FCK måske slet ikke så rige?
-
Ravnen
FCK måske slet ikke så rige?
Læste lige den her: http://www.business.dk/article/20081212 ... 712120107/
Det lyder til det ikke går helt så godt for dem. Gad vide hvor meget de har at tære på, nogen som kan huske det?
Bankgæld på 1,3 milliarder kr. Det er ikke så lidt.
Det lyder til det ikke går helt så godt for dem. Gad vide hvor meget de har at tære på, nogen som kan huske det?
Bankgæld på 1,3 milliarder kr. Det er ikke så lidt.
Senest rettet af Ravnen 28. mar 2009, 13:21, rettet i alt 1 gang.
-
Martin
Re: FCK måske slet ikke så rige?
Ravnen Skrev:
-------------------------------------------------------
> Læste lige den her:
> http://www.business.dk/article/20081212/sportspil/
> 712120107/
>
> Det lyder til det ikke går helt så godt for dem.
> Gad vide hvor meget de har at tære på, nogen som
> kan huske det?
>
> Bankgæld på 1,3 milliarder kr. Det er ikke så
> lidt.
Tja - der er vel ikke nået overraskende i dette, hvis man køber en masser aktiver, så stiger ens gæld også! Så er spørgsmålet jo bare, om man vurderer aktiverne til at have den værdi som der er givet for det, når der skal optages gæld igen..
Synes på ingen måde, at der er noget som indikerer, at Parken er dårligere stillet idag end igår, men Finanskrisen påvirker stort set alle virksomheder...
> Læste lige den her:
> http://www.business.dk/article/20081212/sportspil/
> 712120107/
>
> Det lyder til det ikke går helt så godt for dem.
> Gad vide hvor meget de har at tære på, nogen som
> kan huske det?
>
> Bankgæld på 1,3 milliarder kr. Det er ikke så
> lidt.
Tja - der er vel ikke nået overraskende i dette, hvis man køber en masser aktiver, så stiger ens gæld også! Så er spørgsmålet jo bare, om man vurderer aktiverne til at have den værdi som der er givet for det, når der skal optages gæld igen..
Synes på ingen måde, at der er noget som indikerer, at Parken er dårligere stillet idag end igår, men Finanskrisen påvirker stort set alle virksomheder...
-
Ravnen
Martin Skrev:
> Synes på ingen måde, at der er noget som
> indikerer, at Parken er dårligere stillet idag end
> igår, men Finanskrisen påvirker stort set alle
> virksomheder...
Tjaa
"Det betyder, at Parkens bankgæld, der forfalder inden for et år, er næsten fordoblet fra 699 millioner kr. ved udgangen af september 2007 til 1,3 milliarder kr. ved udgangen af september i år."
Det er nu noget af en udvikling på blot et år.
> Synes på ingen måde, at der er noget som
> indikerer, at Parken er dårligere stillet idag end
> igår, men Finanskrisen påvirker stort set alle
> virksomheder...
Tjaa
"Det betyder, at Parkens bankgæld, der forfalder inden for et år, er næsten fordoblet fra 699 millioner kr. ved udgangen af september 2007 til 1,3 milliarder kr. ved udgangen af september i år."
Det er nu noget af en udvikling på blot et år.
-
Martin
Ravnen Skrev:
> Martin Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Synes på ingen måde, at der er noget som
> > indikerer, at Parken er dårligere stillet idag
> end
> > igår, men Finanskrisen påvirker stort set alle
> > virksomheder...
>
> Tjaa
>
> "Det betyder, at Parkens bankgæld, der forfalder
> inden for et år, er næsten fordoblet fra 699
> millioner kr. ved udgangen af september 2007 til
> 1,3 milliarder kr. ved udgangen af september i
> år."
>
> Det er nu noget af en udvikling på blot et år.
Du har helt ret i, at det er et problem, hvis bankerne ikke vil være villige til, at forny gælden, jamen så står Parken da med røven i vandskorpen, men er ret sikker på, at de har styr over det derinde, selvom de lige har skiftet chef...
> Martin Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Synes på ingen måde, at der er noget som
> > indikerer, at Parken er dårligere stillet idag
> end
> > igår, men Finanskrisen påvirker stort set alle
> > virksomheder...
>
> Tjaa
>
> "Det betyder, at Parkens bankgæld, der forfalder
> inden for et år, er næsten fordoblet fra 699
> millioner kr. ved udgangen af september 2007 til
> 1,3 milliarder kr. ved udgangen af september i
> år."
>
> Det er nu noget af en udvikling på blot et år.
Du har helt ret i, at det er et problem, hvis bankerne ikke vil være villige til, at forny gælden, jamen så står Parken da med røven i vandskorpen, men er ret sikker på, at de har styr over det derinde, selvom de lige har skiftet chef...
-
uschel
Martin Skrev:
> selvom de lige har skiftet
> chef...
Mig bekendt fortsætter Jørgen "Midtafrika" Glistrup i en stilling som konsulent. Så jeg tror ikke der ligger noget problem bag udskiftningen af ham. Den nye chef Dan Hammer er "firmaets" mand. Og har været med længe omkring ledelsen. Så Ravnen jeg tror ikke du behøver at "frygte" et snarligt FCK kollaps. Uagtet hva den selvbestaltede Finans "ekspert" Morten W Langer og hans aktieugebrev måtte mene.
> selvom de lige har skiftet
> chef...
Mig bekendt fortsætter Jørgen "Midtafrika" Glistrup i en stilling som konsulent. Så jeg tror ikke der ligger noget problem bag udskiftningen af ham. Den nye chef Dan Hammer er "firmaets" mand. Og har været med længe omkring ledelsen. Så Ravnen jeg tror ikke du behøver at "frygte" et snarligt FCK kollaps. Uagtet hva den selvbestaltede Finans "ekspert" Morten W Langer og hans aktieugebrev måtte mene.
-
Ravnen
-
Vinding
Rygter
Her i Billund går der rygter omkring det nye Lalandia. De er åbenbart nødsaget til at søge om tilladelse til opbygning af flere huse, da fællesudgifterne bliver for store for de enkelte ejere af husene. Alt fortjenesten skulle efter sigende gå til fællesudgifterne og derfor er der ligesom ingen forretning i det for den enkelte husejer.
Fedt midt i en finanskrise...
Vinding
Fedt midt i en finanskrise...
Vinding
-
Casper Søe
Re: FCK måske slet ikke så rige? og dog
uschel Skrev:
> Det lader ikke til at der går helt så skidt
> derovre på Øster allé
>
> http://onside.dk/node/24270
Det er vel bare deres Lalandia Billund, som går sammen med LEGO.
Lidt ligesom mange små banker er gået sammen med større her i krise tiden, så det er ikke nødvendigvis et godt tegn.
> Det lader ikke til at der går helt så skidt
> derovre på Øster allé
>
> http://onside.dk/node/24270
Det er vel bare deres Lalandia Billund, som går sammen med LEGO.
Lidt ligesom mange små banker er gået sammen med større her i krise tiden, så det er ikke nødvendigvis et godt tegn.
-
uschel
det er jo et nyt megaprojekt de skal til at lave, så sammenligningen med småbanker kan jeg ikke se hvor du får fra. Det er jo et projekt, hvor PSE er partnere med Legoland
her er lidt mere Info, hvis du ikke lige fangede den første gang
http://www.netposten.dk/?pageid=5&ArticleID=1029336
her er lidt mere Info, hvis du ikke lige fangede den første gang
http://www.netposten.dk/?pageid=5&ArticleID=1029336
-
Casper Søe
uschel Skrev:
> det er jo et nyt megaprojekt de skal til at lave,
> så sammenligningen med småbanker kan jeg ikke se
> hvor du får fra. Det er jo et projekt, hvor PSE er
> partnere med Legoland
>
> her er lidt mere Info, hvis du ikke lige fangede
> den første gang
>
> http://www.netposten.dk/?pageid=5&ArticleID=102933
> 6
Lalandia billund er skam ikke et nyt projekt. http://www.lalandia.dk/billund/
Som jeg læser det, har de bare tænkt sig at arbejde sammen
"Samarbejdet vil først og fremmest dreje sig om fælles markedsføring i Danmark og udlandet samt produktudvikling."
Hvad produktudvikling så indebærer, kan man jo kun gisne om.
Siger ikke det ikke kan give et overskud - endda et stort af slagsen, men bare fordi 2 firmaer går sammen betyder det ikke at det går godt.
> det er jo et nyt megaprojekt de skal til at lave,
> så sammenligningen med småbanker kan jeg ikke se
> hvor du får fra. Det er jo et projekt, hvor PSE er
> partnere med Legoland
>
> her er lidt mere Info, hvis du ikke lige fangede
> den første gang
>
> http://www.netposten.dk/?pageid=5&ArticleID=102933
> 6
Lalandia billund er skam ikke et nyt projekt. http://www.lalandia.dk/billund/
Som jeg læser det, har de bare tænkt sig at arbejde sammen
"Samarbejdet vil først og fremmest dreje sig om fælles markedsføring i Danmark og udlandet samt produktudvikling."
Hvad produktudvikling så indebærer, kan man jo kun gisne om.
Siger ikke det ikke kan give et overskud - endda et stort af slagsen, men bare fordi 2 firmaer går sammen betyder det ikke at det går godt.
-
uschel
Om det vil give overskud kan ingen af os jo vide, men jeg hæfter mig ved denne passage
Sammen med Legoland skaber Lalandia et familieresort med internationale dimensioner, der kan konkurrere med de allerstørste familieresorts i Europa.
Det må jo betyde at der stor nye investorer/banker klar med riskovillig kapital. Og det er vel det som er grundstammen i denne tråd. FCK/PSEs økonomi/gæld. Hvis selskabet stod med den ene fod i graven tvivler jeg meget på at Lego ville være med endsige investorere
Sammen med Legoland skaber Lalandia et familieresort med internationale dimensioner, der kan konkurrere med de allerstørste familieresorts i Europa.
Det må jo betyde at der stor nye investorer/banker klar med riskovillig kapital. Og det er vel det som er grundstammen i denne tråd. FCK/PSEs økonomi/gæld. Hvis selskabet stod med den ene fod i graven tvivler jeg meget på at Lego ville være med endsige investorere
-
Casper Søe
uschel Skrev:
> Det må jo betyde at der stor nye investorer/banker
> klar med riskovillig kapital. Og det er vel det
> som er grundstammen i denne tråd. FCK/PSEs
> økonomi/gæld. Hvis selskabet stod med den ene fod
> i graven tvivler jeg meget på at Lego ville være
> med endsige investorere
Jeg læser ingen steder at de skal udbygge, men blot slås sammen. Måske mig som har overset det.
Jeg læser ingen steder at de skal udbygge, men blot slås sammen. Måske mig som har overset det.
-
Altoriso
Næsten klods op af mit barndomshjem og tæt på min nuværende arbejdsplads er man pt igang med at lave et meget stort projekt som vil blive et "Fritids- og Oplevelsesområde"
Det som jo kan opfattes som lettere komisk er, at stedet placeres 20 km fra Parken
Nedenfor kan I læse uddrag sakset fra projektets hvidbog
"Forslaget fra investor indebærer, at hele Kildedal udvikles til et stort oplevelsesområde.
Ifølge forslaget skal der etableres en centerbebyggelse, der fuldt udbygget vil kunne omfatte op til 55.000 m2, og som vil blive centrum i det samlede oplevelsesområde.
Området vil i alt kunne rumme op til 2.000 tilhørende overnatningsfaciliteter,
etableret som privatejede ferieboliger med mulighed for udlejning og/ eller som overnatningsenheder i henhold til hotel- og restaurationslovgivningen.
Fuldt udbygget forventes ca. 600.000 dagsgæster og omkring 1,8 millioner overnatningerpr. år."
http://www.egedalkommune.dk/Everest/Pub ... _18.12.pdf
Det som jo kan opfattes som lettere komisk er, at stedet placeres 20 km fra Parken
Nedenfor kan I læse uddrag sakset fra projektets hvidbog
"Forslaget fra investor indebærer, at hele Kildedal udvikles til et stort oplevelsesområde.
Ifølge forslaget skal der etableres en centerbebyggelse, der fuldt udbygget vil kunne omfatte op til 55.000 m2, og som vil blive centrum i det samlede oplevelsesområde.
Området vil i alt kunne rumme op til 2.000 tilhørende overnatningsfaciliteter,
etableret som privatejede ferieboliger med mulighed for udlejning og/ eller som overnatningsenheder i henhold til hotel- og restaurationslovgivningen.
Fuldt udbygget forventes ca. 600.000 dagsgæster og omkring 1,8 millioner overnatningerpr. år."
http://www.egedalkommune.dk/Everest/Pub ... _18.12.pdf
-
Nicolai Kammersgaard
uschel Skrev:
> Om det vil give overskud kan ingen af os jo vide,
> men jeg hæfter mig ved denne passage
> Sammen med Legoland skaber Lalandia et
> familieresort med internationale dimensioner, der
> kan konkurrere med de allerstørste familieresorts
> i Europa.
Resort betyder domæne, fagområde, myndighedsområde, område eller virkeområde. Hvilket falder helt i tråd med at det bare er et samarbejde mellem legoland og lalandia desuden er givskud zoo og billund lyfthavn også med i samarbejdet.
Så der er altså ikke det store i det udover samarbejdet og så parterne og billund kommunes forsøg på at brande billund som et turistparadis.
Iøvrigt er det ikke længere lego koncernen som ejer legoland længere men derimod en eller flere kapitalfonde, som iøvrigt også planlægger at bygge et nyt legoland i udlandet.
Nej som sagt bliver der ikke spyttet nye summer i projektet. Men jeg tvivler dog også på at FCK går konkurs så længe Don Ø er der, jeg ville nok i stedet investere i aktier i PSE da de helt sikkert vil komme op igen.
> Om det vil give overskud kan ingen af os jo vide,
> men jeg hæfter mig ved denne passage
> Sammen med Legoland skaber Lalandia et
> familieresort med internationale dimensioner, der
> kan konkurrere med de allerstørste familieresorts
> i Europa.
Resort betyder domæne, fagområde, myndighedsområde, område eller virkeområde. Hvilket falder helt i tråd med at det bare er et samarbejde mellem legoland og lalandia desuden er givskud zoo og billund lyfthavn også med i samarbejdet.
Så der er altså ikke det store i det udover samarbejdet og så parterne og billund kommunes forsøg på at brande billund som et turistparadis.
Iøvrigt er det ikke længere lego koncernen som ejer legoland længere men derimod en eller flere kapitalfonde, som iøvrigt også planlægger at bygge et nyt legoland i udlandet.
Nej som sagt bliver der ikke spyttet nye summer i projektet. Men jeg tvivler dog også på at FCK går konkurs så længe Don Ø er der, jeg ville nok i stedet investere i aktier i PSE da de helt sikkert vil komme op igen.