FCM - Horsens
-
BW - 665
Re: Fagerberg vs. Nworuh
Hausser Skrev:
-------------------------------------------------------
> Som sagt, fysikken er altså ikke den eneste
> parameter som tæller for en fodboldspiller, heller
> ikke i superligaen, ellers var Graulund, Marcena,
> Søren Frederiksen, Nordstrand, Santin og den slags
> spillere, nok aldrig blevet til alverden.
Hold nu op Hausser... der er forskel på at væreen mindre spiller af statur, og så til at være direkte spinkel og lille som Jude! De spillere du sammenligner ham med er jo alle mindst ét niveau over Jude rent fysisk.
> Jude mangler selvfølgelig stadig 2-3 kg muskler og
> de skal også nok komme med træningen, men det
> betyder bestemt ikke at vi ikke godt kan bruge ham
> i en startopstilling for han er faktisk også en
> ganske udmærket kombinationsspiller, hvilket en
> periode på den centrale midtbane også bekræfter.
> Han har bestemt andre kompetencer end bare
> spydspids mod et hold der presser os i bund og da
> specielt når alternativerne overhovedet ikke
> leverer varen. Vi har brug for andre løsninger i
> et ikke-fungerende angreb, det syntes jeg ikke man
> skal være fodboldprofessor for at se..
Og jeg mener heller ikke man skal være fodboldprofessor for at se at Jude ikke har fysikken til at spille fra start. Det var præcis samme problem som Chr. Olsen havde, og han var endda lidt fysisk stærkere end Jude vil jeg tro. Jeg forstår simpelthen ikke at du mener man bare helt kan skære et aspekt af hvad der skaber en god fodboldspiller, helt væk, og så forvente man stadig "sagtens kan være god!"... vi snakker ikke om at Jude mangler lidt fysik, Jude er den markant mindste spiller på banen.
De spillere du nævner tidligere kommer alle til kort i direkte fysiske konfrontationer, men omvendt bliver da altså ikke bare flyttet rundt som statister, hvilket Jude gør i nærkampene - det gør det også sværere for hans teknik at komme til sin ret.
Alle spillere SKAL have et minimum af niveau i de forskellige faktorer der gør en fodboldspiller god, for at begå sig på højt niveau - ligesom vores forsvarsspillere også skal have et vist teknisk niveau for at slå afleveringer og holde en bold på fødderne, ligeså skal en angriber have bare et minimum af fysik for ikke at blive viftet væk som en flue.
Jeg forstår simpelthen ikke du kan mene at en spiller kan få succes helt uden et element af fysik i sit spil - fodbold er en mindst ligeså fysisk sport, som en teknisk. Men jeg vil gentage mig selv og sige, at hvis Jude kan lægge den smule fysik til sit spil, kan han nå langt!
> Omvendt bør man måske også fokusere en lille smule
> på Fagerbergs størrelse, for det er vel ikke helt
> uden grund han ofte virker tung. Det er fint nok
> at være fysisk stærk, men mon ikke også han ville
> være det hvis han smed 4-5 kg? En af de stærkeste
> angribere i verden, Drogba, er altså 4 cm højere
> end Fagerberg, men vejer alligevel 3-4 kg mindre.
> Fall er én cm højere end Fagerberg, men vejer
> alligevel 4 kg mindre.
Jeg er enig i at Fagerbergs kropsbygning nok godt kan optimeres, men det er alligevel tankevækkende at han kan være så hurtig med sådan en fordeling af vægt/højde. Han ville muligvis få mere succes med sine driblinger, uden at miste sin fysik - en spiller som Wayne Rooney vejer jo f.eks. "kun" 78 kg og er 178 cm høj, men er alligevel stærk som en okse.
Mon ikke også den fysiske træner arbejder med Fagerberg i den retning, den slags tager jo tid, men jeg er enig i at kunne han smide en 2-3 af de overflødige kg, kunne det muligvis optimere hans spil en smule.
> Som sagt, fysikken er altså ikke den eneste
> parameter som tæller for en fodboldspiller, heller
> ikke i superligaen, ellers var Graulund, Marcena,
> Søren Frederiksen, Nordstrand, Santin og den slags
> spillere, nok aldrig blevet til alverden.
Hold nu op Hausser... der er forskel på at væreen mindre spiller af statur, og så til at være direkte spinkel og lille som Jude! De spillere du sammenligner ham med er jo alle mindst ét niveau over Jude rent fysisk.
> Jude mangler selvfølgelig stadig 2-3 kg muskler og
> de skal også nok komme med træningen, men det
> betyder bestemt ikke at vi ikke godt kan bruge ham
> i en startopstilling for han er faktisk også en
> ganske udmærket kombinationsspiller, hvilket en
> periode på den centrale midtbane også bekræfter.
> Han har bestemt andre kompetencer end bare
> spydspids mod et hold der presser os i bund og da
> specielt når alternativerne overhovedet ikke
> leverer varen. Vi har brug for andre løsninger i
> et ikke-fungerende angreb, det syntes jeg ikke man
> skal være fodboldprofessor for at se..
Og jeg mener heller ikke man skal være fodboldprofessor for at se at Jude ikke har fysikken til at spille fra start. Det var præcis samme problem som Chr. Olsen havde, og han var endda lidt fysisk stærkere end Jude vil jeg tro. Jeg forstår simpelthen ikke at du mener man bare helt kan skære et aspekt af hvad der skaber en god fodboldspiller, helt væk, og så forvente man stadig "sagtens kan være god!"... vi snakker ikke om at Jude mangler lidt fysik, Jude er den markant mindste spiller på banen.
De spillere du nævner tidligere kommer alle til kort i direkte fysiske konfrontationer, men omvendt bliver da altså ikke bare flyttet rundt som statister, hvilket Jude gør i nærkampene - det gør det også sværere for hans teknik at komme til sin ret.
Alle spillere SKAL have et minimum af niveau i de forskellige faktorer der gør en fodboldspiller god, for at begå sig på højt niveau - ligesom vores forsvarsspillere også skal have et vist teknisk niveau for at slå afleveringer og holde en bold på fødderne, ligeså skal en angriber have bare et minimum af fysik for ikke at blive viftet væk som en flue.
Jeg forstår simpelthen ikke du kan mene at en spiller kan få succes helt uden et element af fysik i sit spil - fodbold er en mindst ligeså fysisk sport, som en teknisk. Men jeg vil gentage mig selv og sige, at hvis Jude kan lægge den smule fysik til sit spil, kan han nå langt!
> Omvendt bør man måske også fokusere en lille smule
> på Fagerbergs størrelse, for det er vel ikke helt
> uden grund han ofte virker tung. Det er fint nok
> at være fysisk stærk, men mon ikke også han ville
> være det hvis han smed 4-5 kg? En af de stærkeste
> angribere i verden, Drogba, er altså 4 cm højere
> end Fagerberg, men vejer alligevel 3-4 kg mindre.
> Fall er én cm højere end Fagerberg, men vejer
> alligevel 4 kg mindre.
Jeg er enig i at Fagerbergs kropsbygning nok godt kan optimeres, men det er alligevel tankevækkende at han kan være så hurtig med sådan en fordeling af vægt/højde. Han ville muligvis få mere succes med sine driblinger, uden at miste sin fysik - en spiller som Wayne Rooney vejer jo f.eks. "kun" 78 kg og er 178 cm høj, men er alligevel stærk som en okse.
Mon ikke også den fysiske træner arbejder med Fagerberg i den retning, den slags tager jo tid, men jeg er enig i at kunne han smide en 2-3 af de overflødige kg, kunne det muligvis optimere hans spil en smule.
-
Hausser
Jesper BW1100 Skrev:
> Nu er Jude altså også en del mindre fysisk end
> alle dem der (måske med undtagelse af Macena).
> Jude ville blive blæst væk af samtlige forsvarer i
> ligaen.
Dvs du ikke mener at Reid, Califf, Ulrik Laursen, Ander Møller Christensen, Olfers, Larsson, Von Schlebrügge osv. osv. vil kunne dominere spillere som Santin, Nordstrand og Søren Frederiksen på fysikken? Lad os i så fald være enig om at være uenige omkring dette.
> Med det spil vi praktiserer, i form af
> presspil og profiteringen af dette, nytter det
> simpelthen ikke at have en Jude, hvis kompetancer
> ligger i kontrafasen, qua hans hurtighed.
Komplet vrøvl for ende til anden, man skal sgu ikke være 190 cm høj og veje 85 kg for at presse modstanderen. Husker du eventuelt hvordan det var vi scorede vores mål mod City? Hvilken rolle var det Jude spillede der? Jude har langt flere kvaliteter end bare kontraspillet, det bør der ikke herske tvivl om. Sidst jeg tjekkede var hurtihghed faktisk en central parameter i et effektivt presspil
> Det nytter sq ikke meget at han er skarpere end Ken,
> når han ikke har fysikken til at passe ind i vores
> spillestil.
Nu handler fodbold jo om at score mål og der er altså en hel del andre parametre i spil end blot fysik. Ellers syntes jeg da vi skal signe Chris Christofferen fra Bakken Bears, han er ca 218 cm og vejer 135 kg, i så fald må han jo passe fantastisk ind på holdet.
> Så kan du jo selvfølgelig vælge at
> kritisere den (ved jeg ikke om du allerede har
> gjort, da det efterhånden er svært at holde styr
> på alle dine kritikpunkter).
Ret beset er det vist dig der er ude i en præmenstruel kritik er Jude.
> Hvis vi skal bruge
> Jude på 64 kg. fra start skal hele vores spil
> ligges om, og vi skal leve på kontra. Og det har
> vi sq ikke holdet til.
Vrøvl. Lever FCK da på kontra når de spiller med Santin og Nordstrand på toppen?
> Nu er Jude altså også en del mindre fysisk end
> alle dem der (måske med undtagelse af Macena).
> Jude ville blive blæst væk af samtlige forsvarer i
> ligaen.
Dvs du ikke mener at Reid, Califf, Ulrik Laursen, Ander Møller Christensen, Olfers, Larsson, Von Schlebrügge osv. osv. vil kunne dominere spillere som Santin, Nordstrand og Søren Frederiksen på fysikken? Lad os i så fald være enig om at være uenige omkring dette.
> Med det spil vi praktiserer, i form af
> presspil og profiteringen af dette, nytter det
> simpelthen ikke at have en Jude, hvis kompetancer
> ligger i kontrafasen, qua hans hurtighed.
Komplet vrøvl for ende til anden, man skal sgu ikke være 190 cm høj og veje 85 kg for at presse modstanderen. Husker du eventuelt hvordan det var vi scorede vores mål mod City? Hvilken rolle var det Jude spillede der? Jude har langt flere kvaliteter end bare kontraspillet, det bør der ikke herske tvivl om. Sidst jeg tjekkede var hurtihghed faktisk en central parameter i et effektivt presspil
> Det nytter sq ikke meget at han er skarpere end Ken,
> når han ikke har fysikken til at passe ind i vores
> spillestil.
Nu handler fodbold jo om at score mål og der er altså en hel del andre parametre i spil end blot fysik. Ellers syntes jeg da vi skal signe Chris Christofferen fra Bakken Bears, han er ca 218 cm og vejer 135 kg, i så fald må han jo passe fantastisk ind på holdet.
> Så kan du jo selvfølgelig vælge at
> kritisere den (ved jeg ikke om du allerede har
> gjort, da det efterhånden er svært at holde styr
> på alle dine kritikpunkter).
Ret beset er det vist dig der er ude i en præmenstruel kritik er Jude.
> Hvis vi skal bruge
> Jude på 64 kg. fra start skal hele vores spil
> ligges om, og vi skal leve på kontra. Og det har
> vi sq ikke holdet til.
Vrøvl. Lever FCK da på kontra når de spiller med Santin og Nordstrand på toppen?
-
Kent
Hausser Skrev:
> Vrøvl. Lever FCK da på kontra når de spiller med
> Santin og Nordstrand på toppen?
Spiller FCK da ligesom os?
Det handler jo ikke om, hvorvidt vil passe ind i FCKs spillestil, men vores. Desuden er både Nordstrand og Santin en hel del bedre fodboldspillere end Jude.
Internationalt er der (fx ved det sidste EM) en tendens til at spille med færre og færre deciderede angribere, og Spaniens succesfulde holdopstilling ved EM kan med lidt god vilje tangere 4-6-0. På den måde kan Jan Koller-angribertypen godt være udødende race, men det ændrer ikke på, at som vi spiller i øjeblikket (og som vores modstandere for det meste stiller op), så har vi brug for noget fysik i front.
Og du finder altså ikke mange spillere med Judes statur, som klarer sig på topniveau. ALLE de spillere du har nævnt, er højere og tungere end ham.
Spiller FCK da ligesom os?
Det handler jo ikke om, hvorvidt vil passe ind i FCKs spillestil, men vores. Desuden er både Nordstrand og Santin en hel del bedre fodboldspillere end Jude.
Internationalt er der (fx ved det sidste EM) en tendens til at spille med færre og færre deciderede angribere, og Spaniens succesfulde holdopstilling ved EM kan med lidt god vilje tangere 4-6-0. På den måde kan Jan Koller-angribertypen godt være udødende race, men det ændrer ikke på, at som vi spiller i øjeblikket (og som vores modstandere for det meste stiller op), så har vi brug for noget fysik i front.
Og du finder altså ikke mange spillere med Judes statur, som klarer sig på topniveau. ALLE de spillere du har nævnt, er højere og tungere end ham.
-
Bobby
The FCM FAN Skrev:
> Nu synes jeg at Fagerberg har fået chancen gennem
> hele foråret, og har jo ikke været tæt på at score
> en eneste gang.
>
> Så det ville glæde mig at se Nworuh starte inde
> næste kamp mod Vejle, da jeg også synes han passer
> bedre sammen med farlige Frank, Han er farligere i
> dybden, BEDRE målinstinkt, Ser sine medspillere
> bedre end Fagerberg og nu har han flere gange vist
> gode indhop, så jeg synes squ han skal have
> chancen ved siden af Frank.
>
> Hvad er jeres mening ?
Jeg er uenig. Enig i at Fagerberg ikke har fået scoret så meget, men hans spil bliver bedre og bedre for hver kamp, og kampen i søndags er vel hans hidtil bedste. Jeg er meget enig med Kent i, at vi skal have kontinuitet på holdet, og især i angrebet er det vigtigt at Fagerberg og Frank kender hinandens løbemønstre.
Jeg så kampen i TV og hæfter mig også ved at de to kommentatorer mildest talt var rystet, da Ken blev pillet ud. De var enige om at han var FCM's bedste. Og det ville da også være lidt akavet at bænke ham efter hans bedste kamp.
Vi skal altså også huske på at han rent faktisk scorede to kasser mod AAB, som så desværre (IMO uretmæssigt) blev underkendt. Men det ændrer jo ikke ved at hans målnæse var der.
> Nu synes jeg at Fagerberg har fået chancen gennem
> hele foråret, og har jo ikke været tæt på at score
> en eneste gang.
>
> Så det ville glæde mig at se Nworuh starte inde
> næste kamp mod Vejle, da jeg også synes han passer
> bedre sammen med farlige Frank, Han er farligere i
> dybden, BEDRE målinstinkt, Ser sine medspillere
> bedre end Fagerberg og nu har han flere gange vist
> gode indhop, så jeg synes squ han skal have
> chancen ved siden af Frank.
>
> Hvad er jeres mening ?
Jeg er uenig. Enig i at Fagerberg ikke har fået scoret så meget, men hans spil bliver bedre og bedre for hver kamp, og kampen i søndags er vel hans hidtil bedste. Jeg er meget enig med Kent i, at vi skal have kontinuitet på holdet, og især i angrebet er det vigtigt at Fagerberg og Frank kender hinandens løbemønstre.
Jeg så kampen i TV og hæfter mig også ved at de to kommentatorer mildest talt var rystet, da Ken blev pillet ud. De var enige om at han var FCM's bedste. Og det ville da også være lidt akavet at bænke ham efter hans bedste kamp.
Vi skal altså også huske på at han rent faktisk scorede to kasser mod AAB, som så desværre (IMO uretmæssigt) blev underkendt. Men det ændrer jo ikke ved at hans målnæse var der.
-
Hausser
Kent Skrev:
> Og Chr. Olsen ville have scoret 33 mål, hvis han
> havde fået fuld spilletid. Det giver ingen mening
> at gange Judes tal op, da de er så små. Det svarer
> til at jeg siger at Hvilsom er et totalt flop,
> fordi der går uendelig lang tid mellem han scorer,
> og det giver 0 mål på en sæson. Faktum er at Jude
> har scoret 2 mål i denne sæson og Fagerberg 1. Det
> er ikke imponerende for nogen af dem.
Uenig, Det er vist svært at forlange flere mål af Jude med den spilletid han har fået. Fagerberg har derimod får 4-5 gange så mange chancer i starteren.
> At tale om
> at Jude har et "instinkt" som Fagerberg ikke har,
> er decideret latterligt på den baggrund. Mon ikke
> også Fagerberg har scoret mål på samlebånd i
> ungdomsrækkerne? Det tror jeg godt du kan regne
> med. Det er altså uendelig svært at tage skridtet
> fra ungdomsspiller til seniorspiller som angriber.
Åbn da øjnene! Fagerberg er aldrig der hvor der skal afsluttes og står aldrig det rigtige sted når bolden bare lige skal prikkes i mål, han opsøger det simpelthen ikke. På 442.dk er det et interview med Riddersholm som forklarer at Fagerberg skal blive bedre til at score de lette mål. Hvis han kan det i forvejen, hvorfor skal kan så blive bedre til det og hvorfor ser vi så ikke mere til det??
> Judes største problem er, at hans spillertype ikke
> passer til vores spillestil. Vi møder ofte
> modstandere, der står langt tilbage på banen, og
> dermed har vi i højere grad brug for fysisk stærke
> angribere, der kan tage slagsmålene med
> forsvarssspillerne.
Og hvorfor spillede vi så en af de bedste halvleg i hele sæsonen mod Randers, da Jude og Baba startede på toppen? Har FCK i øvrigt ikke det sammen problem, hvordan fungerer det med Nordstand og Santin? At man ikke er så stor, kan da så rigeligt kompenseres af en større bevægelighed.
> Ligesom Chr. Olsen så ligger
> Judes fremtid nok på fløjen hvis han skal blive
> hos os, medmindre han tager 5-10 kg muskler på og
> bliver en Baba klon eller udvikler sig så enormt,
> at han bliver lige så god som Zidan, så det kan
> forsvares at bygge spillestilen op omkring ham.
Slet ikke enig, der er plads til en assisterende angriber bag en targetspiller, en assisterende angriber som vel at mærke kan score mål.
> Der er altså ikke mange angribere, der bomber ret
> meget som 19-20 årige i SAS-ligaen. Vores egen
> Frank var så vidt jeg husker over 25 inden han
> scorede mere end 5 mål på en sæson.
Næh det er der ikke, men vi har en som beviseligt bomber mere end en anden.
> Her i forårssæsonen har Ken så vidt jeg husker
> faktisk været skarpere end Jude i vores
> træningskampe - og de spillede vel side om side i
> Coppa Carnevalle. Der har altså været rig mulighed
> for at vurdere dem op mod hinanden for trænerne,
> og det er faldet ud til Fagerbergs fordel. De
> startede også ved siden af hinanden mod EfB, men
> igen var det Jude, der trak det korteste strå. Så
> i den direkte konkurrence om pladsen frem til
> sæsonstart er det altså Ken, der har klaret sig
> bedst.
Øh du husker vist forkert. Fagerberg har scoret ét mål i samtlige træningskampe, vi snakker vel en 6-8 stykker, endda efter noget af en tilfældighed mod svage Viborg. Man skal vist være meget farvet for at mene at Fagerberg har gjort det bedre end Jude eller Oliseh for den sags skyld, de har klart overstrålet svenskeren.
> Siden da har Ken spillet en ok kamp mod BIF (hvor
> han - ifølge dommeren selv - blev bortdømt ved et
> straffe), en god halvleg mod OB, en god kamp mod
> AaB, hvor han er uheldig med ikke at få godkendt
> mindst 1 mål, samt en fin kamp mod Horsens. Jeg
> synes faktisk ikke, at det ser så ringe ud for ham
> her i foråret.
Ok, god, god og fin. Det kan være vi slet ikke har et angrebsproblem?
> Naturligvis ville det pynte
> gevaldigt med scoringer, men jeg har ikke nogen
> indikationer på, at Jude ville have scoret flere
> mål, hvis han havde spillet. Så er det i hvert
> fald mærkeligt, at han ikke har vist det i
> træningskampene.
Det skulle da lige være statistikken..
> Nej, det var nu Dadu der skulle have været den
> angriber. Ken blev købt som udviklingsspiller, der
> i denne sæson skulle kæmpe med om startpladserne i
> angrebet. Hans udvikling går sådan set som
> planlagt.
Så du mener simpelthen at det var planlagt at vi et halvt år efter Fagerbergs tilgang, var nødt til at hente endnu en angriber og vi allesammen skriger efter et ny striker mere end et år efter han er kommet til? En ny angriber som vel at mærke kommer til at få spilletid på bekostning af Fagerberg? Det er altså ikke svært at se, at udviklingen ikke går som planlagt.
> Og Chr. Olsen ville have scoret 33 mål, hvis han
> havde fået fuld spilletid. Det giver ingen mening
> at gange Judes tal op, da de er så små. Det svarer
> til at jeg siger at Hvilsom er et totalt flop,
> fordi der går uendelig lang tid mellem han scorer,
> og det giver 0 mål på en sæson. Faktum er at Jude
> har scoret 2 mål i denne sæson og Fagerberg 1. Det
> er ikke imponerende for nogen af dem.
Uenig, Det er vist svært at forlange flere mål af Jude med den spilletid han har fået. Fagerberg har derimod får 4-5 gange så mange chancer i starteren.
> At tale om
> at Jude har et "instinkt" som Fagerberg ikke har,
> er decideret latterligt på den baggrund. Mon ikke
> også Fagerberg har scoret mål på samlebånd i
> ungdomsrækkerne? Det tror jeg godt du kan regne
> med. Det er altså uendelig svært at tage skridtet
> fra ungdomsspiller til seniorspiller som angriber.
Åbn da øjnene! Fagerberg er aldrig der hvor der skal afsluttes og står aldrig det rigtige sted når bolden bare lige skal prikkes i mål, han opsøger det simpelthen ikke. På 442.dk er det et interview med Riddersholm som forklarer at Fagerberg skal blive bedre til at score de lette mål. Hvis han kan det i forvejen, hvorfor skal kan så blive bedre til det og hvorfor ser vi så ikke mere til det??
> Judes største problem er, at hans spillertype ikke
> passer til vores spillestil. Vi møder ofte
> modstandere, der står langt tilbage på banen, og
> dermed har vi i højere grad brug for fysisk stærke
> angribere, der kan tage slagsmålene med
> forsvarssspillerne.
Og hvorfor spillede vi så en af de bedste halvleg i hele sæsonen mod Randers, da Jude og Baba startede på toppen? Har FCK i øvrigt ikke det sammen problem, hvordan fungerer det med Nordstand og Santin? At man ikke er så stor, kan da så rigeligt kompenseres af en større bevægelighed.
> Ligesom Chr. Olsen så ligger
> Judes fremtid nok på fløjen hvis han skal blive
> hos os, medmindre han tager 5-10 kg muskler på og
> bliver en Baba klon eller udvikler sig så enormt,
> at han bliver lige så god som Zidan, så det kan
> forsvares at bygge spillestilen op omkring ham.
Slet ikke enig, der er plads til en assisterende angriber bag en targetspiller, en assisterende angriber som vel at mærke kan score mål.
> Der er altså ikke mange angribere, der bomber ret
> meget som 19-20 årige i SAS-ligaen. Vores egen
> Frank var så vidt jeg husker over 25 inden han
> scorede mere end 5 mål på en sæson.
Næh det er der ikke, men vi har en som beviseligt bomber mere end en anden.
> Her i forårssæsonen har Ken så vidt jeg husker
> faktisk været skarpere end Jude i vores
> træningskampe - og de spillede vel side om side i
> Coppa Carnevalle. Der har altså været rig mulighed
> for at vurdere dem op mod hinanden for trænerne,
> og det er faldet ud til Fagerbergs fordel. De
> startede også ved siden af hinanden mod EfB, men
> igen var det Jude, der trak det korteste strå. Så
> i den direkte konkurrence om pladsen frem til
> sæsonstart er det altså Ken, der har klaret sig
> bedst.
Øh du husker vist forkert. Fagerberg har scoret ét mål i samtlige træningskampe, vi snakker vel en 6-8 stykker, endda efter noget af en tilfældighed mod svage Viborg. Man skal vist være meget farvet for at mene at Fagerberg har gjort det bedre end Jude eller Oliseh for den sags skyld, de har klart overstrålet svenskeren.
> Siden da har Ken spillet en ok kamp mod BIF (hvor
> han - ifølge dommeren selv - blev bortdømt ved et
> straffe), en god halvleg mod OB, en god kamp mod
> AaB, hvor han er uheldig med ikke at få godkendt
> mindst 1 mål, samt en fin kamp mod Horsens. Jeg
> synes faktisk ikke, at det ser så ringe ud for ham
> her i foråret.
Ok, god, god og fin. Det kan være vi slet ikke har et angrebsproblem?
> Naturligvis ville det pynte
> gevaldigt med scoringer, men jeg har ikke nogen
> indikationer på, at Jude ville have scoret flere
> mål, hvis han havde spillet. Så er det i hvert
> fald mærkeligt, at han ikke har vist det i
> træningskampene.
Det skulle da lige være statistikken..
> Nej, det var nu Dadu der skulle have været den
> angriber. Ken blev købt som udviklingsspiller, der
> i denne sæson skulle kæmpe med om startpladserne i
> angrebet. Hans udvikling går sådan set som
> planlagt.
Så du mener simpelthen at det var planlagt at vi et halvt år efter Fagerbergs tilgang, var nødt til at hente endnu en angriber og vi allesammen skriger efter et ny striker mere end et år efter han er kommet til? En ny angriber som vel at mærke kommer til at få spilletid på bekostning af Fagerberg? Det er altså ikke svært at se, at udviklingen ikke går som planlagt.
-
Bjørn
Jeg synes det er en interessant diskussion omkring fysik, men jeg mener der bliver glemt nogle faktorer. Rent fysisk synes jeg ganske klart bedre om Fagerberg end Jude. Mod Horsens løb Fagerberg flere gange fra Horsensforsvarene ligesom han vandt mange kampe om de lange forsvarer. Jude løber hurtigt, men også meget direkte, og ved et enkelt tilfælde blev han direkte puffet ned af en modstander der dårligt nok så ud til at bruge kræfter på det. Heri ligger forskellen og grunden til at Jude ikke skal spille fra start.
Der ligger også et rent taktisk element (ud fra hvad jeg har observeret i hvert fald.) Frank ligger inde midt i og er reelt vores targetspiller. Det er ham Borring, Danny mv skal spille ind på. Den anden angriber derimod skal ned i dybden og ud på kanten for at skabe spillet og dette synes jeg egentlig Fagerberg gjorde rigtigt godt mod Horsens. Han søgte konstant spillet, gjorde sig tilgængelig og var en stor del af spillet. Problemet som jeg ser det, er at Fagerberg vil for meget. Istedet for at ligge bolden ind over midten til Frank, Borring, Danny eller hvem der nu stormer frem, forsøger han at afdrible sin modstander og komme i en bedre situation. Det ved vi vist alle at han kan, men problemet er at sålænge han forsøger hver gang, så ved forsvarene dette og så kan han ikke gøre det. Fagerberg skal lære at lave indlæg. Lærer han det vil han blive mere uforudsigelig og han vil få mulighed for at lave de raids som han så gerne vil, og dermed også score mål.
Jude derimod minder mig om en Razak Pimpong, før denne fandt ud af at tage kreatin og proteinpulver og komme ned i styrkecenteret. Let på tå, friske driblinger, men for let. Jeg tror desværre heller ikke hans talent er større end Pimpongs, og det vil undre mig meget om han ikke glider ud fra truppen i løbet af et år eller to når andre talenter kommer op.
Gi Fagerberg chancen og husk på at han med sine kun 20 år faktisk gør rigtigt mange gode ting. Han skal stadigt udvikle sig, meget enda, men med den vilje han udviser så er det svært at forestille sig at det ikke vil gå godt med ham.
Der ligger også et rent taktisk element (ud fra hvad jeg har observeret i hvert fald.) Frank ligger inde midt i og er reelt vores targetspiller. Det er ham Borring, Danny mv skal spille ind på. Den anden angriber derimod skal ned i dybden og ud på kanten for at skabe spillet og dette synes jeg egentlig Fagerberg gjorde rigtigt godt mod Horsens. Han søgte konstant spillet, gjorde sig tilgængelig og var en stor del af spillet. Problemet som jeg ser det, er at Fagerberg vil for meget. Istedet for at ligge bolden ind over midten til Frank, Borring, Danny eller hvem der nu stormer frem, forsøger han at afdrible sin modstander og komme i en bedre situation. Det ved vi vist alle at han kan, men problemet er at sålænge han forsøger hver gang, så ved forsvarene dette og så kan han ikke gøre det. Fagerberg skal lære at lave indlæg. Lærer han det vil han blive mere uforudsigelig og han vil få mulighed for at lave de raids som han så gerne vil, og dermed også score mål.
Jude derimod minder mig om en Razak Pimpong, før denne fandt ud af at tage kreatin og proteinpulver og komme ned i styrkecenteret. Let på tå, friske driblinger, men for let. Jeg tror desværre heller ikke hans talent er større end Pimpongs, og det vil undre mig meget om han ikke glider ud fra truppen i løbet af et år eller to når andre talenter kommer op.
Gi Fagerberg chancen og husk på at han med sine kun 20 år faktisk gør rigtigt mange gode ting. Han skal stadigt udvikle sig, meget enda, men med den vilje han udviser så er det svært at forestille sig at det ikke vil gå godt med ham.
-
mancitydk
Det Kent mener er, at Kim C blev købt fordi Dadu røg til Rusland og IKKE fordi Fagerberg ikke slog til for som Kent så rigtigt skriver er Kent købt som udviklingsspiller. Han er sgu da kun 19. Jude er også ung og hans fejl og mangler er du til gengæld sikker på nok skal blive rettet op. Hvorfor så ikke også Ken F? Ken er om nogen manden bag vores første mål (ja i know det var CP og Reid, men hvem skaffede hjørnesparket?) han var den bedste rent offensivt i første halvleg og bliver faktisk også snydt for i hvert fald et frispspark på kanten af feltet, mmen fred være med det. Du kan ikke lide Ken lad den bare stoppe der. Man kunne jo begynde at overveje din holdning til Dennis Sørensen det første år vi havde ham 
-
Claus (BW#1145)
Hausser Skrev:
>
> Ok, god, god og fin. Det kan være vi slet ikke har
> et angrebsproblem?
>
Det synes jeg ikke vi har, deriomd har vi et midtbaneproblem. Angriberne får ikke de kvalificerede bolde at arbejde med, som deres spillestil kræver. Jeg mener faktisk at vi nærmere mangler en Linderoth type til at lede og fordele spillet.
Ps. Helt ærligt, nu er jeg faktisk ved at være træt af at i ikke rokker jer en dyt i denne debat. Den ene siger A den anden siger B. Jeg har lært at man i en debat burde åbne øjnene for de andres argumenter, og eventuelt give indrømmelser, men det ser altså ikke ud til at i evner det.
>
> Ok, god, god og fin. Det kan være vi slet ikke har
> et angrebsproblem?
>
Det synes jeg ikke vi har, deriomd har vi et midtbaneproblem. Angriberne får ikke de kvalificerede bolde at arbejde med, som deres spillestil kræver. Jeg mener faktisk at vi nærmere mangler en Linderoth type til at lede og fordele spillet.
Ps. Helt ærligt, nu er jeg faktisk ved at være træt af at i ikke rokker jer en dyt i denne debat. Den ene siger A den anden siger B. Jeg har lært at man i en debat burde åbne øjnene for de andres argumenter, og eventuelt give indrømmelser, men det ser altså ikke ud til at i evner det.
-
uschel
Re: Unge spillere
Niller09 Skrev:
> Det værste
> eksempler er nok Rune Lind. Tror også at der en
> del signal værdi i at man gerne ville have den
> yngste debutant.
Det undrer mig meget at du bliver ved med, at bruge spillere som enten er fodboldinvalide eller, som i Rune Linds tilfælde har fået sin karriere helt ødelagt af skader som argumentation. Jeg er godt med på at din pointe er, at hvis man ligger for meget pres på en ung spiller kan de ødelægge ham. I min optik drejer det sig om, at have den rette sammensætning af stærk psyke såvel som talent og træningsiver bla. Det bedste eksempel vi selv har på den problemstilling, jeg tror du prøver at skitserer er vel Baba Collins. At Ørgaard kalder ham det største talent siden Laudrup har ikke just gavnet ham som jeg ser det. Men det er nu engang et pres som et hvert stort talent skal lære at håndtere
> Det værste
> eksempler er nok Rune Lind. Tror også at der en
> del signal værdi i at man gerne ville have den
> yngste debutant.
Det undrer mig meget at du bliver ved med, at bruge spillere som enten er fodboldinvalide eller, som i Rune Linds tilfælde har fået sin karriere helt ødelagt af skader som argumentation. Jeg er godt med på at din pointe er, at hvis man ligger for meget pres på en ung spiller kan de ødelægge ham. I min optik drejer det sig om, at have den rette sammensætning af stærk psyke såvel som talent og træningsiver bla. Det bedste eksempel vi selv har på den problemstilling, jeg tror du prøver at skitserer er vel Baba Collins. At Ørgaard kalder ham det største talent siden Laudrup har ikke just gavnet ham som jeg ser det. Men det er nu engang et pres som et hvert stort talent skal lære at håndtere
-
Jesper BW1100
Hausser Skrev:
------------------------------------------------------
> Dvs du ikke mener at Reid, Califf, Ulrik Laursen,
> Ander Møller Christensen, Olfers, Larsson, Von
> Schlebrügge osv. osv. vil kunne dominere spillere
> som Santin, Nordstrand og Søren Frederiksen på
> fysikken? Lad os i så fald være enig om at være
> uenige omkring dette.
Jo men der er forskel på at dominere og så gigantsmadre. Hvis Jude løber ind i en stormende Winston Reid eller Schlebrügge brækker han jo samtlige knogler i kroppen. Jude vejer jo ikke mere end en 17-årig teenagepige. Derfor skal hans hurtighed udnyttes når forsvarerne er løbet trætte. Ellers kommer han bare ikke til noget farligt.
> Komplet vrøvl for ende til anden, man skal sgu
> ikke være 190 cm høj og veje 85 kg for at presse
> modstanderen. Husker du eventuelt hvordan det var
> vi scorede vores mål mod City? Hvilken rolle var
> det Jude spillede der? Jude har langt flere
> kvaliteter end bare kontraspillet, det bør der
> ikke herske tvivl om. Sidst jeg tjekkede var
> hurtihghed faktisk en central parameter i et
> effektivt presspil
Fysisk stykre er, uanset om du ikke vil anerkende det eller ej, en vigtig del af presspillet som angriber. Hvis du ikke kan holde på bolden og skærme forsvarerne af til du får de stormløbende kanter med frem. Så kommer du sq ikke til ret mange chancer i vores spilsystem. Jeg ved godt du hader Fagerberg og åbenbart elsker Jude. Men trods det kan selv du vel ikke mene at Jude på nogen måde vil kunne holde på bolden og dominere nogen forsvarer i SAS-ligaen på noget der bare nærmer sig Kens niveau?
> Nu handler fodbold jo om at score mål og der er
> altså en hel del andre parametre i spil end blot
> fysik. Ellers syntes jeg da vi skal signe Chris
> Christofferen fra Bakken Bears, han er ca 218 cm
> og vejer 135 kg, i så fald må han jo passe
> fantastisk ind på holdet.
Endnu engang en lam og ligegyldig kommentar, som du tyr til hver gang folk er uenige med dig. Men jeg kan jo også bare sige:
"Fodbold handler om mere end hurtighed. Ellers synes jeg vi skal signe Usain Bolt. I såfald må han passe fantastisk ind på holdet."
Synes du selv sådan en kommentar er brugbar?
> Ret beset er det vist dig der er ude i en
> præmenstruel kritik er Jude.
På ingen måde. Jeg konstaterer bare at Jude ikke passer ind i vores system, qua hans manglende fysik. Jeg mener han er en fremragende joker at have. At du nævner præmenstruel kritik finder jeg en kende tragikomisk eftersom samtlige af dine seneste 154 indlæg har båret præg af netop dette.
> > Hvis vi skal bruge
> > Jude på 64 kg. fra start skal hele vores spil
> > ligges om, og vi skal leve på kontra. Og det
> har
> > vi sq ikke holdet til.
>
Spiller FCK samme slags spillestil? Vejer Nordstrand og Santin 64 kg? Nej. Ergo kan du ikke bruge den sammenligning til en døjt.
------------------------------------------------------
> Dvs du ikke mener at Reid, Califf, Ulrik Laursen,
> Ander Møller Christensen, Olfers, Larsson, Von
> Schlebrügge osv. osv. vil kunne dominere spillere
> som Santin, Nordstrand og Søren Frederiksen på
> fysikken? Lad os i så fald være enig om at være
> uenige omkring dette.
Jo men der er forskel på at dominere og så gigantsmadre. Hvis Jude løber ind i en stormende Winston Reid eller Schlebrügge brækker han jo samtlige knogler i kroppen. Jude vejer jo ikke mere end en 17-årig teenagepige. Derfor skal hans hurtighed udnyttes når forsvarerne er løbet trætte. Ellers kommer han bare ikke til noget farligt.
> Komplet vrøvl for ende til anden, man skal sgu
> ikke være 190 cm høj og veje 85 kg for at presse
> modstanderen. Husker du eventuelt hvordan det var
> vi scorede vores mål mod City? Hvilken rolle var
> det Jude spillede der? Jude har langt flere
> kvaliteter end bare kontraspillet, det bør der
> ikke herske tvivl om. Sidst jeg tjekkede var
> hurtihghed faktisk en central parameter i et
> effektivt presspil
Fysisk stykre er, uanset om du ikke vil anerkende det eller ej, en vigtig del af presspillet som angriber. Hvis du ikke kan holde på bolden og skærme forsvarerne af til du får de stormløbende kanter med frem. Så kommer du sq ikke til ret mange chancer i vores spilsystem. Jeg ved godt du hader Fagerberg og åbenbart elsker Jude. Men trods det kan selv du vel ikke mene at Jude på nogen måde vil kunne holde på bolden og dominere nogen forsvarer i SAS-ligaen på noget der bare nærmer sig Kens niveau?
> Nu handler fodbold jo om at score mål og der er
> altså en hel del andre parametre i spil end blot
> fysik. Ellers syntes jeg da vi skal signe Chris
> Christofferen fra Bakken Bears, han er ca 218 cm
> og vejer 135 kg, i så fald må han jo passe
> fantastisk ind på holdet.
Endnu engang en lam og ligegyldig kommentar, som du tyr til hver gang folk er uenige med dig. Men jeg kan jo også bare sige:
"Fodbold handler om mere end hurtighed. Ellers synes jeg vi skal signe Usain Bolt. I såfald må han passe fantastisk ind på holdet."
Synes du selv sådan en kommentar er brugbar?
> Ret beset er det vist dig der er ude i en
> præmenstruel kritik er Jude.
På ingen måde. Jeg konstaterer bare at Jude ikke passer ind i vores system, qua hans manglende fysik. Jeg mener han er en fremragende joker at have. At du nævner præmenstruel kritik finder jeg en kende tragikomisk eftersom samtlige af dine seneste 154 indlæg har båret præg af netop dette.
> > Hvis vi skal bruge
> > Jude på 64 kg. fra start skal hele vores spil
> > ligges om, og vi skal leve på kontra. Og det
> har
> > vi sq ikke holdet til.
>
Spiller FCK samme slags spillestil? Vejer Nordstrand og Santin 64 kg? Nej. Ergo kan du ikke bruge den sammenligning til en døjt.
-
Klauzito
Re: Reid - Berisha er en idiot
Gad vide hvor mange gange en spiller som Søren Lerby ville ha fået kort efter den praksis!?!?
Fodbold er en kontaktsport hvor der bliver gået til stålet og vi elsker alle kampene med intensitet. Hvis alting skal til at være så politisk korrekt og blødsødent kan vi snart lisså godt tage til damehåndbold!
Der bliver simpelthen for mange tudefjæs-situationer og ytringer i Superligaen efterhånden og det også fra folk i FCM!
Fodbold er en kontaktsport hvor der bliver gået til stålet og vi elsker alle kampene med intensitet. Hvis alting skal til at være så politisk korrekt og blødsødent kan vi snart lisså godt tage til damehåndbold!
Der bliver simpelthen for mange tudefjæs-situationer og ytringer i Superligaen efterhånden og det også fra folk i FCM!
-
Hausser
Jesper BW1100 Skrev:
> Jo men der er forskel på at dominere og så
> gigantsmadre. Hvis Jude løber ind i en stormende
> Winston Reid eller Schlebrügge brækker han jo
> samtlige knogler i kroppen. Jude vejer jo ikke
> mere end en 17-årig teenagepige.
Går Ried eller Schlebrügge ind i en fysisk duel med Santin, Marcena eller nogen af de andre, så vil de vinde duellen 9 ud af 10 gange, nøjagtigt lige som de vil mod Jude og det gør 5 kg næppe nogen forskel på. Ligesom med Santin og de andre, så er det ikke fysikken og duellerne der skal være de fremherskende parametre for hvordan de optræder på fodboldbanen, men ikke desto mindre er der rigeligt plads til dem.
> Derfor skal hans
> hurtighed udnyttes når forsvarerne er løbet
> trætte. Ellers kommer han bare ikke til noget
> farligt.
Hvad baserer du det på?
> Fysisk stykre er, uanset om du ikke vil anerkende
> det eller ej, en vigtig del af presspillet som
> angriber. Hvis du ikke kan holde på bolden og
> skærme forsvarerne af til du får de stormløbende
> kanter med frem. Så kommer du sq ikke til ret
> mange chancer i vores spilsystem.
Og det mener du ikke hurtighed og bevægelighed er? Mon ikke Jude fungerer en hel del bedre i presspillet end Frank som er temmelig immobil.
> Jeg ved godt du
> hader Fagerberg og åbenbart elsker Jude. Men trods
> det kan selv du vel ikke mene at Jude på nogen
> måde vil kunne holde på bolden og dominere nogen
> forsvarer i SAS-ligaen på noget der bare nærmer
> sig Kens niveau?
Hvor får du det ævl fra?? Jeg mener blot der skal prøves andre løsninger end den angriber som ikke har scoret mål i næsten et halvt år og i lange perioder også har været rigtig dårlig. Det handler altså hverken om had eller kærlighed, det er faktisk bare simpel logik.
Vi har Frank til at holde på bolden og forlænge den med hovedet, noget Fagerberg endnu ikke har gjort i FCM-karrieren og ej heller løber han dybt på Franks forarbejde hvilket i høj grad eliminerer dets effektivitet.
Og nu siger du godt nok Fagerberg er god til at holde på bolden, men problemet er jo blandt andet at han ustandseligt holder på den og sænker tempoet og alt for ofte gør han det svære og taber bolden igen og igen. Kombineret med svage førstegangsberøringer, er det altså ikke nogen super cocktail.
> Endnu engang en lam og ligegyldig kommentar, som
> du tyr til hver gang folk er uenige med dig. Men
> jeg kan jo også bare sige:
> "Fodbold handler om mere end hurtighed. Ellers
> synes jeg vi skal signe Usain Bolt. I såfald må
> han passe fantastisk ind på holdet."
>
> Synes du selv sådan en kommentar er brugbar?
Nu er du jo selv 100-meter mester i lamme og ligegyldige kommentarer så du bør da kunne kende dem. Tror dog nok at Bolt vil være mere effektiv end Chris i presspillet.
> På ingen måde. Jeg konstaterer bare at Jude ikke
> passer ind i vores system, qua hans manglende
> fysik. Jeg mener han er en fremragende joker at
> have. At du nævner præmenstruel kritik finder jeg
> en kende tragikomisk eftersom samtlige af dine
> seneste 154 indlæg har båret præg af netop dette.
Nu er det vist dig selv som kaster om dig med perfide ligegyldigheder om PMS og hvad ved jeg, så mon ikke du kan holde til lidt af samme skuffe, de er trods alt temmelig fortjente..
> Jo men der er forskel på at dominere og så
> gigantsmadre. Hvis Jude løber ind i en stormende
> Winston Reid eller Schlebrügge brækker han jo
> samtlige knogler i kroppen. Jude vejer jo ikke
> mere end en 17-årig teenagepige.
Går Ried eller Schlebrügge ind i en fysisk duel med Santin, Marcena eller nogen af de andre, så vil de vinde duellen 9 ud af 10 gange, nøjagtigt lige som de vil mod Jude og det gør 5 kg næppe nogen forskel på. Ligesom med Santin og de andre, så er det ikke fysikken og duellerne der skal være de fremherskende parametre for hvordan de optræder på fodboldbanen, men ikke desto mindre er der rigeligt plads til dem.
> Derfor skal hans
> hurtighed udnyttes når forsvarerne er løbet
> trætte. Ellers kommer han bare ikke til noget
> farligt.
Hvad baserer du det på?
> Fysisk stykre er, uanset om du ikke vil anerkende
> det eller ej, en vigtig del af presspillet som
> angriber. Hvis du ikke kan holde på bolden og
> skærme forsvarerne af til du får de stormløbende
> kanter med frem. Så kommer du sq ikke til ret
> mange chancer i vores spilsystem.
Og det mener du ikke hurtighed og bevægelighed er? Mon ikke Jude fungerer en hel del bedre i presspillet end Frank som er temmelig immobil.
> Jeg ved godt du
> hader Fagerberg og åbenbart elsker Jude. Men trods
> det kan selv du vel ikke mene at Jude på nogen
> måde vil kunne holde på bolden og dominere nogen
> forsvarer i SAS-ligaen på noget der bare nærmer
> sig Kens niveau?
Hvor får du det ævl fra?? Jeg mener blot der skal prøves andre løsninger end den angriber som ikke har scoret mål i næsten et halvt år og i lange perioder også har været rigtig dårlig. Det handler altså hverken om had eller kærlighed, det er faktisk bare simpel logik.
Vi har Frank til at holde på bolden og forlænge den med hovedet, noget Fagerberg endnu ikke har gjort i FCM-karrieren og ej heller løber han dybt på Franks forarbejde hvilket i høj grad eliminerer dets effektivitet.
Og nu siger du godt nok Fagerberg er god til at holde på bolden, men problemet er jo blandt andet at han ustandseligt holder på den og sænker tempoet og alt for ofte gør han det svære og taber bolden igen og igen. Kombineret med svage førstegangsberøringer, er det altså ikke nogen super cocktail.
> Endnu engang en lam og ligegyldig kommentar, som
> du tyr til hver gang folk er uenige med dig. Men
> jeg kan jo også bare sige:
> "Fodbold handler om mere end hurtighed. Ellers
> synes jeg vi skal signe Usain Bolt. I såfald må
> han passe fantastisk ind på holdet."
>
> Synes du selv sådan en kommentar er brugbar?
Nu er du jo selv 100-meter mester i lamme og ligegyldige kommentarer så du bør da kunne kende dem. Tror dog nok at Bolt vil være mere effektiv end Chris i presspillet.
> På ingen måde. Jeg konstaterer bare at Jude ikke
> passer ind i vores system, qua hans manglende
> fysik. Jeg mener han er en fremragende joker at
> have. At du nævner præmenstruel kritik finder jeg
> en kende tragikomisk eftersom samtlige af dine
> seneste 154 indlæg har båret præg af netop dette.
Nu er det vist dig selv som kaster om dig med perfide ligegyldigheder om PMS og hvad ved jeg, så mon ikke du kan holde til lidt af samme skuffe, de er trods alt temmelig fortjente..
-
Hausser
> Jeg er uenig. Enig i at Fagerberg ikke har fået
> scoret så meget, men hans spil bliver bedre og
> bedre for hver kamp, og kampen i søndags er vel
> hans hidtil bedste. Jeg er meget enig med Kent i,
> at vi skal have kontinuitet på holdet, og især i
> angrebet er det vigtigt at Fagerberg og Frank
> kender hinandens løbemønstre.
Nu strækker den kontinuitet du snakker om, næppe længere end til Florescu blir klar og Salami overstår sin karantæne, det kan allerede være om 6 dage, så det dræber altså argumentet.
Jeg er som sagt enig i, at Fagerberg leverer 2009s bedste præstation i søndags, men i min optik siger det altså heller ikke alverden og man skal ikke glemme at han stadigvæk ikke er farlig foran mål. Har han overhovedet en afslutning, det kan jeg ikke huske?
> Jeg så kampen i TV og hæfter mig også ved at de to
> kommentatorer mildest talt var rystet, da Ken blev
> pillet ud. De var enige om at han var FCM's
> bedste. Og det ville da også være lidt akavet at
> bænke ham efter hans bedste kamp.
Men han leverer jo stadig ikke den vare som angribere ultimativt bliver bedømt på.
> Vi skal altså også huske på at han rent faktisk
> scorede to kasser mod AAB, som så desværre (IMO
> uretmæssigt) blev underkendt. Men det ændrer jo
> ikke ved at hans målnæse var der.
Så er altså ikke ikke svært at se i slowen, at der offside i forbindelse med begge scoringer og derfor er det altså også korrekte annulleringer. Hvis man bare kan tilsidesætte spillets regler, ja så er der nok mange der kan score.
> scoret så meget, men hans spil bliver bedre og
> bedre for hver kamp, og kampen i søndags er vel
> hans hidtil bedste. Jeg er meget enig med Kent i,
> at vi skal have kontinuitet på holdet, og især i
> angrebet er det vigtigt at Fagerberg og Frank
> kender hinandens løbemønstre.
Nu strækker den kontinuitet du snakker om, næppe længere end til Florescu blir klar og Salami overstår sin karantæne, det kan allerede være om 6 dage, så det dræber altså argumentet.
Jeg er som sagt enig i, at Fagerberg leverer 2009s bedste præstation i søndags, men i min optik siger det altså heller ikke alverden og man skal ikke glemme at han stadigvæk ikke er farlig foran mål. Har han overhovedet en afslutning, det kan jeg ikke huske?
> Jeg så kampen i TV og hæfter mig også ved at de to
> kommentatorer mildest talt var rystet, da Ken blev
> pillet ud. De var enige om at han var FCM's
> bedste. Og det ville da også være lidt akavet at
> bænke ham efter hans bedste kamp.
Men han leverer jo stadig ikke den vare som angribere ultimativt bliver bedømt på.
> Vi skal altså også huske på at han rent faktisk
> scorede to kasser mod AAB, som så desværre (IMO
> uretmæssigt) blev underkendt. Men det ændrer jo
> ikke ved at hans målnæse var der.
Så er altså ikke ikke svært at se i slowen, at der offside i forbindelse med begge scoringer og derfor er det altså også korrekte annulleringer. Hvis man bare kan tilsidesætte spillets regler, ja så er der nok mange der kan score.
-
Hausser
BW - 665 Skrev:
> Hold nu op Hausser... der er forskel på at væreen
> mindre spiller af statur, og så til at være
> direkte spinkel og lille som Jude! De spillere du
> sammenligner ham med er jo alle mindst ét niveau
> over Jude rent fysisk.
Fælles for de spillere er, at fysikken ikke er den parameter som gør om de spiller en god fodboldkamp eller ej. Det er ikke Nordstand der kaster sig ind i vilde tacklinger eller vender rundt på forsvarer pga de består af 90 kg muskler.
> Og jeg mener heller ikke man skal være
> fodboldprofessor for at se at Jude ikke har
> fysikken til at spille fra start. Det var præcis
> samme problem som Chr. Olsen havde, og han var
> endda lidt fysisk stærkere end Jude vil jeg tro.
Nu blev Christian Olsen jo ikke bænket fordi han var lille, men fordi han slet og ret var en jævn dårlig boldspiller som alt for ofte spillede med skyklapper på og ikke havde blik for andet end modstandernes mål. Kunne kan deltage konstruktivt i spillet, så var han nok stadig i vores startopstilling, for målnæsen var jo vanvittig god.
> Jeg forstår simpelthen ikke at du mener man bare
> helt kan skære et aspekt af hvad der skaber en god
> fodboldspiller, helt væk, og så forvente man
> stadig "sagtens kan være god!"... vi snakker ikke
> om at Jude mangler lidt fysik, Jude er den markant
> mindste spiller på banen.
Jeg underkender ingenlunde fysikken og siger da også han stadig skal vokse sig stærkere, men jeg mener dog stadig kan kan begå sig som han ser ud idag og da specielt når konkurrenten, som i øvrigt er for tung, overhovedet ikke leverer varen.
Lige nu er det enten Jude eller Fagerberg som skal assistere Frank og eftersom Fagerberg ikke præsterer og ikke har gjort det i næsten et halvt år, så syntes jeg det er rigeligt på tide at prøve Jude, som beviseligt er langt mere målfarlig end Fagerberg har været. Desuden, så har Frank/Jude konstellationen altså overhovedet ikke været prøvet.
Spillere kan altså også få for lang snor, det mener jeg faktisk ikke er specielt gavnligt for dem, eller holdet for den sags skyld.
> Hold nu op Hausser... der er forskel på at væreen
> mindre spiller af statur, og så til at være
> direkte spinkel og lille som Jude! De spillere du
> sammenligner ham med er jo alle mindst ét niveau
> over Jude rent fysisk.
Fælles for de spillere er, at fysikken ikke er den parameter som gør om de spiller en god fodboldkamp eller ej. Det er ikke Nordstand der kaster sig ind i vilde tacklinger eller vender rundt på forsvarer pga de består af 90 kg muskler.
> Og jeg mener heller ikke man skal være
> fodboldprofessor for at se at Jude ikke har
> fysikken til at spille fra start. Det var præcis
> samme problem som Chr. Olsen havde, og han var
> endda lidt fysisk stærkere end Jude vil jeg tro.
Nu blev Christian Olsen jo ikke bænket fordi han var lille, men fordi han slet og ret var en jævn dårlig boldspiller som alt for ofte spillede med skyklapper på og ikke havde blik for andet end modstandernes mål. Kunne kan deltage konstruktivt i spillet, så var han nok stadig i vores startopstilling, for målnæsen var jo vanvittig god.
> Jeg forstår simpelthen ikke at du mener man bare
> helt kan skære et aspekt af hvad der skaber en god
> fodboldspiller, helt væk, og så forvente man
> stadig "sagtens kan være god!"... vi snakker ikke
> om at Jude mangler lidt fysik, Jude er den markant
> mindste spiller på banen.
Jeg underkender ingenlunde fysikken og siger da også han stadig skal vokse sig stærkere, men jeg mener dog stadig kan kan begå sig som han ser ud idag og da specielt når konkurrenten, som i øvrigt er for tung, overhovedet ikke leverer varen.
Lige nu er det enten Jude eller Fagerberg som skal assistere Frank og eftersom Fagerberg ikke præsterer og ikke har gjort det i næsten et halvt år, så syntes jeg det er rigeligt på tide at prøve Jude, som beviseligt er langt mere målfarlig end Fagerberg har været. Desuden, så har Frank/Jude konstellationen altså overhovedet ikke været prøvet.
Spillere kan altså også få for lang snor, det mener jeg faktisk ikke er specielt gavnligt for dem, eller holdet for den sags skyld.
-
Hausser
mancitydk Skrev:
> Det Kent mener er, at Kim C blev købt fordi Dadu
> røg til Rusland og IKKE fordi Fagerberg ikke slog
> til for som Kent så rigtigt skriver er Kent købt
> som udviklingsspiller. Han er sgu da kun 19.
Det er jo så forkert. Fagerberg blev købt som erstatning fordi Dadu forlod klubben, problemet er bare at Fagerberg ikke viste sig som den type som man med al sandsynlighed havde regnet med og derfor blev nødt til at hente Kim C. da Frank blev skadet i sommers. Fagerberg kan ikke udfylde den rolle som Frank har. Kunne han det, havde vi næppe hentet Kim C. i sommers.
Fagerberg er i øvrigt 20.
> Jude er også ung og hans fejl og mangler er du til
> gengæld sikker på nok skal blive rettet op.
> Hvorfor så ikke også Ken F?
Du er instinkter ikke bare noget du lige træner, ellers fandtes der nok en hel del flere målscorere rundt omkring. Nogen har det, andre har det ikke.
Men jeg er ikke mere sikker på at Jude bliver en stjerne, end jeg er på at Fagerberg blir det, jeg efterlyser blot at han får chancen for han er helt beviseligt langt mere målfarlig.
> Ken er om nogen manden
> bag vores første mål (ja i know det var CP og
> Reid, men hvem skaffede hjørnesparket?) han var
> den bedste rent offensivt i første halvleg og
> bliver faktisk også snydt for i hvert fald et
> frispspark på kanten af feltet,
Som sagt, jeg falder ikke i svime over en angriber formår at fremtvinge et hjørnespark.
> mmen fred være med
> det. Du kan ikke lide Ken lad den bare stoppe der.
Det er altså ren idioti det her. Manden har ikke scoret i snart et halvt år og alligevel må jeg jo hade ham, fordi jeg mener det skal prøves nye løsninger??? Det er godt nok svært at have en holdning til fodbold i så fald, jeg håber virkelig du selv kan se det. Hvad tror du fans i andre fodboldklubber siger til angribere med den slags måltørke?
> Man kunne jo begynde at overveje din holdning til
> Dennis Sørensen det første år vi havde ham
Hvad var det nu lige der gjorde at Dennis blomstrede?
> Det Kent mener er, at Kim C blev købt fordi Dadu
> røg til Rusland og IKKE fordi Fagerberg ikke slog
> til for som Kent så rigtigt skriver er Kent købt
> som udviklingsspiller. Han er sgu da kun 19.
Det er jo så forkert. Fagerberg blev købt som erstatning fordi Dadu forlod klubben, problemet er bare at Fagerberg ikke viste sig som den type som man med al sandsynlighed havde regnet med og derfor blev nødt til at hente Kim C. da Frank blev skadet i sommers. Fagerberg kan ikke udfylde den rolle som Frank har. Kunne han det, havde vi næppe hentet Kim C. i sommers.
Fagerberg er i øvrigt 20.
> Jude er også ung og hans fejl og mangler er du til
> gengæld sikker på nok skal blive rettet op.
> Hvorfor så ikke også Ken F?
Du er instinkter ikke bare noget du lige træner, ellers fandtes der nok en hel del flere målscorere rundt omkring. Nogen har det, andre har det ikke.
Men jeg er ikke mere sikker på at Jude bliver en stjerne, end jeg er på at Fagerberg blir det, jeg efterlyser blot at han får chancen for han er helt beviseligt langt mere målfarlig.
> Ken er om nogen manden
> bag vores første mål (ja i know det var CP og
> Reid, men hvem skaffede hjørnesparket?) han var
> den bedste rent offensivt i første halvleg og
> bliver faktisk også snydt for i hvert fald et
> frispspark på kanten af feltet,
Som sagt, jeg falder ikke i svime over en angriber formår at fremtvinge et hjørnespark.
> mmen fred være med
> det. Du kan ikke lide Ken lad den bare stoppe der.
Det er altså ren idioti det her. Manden har ikke scoret i snart et halvt år og alligevel må jeg jo hade ham, fordi jeg mener det skal prøves nye løsninger??? Det er godt nok svært at have en holdning til fodbold i så fald, jeg håber virkelig du selv kan se det. Hvad tror du fans i andre fodboldklubber siger til angribere med den slags måltørke?
> Man kunne jo begynde at overveje din holdning til
> Dennis Sørensen det første år vi havde ham
Hvad var det nu lige der gjorde at Dennis blomstrede?