Fan-kulturen på SAS-Arena

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Altoriso

Re: Fan-kulturen på SAS-Arena

Indlæg af Altoriso »

Jeg synes ikke at den er noget problem som den er nu, men man skal nok passe på, at sangene ikke bevæger sig i den forkerte retning...
Sådan en som "Brøndby finger, hvor er du" er da også ganske sød, men er også endnu en af de sange vi synger fordi vi ikke kan så meget andet..

Så jo, vi skal da nok begynde på at tænke over hvilken vej vi bevæger os !

Hørte feks nogle i Odense i søndags der sang "Vollsmose smadrer ikke sig selv" henvendt over mod nogle ganske vist småprovokerende indvandrer-børn, men alligevel...

Der er også altid nogle der i feks Herfølge og andre småstadions, finder på en masse lidet flatterende sange.. Nogle er da sjove, hvorimod andre er dybt pinlige !

Så en skærpet opmærksomhed og debat om emnet er bestemt en fin idé !

Jan / sjællænderen

Rasmus_101

Indlæg af Rasmus_101 »

Jeg syntes det er rigtig fedt diskussionen er kommet så godt igang, for jeg mener bestemt det er et emne vi skal være opmærksomme på.

Tidligere, da jeg lige havde skrevet indlægget, blev jeg kritiseret fordi jeg ikke kom med "noget"...
Hvad er det for "noget" jeg skal komme med? Skal jeg skrive sange op herinde???

Indlægget var ment til at provokere lidt og derefter få debatten igang...
Jeg syntes tit der er en fantastisk stemning derude, men jeg mener nu alligevel at vi kan forbedre os.

Husk...! Kritik kan være konstruktivt...

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Du skal bare huske på at vi i BW er medlem af en forening der har til formål at få medlemmerne til at støtte FCM bedst muligt !

Vi vælger så en bestyrelse til at koordinere og til dels tage sig af de mange mange opgaver, der følger med deres hverv.

Men det er ikke nogen som skal sætte sig ned og skrive sange, de skal derimod lytte til de ønsker som medlemmerne måtte have, og så derfra skabe løsninger/forslag udfra disse ønsker

Feks er der konkret ønsket at man kunne få nogle folk til at lave et par sange - det kan de jo så vælge at tage stilling til !

Men ellers ville det da være super, hvis du kunne finde på en sang eller to, eller at du evt. kunne hjælpe til med tifo osv !

Det er dér DU som medlem kan styrke din forening :-)

Så sæt bare i gang...

Jan / sjællænderen

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Volf Duo...? Er det gode gamle Henrik du tænker på?

Mvh

MaxHH

smørtyven

Indlæg af smørtyven »

Vil bare lige minde folk om at Drunk Wolves har forsøgt at samle en række af de (ifølge os) bedre sange på vores hjemmeside (ja jeg ved at der er plads til forbedring).

Så hvis DU ikke kender teksterne så kan du jo lige printe dem ud og tage sangen med på stadion - og skråle med sammen med os andre

Tjek det ud på http://www.drunkwolves.webbyen.dk/

Keep the faith
Smørtyven - Ham den fede skaldede med en fadøl som ikke er fra sjælland :-)

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

ja naturligvis :-)

Klaus Videbæk

Indlæg af Klaus Videbæk »

Kunne man forstille sig at teksten til "always behind" kunne blive sat op på bagsiden af måltavlen så alle havde en mulighed for at skråle med?

Dette ville klart få flere folk med på den og gøre det til en tradition ved kampstart i hver kamp.

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Klaus Videbæk skrev:
-------------------------------------------------------
> Kunne man forstille sig at teksten til "always
> behind" kunne blive sat op på bagsiden af
> måltavlen så alle havde en mulighed for at skråle
> med?

Man kunne også lave lidt "karaoke" som med nationalsangen i Parken, så teksten kommer live på selve måltavlen :-)

YahooSeeker [Bot]

Jovist er der problemer, der har også efter hånden været nogle indlæg om emnet, bla, at dem der vil synge, får et bestemt afsnit, at stå i, god idè, sangene er såmånd gode nok, og " Her regerer ulvene osv." syntes jeg er en fin sang som odstanderne skal høre når de besøger os, den er vel ligeså kendetegnende som for FCM som " drengene fra vestegnen" er det for Brøby, den får i hvert fald altid folk med, disse sange er der flere af, jeg syntes måske et problem kunne være at hver evig eneste gang at folk der står lidt udenfor den mest syngende del af gruppen, begynder på en sang, og det sker faktisk ganske ofte, så synger de folk der står i midten ikke med på den selvom der er tavshed i gruppen, og den falder til jorden, eller de starter sangen forfra, det giver nok heller ikke folk mere lyst til at prøve at synge med eller starte en sang, om det så er fordi de mener at Black Wolves har eneret på at starte sange ved jeg ikke, ligeledes, bliver jeg sku lidt sur over at der står èn i nakken af en og råber "syng nu med" hver 10 sekund. Når personen ikke synger mere med en jeg gør. Fair nok, vil gerne synge med, men ikke til hver evig eneste sang, alle har vel nogle sange de mener der ikke er helt på toppen, eller de ikke har stemmen til at udføre (mig) ;o)
(HÅBER DETTE INDLÆG BLIVER TAGET SOM POSITIV KRITIK OG IKKE EN NEDGØRELSE AF NOGEN)

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Tanken er jo sådan at dem der står i en forhåbentligt større og større kreds omkring trommen - de SKAL synge med !

Så hvis nogen råber er det sikkert nogen derfra - hvad der sker andre steder på tribunen er svært at sige, men for mig skal der da ikke herske nogen tvivl om, at jo flere der synger desto bedre bliver opbakningen til holdet !

Thomas Lund

Indlæg af Thomas Lund »

Salmo du kan ikke både bebrejde andre at de ikke altid synger med på de sange der startes og så samtidig sige at du ikke selv gider at synge med altid. Det er jo selvmodsigende. Jeg kan gang på gang undres over at folk lider af dårlig timing (tajming.) er man ikke lidt af en klaphat hvis man når man er bagud 0-2 mod VFF synger "for her reger' Ulvene"?? Jeg mener budskabet i det chant er jo lige som at vi styrer og det gør vi jo lige som ikke når vi er bagud med to kasser. (eller er der en anden logik som jeg ikke har fattet?)

Eller når fok efter at vi har sunget i 10 minutter i træk, 10 sekunder efter at sange er stoppet vil starte den næste? Hvad foregår der i hovedet på de folk? (jow nu har de lige sunget den sang i 10 minutter men da jeg ikke selv gad bakke sange op i de sidste 5 så har jeg selv luft til at skråle løs?!?) Et godt clue er at de omkringstående er rimelig blå i hovedet.

En sidste ting du bør tage i betragtning er at folk i midten rent fysisk ikke altid kan høre folk i siderne. Læg mærke til når megafonen ikke vender imod dig, hvor lidt du kan høre. At folk starter sangen forfra ligger oftest i at dem på siden gav op for hurtigt da sangen endelig begyndte at fænge i midten og derfor nu giver opbakningen. så hjælper det ikke at stå og blive fornærmet som en tøs der er blevet trådt over tæerne, men bare glæde sig over at der er nogle der gider at synge for holdet og så selv stemme i.

Og så husk lige, at enhver stolt "singer" kan tage en sang solo uden at blinke i skam. Det er for holdet vi synger!

Lund

YahooSeeker [Bot]

Ahh, han er en dejlig dreng... spiller han stadig med Amdi?

Mvh

MaxHH

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Af og til. Dog er Amdi ikke så tit ude og spille mere, eftersom han er blevet far til 2 små unger, nu er det Mads Jensen (Grækeren), som Volf optræder med. Det var også de 2, som deltog i Scenen er Din.

Peter Ross

YahooSeeker [Bot]

Damn, det missede jeg totalt... ville da godt have hørt den gamle dreng igen...

Mvh

MaxHH

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

http://scenen.tv2.dk/sang/

Du kan se deres optrædener her, dog kræver det et medlemsskab af TV2 Sputnik.

Peter Ross

Besvar