Vinter Transfervindue Part 5

Om FC Midtjylland og Black Wolves
TR82

Re: Bekymret

Indlæg af TR82 »

Helt enig i at vi næppe bliver mester i år, men måske man skulle spille på det alligevel til odds. 22 ved danskespil :)

Mht. at bruge penge så tror jeg der bliver sparet sammen lige PT og så er man for alvor klar til at opruste til sommer hvor det skulle være nødvendigt. Risikoen er selvfølgelig at vi ikke kommer ud at spille europæisk og at det så bliver sværre at tiltrække akttraktive spillere, men det er jo nok en afvejning man har foretaget på højt plan!

Dondy

Re: Alvaro

Indlæg af Dondy »

Nej det er ikke noget problem, HVIS ellers han skulle være interesseret i at skifte til FCM, hvilket man må tvivle stærkt på. I artiklen nævnes det blandt andet at han ikke skulle være synderligt interesseret i Helsingborg så hvorfor skulle han være interesseret i FCM? Tror vi må tage til takke med de spillere vi har i truppen.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

B Skrev:
-------------------------------------------------------
> Vi kan selvfølgelig
> sætte vores lid til, at finanskrisen bliver
> langvarig og straffer dem der køber med hovedet
> under armen rent økonomisk - en gruppe vi ser ud
> til at have forladt.

Det ville da bare være herligt hvis vi vitterligt har forladt denne gruppe.

B

Indlæg af B »

Enig.

Man kan jo så samtidig gøre lidt yderligere plads i lønbudgettet ved at fyre vores østeuropæiske scout.

TR82

Indlæg af TR82 »

Han er vel mere eller mindre personificeret ved Ørgaard så det sker nok ikke :)

188

Angriberne i top 4

Indlæg af 188 »

Hvis man sammeligner udelukkende angriberne i top 4 klubberne har vi så vidt jeg har kunnet regne ud brugt 5 deciderede angribere, FCK og BIF hver 4 og OB 3. Vi har scoret 13 mål lige som Brøndby og FCK og OB har hver scoret 18.

Må indrømme at jeg er rimelig fortrøstningsfuld, da jeg mener at spillerne gerne skal have et halvt til et helt år til at spille sig ind på holdet, alt efter deres rutine og talent. Der mener jeg at Ken og Jude er ved at være nu, og jeg forventer også at de begynder at score flere mål i foråret, da udskiftningerne i angrebet af naturlige årsager vil blive mindre, hvilket giver mere spilletid og bedre sammenspillet angreb. Den helt afgørende faktor er at Frank ikke må blive skadet før vi har Kim klar igen, da jeg tror at vi vil mangle for meget rutine på toppen, hvis det kun er de to der spiller hele kampe sammen.

Jeg går foråret i møde med stor optimisme, og vil samtidig glæde mig over at Baba bomber 8-9 kasser for Vejle, og kommer hjem toptrimmet og fuldender vores angreb til sommer :-)

FCK Santin Ailton Nordstrand Junior
4 3 8 3 18

BIF Duncan Madsen Jallow Williams
7 1 5 0 13

OB Fall Rundstrøm Utaka
9 6 3 18

FCM Frank Jude Ken Baba Kim
5 2 1 3 2 13

B

Indlæg af B »

Arg mon ikke der er andre inde over. Tvivler på at Ørgaard har tid til at støve spillere som Klimpl, Gnanou, Raska og Dadu op. Der må være en der har anbefalet ham at kigge på dem.

B

Re: Angriberne i top 4

Indlæg af B »

Du kan jo lige tilføje Thygesen til vores liste - og vel også Oliseh, når Williams tæller ved Brøndby.

Forskellen på os og de andre er, at vi endnu ikke har fundet den duo der helst skal spille på top hver gang. OB bruger måske 3, men Fall/Rundstrøm starter næsten hver gang. FCK starter med Santin/Nordstrand, BIF med Duncan/Jallow.

Hedder vel Frank/Thyge ved os. Men Thyge er også substitut for Salami og Florescu, og Frank skal spares i ny og næ.

BW - 665

Prica var tæt på...

Indlæg af BW - 665 »

http://www.bold.dk/nyt/FCM-presser-unge-spillere

Citat: Vi overvejede gennem hele vinduet, om vi skulle forstærke os angrebsmæssigt. Vi kunne have gjort det, og det var tæt på. Men vi har tiltro til, at de unge i truppen kan og vil træde i karakter.

Jeg tolker det som om man var tæt på en aftale - hvem der sprang fra er svært at sige, men personligt er jeg glad for det ikke blev en realitet!

Altoriso

Re: Prica var tæt på... eller ?

Indlæg af Altoriso »

Der er vel ingen der reelt ved om det var Prica der var tæt på, og hvor tæt på han reelt så var..
Det kunne måske lige så godt have været en Junior der havnede i FCN

http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... laes_nyhed

B

Re: Prica var tæt på...

Indlæg af B »

Personligt ikke tilfreds (hvis det var Prica), men bliver til gengæld spændende at følge de unge i foråret! Kunne være fedt med et gennembrud af de helt store.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Jep og ham der har anbefalet de spillere + Marcic, kan vi jo så fyre, for der har vi godt nok ikke fået meget valuta for pengene. Èn sølle forstrækning fra østeuropa er det blevet til i ca. 6 forsøg og ham havde vi endda oppe og prøvetræne først.

Der er ikke andet at sige til det, end det simpelthen bare ikke er godt nok.

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Hausser Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jep og ham der har anbefalet de spillere + Marcic,
> kan vi jo så fyre, for der har vi godt nok ikke
> fået meget valuta for pengene. Èn sølle
> forstrækning fra østeuropa er det blevet til i ca.
> 6 forsøg og ham havde vi endda oppe og prøvetræne
> først.

Ahhh... synes du ikke vi skulle inkludere Florescu i den betragtning?

> Der er ikke andet at sige til det, end det
> simpelthen bare ikke er godt nok.

Enig. Selvom jeg nu ikke vil afskrive hverken Raska eller Dadu som "fiaskoer", men stadig... skal vi fortsætte på det markede, skal overlæggeren hæves en smule.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Florescu er netop den éne forstærkning vi har hentet i Østeuropa og han var her altså til prøvetræning først.

Dadu slog ikke til og formåede ikke at spille sig på holdet, til trods for han var indkøbt til starteren. Lige meget hvordan man vender og drejer det, så var han en fiasko i FCM-regi.

Raska formåede heller ikke at løfte holdet og efter en ringe halvsæson og så en solid en af slagsen, blev han overhalet af yngre kræfter. Måske ikke nogen decideret fiasko, men afgjort heller ikke nogen succes.

Hausser

Re: Angriberne i top 4

Indlæg af Hausser »

Hvis vi nu skal være en lille smule ærlige, hvilke angribere har vi så i truppen som kan begå sig hos de andre tophold? Hvem kan regne med regelmæssig spilletid i BIF, OB og FCK? Det vil jeg vove at påstå at der kun er én der kan og det er Frank, resten ville være 4-5-6 valg i angrebet hos konkurrenterne..

Syntes ikke vores angreb er godt nok til for alvor at kunne udfordre modstanderne.

Besvar