Vi skulle være den nye storklub

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Lars EC

Vi skulle være den nye storklub

Indlæg af Lars EC »

Med købet af især Borring og Thyge skulle vi være den nye storklub i DK. Men det er ikke sket. Hvad gør vi forkert? Mange gange virker det til, at det er holdingen blandt spillerne der er problemer med. Det kan FANDME ikke passe, at vi skal spille uafgjort mod et wannabe 1. division hold hver gang!!!!! Hvorfor skal Aab være bedre end os? Hvad skal vi gøre, for at blive bedre. Rigtig, rigtig mange har talt om det mentale perspektiv. Jeg siger kold og kynisk, at hvis Thomasberg ikke giver os min. en 3. plads denne sæson, så er det farvel og tak. Jeg syntes ikke han udnytter vores offensive kræfter, omend vores defensiv er vældig forbedret.

Vi skal kort sagt bruge noget vindermentalitet. Troede egentlig selv på, at Thomasberg var manden for det, men bliver mere og mere i tvivl (håber dog jeg tager fejl). Men tror mere og mere på en udenlandsk træner i klubben, der kan give spillerne en opsang. Jeg kan simpelthen ikke klare det, hvis vi igen, igen, igen, igen giver en anden end os selv skylden for et nederlag. Vi andre kan sgu heller ikke slippe med at give en anden skylden, hvis vi fucker op!

Personligt ansvar!
Senest rettet af Lars EC 19. dec 2008, 00:01, rettet i alt 1 gang.

BW - 665

Re: Vi skulle være den nye storklub

Indlæg af BW - 665 »

Dit indlæg indeholder en masse kritik - dog meget begrænset med konstruktiv kritik - hvad mener du selv der skal gøres bedre? Hvorfor er vi ikke blevet "den nye storklub"? Hvad kan vi gøre ved det?

Den der opsummering drukner jo bare i det kor vi allerede har hørt synge smædesange om manglende vindermentalitet, vilje, dårlig træner, forkerte indkøb osv. osv... hvad er det helt præcist du gerne vil bringe til bordet, udover hvad der allerede er kævlet spalte op og ned om i tidligere tråde?

Anyway, nu har jeg personligt styret pænt udenom det gjalpende kor da kritiken er så unuanceret at det er til at gnave sine egne arme af over - det er for let bare at sige "vi mangler vindermentalitet", for ja det kan sgu siges om alle hold hvor det ikke kører på skinner!

Personligt vil jeg hellere kigge på de taktiske aspekter i hvad der foregår på banen, vi så mod Randers hvordan vi kan drage fordel af vores spilleres individuelle færdigheder hvis vi formår at lægge taktiken rigtigt - ikke være så arrogante med "vi skal spille vores eget spil" og tillade os at lave et taktisk oplæg baseret på modstanderen, ihvert fald til udekampene.

Dernæst mangler der noget mentalt, det kan vi nok alle være enige om - men bare at kalde det "vindermentalitet" er for slapt, for den har gutterne sgu vist masser af de seneste sæsoner - det er når opbakningen ikke er i top, og spillet ikke flyder som det skal, at modgang rammer dem hårdt - der er en høj grad af frustration i nogle af de unges spil, vel ret naturligt, og man burde mene der burde kunne arbejdes med det selvom det er svært.

Trænerfyringer, krisestemning og kværulanter der peger fingre af alt og alle er ikke svaret - at piske en stemning op er kun selvforstærkende, og det er ikke fordi jeg vil "beskytte spillerne" og pakke dem ind i vat, men vores klubkultur er nu engang ikke kæft, trit og retning - det er ikke ad den vej vi har skabt resultater (som folk glemmer alt om når alt ikke kører), så konstruktiv analyse og en "kom så drenge, vi kan sgu godt!" holdånd må være vejen frem.

Administrator

Indlæg af Administrator »

Efter at have læst det første indlæg var jeg lige ved at finde den store rettepen frem.
Så læste jeg BW-665's indlæg, og lader pennen blive i hylstret.

Det sidste indlæg har alt det, som det første indlæg mangler. Så folkens, årøv at læse dem begge to, og find forskellen.

Tak.

Administrator.

fcmmagic

Indlæg af fcmmagic »

Nu er det ikke kun thyge og Borring der er købt til det.

Også spillere som futherseth, Dadu, Klimpl, røll, Marcie, Kim Christensen, Ipsa, Raska.

Spillere der er holdt op, udlejet, bænken og fejlindkøb og ja det vindere man ikke noget med.

B

Indlæg af B »

Nov. 2006:

- Vi skal ikke købe ind til bredden, men vil fortsat gerne hente unge spillere, der mangler den sidste finpudsning - som vi eksempelvis gjorde med Mikkel Thygesen i Frem. Ellers snakker vi om deciderede profiler med landsholdsklasse - stjerner, der kan gå direkte ind på holdet og gøre den store forskel. Det er en ny indkøbspolitik, vi indleder nu, siger Ørgaard tirsdag til BT.

Dadu, Flinta, Ipsa, Raska, Marcic og Kim Christensen er blandt indkøbene siden da. Svært at se en rød tråd, nogle gange virker det lidt som om, at man bare køber for at tilfredsstille os fans, man ved jo, at mange vil brokke sig, hver gang en profil sælges til udlandet.

I relation til det kan man jo så stille spørgsmålstegn ved, om det der til tider minder om en svingdørspolitik går i spænd med vision 2011. Fint nok med mig at man sælger profiler til de priser Ørgaard gang på gang forhandler sig frem til. MEN man har altså skudt sig gevaldigt i foden med den meget ambitiøse målsætning om mesterskab inden 2011. Fans og presse tager det jo til sig med kyshånd. Når det går godt, er det bare fedt at være klassens frække dreng. Når der er lidt modgang skal man straks høre på, hvor urealistisk vision 2011 er.

Snakken om vision 2011 vil så også bare tage til, nu hvor vi nærmer os. Så der kommer sgu pres på både spillere og trænere i de kommende år - håber så bare på at man lærer at tackle og bruge dette pres til noget positivt (bedre end man gør i dag), så klubben derigennem kan vokse sig stærkere og få lidt ud af den meget lidt danske og friske udmelding, som vision 2011 må siges at være.

Trak jeg i trådene så sluttede alt indkøb af blød mellemvare, og der blev ryddet ud i truppen. De talenter der skulle hentes, skulle virkelig være store talenter! - går udfra at akademiet er sat i søen for at klubben kan hente talenterne der? Indkøb blev dermed etablerede spillere, der på sin plads hører til toppen i Superligaen. I øjeblikket synes jeg bl.a. ikke at vores spidsangriber- og målmandspost hører til top 4 i Superligaen - midterforsvar ligger lige på grænsen.
Til slut farvel til rotationsprincip, find en grundstamme der virker og tag skader og karantæner som de kommer!
Trænerduo: Wieghorst med Claus Madsen som assistent (usagligt?, ja helt sikkert, for kan ikke umiddelbart sætte en finger på hvad de kunne have gjort anderledes end de nuværende 3 her i efteråret).

Lars EC

Indlæg af Lars EC »

Som flere af os mange gange har sagt, så må man ikke komme med kritik, med mindre man nærmest har en afhandling på 50 sider klar. Der skal da for gud skyld være plads til, at råbe vagt i gevær? Så må vi finde os i at blive kaldt for landsbytosse eller værre. Vil da sagtens indrømme, at mit indlæg ikke var fyldt med taktiske idéer og store planer for fremtiden. Men jeg kan ikke se, om mit indlæg skulle være til skade, så længe jeg får skabt en efterfølgende saglig debat?
Nå men, jeg vil så efterkomme dit ønske samt BW-665s ønske og komme med noget helt konstruktivt. Jeg skriver kun for at imødekomme vision 2011 og ikke, fordi jeg ønsker at vi fortsætter som en god mellemklub med top 4 potentiale. Det kræver noget at komme til tops og blive der.
Jeg beklager at jeg kalder det vindermentalitet. Det er af mangel på bedre. Men du må gerne kalde det "jeg ønsker ikke at tabe til en bundklub mentalitet." Måske nogen mere kompetent end mig på området kan komme med en bedre forklaring på den mentale tilstand, som spillerne er i, når de kommer med en dårlig sindstilstand mod "de bløde" hold?

1. Ansæt en mentaltræner på fuld tid (ved godt at bl.a. BW 665 d. 07-07-08 undsagde sig en sådan. Men bl.a. Brøndby har da en med succes). Måske det kan hjælpe på det mentale mod de "svage hold" at have en mentaltræner ansat???

2. Hold på de store spillere som slår igennem! Kan vi nok aldrig gøre i stor grad, men det hjælper da, at vi har kunnet holde på C. Poulsen indtil videre.

3. Flere indkøb i Borring klassen! Det giver både holdet et løft og har en stor reklameeffekt. Så pyt da med, at vi kun køber 1 spiller om året, hvis han har kvaliteten.

4. Det taktiske (er helt på linie med BW 665 mht. at benytte forskellige taktikker). Men her må Thomasberg have lidt ros. Han har forsøgt at skifte lidt mellem 4-3-2-1 og 4-4-2. Godt nok har han i mange tilfælde gjort det af nød, når en af vores midtbanefolk har været skadet, men det giver lidt afveksling i spillet og tvinger især den centrale midtbane til at tænke i lidt andre baner i forhold til angrebs åbninger. Som andre også har været inde på, så kan det også skade vores spil, hvis vi kun benytter os af det gamle 4-3-2-1, da spillet vil blive lagt for meget op på, at vi lader vores fløjspillere få bolden, og de derefter skal skabe alt angrebsmæssigt. Og når nu Thyge desværre ikke endnu er på sit gamle niveau, så bliver det ekstra svært.

5. Ikke flere Østeuropæiske flop-køb. Det er vel kun Florescu der for alvor kan kaldes en succes? Så er det da bedre at købe 1 god spiller end 3 mellemgode og så fylde op med en masse unge, hvor der mangles reserver.

Besvar