FCM-AGF

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Hausser

Re: Evaluering - Jude

Indlæg af Hausser »

Øh, nu er det selvsagt en hel del sværere at score efter et hjørnespark end det er score på spillets største chance. At fremtvinge et hjørnespark er vel, ret beset, ikke meget anderledes end at fremtvinge de hjørnespark som ikke giver mål og der gør 90-95% af hjørnesparkene ikke. Tværtimod er det vel omkring 80% af straffesparkene som bliver omsat til mål. Forskellen burde være tydelig.

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Nu gider jeg ikke suges ind i en evigheds-diskussion som dem Kent og dig påtager jer med jævne mellemrum, så gider ikke citere og svare på hver enkelt bid, synes egentlig hellere jeg vil runde den her af.

Jeg vil gå så langt som til at indrømme at en 6'er måske er lige lavt nok, og hans mål skal han have ros for da det er vigtigt for kampens udfald (han laver i øvrigt ingen assist som du bliver ved at kalde det), når det er sagt så holder jeg fast ved mine argumenter/synspunkter; jeg synes overhovedet intet han bringer til vores spil når vi skal skabe en kamp, og jeg synes virkelig ikke han leverer på et påkrævet niveau bortset fra scoringen.

Du har tydeligvis et helt andet syn på ham, måske prioriterer vi kompetencerne de 2 spillere imellem forskelligt, I don't know - men det her er fastlåst, så jeg synes vi skal lade den ligge her, og så ellers vente til efter sæsonen med at evaluere de 2, og resten af holdet i øvrigt.

Synes vi skal lade den ligge her, så kan vi tage den op igen på et senere tidspunkt når begge har fået lidt flere kampe,

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Hausser Skrev:
-------------------------------------------------------
> Øh, nu er det selvsagt en hel del sværere at score
> efter et hjørnespark end det er score på spillets
> største chance. At fremtvinge et hjørnespark er
> vel, ret beset, ikke meget anderledes end at
> fremtvinge de hjørnespark som ikke giver mål og
> der gør 90-95% af hjørnesparkene ikke. Tværtimod
> er det vel omkring 80% af straffesparkene som
> bliver omsat til mål. Forskellen burde være
> tydelig.

Hvor er det dog søgt Hausser... Du mener simpelthen Jude "lægger op til straffespark"? Han laver en flad pasning til Frank, som er opdækket tæt af 2 forsvarsspillere; den ene laver klodset et straffespark, i en relativt ufarlig situation.

Hvis man skal krediteres den slags som "oplægger", så skal der godt nok kastes meget kredit rundt i en kamp! Og at kalde det en assist er jo helt godnat.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Han er da næstsidste mand på bolden inden scoringen og uden den aflevering ville der jo ikke været begået et straffespark. Kan godt være den ikke tæller som en assist i ordets bogstaveligste forstand, men det er da ingen tvivl om han har en stor part i det mål.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Han bringer målfarlighed og mål og ja, det er de faktorer jeg prioriterer højest ved en angriber. Mig bekendt er Frank ikke kendt som nogen boldekvilibrist udenfor feltet, men ikke desto mindre overordentlig værdsat for sin evne til at score mål og afgøre kampe.

Blir Jude ved med at blive spillet rigtigt, retvendt mod målet, så er jeg ikke i tvivl om han nok skal score mange mål for os. Syntes ikke vi har behov for to spillere som spiller med ryggen mod mål.

Jydepower

Indlæg af Jydepower »

Fagerberg er en form for bagmanden bag hvert andet af vores mål, enden via dødboldene hvor han bliver smækket i jorden, ellers spiller han Danny, Borring, Thyge (what ever) fri, som så smækker den ind over og score.
At kalde Jude's "assist" for en "assist" er langt ude, hvis Fagerberg ikke laver en assist, via de hjørne og dødbolde han tilkæmper sig. Frank havde ikke score på den chance, som Jude afleverer til ham. At en klump af en forsvar så laver straffe er noget andet. Men aldrig om man kalder Jude's aflevering for en assist aflevering.

Og angående det med hvad Fagerberg bringer til vores spil, burde være indlysende.
- Fagerberg vinder mange af udsparkende fra Heinze qua sin fysik som kan sætte det opbyggende spil igang
- Fagerberg har altid et øje for fløjene, og ved hvor boldene skal hen
- Fagerberg bruger sin fysik til at presse forsvaret 10-20 meter tilbage, så Frank kan få sin force i brug
- Fagerberg kæmpe om nogen, mere end Jude. Måske er Jude hurtig og kan løbe hen til modstanderen hurtigere for at presse, men det er ikke ens betydig med at han gør det. At ligge et evigt tryk på forsvarende formår han ikke, på samme måde som Fagerberg gør
- Fagerberg formår at tage masser af fokus fra forsvarene, da han er så bumstærk og derfor kræver 1,5 mand til at blive dækket op. Han tager opmærksomheden fra forsvarene, så Danny og Borring kommer til at stå alene med en forsvar, eller helt umarkeret.

.. At Fagerberg så ikke har vist den koldblodighed som ville gøre ham til en KLASSE angriber uden lige, er en anden sag. Men at sige Fagerberg ikke bringer nok til spillet i forhold til Jude, er mildestalt løgn - Beklager.

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

Ja men så igen... Havde Fagerberg ikke lavet den "assist" og skaffet hjørnesparket så havde Reid ikke scoret..... Osv osv... Jeg mente (ligesom 665) også bare at det var en søgt forherligelse af Jude...

Min holdning er at jeg absolut intet har imod hverken Jude eller Fagerberg eller Hvilsom eller nogen som helst anden der bærer vores trøje (ikke siden David Nielsen og Flinta forlod klubben).....

Jeg jubler når Jude scorer og når Fagerberg scorer, for de scorer for vores hold..

Men når kritikken bliver så absolut ensporet som den ofte gør i dit tilfælde så kommenterer jeg altså på det. Og det betyder ikke at "der hænger Fagerberg-billeder på min væg". Jeg er med i en facebookgruppe der støtter ham, men det er vist også det...

Jeg synes din kritik af en 20-¨rig spiller (der ikke har været i klubben så længe) er unuanceret og stupid...

Jydepower

Re: Evaluering

Indlæg af Jydepower »

Jeg sidder og ryster, hver gang jeg læser et indlæg hvor afsenderen starter med Hau ....

Fagerberg har haft det med at tabe bolde,
Ipsa har haft det med at tabe bolde,
.. Men det er blevet reduceret væsentligt, og jeg er ikke nervøs for noget

Reid tror ikke han kan tabe bolden,
Thyge, Danny, Frank, JUDE tror ikke de kan tabe bolden,
.. Men det er lige før de gør det mere hyppigt end Ipsa og Fagerberg.

Specielt hvad angår Reid kontra Ipsa. Reid har kostet langt flere mål i denne sæson, end Ipsa.. At vi så er blevet bedre til at holde i bolden, efter jul, er en anden ting.

Jydepower

Indlæg af Jydepower »

mancitydk Skrev:
-------------------------------------------------------
>Og det betyder ikke at "der hænger
> Fagerberg-billeder på min væg".

- Nu når Hausser nævner det (og MCDK fremhæver det), så hvis der er nogen der ligger inde med billeder, plakater, tapet, svenskerflag so on, med Fagerberg så skriv lige en PM :D

Hausser

Indlæg af Hausser »

Svar venligst på det her, jeg har spurgt dig før. Er det urimeligt at mene at der skal prøves nye løsninger på banen fremfor den angriber som ikke har præsteret og scoret i en evighed? Det er lige præcist det jeg har skrevet, intet andet. At være 20 år, fritager altså ikke nogen for kritik hvis de ikke leverer varen, ligesom Kim C. også ville få (og har fået) på puklen hvis han heller aldrig scorede mål.

Og søgt forherligelse?? Manden spiller den bold til Frank som skaffer os den chance som ca. 80% af gangene bliver omsat til mål. Mon ikke der var blevet uddelt roser hvis nu det var Albæk der havde smidt den aflevering. Ret beset er det kritikken af Jude som er unanceret og stupid og ikke af Fagerberg, i det fleste verden ville det være oplagt at prøve alternativer fremfor den angriber der ikke er farlig. Tror du Curth, Runstrøm, Graulund, Nordstand eller Jallow ville være fuldstændigt fredede i startopstillingen og ikke blive udsat for kritik, såfremt de holdt en målpause som Fagerberg?

Hausser

Indlæg af Hausser »

Hvis du skulle tælle, havde Fagerberg allerede lavet 12 mål og 10 assists i år. Jeg vil ikke begynde at debattere en fodboldspiller med en person som taler usandt om vedkommende for at få ham til at fremstå bedre end han er, det vil være useriøst.

Hausser

Re: Evaluering

Indlæg af Hausser »

Dit indlæg giver overhovedet ingen mening ud over noget horribelt vås med at Reid har kostet flere mål end Ipsa har, noget værre sludder..

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Okay, du er åbenbart determineret i dit forsøg på at køre den her fastlåste diskussion videre i en uendelighed, men det burde jeg vel have forudset.

At sammenligne Franks rolle som farlig afslutter med Judes, er så langt ude at jeg ikke engang vil kommentere på det.

Og at sige Fagerberg "spiller med ryggen til mål" er meget snæversynet, han har statur til det, men realiteten er en anden; han spiller jo slet ikke på den måde.

Anyway, nej det er du tydeligvis ikke i tvivl om - og jeg er ikke i tvivl om at medmindre der sker noget drastisk i Judes udvikling og fysiske statur, vil han aldrig opnå det påkrævede niveau til at spille fast for os. Jeg anser den her diskussion som lukket, jeg er dog ikke i tvivl om at du tager skyklapperne på, væbner dig med en god potion stædighed, og svarer på dette indlæg i samme monotone facon som tidligere - men jég gider ikke kværne videre i det her emne, der tydeligvist er uddebateret.

Jydepower

Indlæg af Jydepower »

Nej, det er bestemt ikke urimeligt at se på de andre muligheder. Nogle kigger efter mål ved en angriber, andre kigger efter hvor mange bolde angriberen ligger videre til en evt. målgivende aflevering. Og at sige at Fagerberg ikke har været assisten til assisten, er ikke korrekt. - Men nej, Fagerberg score for lidt og har også haft sine chancer .. men en gang må det jo komme.

Men ..
Kan vi blive enige om at Frank med stor sandsynlighed ikke havde scoret på den stikning han fik fra Jude?
og at..
Kan vi blive enige om at Jude, spillede en misserabel kamp - ud over hans mål og "assist" til straffesparket?

Han bragte jo ikke andet end et mål hvor GF-forsvaren tåger og går frem og åbner en motorvej ned til målet. - Andet bidragede han jo ikke med?
Og hvad angår Jeppe C., så er han forholdsvis fredet. Han har spillet 20 kampe, og scoret 3 mål. Vi snakker om sidste års topscore med 17 mål ..

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

for ikke at nævne almeida fra fck???

Besvar