Black-wolves.com

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Persian_Wolf

Re: Invitation til privat grupper virker igen

Indlæg af Persian_Wolf »

Så kan man nu invitere medlemmer i ens gruppe.

Læs side 16 i brugermanualen for at se hvordan man inviterer medlemmer til ens gruppe.

Hausser

News-ticker?

Indlæg af Hausser »

Jeg ved ikke om det krænker nogle rettigheder eller noget, eller om det overhovedet er muligt, men kan det lade sig gøre at lave en news-ticker fra de forskellige nyhedsmedier, med de nyheder som de skriver om FCM?

Jeg tror langt fra jeg er den eneste der tager mig selv i, dagligt at surfe ind på bold.dk, onside,dk, 442.dk, eb.dk, sporten.dk, tipsbladet.dk osv. for at finde FCM-relaterede nyheder som kan tilfredsstille min interesse. Det ville være enormt smart, tidsbesparende og ikke mindst trafikskabende, hvis nu black-wolves.com komme linke til de forskellige siders FCM-nyheder.

Altoriso

Re: News-ticker m.m. - att PW

Indlæg af Altoriso »

Så skidt da Hausser :-)

Du har helt fuldstændig ret i at det kunne være en megagod idé

Er i gang med at læse en bog om netværk ( ja det tager sgu lidt tid.. ), og der benytter man sig meget af et begreb der hedder "hub",(lige som navet på en cykel) hvilket flere gange bliver sammenlignet med en lufthavn, hvor folk starter for så at fordele sig ud på flere steder
En anden sammenligning er simpelthen google som vi jo alle kender

Men man skal kort og godt gøre sit produkt ( her hjemmesiden ) så godt, at folk vil bruge det som deres primære startpunkt for at komme videre til andre sider mv.

Et andet forslag er at lave afstemninger og konkurrencer, som folk kan deltage i når de alligevel er logget ind - Hvis alle disse ting er spændende nok vil det også animere folk til at blive medlem

Alt er så med til at der kommer flere besøg på siden, hvorfor det også bliver nemmere at reklamere for ture og arrangementer mv

Jeg synes allerede at siden er ved at blive rigtig god, og tror vi kan få det til at blive en stor succes

Noget andet er, at når den er kommet helt i gang, at vi igangsætter en kampagne for siden
Et godt tip til at starte med er, at så mange som muligt herunde videresender nyheden til så mange FCM-venner som muligt
Værdien af at få en sådan besked fra en af sine venner kan være større end at modtage et brev fra BW

PW så fik du lidt af de inputs som jeg har lovet :-)

Persian_Wolf

Indlæg af Persian_Wolf »

Fantastisk.

Rigtig mange gode inputs, som jeg snarest muligt vil igangsætte såfremt der er grønt lys fra De høje herre(bestyrelsen) :P

Mange tak for jeres engagement og inputs

Hekler

Indlæg af Hekler »

Det er vel bare et spørgsmål om, hvordan vi kan gøre det.
Har selv gået med tanken om at lave en side, men nyheds og linksamling.

Noe

Indlæg af Noe »

Hekler Skrev:
-------------------------------------------------------
> Det er vel bare et spørgsmål om, hvordan vi kan
> gøre det.
> Har selv gået med tanken om at lave en side, men
> nyheds og linksamling.

442.dk forsøger sig med nyhedsopsamling omkring de enkelte klubber, uden at det dog er helt skudsikkert: Ind i mellem er man uheldig med en håndboldnyhed ol.

http://www.442.dk/index.php/club/club_id=5

Generelt en rigtig fin side, med bla. unikt videomateriale fra træninger, interviews mm.

/Noe

Persian_Wolf

Indlæg af Persian_Wolf »

Altså der er mulighed for at snubbe alle nyheder fra diverse nyhedsportaler og derfra filtrer inputs således der kun kommer nyheder som indeholder titlen "FCM" eller "FC Midtjylland", eller en række andre filter, såsom spillernavne.

Problemet er så selvfølgelig at det ikke altid kan være "præcist", men der findes muligvis teknikker som kan være præcis.

Det skal dog siges at i tilfælde af vi implementere sådan et system, så kan det under ingen omstændigheder komme på forsiden, da sådan et script vil være afhængig af hastigheden fra de mange forskellige nyhedsportaler. Så sådan en visning skal ske på en side, fx som undermenu til nyheder, således det er en side hvor der udelukkende er nyheder(fra forskellige nyhedsportaler).

Men jo muligheden er der. Vi kan eventuelt teste præcisionen og tage den derfra.

188

Indlæg af 188 »

Er det ikke muligt at sætte op med Ajax, og trække det som nyhedsfeed fra de resterende hjemmesider, da mange af dem i forvejen tilbyder filtrering af deres nyheder på klubniveau. Det kunne evt gøres på samme model som iGoogle, så der kune være felter hvor man selv kunne vælge hvilket feed man vil trække. iGoogle er så vidt jeg ved også lavet vha. Ajax, hvor man kun opdaterer de specifikke dele af siden frem for en samlet opdatering.
Så er det vel et spg. om at sætte opdateringstiden til ikke at være for tit, af hensyn til performance.

Persian_Wolf

Indlæg af Persian_Wolf »

Jo egentlig. Vi har jo sådan set en RSS boks her på ulvegraven over fcm nyheder baseret på ajax.

Problemet ligger mere i at få filtreret de nyheder som kommer. Jeg vidste faktisk ikke at de nyhedsportaler tilbydr feeds til enkelte klubber. I så fald, vil det gøre arbejdet meget lettere. Så er det bre at sætte de enkelte feeds sammen i et ajax script.

Nogen der har tid og lyst til at samle RSS links fra nyhedsportaler der tilbyder det på klubplan? altså som tilbyder feeds omhandlende fcm kun?

I øvrigt hvis du(188) har tid og lyst til at bidrage med det tekniske, er du meget velkommen til at kontakte mig her eller på bw community. Det vil være super fedt

Tak for bidraget

Persian_Wolf

Re: Ny funktion: Personligt Galleri

Indlæg af Persian_Wolf »

Davs,

Så er der tilføjet et lille fil-galleri til alle medlemmer.
Med dette kan alle medlemmer uploade filer, billeder, mp3, video og/eller pdf/tekst-filer. Her kan man som medlem uploade filer i disse formater, som andre medlemmer kan downloade/se.

Dette kan eksempelvis bruges til at uploade billeder man har taget fra kampe, eller tekst-filer hvor man har skrevet referater o.l. og ja, alt hvad man synes vil være relevant at dele med andre BW-medlemmer.

For at tilgå dit personlige galleri, skal du klikke på "Min Profil" og vælge fanebladet "Galleri". Her kan du uploade filer, håndtere dine filer etc.

Man kan uploade en fil helt op til 10 megabyte. Dog har pr medlem, pt, 30mb til rådighed.

Klikker man på "Min Profil" derefter "Rediger" ->"Opdater Profil" -> "Galleri", kan man her skrive en lille velkomsthilsen, som besøgende vil se når de klikker ind i ens profil.

I kan benytte denne funktion til at dele BW-relaterede filer med andre medlemmer.

Persian_Wolf

Re: Fortæl andre om BW artikler/billeder

Indlæg af Persian_Wolf »

Som I har bemærket, er der kommentar-system til alle artikler i nyhederne og billeder i galleriet.

Til højre for kommentar-systemet nederst i artiklerne, er der et "Bookmark"-ikon, som kan bruges til at fortælle andre om den artikel eller det billede. Dette sker meget let og elegant, via fx. facebook, stumpleupon, diggit osv.

Dette redskab er et af nyere tiltag i web 2.0 verden, hvor man meget let kan formidle artikler etc.

Det er utrolig simpelt og nemt, så brug det og fortæl andre om BW den vej.

//
Dette følger op på et forslag til generalforsamling, hvor et medlem foreslog at man gjorde mere "reklame" for BW(heraf hjemmesiden). Med denne funktion er det en glimrende mulighed.

Persian_Wolf

Indlæg af Persian_Wolf »

Som en hurtig løsning/test har jeg benyttet en service fra feed.informer, til at samle feeds og filtrer efter ordene FCM, FC Midtjylland og fcmidtjylland.

Har indtil videre plugget bold.dk, tipsbladet, spn og sporten til listen. Nogen der har andre links?

dog er ulempen at nogle af disse sites tilbyder kun seneste 10 nyheder i deres rss, så det er ikke mange FCM-nyheder vi kan få ud på samme tid.

However, så tester vi det bare nu, og kan kan se det under "nyheder" til højre i boksen "Andre skriver".

Kører man musen over, kan man få lille bid af nyheden, så man lige kan se om det er noget man gider at læse inden man klikker.

Hekler

Re: Black-wolves.com

Indlæg af Hekler »

Jeg kan kun opfordre folk til at komme online på sitet så ofte som muligt og begynde at bruge de muligheder der er.

Få logget ind.
Få ændret dit brugernavn så vi ved hvem du er i stedet for et nummer.
Smid et billede af dig selv på så du får muligheden for at få nye kontakter. det er nu engang nemmere for folk at finde dig på tribunen hvis de ved hvordan du ser ud.
Når du har gjort ovenstående så gælder det om at få dig meldt ind i de grupper der passer til dig. Om ikke andet så meld dig ind i Black Wolves gruppen, så man kan se det ikke er fordi du ikke har fundet ud af det endnu.
Hvis du ikke finder grupper der passern til dig så lav din egen.

Pointen med sitet er at vi alle gerne skulle være med til at gøre det til et godt sted at komme så, hvis du har ideer, så råb op.

Lige nu søger jeg nogen der vil starte en gruppe omkring kampoptakter. Hvis vi kan finde nogen der til sammen kan lave kampoptakter til hver kamp, så kan vi bringe dem som nyheder og vi kan alle få glæde af det.

Giv under alle omstændigheder din mening til kende når noge spørger om det, på den måde bliver sitet mere og mere som du og vi alle vil have det.

Har du erfaringer eller ekspertise, så meld dig gerne på banen, vi kan altid bruge flere fede folk...

Jakobnw

Indlæg af Jakobnw »

Så det er ligemeget om det bare er generelle feeds? For så har jeg et par stykker (dog ganske ukritisk (altså uden hensyntagen til om det er gode sider))

Linksene er lavet efter modellen:
Link til siden (link til feeden)

evt. de to store tv kanaler:
www.Dr.dk/sporten (http://www.dr.dk/nyheder/service/feeds/sporten)
www.Sporten.tv2.dk (http://sporten.tv2.dk/rss/sporten.xml)

diverse andre nyhedssider:
www.sportenkort.com (http://sportenkort.com/feeds/rss.xml)
www.eb.dk (http://ekstrabladet.dk/rss/sport.rss)
www.bt.dk (http://www.bt.dk/rss/sport.xml)
www.442.dk (http://www.442.dk/rss.php)

by the way
Nu da jeg trykkede vis prøve blev de ikke til links som sædvanlig? hvorfor det?

Hausser

Indlæg af Hausser »

Jeg har slet ikke forstand på det tekniske, men de nyhedsmedier som jeg mener kunne være interessante for BW.com er:

bold.dk
onside.dk
tipsbladet.dk
442.dk
sporten.dk
eb.dk
spn.dk
aoh.dk (Herning folkeblad)
dr.dk
tv2.dk (tv2sport)

jeg ved ikke om det kan lade sige gøre at lave feeds fra alle de sider, men tror de vil dække behovet.

Besvar