Danske hold i europa.

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Xort

Re: DK indtager pt 16. pladsen

Indlæg af Xort »

langtfra.. hvis FCK (ikke vi!) vinder så får danmark 0.5 point. så mangler vi stadig 2 point. og set i forhold til at hverken FCK eller Aab får flere point efter i aften (det nægter jeg virkelig at tro på) så er der ikke en 15. plads i syne i år.. men der er god chance for det til næste år hvor vores katastrofe år er væk

Denis Egebæk

Re: Dansk fodbold

Indlæg af Denis Egebæk »

Der er stadig et pænt stykke op til 15. pladsen.
FCK og AaB skal til sammen hente 11 point flere end det tilbageværende belgiske hold for at fravriste belgierne deres 15. plads. Og så skal man lige huske på at en sejr i dette regnskab kun giver to point.

Jakob Jensen

Re: DK indtager pt 16. pladsen

Indlæg af Jakob Jensen »

Danmark bliver delt med 5, så vi får kun 0,4 point pr. sejr. Vi er i skrivende stund et mulehår og 2 point fra Belgien, altså svarende til 5 sejre og 1 uafgjort, såfrem Standard Liege ikke opnår flere point.

Vh. Jakob

Jakob Jensen

Re: Dansk fodbold

Indlæg af Jakob Jensen »

Ralle8900 Skrev:
-------------------------------------------------------
> Synes jeg hørte noget den anden dag om at vi lige
> pt. indtager den 15. plads på listen der giver 2
> CL-kval pladser....

Du har formentligt set nyhederne på TV2 eller hvor det nu var, at jeg hørte det samme. Det er desværre ikke korrekt. Vi ligger nr. 16 som andre også skriver i tråden.

Vh. Jakob

martin1659

Re: Danske hold i europa.

Indlæg af martin1659 »

http://www.haslund.info/ecup/rang/rang0509.asp
Et link med en koefficient stilling fra 3. dec, det ser interessant ud når vi ser på de point vi mister i forhold til belgien næste sæson, hvor vi vil hente mere end 4 point på dem, så gode chancer for Cl om 2 år.

damp

Indlæg af damp »

Kan godt forstå, at det kan være svært at holde med andre danske klubber, når de spiller i europa. Jeg mener heller ikke at man behøver at fejre eller hylde modstander hold. Dog syntes jeg det er tåbeligt, at man ligefrem håber at andre hold taber. AaB har lavet en kæmpe point høst de sidste 2 sæsoner til uefa kontoen. FCM har kun bidraget meget minimalt, med at få nogle point skrabet sammen til Danmark nogensinde.
Hvis nu FCM får en anden plads om 2 år, og den giver adgang til Champions Leauge, vil i så hellere takke nej tak, da det er AaB og FCK´s fortjeneste, at i har fået den plads....?
Det er i alles interesse (ihvertfald top 5 i DK), at det går godt for danske klubhold i europa. Det er dumt og snæversynet, at man ligefrem håber, at andre hold taber.
Føelser er en ting, men brug nu også fornuften.....

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

damp Skrev:
> Kan godt forstå, at det kan være svært at holde
> med andre danske klubber, når de spiller i europa.
> Jeg mener heller ikke at man behøver at fejre
> eller hylde modstander hold. Dog syntes jeg det er
> tåbeligt, at man ligefrem håber at andre hold
> taber. AaB har lavet en kæmpe point høst de sidste
> 2 sæsoner til uefa kontoen. FCM har kun bidraget
> meget minimalt, med at få nogle point skrabet
> sammen til Danmark nogensinde.
> Hvis nu FCM får en anden plads om 2 år, og den
> giver adgang til Champions Leauge, vil i så
> hellere takke nej tak, da det er AaB og FCK´s
> fortjeneste, at i har fået den plads....?
> Det er i alles interesse (ihvertfald top 5 i DK),
> at det går godt for danske klubhold i europa. Det
> er dumt og snæversynet, at man ligefrem håber, at
> andre hold taber.
> Føelser er en ting, men brug nu også
> fornuften.....

Det er aldeles ikke i FCMs interesse at AaB tjener en hel møgbunke penge på europæisk fodbold. Tværtimod. Jo flere penge AaB får at rutte med, jo værre en konkurrent bliver de. Det med at en 2. plads i fremtiden måske giver CL-adgang er et plaster på såret, men da slet ikke nok til at få mig til at holde med AaB. Slet ikke når jeg ikke kan udstå klubben generelt. Så derfor holder jeg helt klart med Deportivo til februar. Sådan er det bare

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Er det slet ikke gået op for dig endnu, at folks holdning til dette er meget forskellig. Du kan ikke bare sige "I" mener sådan og sådan, for "vi" er ikke ligefrem udtryk for nogen samlet holdning. Jeg skrev f.eks. at danske holds succes i Europa glæder mig ;-)

At Aab havde succes, tror jeg faktisk er den indirekte årsag til FCK også kom videre. I den sidste kamp mod Brügge, var alt jo kørt op til at Aab ikke bare skulle kunne stå, og kalde sig det bedste danske hold i Europa. Det var pludselig et spørgsmål om ære fra FCKs side, og det var måske det mentale stød de ofte har manglet.

På samme måde tror jeg at de øvrige danske hold, som næste sæson får chancen europæisk, vil have et langt større behov for at bevise de kan være med. Det rent mentale kan være meget mere værd end coeficient points og penge. Danske hold har ved Gud haft problemer med at holde europæisk niveau 90 minutter, historisk set, måske er dette et vendepunkt.

damp

Indlæg af damp »

Jeg mener heller ikke, at man behøver at stå med klaphat på hovedet og juble, når andre danske hold spiller i europa.
Men det er da tåbeligt ikke at holde med dem, især nu hvor vi står til at tage et kæmpe spring frem. Det vil betyde så meget for super ligaen, hvis vi får 2 kval hold til cl, og 3 til uefa.
Ligaen vil blive så meget bedre, og man kan tiltrække bedre spillere.
Kig ud iover egen næsetip og smållighed, det gavner alle at AaB og FCK klarer sig så godt.

Jesper BW1100

Re: Egen næsetip

Indlæg af Jesper BW1100 »

damp Skrev:
> Kig ud iover egen næsetip og smållighed, det
> gavner alle at AaB og FCK klarer sig så godt.

Det er måske nærmere dig der bør kigge udover din egen næsetip og acceptere at ikke alle synes det er fedt at AaB og FCK klarer sig godt i Europa. Det gavner, som tidligere nævnt, i hvert fald ikke FCM at AaB tjener en masse penge.!

damp

Re: Egen næsetip

Indlæg af damp »

Det er korrekt at pengene gavner AaB, men de point vi skraber sammen, kommer jer til gavn.
Som det ser ud nu, så om 2 år, så giver 1. og 2. pladsen cl. kval kampe.
Og 3. og 4. pladsen giver uefa. Samt uefa til Pokal vinderne.
Det giver da også jer optimale muligheder for at komme ud i europa, og måske enda CL, selvom jeres 2011 plan måske mislykkedes.
Om 2 år burde både FCM, FCK, BIF, AaB og OB spille europæisk hvert år, og det er da kun til gavn for alle klubberne.
Jeg må da også indrømme at i (FCM) er min hade klub i Danmark, men jeg holder dog stadig med jer, når det drejer sig om europæisk fodbold. Havde i klaret jer forbi Man.city, så havde vi måske allerede en ekstra cl plads næste år.

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Tror de fleste danske fodboldfans kan kigge ud over "egen næsetip", og glæde sig over danske holds succes i europa. Men der vil da altid være nogen som ikke kan/vil, og blot fordi de argumenterer hårdt bliver gruppen jo lige pludselig ikke enorm.

Jeg synes du svæver rundt og gentager de samme ting hele tiden, uden overhovedet at forholde dig til hvad folk skriver. Måske skulle du konsultere din egen næsetip, og forsøge at udvide udsynet ;-)

damp

Indlæg af damp »

Det er fordi det er så basalt og simpelt for mig.
Jeg havde ikke svært ved at holde med jer mod City, da det bla. kan gavne AaB på sigt. Men i superligaen er i stadig hade klub nr. 1 ;-)
Jeg skal ikke kan afgøre hvor stor en del af FCM og Også OB fans, som ikke kan se det positive i AaB og FCK´s succes. Syntes bare de virker til at fylde en del, eller måske er det bare dem der larmer mest......

Besvar