Indendørs DM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
forzafcm

Re: Så kom undskyldningerne

Indlæg af forzafcm »

Det er i hvert falde dårligt, at de ikke havde forberedt sig

Jydepower

Indlæg af Jydepower »

Jeg skulle også til at sige .. jeg faktisk vil give ham ret. Det er kritik rettet med egen forberedelse og en mulig forklaring på nogle ting.

Jesper BW1100

Re: Indendørs DM

Indlæg af Jesper BW1100 »

Kent Skrev:
-------------------------------------------------------
> Hausser Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > I øvrigt kan det da være turneringen rørte lidt
> > ved folks opfattelse af FCMs hold og spil. Vi
> har
> > bestemt ikke nogen synderlig force i det
> tekniske,
> > det er først og fremmest på fysikken vi skal
> vinde
> > kampene.
>
> Ja, for det ville da virkelig været et seriøst
> grundlag at ændre opfattelse af FCM på. Vores
> drengehold er heller ikke fuldtidsproffer, så jeg
> tror jeg vil ændre min opfattelse af FCM som en
> proffesionel fodboldklub.....

Og vi fik da også set at Vejle i hvert fald ikke rykker ned eftersom de vandt turneringen. Er der nogen der ved om det overhovedet er muligt for Vejle at rykke ned nu? Vi kan da ikke have en dansk mester i indendørs til at spille 1. division. Så må de da få et wild card til SAS-ligaen eller sådan noget?
Find selv på flere obskure og vildtfarende konklusioner på dagens stævne.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

forzafcm Skrev:
> Det er i hvert falde dårligt, at de ikke havde
> forberedt sig

Ja det er da langt fra optimalt. Men nu er det jo ikke jordens vigtigste turnering vi spillede i dag. Det var tydeligt at det mest var ment som en oplevelse for de unge gutter. Men derfor kunne man da godt lige give dem lidt forudsætninger for spillet inden. Ingen tvivl om det.
Men hvorom alting er kommer GR da ikke på nogen måde med tåkrummende undskyldninger, som vi tidligere har set fra hans side. Hvilket ellers er det jeg synes du lægger op til i dit første indlæg.

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det er da ærlig tale. Synes ikke han undskylder noget, han siger jo netop at det var hans skyld at spillerne ikke var ordentligt forberedt.

Skidt med den turnering. Den betyder jo ingenting. Det er altid noget træneren lærte lektien, så fik vi da lidt ud af det trods alt.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Jeg vil da gerne give at min parallel er lidt søgt, men jeg mener faktisk også den indeholder en hel del sandhed. Mange har en opfattelse af FCM som et teknisk funderet mandskab, men det mener jeg faktisk ikke holder, vores forcer er primært fysikken, i form af hurtighed, nærkampsstyrke og aggressivitet og ikke de individuelle genialiteter. Skal man nævne spillere i FCM hvor teknikken og heraf følger, ligefrem er en spidskompetence, ja så kan jeg faktisk kun nævne en enkelt, eller måske to.

Syntes da også det er meget rammende at man er nødt til at sende bold-fjender som Ipsa og Marcic med til et indendørsstævne, de er da dømt til at gøre sig selv til grin, hvilket de så også gjorde.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Jep, for en gangs skyld er der ingen bortforklaringer fra Riddersholms side af og det er da befriende ærligt.

Må dog indrømme at jeg syntes det er temmeligt uprofessionelt og arrogant at være så elendigt forberedte som FCM var idag, hvad regnede man med? Hvorfor i alverden ikke melde afbud så, det er da at gøre spillerne en bjørnetjeneste at udstille dem på den måde..

Hekler

Indlæg af Hekler »

Forvirre du ikke tekninsk med individuelt?

Jeg ved da ikke om FCM nogensinne har været et teknisk hold?

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Lad nu være med at gøre den turnering større/vigtigere end den er, Hausser

Der er ikke mange af klubberne der tager det særligt seriøst, måske lige undtaget FCN som tydeligt har taget turneringen til sig

For nogle år siden kunne jeg huske, at man bare spurgte om hvem der havde lyst til at spille med, siden er det blevet en lille smule mere seriøst, men stadig er det en hyggeturnering, som bare er blevet til en lille tradition lige op til træningsopstarten, og efter juleferien

Hausser

Indlæg af Hausser »

Men hvis man tager det hele så useriøst, hvorfor så ikke gøre som andre hold og nøjes med at sende ynglingespillere og spillere fra reserveholdet? Jeg er sikker på de kunne have gjort det langt bedre og de kunne også have trænet lidt indendørs inden da.

Syntes helt ærligt man gjorde grin med spillerne når de dukkede fuldstændigt uforberedte op på den måde som man gjorde idag, og det er vist begrænset hvad spillerne har fået ud af den "oplevelse". Syntes det virkede temmelig arrogant fra trænernes side..

Hausser

Indlæg af Hausser »

Det er selvfølgelig et spørgsmål om defintion og begrebet "teknik" favner jo temmelig bredt men jo, jeg syntes faktisk ikke vi har et hold som virkelig brillierer på den individuelle tekniske plan..

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Nu er der heller ingen grund til at gøre det mindre end det er, Jan.

Turneringen er jo præcis så stor, at den bliver sendt direkte i landsdækkende TV. Næsten en hel dags udsendelse.

Selvfølgelig betyder det ikke alverden hvem der vinder osv. Men det betyder så sandelig noget at levere en indsats man kan være bekendt, eftersom hele fodbold Danmark ser med, og nogle unge talenter føler nok et vist pres ved dette, og vil gerne efterlade et pænt indtryk. Så har man pinedød af være ordentligt forberedt!

Klauzito

Indlæg af Klauzito »

NEJ!

Det der gælder er DM og hvis man ser det her som noget afspredelse i opstarten og lidt god træning er det fint. Hvis arrangøreren ikke kan acceptere det, kan de tage VFF med næste gang!

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Klauzito Skrev:
> NEJ!
>
> Det der gælder er DM og hvis man ser det her som
> noget afspredelse i opstarten og lidt god træning
> er det fint. Hvis arrangøreren ikke kan acceptere
> det, kan de tage VFF med næste gang!

Der er ingen der har snakket om arrangøren. Det handler jo ene og alene om at vi selv, vores trænere og spillere, skal kunne være vores indsats bekendt. Det er trods alt idrætsfolk som er vant til at skulle konkurrere, så skal man kunne forvente en lidt mere seriøs indstilling.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Pointen er netop som jeg beskrev tidligere at det IKKE er en specielt seriøs turnering, uagtet at den bliver vist på TV2
Der er ej heller mange af holdene der tager det specielt seriøst

Selvfølgelig vil spillerne da gerne vise at de kan noget, men er også sikker på at de ikke vil tilsidesætte hensynet til forårs-opstarten

Jeg har tidligere skrevet, at jeg ikke synes, at vi kan være vores indsats bekendt, og Riddersholm har jo også medgivet dette

Men derfor synes jeg bestemt heller ikke at man skal gå mere op i det end nødvendigt er

Hausser har sådan set ret i at typerne måske ikke var de bedst valgte, selv om holdet da på papiret så meget spændende ud, men er sikker på at man mest har taget dem som man syntes kunne have lidt glæde af at spille sådan en turnering
Og helt ærligt så tror jeg altså ikke at de har siddet og stortudet på vejen hjem..

Besvar