
> halv sæson på en banal skade, nu ser vi en rumæner
> være ude det meste af en halv sæson.
>
> Man kan sige, at når det er hver sæson, det sker,
> er der ikke et eller andet galt.

Del af indlæg slettet, grundet brud på forumregler.

Mvh Administrator

Vinding

Vinding

Indlæg af Vinding »

Ragz Skrev:
> Jeg syntes netop ikke vi skal smide vision 2011
> væk, da jeg mener at FCM aldrig var blevet det som
> vi er idag, i forhold til da de lavede visionen.
> Jeg er dog ikke så sikker på vi når at hive en
> guldmedalje hjem inden, men på et eller andet
> tidspunkt skal det nok ske, og jeg er også sikker
> på at FCM vil blive ved med at være et top 4 hold.

Jeg er også sikker på at vi nok skal hive guldet hjem på et tidspunkt. Du skriver også selv du ikke tror at vi gør det inden 2011, så er det da netop at der skal en ny vision til, da det er langsigtede mål man har i en vision.

Vinding

Brugeravatar
Hausser

Re: Vision 2012??

Indlæg af Hausser »

Er jeg den eneste der undrer mig lidt og den udtalelse her?

http://www.bold.dk/nyt/Oergaard-Vi-er-ikke-doede Hvornår har det pludselig heddet 2012, vi twister den vist lige rigeligt mr. Ørgaard.

felisan

Indlæg af felisan »

at han citeres for at sige 2012 kan ligeså godt være et udtryk for dårlig journalistik, som det kan være ham, der forsøger at løbe fra vision 2011.

at han går efter guldet i netop 2012 passer heller ikke ind i resten af artiklen.

skippels

Indlæg af skippels »

Nej jeg undrede mig også over den udtalelse fra Hr. Ørgaard. Det er ikke mange uger siden, at vi proklamerede, at vi stadigvæk holdt fast i vision 2011, så det virker for mig lettere underligt, at han kommer med en sådan udtalelse. En talefejl er der mildest talt ikke snak om, og han kan vel samtidigt ikke bilde nogen ind, at visionen er udskudt med et år. I så fald må de i hvert fald lige offentliggøre og orientere os om sådan nogle drastiske ændringer i forvejen ;)

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

felisan skrev:at han citeres for at sige 2012 kan ligeså godt være et udtryk for dårlig journalistik, som det kan være ham, der forsøger at løbe fra vision 2011.

at han går efter guldet i netop 2012 passer heller ikke ind i resten af artiklen.
Hvis det er en journalist som har fejlcitereret Ørgaard, så er det da vist så amatøragtigt arbejde at det tenderer usandheder. Indtil vi hører noget andet, så vælger jeg at tro, at det ikke er tilfældet.

Derfor virker derfor også særdeles mystisk at vision 2011, pludselig er blevet til 2012, føler man måske et pres for at indfri visionen og ved at man er ved at komme i bekneb for tid, da den kommende sæson måske kun blir en mellemsæson?

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det må være en fejl.

Men jeg tror nu vi vinder guld næste sæson. Det bliver ihverfald en fordel at vi ikke får den sædvanelige UEFA-farvel nedtur :roll:

skippels

Indlæg af skippels »

Jeg kan kun konstatere, at jeg har læst omkring 6 artikler i dag, der alle skriver 2012. Så det er meget usandsynligt, at det er en skrivefejl. Og desuden vil de fleste sportsjournalister vel være velvidende omkring vores vision 2011. Men kan være, at de kommer med nogle overraskende udmeldinger snart. Det vil dog virke underligt, at udskyde en vision. Hvis man frit kan gøre det, er det vel ikke en egentligt vision, men en dårlig undskyldning for at have en målsætning at arbejde frem imod.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

skippels skrev:Jeg kan kun konstatere, at jeg har læst omkring 6 artikler i dag, der alle skriver 2012. Så det er meget usandsynligt, at det er en skrivefejl.
Jeg vil gætte på, at det reelt kun er 1 artikel du har læst, der så er gengivet i flere forskellige medier. Så at du har læst det samme 6 steder, er ikke noget der betyder noget.
skippels skrev:Men kan være, at de kommer med nogle overraskende udmeldinger snart. Det vil dog virke underligt, at udskyde en vision. Hvis man frit kan gøre det, er det vel ikke en egentligt vision, men en dårlig undskyldning for at have en målsætning at arbejde frem imod.
Og netop derfor virker det jo ret sandsynligt, at der er tale om en skrive/talefejl.

Personligt er jeg sgu ligeglad med, om vi bliver mestre i 2010, 2011 eller 2012. Og det er altså ikke noget, man kan planlægge. Vores chancer er lige så store næste sæson, som sæsonen efter, eftersom den primære faktor ikke er vores eget niveau, men hvorvidt FCK og BIF fejler. Det er under alle omstændigheder urealistisk at vi (eller andre klubber udover FCK og BIF) bliver DM-forhåndsfavoritter indenfor de næste 5 år.

Brugeravatar
Thomasbokr

Indlæg af Thomasbokr »

Med Vision 2011, er der tale om at FCM vil være mestre senest i den sæson der starter i 2011, dvs 2011/2012 sæsonen.. hvilket igen vil sige at de senest skal blive mestre i 2012,

Jeg tror at det er realistisk at FCM bliver mestre allerede i sæsonen 2009/2010, hvis de får hentet et par få forstærkninger til at styrke truppen i bredden når der er skader.

Der er jo ikke andet end pokalen og Turneringen at spille om, hvor de andre, der har leget med om mesterskabet de seneste år, har europæisk fodbold at koncentrer sig om, og det er i en turnering der er meget sammenpresset, pga VM 2010.

De seneste par år er FCM startet godt ud, men faldet drastisk i niveau efter uefa exit. i år har de ikke uefa (europa league) at falde ned fra, så set fra det lyser er der gode chancer..

Brugeravatar
Jesper-Sunds

Indlæg af Jesper-Sunds »

Thomasbokr skrev:Med Vision 2011, er der tale om at FCM vil være mestre senest i den sæson der starter i 2011, dvs 2011/2012 sæsonen.. hvilket igen vil sige at de senest skal blive mestre i 2012,

Jeg tror at det er realistisk at FCM bliver mestre allerede i sæsonen 2009/2010, hvis de får hentet et par få forstærkninger til at styrke truppen i bredden når der er skader.

Der er jo ikke andet end pokalen og Turneringen at spille om, hvor de andre, der har leget med om mesterskabet de seneste år, har europæisk fodbold at koncentrer sig om, og det er i en turnering der er meget sammenpresset, pga VM 2010.

De seneste par år er FCM startet godt ud, men faldet drastisk i niveau efter uefa exit. i år har de ikke uefa (europa league) at falde ned fra, så set fra det lyser er der gode chancer..
Er meget enig i dette. Vi har tit gået ned efter europa kampe :(
Vis vi kan holde os nogenlunde skades fri har vi selvfølgelig en chance.
http://fcmtv.dk/fcmtv.php?id=d7828413ce ... b95&page=1

974

Indlæg af 974 »

Jesper-Sunds skrev:
Thomasbokr skrev:

Er meget enig i dette. Vi har tit gået ned efter europa kampe :(
Vis vi kan holde os nogenlunde skades fri har vi selvfølgelig en chance.
Nu må det snart være nok!

Det kan ikke være rigtigt at fordi man bare har en anelse om noget så skal det blive til en kendsgerning!

Det er i så fald en kendsgerning med modifikationer...

Jeg kan i hvert fald ikke se noget der entydigt bekræfter at fordi vi har spillet europæisk har vi ikke kunnet vinde i Danmark derefter
Nuvel; vi taber da kampe eller spiller uafgjort, men det gør vi da også resten af sæsonen
Jeg har markeret vores sejre med fed, men kig selv resultaterne igennem og argumenter gerne for hvorfor I mener at vi går ned ( også dig Ravnen )

Edit: 20 sejre 8 uafgjorte og 13 nederlag i samlet 41 kampe
Her er så medtaget alle UEFA-cup kampe, som jo både rummer en del af sejrene og alle exit-kampe som vi jo typisk har tabt

Sæsonen 2008/09

17/07/08 19:30
Bangor City F.C. - FCM
1 - 6

31/07/08
FCM - Bangor City F.C.
4 - 0

14/08/08
Manchester City - FCM
0 - 1

28/08/08
FCM - Manchester City