Angriber?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Hekler

Re: Vrøvl!

Indlæg af Hekler »

Nu skrev jeg vel præcis at jeg manglede et argument for at en spiller er dårligere end 10 år før. Jeg har ikke påstået han skulle være bedre...

Pointen er at jeg mener spillere i deres 30´ere generelt har en del at komme med, i forhold til den enentuelle fysiske fordel de har yngre.

Ravnen

Re: BLASFAMI!!!!

Indlæg af Ravnen »

Søren Frederiksen, Heine Fernandez og Steffen Højer er alle glimrende eksempler på spillere som forsætter med at spille på højt niveau helt til de stopper karrieren. Erfaring er guld værd for en angriber, og jeg kan ikke se nogen grund til at Frank ikke kan forsætte 2-3 år endnu, hvis han da vil. Det er da ved at være lang tid siden han var væk hele tiden pga skader?

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Hekler Skrev:
-------------------------------------------------------
> Behøver jeg sige Heinze?
> Han spillede CL og ligakampe nær de 40

Troede du mente Lasse, Jan hedder Heintze ;-)

Men du har ret, det kan sagtens lade sig gøre. Man kan bare se Paolo Maldini, Flilipo Inzaghi og så mange andre. Fodboldspillere holder generelt længere i dag end de gjorde for 10 år siden.

FCMvictor

Indlæg af FCMvictor »

Hekler Skrev:
-------------------------------------------------------
> Hvad er det for noget forbandet vrøl, at en
> fodboldspiller er dårligere når han er 33-34 eller
> 35 i forhold til 10 år tidligere.

Den holder ikke Hekler, det er imod al fysiologisk lærebogsstof.

Man siger at man topper omkring de 27-28 år, altså vedr. kondition, smidighed, hurtighed og fysisk styrke samlet set. styrkemæssigt topper man omkring de 30-33 år. Konditionsmæssigt det samme, hvor i mod hurtighed og smidighed er aftagende i den alder. Restitutionsperioden er klart stigende og skader har længere tid om at hele, en stor skade som et brækket ben, korsbånd, ledbåndskade er ofte årsag til et farvel, fordi kroppen har ligget stille i for lang tid, med alderen tager det længere tid at bygge muskler op igen.

Man kan altid hive nogle enkelte unike eksempler frem, men de fleste forsvinder senest ved de 34 år, eks. marcus albæk, Fernandez m.fl. Det samme ser man i cykelsporten. Og undkyld mig, jeg holder på det samme som flemming Poulsen engang sagde, man skal holde mens man er god, og lade være med at blive ved og blive husket som den afdankede, og ja min mening er at Albæk og fernandez ydmygede sig selv til sidst, deres kroppe kunne jo ikke mere, det var tydeligt, at de var færdige.

ser man på Frank i spillet på banen, så er han set bedre år tilbage, her tænker jeg på hurtighed og dribling, han er større i hans bevægelserne i dag. Der er jo langt mellem snapsene, hvor Frank sætter en spiller af på hurtighed.

Frank er en fysisk stor spiller, det er en ulempe, ligesom det er en ulempe med at han nemt bliver skadet, det tiltager med alderen. Små spillere er oftest dem der holder længst, se også i cykelsporten. forsvarsspillere er oftest dem der holder længst fordi de har haft færrest skader. Angriberne er dem der får flest tæsk.

Knudsen

Indlæg af Knudsen »

Vi bliver vist ikke enige.

Jeg kan ikke huske, hvornår Frank har været bedre, end han er nu. Med lidt held i sprøjten ender han som ligatopscorer i år. Hans målinstinkt har aldrig været så stærkt som lige nu.

Franks stop bliver allertidligst i år 2011, hvor hans nuværende kontrakt udløber. Eller, selvfølgelig, hvis en skade stopper ham. Alt andet ville ligne ham meget dårligt.

Men lad os dog for guds skyld stoppe denne dystre snak om Franks exit. Det er da lidt af et paradoks, at mandens mange mål fører til velfortjent omtale, som så kommer til at handle om faldende formkurver og karrierestop. Det er jo helt bagvendt.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Jeg vil gerne kreditere dig for en tilsyneladende ganske fornuftig viden på området, og vil også give dig ret i mange af dine konklusioner

Men jeg synes altså at der er mange gode tilfælde der afkræfter din "aldersgrænser"

Jeg har nævnt nogle af fodboldspillerne, og vil da også gerne give dig nogle fundne årstal på cykelryttere der stadig gør det godt http://www.cyclingworld.dk/index.php?p= ... iteams.php

Klöden 1975
Leipheimer 1973
Rebellin 1971
Baldato 1968 :-)
Bruseghin 1974
Beltran 1971
Bettini 1974
Piepoli 1971
McEwen 1972
Aerts 1974
Arvesen 1975
Julich 1971
O´Grady 1973
Sastre 1975
Jens Voigt 1971
Hincapie 1973
Pettachi 1974
Zabel 1970

Jeg ved godt at der er forskel på cykling og fodbold, men du bragte det jo selv på banen, så at sige
Mange af disse ryttere er måske ved at være lettere afdankede, men det ændrer altså ikke på at flere af dem gør det sindsygt godt for deres hold
Med de her navne ser jeg altså heller ikke det store belæg for at størrelsen har haft den store betydning

Derfor mener jeg også at der skal mere til før du får lov til at afskrive Frank Kristensen på den alderskonto

FCMvictor

Indlæg af FCMvictor »

Admin edit ingen grund til at citere et helt indlæg.,

Godt du selv skrev lettere afdankede om de ryttere du nævner der, men
husk lige de ryttere du nævner der tilhører verdenseliten, det gør Frank
ikke i fodboldverden. De ryttere er unike, men har alle set deres bedste dage.

Sastra kan ikke genvinde touren i år.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Se nu forholder du dig igen ikke til de kendsgerninger der gør sig gældende, og som jeg også henviste til i et andet indlæg

Ja, det er verdensstjerner, men de er også oppe mod andre verdensstjerner

Frank er ikke verdensstjerne men Superliga-spiller i Danmark, og det er primært ligeværdige spillere han er oppe mod

Derfor synes jeg altså at kæden ryger af for dig i din argumentation

Bobby

Vores gamle angriber

Indlæg af Bobby »

Kim Olsen har åbenbart stor success i Sverige. Ærgeligt han ikke rigtig slog igennem, da han var i FCM.

http://www.bold.dk/nyt/Kim-Olsen-matchv ... g-Allbaeck

PS

Re: Slut med spekulationer om Larsen

Indlæg af PS »

Det ser ud til at vi aldrig får konstateret om det var realistisk eller urealistisk med Søren Larsen.

http://www.bold.dk/nyt/Larsen-bekraefte ... -alvorligt

Besvar