Uvidende medier?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Lars

Uvidende medier?

Indlæg af Lars »

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... 092098.ece

Efter at have læst en artikel fra EB, vedrørende FIFA og UEFAs forsøg på at få EU til at sætte arbejskraftens frie bevæglighed ud af kraft, slog det mig at der til sidst i artiklen postuleres at FC Midtjylland ofte har spillet med kun 3-4 danskere på banen.

Dette stemmer ikke med min opfattelse og jeg undersøgte på hvemvandt.dks opgørelse af kampene i SAS Ligaen denne sæson:

Det eneste jeg kunne finde frem til var at fra d.33.ende til det 77.ende minut i den første hjemmekamp mod FC Nordsjælland havde vi fire danskere på banen (Heinze, Poulsen, Danny Olsen og Borring) ellers har vi i samtlige kampe mindst haft 5 danskere på banen.

Det er ikke første gang at medierne er blevet kritiseret for ikke at have researchen i orden når de dækker FCM. Jeg ser det som dybt problematisk.
Senest rettet af Lars 21. jan 2009, 18:02, rettet i alt 1 gang.

dalle

Re: Uvidende medier?

Indlæg af dalle »

det er sku så typisk FCM altid skal have en sviner når man nævner fifa eller afrikanere. medierne hader fcm ob har sku gjordt det flere gange med ruud, fall, onysko,håland,rundstrøm og utaka mfl.

sådan er det sku bare ved det stor fodbold galla show blev fcm aldrig nævnt fck blev nævnt masser af gange selvom de sluttede bag os

bobar

Indlæg af bobar »

lagde den under fcm - fck da jeg mente det var der den hørte hjemme.

http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,883 ... #msg-89409

Z

Indlæg af Z »

På baggrund af din henvisning til hvemvandt.dk, lavede jeg lige en hurtig optælling af danskere på banen for FCM:

Kamp nr. Start Efter indsk.
1________7________ 6
2________ 7________ 6
3________ 7________ 8
4________ 7________ 8
5________ 5________ 4
6________ 7________ 6
7________ 7________ 8
8________ 6________ 9
9________ 5________ 6
10_______ 5________ 5
11_______ 6________ 7
12_______ 8________ 9
13_______ 6________ 7
14_______ 7________ 8
15_______ 5________ 8
16_______ 6________ 9

Gns:_____ 6,3______ 7,1

En påstand som: "Men et hold som FC Midtjylland, der ofte har spillet med kun 3-4 danskere på holdet, skal nok lige have justeret rekrutteringen til klubbens førstehold." fra eb.dk er derfor helt hen i vejret.

Det sjove er faktisk, at vores startopstilling i 75% af tilfældende levede op til 6-5 reglen, som artiklen omhandler.

Edit: Nørderiet fortsætter.
Jeg lavede lige samme opgørelse for FCK. Herved fås hhv. 5,8 og 5,3 i gennemsnit, hvilket må siges at ligge under FCM's tal!

Det viser sig også, at OB også gennemsnitligt bruger færre danskere på banen end FCM. Deres tal er hhv. 6,1 og 5,9...

Lars

Indlæg af Lars »

Så har EB fået slettet deres vilde påstand.

Man må håbe at medierne får hanket op i sig selv og begynder at lave noget seriøst research når de dækker FCM ellers går det altså hen og bliver svært at se dem som troværdige.

Kent

Indlæg af Kent »

Endnu et eksempel: De er åbenbart ikke helt opdateret på Reids statsborgerskab:

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 092126.ece

Takito

Sekou Oliseh

Indlæg af Takito »

Er han fra Nigeria eller Liberia?

Bare inde på fcm.dk under den artikel om, at han er i Ekstra Bladet står der at han var barn i det krigshærgede Liberia..

Nogen der kan kommentere dette?

Hekler

Re: Sekou Oliseh

Indlæg af Hekler »

Hvis du læser artiklen så er det ikke så svært, Liberia.

Takito

Indlæg af Takito »

Hvis du så tjekker under "spillertruppen".. Der står der, at han er er fra Nigeria..

Hekler

Indlæg af Hekler »

Nej der står han er Nigerianer, derfor kan han jo godt komme et andet sted fra.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

På forskellige sider jeg var inde og kigge på tidligere, stod der at han var født i Nigeria, og som jeg lige kunne skimte landkortet igennem virkede det ikke til at de to lande var nabolande - derfor kan han evt. godt være flygtet fra Liberia til Nigeria på et tidspunkt
Søg evt selv på hans navn

Hekler

Indlæg af Hekler »

Jeg skal ikke gøre mig klog på forholdene på guldkysten, men jeg har da fulgt nok med til at viden at man nok ikke har Elfenvenskysten og Sierra leone på sin top 10 over der hvor man flygter hen. Ja det er nabolandene.
http://maps.google.dk/maps?q=africa+map ... 1&ct=image

martin1659

Indlæg af martin1659 »

Hvis jeg ikke tager meget fejl er han søn af lederen for vores Nigerianske fodboldskole Fc Ebedei. Faderens navn er Churcil Oliseh som er bror til den tidligere Nigerianske midbanespiller Sunday Oliseh. Desuden står der han er født i Nigeria i følge Wikipedia.

Hekler

Indlæg af Hekler »

Ked af at måtte skuffe dig.
Han er adopteret af Churcil Oliseh, da han alene kom til Lagos fra Monrovia efter hans rigtige far der arbejdede for regeringen i Liberia, var død og deres hus brændt ned.

Måske vi skulle se om ikke vi/FCM kunne få lov at bringe hele artiklen.

abu-fcm

Indlæg af abu-fcm »

Jeg kender Sekou rigtig godt og han er min rigtig god ven.. og jeg syndes det er syndt for ham..

Besvar