Leon Jessen til salg?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
BW - 665

Leon Jessen til salg?

Indlæg af BW - 665 »

Lader til Vejle er interesseret i vores unge reserve:

http://www.bold.dk/nyt/Vejle-interesseret-i-FCM-reserve

Mon egentlig ikke det er en god handel for begge parter, hvis der falder et mindre beløb af? Juelsgaard har jo vist sig som en udemærket gardering, og en knægt der har fremtiden for sig - kan personligt godt lide Jessen, men det lader til at de mange skader har sendt ham tilbage i hierakiet, så kan vi score et par hundrede tusind evt. op handlen, så mener jeg det er et udemærket salg som en del af processen med at skære truppen lidt ned.
Senest rettet af BW - 665 5. jan 2009, 18:50, rettet i alt 1 gang.

Staropramen

Re: Leon Jessen til salg?

Indlæg af Staropramen »

Jeg er af flere grunde kategorisk modstander af et salg af Jessen. For det første mener jeg, at han har alt for stort potentiale til at vi bør lade ham gå.

Derudover har han lige været igennem et langvarigt genoptræningsforløb med det klare mål at få ham gjort spilleklar til foråret, hvorfor det virker lidt malplaceret at kassere ham nu, inden vi kan se om han har fået rystet skaderne af sig.

Endeligt vil det efterlade os helt uden garderinger på højrebacken, nu hvor Marcic er på vej væk.

Staropramen

Status på Leon Jessen

Indlæg af Staropramen »

I forlængelse af det ovenstående: Er der nogen med indblik i træningen, der kan sige lidt om status på Jessen? Er han f.eks. begyndt at deltage i træningen igen?

piloten bw4102

Re: Status på Leon Jessen

Indlæg af piloten bw4102 »

Det ville da være fuldstændig tåbeligt at sælge Leon,hvis han har den mindste chance for at komme tilbage på sit gamle niveu.CP har jo luftet tanken om et udenlandseventyr mere end en gang og så ville Leon i form da være et klart 1.valg på venstre back.Håber satme at vi får Leon at se tilbage i ulvetrøjen.

fcmmagic

Indlæg af fcmmagic »

der kan kun være 11 mand på banen for FCM, synes det netop er problemet for FCM, at der er gået inflation i mulige emner og talenter, at mange ikke kan spille på højeste niveau.

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Leon i form, må da absolut stå foran Juelsgård.

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Ravnen Skrev:
-------------------------------------------------------
> Leon i form, må da absolut stå foran Juelsgård.

Jamen så er der jo også en alderforskel på 3-4 år (?) at tage højde for - hvor er Juelsgaard om den tid, hvem af dem kan lægge mest til sit spil? Synes Jessen begyndte at stå lidt stille i sin udvikling før sin skade, og det lader til han så småt er ved at finde sit niveau - som en god stabil SAS liga venstre back/kant, men har Juelsgaard potentialet til mere? That's the question... må indrømme jeg ikke har set nok til nogle af dem på det seneste til at vurdere det.

Kent

Indlæg af Kent »

Leon skal bestemt ikke sælges. Han har bevist at han har niveauet - det har Juelsgaard altså absolut ikke. Vejle har tidligere meldt udt, at de ikke var interesseret i at købe, men leje spillere. En lejeaftale ville være ideel - så kunne Leon spille sig tilbage i form og få nogle kampe i benene.

tubbe93

Indlæg af tubbe93 »

syntes også det kunne være interessant at leje ham ud, og det vil være ideelt for begge parter ! hvis man lejer leon ud resten af sæsonen kan han spille sig i form, og vejle har en til venstre side.. Leon kan vil egentlig også dække borring på venstre side, hvor folk mener at der mangler erstatning !

Martin

Indlæg af Martin »

Ravnen Skrev:
> Leon i form, må da absolut stå foran Juelsgård.

OG CP I EFTERÅRET...

Martin

Indlæg af Martin »

Jesper BW1100 Skrev:
> Martin Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ravnen Skrev:
> >
> --------------------------------------------------
>
> > -----
> > > Leon i form, må da absolut stå foran
> Juelsgård.
> >
> > OG CP I EFTERÅRET...
>
> Næppe.

CP har vel haft den dårligste periode hen over efteråret i sin FCM tid... Rent offensivt mener jeg også, at Leon bidrager med en del mere end en CP på sine gode dage... Men nu er Leon jo også en af vores egne drenge, hvor CP kommer fra VFF...

Hekler

Indlæg af Hekler »

Leon Jessen har været igennem sin korte karrieres anden langvarige skade. Det er desværre en slidskade som han kan ricikere aldrig at komme helt af med.

Personligt mener jeg vi har at gøre med et uomtvisteligt talent, hvilket også understreges af at han i en længere periode spillede højre back på U/21 landsholdes trods det han er venstrebenet.

Leon er en af de spillere som jeg for meget lang tid siden sagde ville blive stor, det potentiale har vi ikke rigtigt set udfoldet, men jeg håber meget man holder på ham lidt endnu.

Specielt synes jeg han er meget interessant som en spiller til udekampene, hvis vi antager at vi skal spille lidt anderledes i de kampe i det nye år. Det samarbejde jeg har opserveret når både Leon og Christoffer er på banen samtidigt, er virkeligt noget der kan rive huller i forsvaret hos en modstander, fordi de så komplet dækker for hinanden. Dette betyder at venstresiden igen og igen kan lave overlappene og få lagt presset dybt.

Når alt dette er sagt så tror jeg ikke der er tvivl om at Leon nok for sin karierres skyld bør tage chancen andetsteds. Hans alder er ikke til at sidde på bænken med mindre der er tvivl om at bentøjet kan holde 100%

Er han bange for at belaste benene for hårdt, så er FCM det rigtige sted, fordi man har stor erfaring med at bruge spillerene i den grad de kan holde til-

Hausser

Re: Leon Jessen til salg?

Indlæg af Hausser »

At sælge Leon Jessen tror jeg vil være en fejldisposition af flere forskellige årsager.

1) Jeg mener personligt han har mere potentiale end C.P og jeg tror han med tiden kan blive bedre end sin konkurrent. Det kræver dog at han ikke bliver ved med at løbe ind i skader.

2) Leon dækker begge backpositioner og gør det vel nærmest lige godt i begge sider.

3) Såfremt C.P får sit ønske opfyldt og får sig en kontrakt i udlandet til sommer, så skal vi have købt en ny back. da Juelsgaard næppe er klar til at dække positionen fast til den tid.

4) Vi har behov for konkurrence på pladserne. Jeg mener personligt at en Leon Jessen i gear ville have tilkæmpet sig en del spilletid på backpladsen, da C.P har spillet et svagt efterår.

At udleje ham for en halvsæson er derimod en anden snak, tror det kunne være rigtigt godt med fast spilletid i VB og det tror helt sikkert han vil få da VB alvorligt mangler en venstre back.

BW - 665

Leon Jessen ikke til Vejle

Indlæg af BW - 665 »

http://www.bold.dk/nyt/Vejle-arbejder-p ... ejeaftaler

Citat fra artiklen:

"Jeg kan slå fast, at Leon Jessen ikke kommer til VB. Han er først i gang med genoptræningen nu. Vi skal bruge en løsning som venstre back, og der er flere i spil."

Lad os håbe han i stedet kommer tilbage for fuld styrke og giver CP konkurrence til stregen - han trænger til det...

tubbe93

Re: Leon Jessen ikke til Vejle

Indlæg af tubbe93 »

BW - 665 Skrev:
> http://www.bold.dk/nyt/Vejle-arbejder-paa-tre-leje
> aftaler
>
> Citat fra artiklen:
>
> "Jeg kan slå fast, at Leon Jessen ikke kommer til
> VB. Han er først i gang med genoptræningen nu. Vi
> skal bruge en løsning som venstre back, og der er
> flere i spil."
>
> Lad os håbe han i stedet kommer tilbage for fuld
> styrke og giver CP konkurrence til stregen - han
> trænger til det...

Kunne det være Røll ? eller brugte de ham som højre back ?

Besvar