Stemningsudvalg

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Chap

Stemningsudvalg

Indlæg af Chap »

Først og fremmest vil jeg gerne pointere, at jeg er overrasket hvor god stemning der var i dag i Vejle taget i betragtning af, at vi ligger af lort til i tabellen. Dog synes jeg stadigvæk at der er en række problemer, som let kan løses og som på længere sigt vil være med til at gøre stemningen endnu bedre. Et forslag kunne være at lave et stemningsudvalg, som skulle håndtere ting som f.eks. sange, capoer, trommeslagere m.m. For at være lidt mere konkret, så kunne udvalget bestå af 10 mand, såvel officielle som uofficielle. Selve stemningsudvalget kunne så deles op i forskellige grupper. F.eks. sådan her:

Sange - 4 mand:
Vi er efterhånden nødt til at få udvidet vores sangudvalg - det er alt for tyndt. Her kunne sanggruppen så have til ansvar at få lavet nye sange og få dem indført på tribunen. Hermed ikke sagt at folk udefra ikke må komme med forslag, men det ville bare være bedre hvis der var en samlet gruppe, som kunne gå sammen og få lavet nogle ordentlige sange.

Capoer - 3 mand:
Til hjemmekampene på SAS Arena er det jo som regel Morten, der er capo. Men når han ikke er der + til udekampene, så aner folk ikke rigtigt hvem der skal være det, hvilket var præcis hvad der skete i Vejle i dag. I denne gruppe kunne der f.eks. blive udnævnt 3 capoer, som kunne skiftes til at være det til de forskellige kampe, så det ikke er den samme hver gang.

Trommeslagere - 3 mand:
I mine øjne har der overhovedet ikke været nok fokus på dette emne, som jeg personligt synes er ekstremt vigtigt. Ligesom med capoerne, kunne man ligeledes udnævne 3 trommeslagere, som også kunne skiftes til de forskellige kampe. Og her SKAL alle kunne tromme rigtigt til de forskellige sange. Og lave lidt mere komplicerede trommerytmer end det sædvanlige, hvor der kun bliver anvendt 1 trommestik. Det er altså med til at få sangene bedre igang m.m.

En af de største fordele ved at lave dette vil være at der kommer mere samling på det hele. Hvis f.eks. sangudvalget udarbejder en sang, så kan hele stemningsudvalget samles, hvor man så kan diskutere, hvad capoen præcis skal gøre ved den nye sang + trommeslagerne også kan få at vide, hvad de præcist skal gøre. Dette vil gøre det langt lettere at få nye sange indført.

Jeg tror personligt at det ville kunne hjælpe til at gøre stemningen til kampene endnu bedre + der kan komme lidt mere samling på det hele.
Senest rettet af Chap 12. apr 2009, 21:21, rettet i alt 1 gang.

Jydepower

Re: Stemningsudvalg

Indlæg af Jydepower »

Chap Skrev:
-------------------------------------------------------

> Sange - 4 mand:
> Vi er efterhånden nødt til at få udvidet vores
> sangudvalg - det er alt for tyndt.

Har der været meget meget .. rigtig meget fokus på. Men tror faktisk ikke engang det er sangene som der fejler noget - det er fankulturen i hele Midtjylland, der var noget af den i Vejle (hos nogen).

> Capoer - 3 mand:
> Til hjemmekampene på SAS Arena er det jo som regel
> Morten, der er capo. Men når han ikke er der + til
> udekampene, så aner folk ikke rigtigt hvem der
> skal være det, hvilket var præcis hvad der skete i
> Vejle i dag. I denne gruppe kunne der f.eks. blive
> udnævnt 3 capoer, som kunne skiftes til at være
> det til de forskellige kampe, så det ikke er den
> samme hver gang.

Jeg har snakket med Morten - og han vil gerne selv, ikke ens sagt med at hans ord er lov. Idéen er fin, men tror den ultimative løsning ville være 2 capotårnet, som kommer til ALLE kampe - med mindre man selvfølgelig er nødsaget til at lade være med at komme.

> Trommeslagere - 3 mand:
> I mine øjne har der overhovedet ikke været nok
> fokus på dette emne, som jeg personligt synes er
> ekstremt vigtigt. Ligesom med capoerne, kunne man
> ligeledes udnævne 3 trommeslagere, som også kunne
> skiftes til de forskellige kampe. Og her SKAL alle
> kunne tromme rigtigt til de forskellige sange. Og
> lave lidt mere komplicerede trommerytmer end det
> sædvanlige, hvor der kun bliver anvendt 1
> trommestik. Det er altså med til at få sangene
> bedre igang m.m.

Har også været nævn førhen, hmm.. det er fint nok med den trommeslager vi har - dog kunne der godt være lidt mere rytme og alternative slag engang i mellem, men det er en anden sag. Vi har 2 mand på denne .. Hvis ikke 3.. Så intet problem der.

> Jeg tror personligt at det ville kunne hjælpe til
> at gøre stemningen til kampene endnu bedre + der
> kan komme lidt mere samling på det hele.

Jeg må ærligt indrømme .. jeg tror ikke det hjælper en skid.
Det der skal have et spark her i FCM .. er selve fansne. Kulturen er forkert, hvis vi skal have en udemærket stemning

Chap

Indlæg af Chap »

Jydepower Skrev:
> Har der været meget meget .. rigtig meget fokus
> på. Men tror faktisk ikke engang det er sangene
> som der fejler noget - det er fankulturen i hele
> Midtjylland, der var noget af den i Vejle (hos
> nogen).

Ja men derfor er det da stadigvæk vigtigt at der bliver indført nye sange, så vi ikke kører total død i dem vi allerede har.

> Jeg har snakket med Morten - og han vil gerne
> selv, ikke ens sagt med at hans ord er lov. Idéen
> er fin, men tror den ultimative løsning ville være
> 2 capotårnet, som kommer til ALLE kampe - med
> mindre man selvfølgelig er nødsaget til at lade
> være med at komme.

Nu kan Morten jo ikke komme til alle kampe, så derfor bliver nødt til at have flere FASTE capoer, så det ikke ender som i Vejle i dag. Det var satme pinligt til tider.

> Har også været nævn førhen, hmm.. det er fint nok
> med den trommeslager vi har - dog kunne der godt
> være lidt mere rytme og alternative slag engang i
> mellem, men det er en anden sag. Vi har 2 mand på
> denne .. Hvis ikke 3.. Så intet problem der.

Hvis vi har 2/3 mand til dette + det ikke er noget problem, hvorfor var det så et KÆMPE problem i dag i Vejle?

> Jeg må ærligt indrømme .. jeg tror ikke det
> hjælper en skid.
> Det der skal have et spark her i FCM .. er selve
> fansne. Kulturen er forkert, hvis vi skal have en
> udemærket stemning

Kulturen bliver bedre og bedre og jeg tror, at sådan noget her ville kunne hjælpe med at gøre den endnu bedre. Men det er jo selvfølgelig bare mit syn på det.

Hekler

Indlæg af Hekler »

Hvis du skal vente på du kan lave et udvalg så sker der aldrig noget, vil du noget så gør det selv!

levis

Indlæg af levis »

Hekler Skrev:
> Hvis du skal vente på du kan lave et udvalg så
> sker der aldrig noget, vil du noget så gør det
> selv!

Men det er vel meget fint han lige lufter idéen først ikke? Slap nu af med det der konstante Flemming Leth "Gør-det-selv"" crap. Giv nu manden en chance for at veje stemningen, og hvis der er stemning for det, jamen så vil han jo forhåbentlig også selv deltage.

Hekler

Indlæg af Hekler »

nu har vi faktisk et underforum der hedder stemningsudvalg, men det blev aldrig rigtig brugt, særligt meget, og til sidste holdt folk helt op med at skrive i det.

Jydepower

Indlæg af Jydepower »

Levis, Hekler har ret.

Jeg + mange andre, har før hen prøvet at få lignende op og stå, vi luftede tanken - Intet er sket siden.

Vejen frem, er at man selv starter det.

Hekler

Indlæg af Hekler »

Jeg kan da kun foreslå at folk laver en gruppe hvis de mener noget med det.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Chap Skrev:
> Først og fremmest vil jeg gerne pointere, at jeg
> er overrasket hvor god stemning der var i dag i
> Vejle taget i betragtning af, at vi ligger af lort
> til i tabellen.

Alle tiltag bliver jo til grin hvis holdningen skal være at stillingen har betydning for stemningen...

Morten Odense

Indlæg af Morten Odense »

Jeg vil gerne indrømme at jeg var i Vejle i fredags og det var os en fejl at jeg ikke indtog Capo-rollen, men jeg havde en kammerat med fra Fredericia og var selv i bil, så kunne slet ikke være med på niveau'et, men det skal selvfølgelig ikke være en undskyldning!

Jydepower

Indlæg af Jydepower »

Der var en ting som ikke fungerede, alle folk var ikke med på hvad vi sang.
Men når vi + UBM sang det samme, så fungerede det!

Morten Odense

Indlæg af Morten Odense »

Og det var en meget lille del af tiden...
Forstår stadig ikke du syntes stemningen var så god....

Besvar