AaB - FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Chap

Truppen udtaget

Indlæg af Chap »

http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... hed&topID=

Det bliver spændende at se om Marcic får højrebacken, men det gør han højst sandsynligt nok.

Altoriso

Re: Truppen udtaget

Indlæg af Altoriso »

Chap Skrev:
-------------------------------------------------------
> http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedID=4336&mode
> =laes_nyhed&topID=
>
> Det bliver spændende at se om Marcic får
> højrebacken, men det gør han højst sandsynligt
> nok.

Jeg tror nu mere at han bliver gardering..

Og så bliver det enten med Juelsgaard eller Poulsen på backen - alternativt Claus Madsen, eller måske Reid eller Ipsa

Hekler

Indlæg af Hekler »

Juelsgaard tager Højre.

Hausser

Re: Eksempler på dårlig ledelse?

Indlæg af Hausser »

Jeg er ikke i tvivl om Thomasberg tror han gør det rigtige for at hæve moralen i den demoraliserede trup, men jeg tvivler oprigtigt på at det hjælper alverden, når man vælger at fokusere på at modstanderne forhåbentlig underpræsterer og begynder at snakke om held og marginaler til nogle spillere som forhåbentlig har selvindsigt nok til at indse, at det de har præsteret i lang tid, bare ikke har været godt nok. Tror ikke på den tilgang har nogen form for moralløftende effekt, snarere tværtimod, for ellers ville træneren vel ikke snakke om at modstanderne forhåbentlig ikke har deres bedste dag, hvad er det lige det fortæller spillerne?

Som Morten Olsen ganske rigtigt sagde i Onside, så handler trænerens opgave om at få spillerne til at gøre hinanden bedre..

Hausser

Indlæg af Hausser »

Kan næsten regne ud du har været ude og se træningen, eller kender nogen der har været det, så vælger at betragte det som rimeligt pålideligt. Det må vel betyde at man ikke mener Marcic er oppe i gear endnu, for ellers gir det ikke meget mening at have en gardering som man ikke vil bruge. Spændende blir det at se hvordan Juelsgaard håndterer at spille i den modsatte side..

Kent

Indlæg af Kent »

Hausser Skrev:
> Kan næsten regne ud du har været ude og se
> træningen, eller kender nogen der har været det,
> så vælger at betragte det som rimeligt pålideligt.
> Det må vel betyde at man ikke mener Marcic er oppe
> i gear endnu, for ellers gir det ikke meget mening
> at have en gardering som man ikke vil bruge.
> Spændende blir det at se hvordan Juelsgaard
> håndterer at spille i den modsatte side..

Det er vel ret logisk, at det ville være på den måde. Marcic har overhovedet ikke spillet og er på ingen måde i kampform. Bare fordi folk er i truppen, er det jo ikke ensbetydende med, at de er klar til at spille...

Kent

Indlæg af Kent »

Hausser Skrev:
> Jeg er ikke i tvivl om Thomasberg tror han gør det
> rigtige for at hæve moralen i den demoraliserede
> trup, men jeg tvivler oprigtigt på at det hjælper
> alverden, når man vælger at fokusere på at
> modstanderne forhåbentlig underpræsterer og
> begynder at snakke om held og marginaler til nogle
> spillere som forhåbentlig har selvindsigt nok til
> at indse, at det de har præsteret i lang tid, bare
> ikke har været godt nok. Tror ikke på den tilgang
> har nogen form for moralløftende effekt, snarere
> tværtimod, for ellers ville træneren vel ikke
> snakke om at modstanderne forhåbentlig ikke har
> deres bedste dag, hvad er det lige det fortæller
> spillerne?

Du har altså utroligt travlt med at drage konklusioner på ualmindelig spinkle grundlag. Hvordan du kan få så meget ud af en kampoptakt på hjemmesiden er mig en gåde. Du er klar over, at det ikke en gang er sikkert, at TT har udtalt de nævnte ting, men at det er noget skribenten har skrevet, fordi han har til opgave at lave en optakt? Tror du desuden seriøst også, at TTs coaching foregår gennem FCMs hjemmeside?

Du aner ikke en skid om, hvad TT har sagt til spillerne, eller hvordan han arbejder. Bare fordi han ikke har ligeså travlt med at svine spillerne til offentlig som du har, kan det jo godt tænkes at han har lidt mere styr på hvad han laver end du har. I hvert fald viser hans manglende offentlige tilsvining, at han har en hel del mere forstand på mandskabsbehandling og de værdier man har forsøgt at arbejde ud fra i FCM de seneste år, end du har.

Bare fordi fans har et umodent behov for at råbe katastrofe og skandale hvert andet øjeblik, og har en eller anden mærkelig forstilling om, at hvis bare man får en træner, der råber og skriger, så er det jo ikke sikkert, at det er vejen frem.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Hvorfor forholder du dig overhovedet ikke til de problemstillinger jeg nævner og fokuserer i stedet på at gøre debatten til en om offentlige gabestokke og summeriske henrettelser, du ved jo godt det ikke er det, det handler om? Der er ikke nogen der på noget tidspunkt har ønsket offentlige svinere eller noget i den dur og det finder du heller ikke noget belæg for at skrive, blot kunne det engang imellem være rart at der være nogen der viste noget format og forholdt sig til virkeligheden og ikke prøvede at bortforklare alting som eksterne omstændigheder uden for vores kontrol.

Nu er Thomasberg jo citeret ordret på fcm.dk, så mon ikke han trods alt kan stå inde for begge kommentarer, ligesom han nok også kan stå inde for citatet omkring at, "vi SKAl tro på at AaB er mentalt hæmmede. Kan han ikke det, så er der ihvertfald en medarbejder på fcm.dk som ikke gør sit arbejde ordentligt. Vælger at tro at Thomasberg kan stå inde for det og så bliver det vel også relevant at forholde sig til det?

Hvad syntes du om Thomasbergs fokus på at modstanderne nok ikke helt spiller op til deres bedste når de skal møde os, fremfor som udgangspunkt at forvente at de spiller deres absolut bedste? Hvad fortæller det fokus dig? og hvad syntes du om Thomasbergs fokus på held og marginaler?

Hausser

Indlæg af Hausser »

Det har garanteret noget med Marcics skader at gøre, men det er vel ikke fuldstændigt usandsynligt at trænerne ser Juelsgaard som en bedre højre back end de gør Marcic?

Kent

Indlæg af Kent »

Hausser Skrev:
> Hvorfor forholder du dig overhovedet ikke til de
> problemstillinger jeg nævner og fokuserer i stedet
> på at gøre debatten til en om offentlige
> gabestokke og summeriske henrettelser, du ved jo
> godt det ikke er det, det handler om?

Fordi dine problemstillinger er selvopfundne. Jeg ser slet ikke de samme årsager til problemerne som dig, og mener at du i den grad overdramatiserer og har helt urealistiske forventninger til FCMs formåen.

> blot kunne
> det engang imellem være rart at der være nogen der
> viste noget format og forholdt sig til
> virkeligheden og ikke prøvede at bortforklare
> alting som eksterne omstændigheder uden for vores
> kontrol.

Men den "virkelighed" de skal forholde sig til, er jo din virkelighed. Det er jo ikke sikkert at TT er enig i din fortolkning af virkeligheden (det er jeg fx ikke), da de har en hel del mere indsigt i sagerne end dig. Jeg mener fx ikke det er at underpræstere, når vi ikke vinder med ½ ynglingehold på banen. Jeg mener ikke at vi kan forvente storspil, når en række nøglespillere enten er skadede endnu eller har været det i det meste af sæsonoptakten, samtidig med at vi i den grad har svækket bredden i truppen på kort sigt. Men det er nok bare mig.

> Nu er Thomasberg jo citeret ordret på fcm.dk, så
> mon ikke han trods alt kan stå inde for begge
> kommentarer, ligesom han nok også kan stå inde for
> citatet omkring at, "vi SKAl tro på at AaB er
> mentalt hæmmede. Kan han ikke det, så er der
> ihvertfald en medarbejder på fcm.dk som ikke gør
> sit arbejde ordentligt.

Hvorfor ikke det? Bare fordi du læser indlægget som fanden læser bibelen, så er det jo ikke sikkert at manden ikke gør sit arbejde. Tror du bekymrer dig en hel del mere om de udtalelser end TT gør.

> Hvad syntes du om Thomasbergs fokus på at
> modstanderne nok ikke helt spiller op til deres
> bedste når de skal møde os, fremfor som
> udgangspunkt at forvente at de spiller deres
> absolut bedste? Hvad fortæller det fokus dig?

Jeg aner ikke om TT har det fokus - gør du? Du overfortolker og skævvrider alt. Igen: tror du virkelig at TT coacher gennem FCMs hjemmeside? Aner du noget som helst om, hvordan oplægget til kampen er? Du kan i hvert fald ikke se noget af det, ud fra en ligegyldig optakt på hjemmesiden.

> hvad syntes du om Thomasbergs fokus på held og
> marginaler?

Jeg mener at han har fuldstændig ret i, at fodbold er et spil, der handler om marginaler, og det bestemt ikke skader at være heldig. Er der nogen, som kan argumentere mod det? Det er en floskel han fyrer af, og straks ryger du i det røde felt. Det er sgu da tyndt. Han kunne ligeså godt have sagt: "Vi fokuserer mere på vores egen spil end modstanderens" (det er ca. hver anden gang, at den er med i en optakt). Det er skuespil og brød til folket. Intet andet. Lad nu være med at tro, at du kan tolke noget som helst ud fra den type tom snak.

Bemærk venligst, at jeg på intet tidspunkt siger, at jeg mener vi spiller prangende eller at alt kører på skinner. Det gør jeg på ingen måde. Men når jeg forholder mig realistisk til vores forudsætninger for at præstere, vores egen trup og modstandernes styrke, så mener jeg ikke, at vi decideret har underpræsteret. Så ligger vi sådan ca. der i tabellen, hvor vi hører hjemme (+/- en plads). Men nu var jeg så heller ikke en af dem, der naivt troede på DM før sæsonen.

Nu gider jeg ikke lede efter indlægget, men mindes faktisk at du selv inden sæsonstarten lavede et indlæg om, at det ikke så for godt ud, fordi vores forberedelser havde været dårlige, med mange skader. Så du har faktisk bemærket, at der kunne opstå et problem. Du har regnet det ud, men alligevel laver du ikke andet end negative indlæg, når det skitserede scenarie bliver virkelighed. Det var MEGET forventeligt, at vi ville have spillemæssige problemer i starten, og du skrev selv om det på forhånd. Hvordan fanden kan det så overraske dig? Det forstår jeg simpelthen ikke, og derfor opfatter jeg dig mest af alt som en kværulant i øjeblikket.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Kent Skrev:

> Fordi dine problemstillinger er selvopfundne. Jeg
> ser slet ikke de samme årsager til problemerne som
> dig, og mener at du i den grad overdramatiserer og
> har helt urealistiske forventninger til FCMs
> formåen.

Jeg forstår ikke, mener du Thomasberg har udtalt det han er citeret for på fcm.dk eller ej? Såfremt du gør, er problemstillingerne da ingenlunde selvopfundne.

> Men den "virkelighed" de skal forholde sig til, er
> jo din virkelighed. Det er jo ikke sikkert at TT
> er enig i din fortolkning af virkeligheden (det er
> jeg fx ikke), da de har en hel del mere indsigt i
> sagerne end dig. Jeg mener fx ikke det er at
> underpræstere, når vi ikke vinder med ½
> ynglingehold på banen. Jeg mener ikke at vi kan
> forvente storspil, når en række nøglespillere
> enten er skadede endnu eller har været det i det
> meste af sæsonoptakten, samtidig med at vi i den
> grad har svækket bredden i truppen på kort sigt.
> Men det er nok bare mig.

Nu var der så kun en enkelt ynglingespiller på banen i Esbjerg-kampen og hvis du tæller antallet af SAS-ligakampe sammen for aktørerne for FCM og EfBs side, så er jeg faktisk ikke sikker på at EfB havde så voldsomt mange flere kampe på bagen end vores trup, muligvis minus Winde. Man kan trods alt godt være ung og rutineret og gammel og urutineret. Og igen så glemmer du altså at de var de unge der præsterede i den kamp. Men uanset hvad, så er det FCM selv som har svækket bredden i klubben, uden at give køb på ambitionerne, så man har vel en forventning om at den tilbageværende trup fuldt ud kan opfylde forventningerne og erstatte de spillere vi har sagt farvel til. Målsætningen er faktisk en meget konkret virkelighed at forholde sig til.

> Hvorfor ikke det? Bare fordi du læser indlægget
> som fanden læser bibelen, så er det jo ikke
> sikkert at manden ikke gør sit arbejde. Tror du
> bekymrer dig en hel del mere om de udtalelser end
> TT gør.

Ja, jeg tror også jeg bekymrer mig en del mere om de udtalelser end Thomasberg gør, men det er måske også det der i virkeligheden er problemet.

> Jeg aner ikke om TT har det fokus - gør du? Du
> overfortolker og skævvrider alt. Igen: tror du
> virkelig at TT coacher gennem FCMs hjemmeside?
> Aner du noget som helst om, hvordan oplægget til
> kampen er? Du kan i hvert fald ikke se noget af
> det, ud fra en ligegyldig optakt på hjemmesiden.

Jeg tror på at det Thomasberg udtaler til fcm.dk er korrekt og når han siger at ”vi snakkede om, at de måtte være bange for vores forcer. ” og at ”skal vi tro på, at de er hæmmede af 120 minutters hård fight og mentalt ramte”, så er det faktisk udtalelser som jeg tror på han mener og har udtalt og ikke bare grebet ud af en skribents fantasi. For mig så indikerer sådan en tilgang, altså manglende tro på egne evner, og er vel lidt den indgangsvinkel som et maltesisk landshold ville ha når de skal møde Italien eller andre større modstandere, ”de skal helst ikke præstere optimalt”.

> Jeg mener at han har fuldstændig ret i, at fodbold
> er et spil, der handler om marginaler, og det
> bestemt ikke skader at være heldig. Er der nogen,
> som kan argumentere mod det? Det er en floskel han
> fyrer af, og straks ryger du i det røde felt. Det
> er sgu da tyndt. Han kunne ligeså godt have sagt:
> "Vi fokuserer mere på vores egen spil end
> modstanderens" (det er ca. hver anden gang, at den
> er med i en optakt). Det er skuespil og brød til
> folket. Intet andet. Lad nu være med at tro, at du
> kan tolke noget som helst ud fra den type tom
> snak.

Dvs, du mener altså heller ikke udtalelsen omkring manglende held og marginaler og snakken med spillerne omkring det, er særlig konstruktiv eller fordrende for moralen i truppen? Du siger jeg overdramatiserer, men kan vi ikke godt blive enig om at sådanne udtalelser i bedste fald er uheldige?

> Bemærk venligst, at jeg på intet tidspunkt siger,
> at jeg mener vi spiller prangende eller at alt
> kører på skinner. Det gør jeg på ingen måde. Men
> når jeg forholder mig realistisk til vores
> forudsætninger for at præstere, vores egen trup og
> modstandernes styrke, så mener jeg ikke, at vi
> decideret har underpræsteret. Så ligger vi sådan
> ca. der i tabellen, hvor vi hører hjemme (+/- en
> plads). Men nu var jeg så heller ikke en af dem,
> der naivt troede på DM før sæsonen.

Aarh, ikke underpræsteret, du er godt klar over vi snakker om mere end blot de tre kampe her i forårssæsonen, ikke sandt? Mener du selv at det her er en sæson som har indfriet dine forventninger?

Må jeg spørge, hvad er dine forventninger til resten af sæsonen og mener du det vil være tilfredsstillende hvis FCM slutter på en femteplads? Hvornår mener du vi kan tillade os at kritisere trænerteamet for et dårligt stykke arbejde?

> Nu gider jeg ikke lede efter indlægget, men mindes
> faktisk at du selv inden sæsonstarten lavede et
> indlæg om, at det ikke så for godt ud, fordi vores
> forberedelser havde været dårlige, med mange
> skader. Så du har faktisk bemærket, at der kunne
> opstå et problem. Du har regnet det ud, men
> alligevel laver du ikke andet end negative indlæg,
> når det skitserede scenarie bliver virkelighed.
> Det var MEGET forventeligt, at vi ville have
> spillemæssige problemer i starten, og du skrev
> selv om det på forhånd. Hvordan fanden kan det så
> overraske dig? Det forstår jeg simpelthen ikke, og
> derfor opfatter jeg dig mest af alt som en
> kværulant i øjeblikket.

Ja, jeg har selv skrevet at optakten ingenlunde har været optimal, men har du tænkt på at en stærkt medvirkende årsag til den slette optakt skyldes elendigt arbejde fra nogen eller noget i FCM og som var den direkte årsag til at to stamspillere blev sat udenfor med skader? Problemerne er altså ikke fuldstændigt uforklarlige og uden for vores kontrol. Desuden mener jeg ikke, at skader er den overvældende forklaring på en svag sæson, men den har vi diskuteret rigeligt, så den vil jeg ikke begynde igen..

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Hausser Skrev:
> Det har garanteret noget med Marcics skader at
> gøre, men det er vel ikke fuldstændigt
> usandsynligt at trænerne ser Juelsgaard som en
> bedre højre back end de gør Marcic?

Det tror jeg da givetvis de gør - jeg mener så ikke nødvendigvis det er at dømme Marcic ubrugelig, det er vel bare et tegn på at vores venstrebacks er i høj klasse og i superb form, særligt Juelsgaard, og derfor står foran ham i køen pt., selv på højreback, andet ligger jeg sådan set ikke i det.

Hekler

Indlæg af Hekler »

Jeg skal ikke kunne sige om det er en skade der er grunden, men det var for mig at se tydeligt at der var mere drive i Juelsgaard til træning, og han spillede på det hold med starteren.

HK

Indlæg af HK »

Hvem får højrekanten?
Siv eller Thyge?

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

HK Skrev:
> Hvem får højrekanten?
> Siv eller Thyge?

Det er jeg da slet ikke i tvivl om at Sivebæk gør, han har med al tydelighed trænerteamets tillid.

I mine øjne er der stort set kun 2 tvivlsspørgsmål:

1): Hvem danner par med Salami på midten? Det bliver jo så alt afhængigt af om man vil have Thyge frem i en mere offensiv rolle, eller man satser med 2 angribere, hvor jeg i såfald tror Thyge overtager Albæks plads på midten - mit bud er dog at vi spiller 4-4-1-1 så Thyge rykkes frem foran Salami & Albæk.

2): Hvem starter på toppen? Vi har 4 angribere i truppen til opgøret (Frank, Fagerberg, Kim C og Jude) og jeg kan faktisk finde argumenter for alle undtagen Kim C burde starte, afhængigt af den taktiske tilgang til kampen. Personligt håber jeg dog stærkt på at det bliver Frank - vi skal have ham igang, og mod AaB tror jeg ikke omstillingsspillet bliver en ret stor faktor for os rent offensivt, nærmere defensivt, så en fysisk stærk angriber er nok at foretrække imod det kompakte forsvar.

I tilfælde af TT vil ryste posen lidt med 2 angribere, er jeg ret overbevist om det bliver Frank & Fagerberg, men tvivler som sagt på vi spiller 4-4-2 i den kamp, i hvert fald ikke som udgangspunkt.

Besvar