OB - FCM
-
forzafcm
Re: Lørdags odds fidus !
Man skal spille 44 gange for at vinde mindste præmien, altså 3/4 rigtige.
-
Lars
Hermansen om situationen.
http://onside.dk/onsidetv/28630
Det lyder til han ville have dømt anderledes hvis han havde set den bedre.
Det lyder til han ville have dømt anderledes hvis han havde set den bedre.
-
Altoriso
Re: Hermansen/Vejlgaard om situationen.
Thomas Vejlgaard snakker også om samme situation 
Kan nu godt følge ham lidt, men det er pisse bittert alligevel
Kan nu godt følge ham lidt, men det er pisse bittert alligevel
-
Lars
Vejlgaard om situationen.
Altoriso Skrev:
-------------------------------------------------------
> Thomas Vejlgaard snakker også om samme situation
>
>
> Kan nu godt følge ham lidt, men det er pisse
> bittert alligevel
Forvekslingen har sikkert noget at gøre med at mærkligheden i kendelsen mindene noget om noget vi så sidste weekend.
Men ok jeg forvekslede i det mindste ikke Dobbel Demba med Triple H. Selvom der vel var god mulighed for det efter den situation.
> Thomas Vejlgaard snakker også om samme situation
>
>
> Kan nu godt følge ham lidt, men det er pisse
> bittert alligevel
Forvekslingen har sikkert noget at gøre med at mærkligheden i kendelsen mindene noget om noget vi så sidste weekend.
Men ok jeg forvekslede i det mindste ikke Dobbel Demba med Triple H. Selvom der vel var god mulighed for det efter den situation.
-
Snipes
Re: Kritisér de rette
såen som jeg ser det har vi mange problemer, synes vores træner team skal til at vise noget. Jeg synes vores spil er så forudsigeligt, og rimlig nemt at dække op for. Og igen er det tydeligt vi mangler nogen der vil tage et større ansvar. Jeg kan ikke bruge at dommeren ikk dømmer straffe, det er ikke ham der skal vinde kampe for os, det er sgu os selv. Til sidst så fatter jeg simpelthen ikke at vi kan vise så lidt motavition og vildskab, der er nærmest ikke eksistrende......de 3 kampe vi har spillet indtil videre har haft det jeg har skrevet her, så lys fremtid i denne sæson nej det synes jeg ikke..........Har sagt tidligere at jeg føler vi har solgt denne sæson, og det mener jeg stadigvæk, og tror at vi får mere end svært ved at holde vores 4 plads......min mening er sagt hav en god aften, og vil så glæde mig til næste kamp..
-
PS
Jeg kan overhovedet ikke se at Winston laver noget som helst, jo hans arm kommer da ind foran Djemba, men den kommer jo ikke over navlehøjde.
Så efter min mening har Vejlgaard simpelthen set noget, som reelt ikke er foregået.
Super ærgeligt at de igen blev ofre for en meget afgørende fejldom, men at de så til gengæld ikke havde fortjent nogen point med den slatne indsats de leverede i første halvleg, er så en helt anden sag. Konklussionen efter denne kamp må vel være at evnerne er der hos de fleste spillere, men der mangler en del i forbindelse med indstillingen til hvad man skal yde for at leve af sin vel betalte hobby.
Så efter min mening har Vejlgaard simpelthen set noget, som reelt ikke er foregået.
Super ærgeligt at de igen blev ofre for en meget afgørende fejldom, men at de så til gengæld ikke havde fortjent nogen point med den slatne indsats de leverede i første halvleg, er så en helt anden sag. Konklussionen efter denne kamp må vel være at evnerne er der hos de fleste spillere, men der mangler en del i forbindelse med indstillingen til hvad man skal yde for at leve af sin vel betalte hobby.
-
Bhomaszz
Re: Vejlgaard om situationen. (ot)
Lars Skrev:
> Forvekslingen har sikkert noget at gøre med at
> mærkligheden i kendelsen mindene noget om noget vi
> så sidste weekend.
>
> Men ok jeg forvekslede i det mindste ikke Dobbel
> Demba med Triple H. Selvom der vel var god
> mulighed for det efter den situation.
Hvad har det at gøre med wwe chmpion'en ?
> Forvekslingen har sikkert noget at gøre med at
> mærkligheden i kendelsen mindene noget om noget vi
> så sidste weekend.
>
> Men ok jeg forvekslede i det mindste ikke Dobbel
> Demba med Triple H. Selvom der vel var god
> mulighed for det efter den situation.
Hvad har det at gøre med wwe chmpion'en ?
-
Klauzito
Jeg synes sgu Vejlgaard gør alt hvad han kan for at bortforklare. Han siger både der er straffe og frispark og det kan der lissom ikke være. Reid løber altså bare ind foran Djemba og hvis der skal dømmes frispark på det, skal der dømmes frispark hver gang i feltet.
-
Colt Sivas
Klauzito Skrev:
Jeg synes sgu Vejlgaard gør alt hvad han kan for at bortforklare. Han siger både der er straffe og frispark og det kan der lissom ikke være. Reid løber altså bare ind foran Djemba og hvis der skal dømmes frispark på det, skal der dømmes frispark hver gang i feltet.
Mener da Vejlgaard er rimelig klar i sin tale. Han sige at Ried bruger sin højre arm for at opnå en ulovlig fordel overfor Djemba-Djemba og dømmer derfor frispark til OB. Altså Ried laver frispark før Djemba-Djemba laver straffespark. Han siger også, at hvis han havde stået på den anden side af situationen, så ville han ikke have haft muligheden for at se Ried bruge sin arm ulovligt og derfor dømt straffespark.
PS
Jeg kan overhovedet ikke se at Winston laver noget som helst, jo hans arm kommer da ind foran Djemba, men den kommer jo ikke over navlehøjde.
Nu er det jo ikke dig der er dommer og fordi du ikke kan se noget ulovligt er det jo ikke ensbetydende med at du har ret. Vejlgaard står ret tæt på situationen med frit udsyn.
Disse tvivlsomme situationer vil altid opstå. Dommere har ikke super slow muligheden som os - og skal tage en beslutning på et split sekund. Ikke lette betingelser.
Mener da Vejlgaard er rimelig klar i sin tale. Han sige at Ried bruger sin højre arm for at opnå en ulovlig fordel overfor Djemba-Djemba og dømmer derfor frispark til OB. Altså Ried laver frispark før Djemba-Djemba laver straffespark. Han siger også, at hvis han havde stået på den anden side af situationen, så ville han ikke have haft muligheden for at se Ried bruge sin arm ulovligt og derfor dømt straffespark.
PS
Nu er det jo ikke dig der er dommer og fordi du ikke kan se noget ulovligt er det jo ikke ensbetydende med at du har ret. Vejlgaard står ret tæt på situationen med frit udsyn.
Disse tvivlsomme situationer vil altid opstå. Dommere har ikke super slow muligheden som os - og skal tage en beslutning på et split sekund. Ikke lette betingelser.
-
Lars
Re: Vejlgaard om situationen. (ot)
Bhomaszz Skrev:
> Lars Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Forvekslingen har sikkert noget at gøre med at
> > mærkligheden i kendelsen mindene noget om noget
> vi
> > så sidste weekend.
> >
> > Men ok jeg forvekslede i det mindste ikke
> Dobbel
> > Demba med Triple H. Selvom der vel var god
> > mulighed for det efter den situation.
>
> Hvad har det at gøre med wwe chmpion'en ?
Det kast Dobbel Demba lavede på Reid, hvor han først laver en tager en headlock og kaster Reid i jorden. Det mindede altså noget mere om hvad der foregår inde i en ring end hvad der forgår på en fodboldbane, derfor.
> Lars Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Forvekslingen har sikkert noget at gøre med at
> > mærkligheden i kendelsen mindene noget om noget
> vi
> > så sidste weekend.
> >
> > Men ok jeg forvekslede i det mindste ikke
> Dobbel
> > Demba med Triple H. Selvom der vel var god
> > mulighed for det efter den situation.
>
> Hvad har det at gøre med wwe chmpion'en ?
Det kast Dobbel Demba lavede på Reid, hvor han først laver en tager en headlock og kaster Reid i jorden. Det mindede altså noget mere om hvad der foregår inde i en ring end hvad der forgår på en fodboldbane, derfor.
-
Altoriso
Ja det er også sådan jeg hører hans forklaring
Det være sagt, så synes jeg dog, at det er et meget tyndt frispark, som jeg ikke tror var blevet dømt, hvis det nu feks var foregået i et tætbefolket område ude på banen
Derfor er jeg overbevist om at straffesparket var meget tydeligt, men altså ikke fra dommerens vinkel åbenbart
Alle andre (på tv) der har set situationen bedømmer det jo til straffespark inkl Lars Olsen
Det være sagt, så synes jeg dog, at det er et meget tyndt frispark, som jeg ikke tror var blevet dømt, hvis det nu feks var foregået i et tætbefolket område ude på banen
Derfor er jeg overbevist om at straffesparket var meget tydeligt, men altså ikke fra dommerens vinkel åbenbart
Alle andre (på tv) der har set situationen bedømmer det jo til straffespark inkl Lars Olsen
-
Kent
Dommeren bruger 2 min på at bortforklare og tale i tåger, om vinkler osv. Han er ualmindelig uklar i mælet, og det tager jeg bestemt som en indikation på, at han ikke ligefrem er stolt over sin dom. Det "frispark" Reid efter sigende begår, er i bedste fald ekstremt tyndt. Hvis det var den linie han vil lægge, så burde der nok dømmes 8-10 straffespark i alle kampe.
Husker jeg helt forkert, eller var det ikke også Fejlgaard, der fejlagtigt udviste Kolja mod Esbjerg i sidste sæson? Den var han trods alt stor nok til at erkende, så Kolja undgik karantæne, men det hjalp jo ikke ligefrem i kampen.
Jeg må sige, at jeg ikke ligefrem synes dommerne har gjort det lettere for os i de sidste par kampe.
Husker jeg helt forkert, eller var det ikke også Fejlgaard, der fejlagtigt udviste Kolja mod Esbjerg i sidste sæson? Den var han trods alt stor nok til at erkende, så Kolja undgik karantæne, men det hjalp jo ikke ligefrem i kampen.
Jeg må sige, at jeg ikke ligefrem synes dommerne har gjort det lettere for os i de sidste par kampe.
-
Altoriso
Kent Skrev:
> Jeg må sige, at jeg ikke ligefrem synes dommerne
> har gjort det lettere for os i de sidste par
> kampe.
Nej det har de ikke, og med lidt god vilje kan man da godt sige, at de 2 situationer har kostet os 3 point, og dermed et stort skridt i kampen om top3
MEN igen kan man jo også sige, at vi ikke bør komme bagud i begge kampene, og at vi skal score på vores chancer osv osv
Det der skal huskes er, at et straffespark er en MEGET stor chance, som oftest giver mål, og derfor er 2 fejlbedømmelser i træk bestemt ikke så rart, men hvis vi nu får nogen med os, så går det måske lige op tilsidst
> Jeg må sige, at jeg ikke ligefrem synes dommerne
> har gjort det lettere for os i de sidste par
> kampe.
Nej det har de ikke, og med lidt god vilje kan man da godt sige, at de 2 situationer har kostet os 3 point, og dermed et stort skridt i kampen om top3
MEN igen kan man jo også sige, at vi ikke bør komme bagud i begge kampene, og at vi skal score på vores chancer osv osv
Det der skal huskes er, at et straffespark er en MEGET stor chance, som oftest giver mål, og derfor er 2 fejlbedømmelser i træk bestemt ikke så rart, men hvis vi nu får nogen med os, så går det måske lige op tilsidst
-
Jydepower
Re: Lørdags odds fidus !
Jeg er officielt stoppet med at oddse nu. - Blot så i ved det 
-
Colt Sivas
Altoriso Skrev:
> Det der skal huskes er, at et straffespark er en
> MEGET stor chance, som oftest giver mål, og derfor
> er 2 fejlbedømmelser i træk bestemt ikke så rart,
> men hvis vi nu får nogen med os, så går det måske
> lige op tilsidst
Det rammer jo alle som du siger. I OB's sidste 2 kampe i efteråret bliver 2 regulære mål underkendt. Djiby Fall's scoring til 2-1 mod Agf bliver han dømt offside selvom han er 2m onside. Mod Brøndby header Runstrøms bolden over stregen, men der bliver ikke dømt mål. Det er selvfølgelig en skidt tendens, men fejl vil ske når spillet går så hurtigt som det gør og de fleste spillere overspiller situationerne meget ved let kontakt. Giv dog dommerne bedre redskaber så spillet kan blive mere retfærdig. Heri kunne tv i begrænset omfang jo hjælpe meget.
> Det der skal huskes er, at et straffespark er en
> MEGET stor chance, som oftest giver mål, og derfor
> er 2 fejlbedømmelser i træk bestemt ikke så rart,
> men hvis vi nu får nogen med os, så går det måske
> lige op tilsidst
Det rammer jo alle som du siger. I OB's sidste 2 kampe i efteråret bliver 2 regulære mål underkendt. Djiby Fall's scoring til 2-1 mod Agf bliver han dømt offside selvom han er 2m onside. Mod Brøndby header Runstrøms bolden over stregen, men der bliver ikke dømt mål. Det er selvfølgelig en skidt tendens, men fejl vil ske når spillet går så hurtigt som det gør og de fleste spillere overspiller situationerne meget ved let kontakt. Giv dog dommerne bedre redskaber så spillet kan blive mere retfærdig. Heri kunne tv i begrænset omfang jo hjælpe meget.