Januar transfervindue II

Om FC Midtjylland og Black Wolves
fcmmagic

Re: Ken Ilsø

Indlæg af fcmmagic »

mancitydk Skrev:
-------------------------------------------------------
> Helt enig... Hvilken plads skal han egentligt
> overtage? Bevares han er en rimelig god spiller,
> men kan han spille en plads hvor vi decideret
> mangler spillere? Han er ikke decideret kant, ikke
> decideret angriber og fden absolut eneste grund
> til at vi skulle hente ham som breddespiller er
> hvis vi sælger Thyge, for så vidt jeg kan se er
> det den samme postion som hængede angriber /
> offensiv midt de begge spiller, og det værende i
> vores "gamle" system. Den nye 4-4-2 formation er
> vi jo rigeligt dækket ind og da jeg IKKE håber på
> væsentlige salg kan jeg ikke se nødvendigheden af
> at handle ind med netop Ilsø..

helt ærligt se nu når salami og thyge er skadet, spilere
som flinta med andre er for tynde, derfor skal fcm ud og
købe en klassespiller til hver kæde i det her vindue, hvis
holdet vil være top 3

Bobby

Indlæg af Bobby »

fcmmagic Skrev:
>
> helt ærligt se nu når salami og thyge er skadet,
> spilere
> som flinta med andre er for tynde, derfor skal fcm
> ud og
> købe en klassespiller til hver kæde i det her
> vindue, hvis
> holdet vil være top 3

Rolig nu! Man kan altså ikke bare købe sig ud af problemerne. Det kan godt være, det ikke var optimalt med Flinta på den centrale midtbane, men det fungerede jo fint i 2. halvleg, da Thyge blev flyttet ind på den centrale midtbane og Danny kom ind på kanten.

Ilsø er bestemt en meget dygtig spiller, men jeg kan heller ikke se, hvem han skal erstatte.

Jeg mener bestemt heller ikke, vi skal have en ny klassespiller til hver kæde.

I det centrale forsvar ser det ud til at Ipsa er ved at finde et fornuftigt niveau og Reid skal nok komme i omdrejninger igen. Så har vi altså tre gode spillere til det centrale forsvar. På venstre back har vi CP og Juelsgård som fin back up. På højre back har vi Kolja. Hvis Leon kan blive sin skade kvit, mener jeg han er en fornutig supplering på den plads. Hvis ikke, kan der måske blive tale om at hente et ungt talent til gardering på højre back. Jeg ved ikke om nogen af vores egne unge talenter er dygtige nok til den plads.

På den centrale midtbane har vi Thyge, Salami og Florescu. På højre kant har vi Danny og Sivebæk og Thyge kan også spille der, når Salami og Florescu begge er klar på den centrale midtbane. Borring styrer højre kant, men her mener jeg vi mangler et ungt alternativ, hvis Borring bliver skadet eller får karatæne. Jeg ved ikke om Oliseh kan spille den plads. Kunne være spændende at se.

I angrebet har vi Fagerberg, Frank, Collins, Jude og Kim C. Hvis vi skal have en ny angriber skal det være en markant forstærkninger og det kræver at vi skiller os af med en til to af de andre angribere.

Generelt set mener jeg truppen er god nok, hvilket vi også viste mod Man City og mod OB. Vi skal bare have spillet til at fungere igen.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Hekler Skrev:
> Hvilke kvaliteter er det der gør FCM skal købe
> ham?
> Hvor passer han ind i FCM spillestil.

Som jeg ser det, så skal Ilsø komme ind og være supplement/3. valg på en af de offensive fløje eller alternativt skal han spille bag angriberen i den rolle vi nogle gange har set Thyge
De gange jeg har set ham spille synes jeg i hvert fald at han har bevist at han har evnerne til det
Han scorer også en pæn del mål, og kan klare tingene på egen hånd om nødvendigt

> Jeg har svært ved at se hvorfor vi skal bruge
> endnu 10 mio på en ung spiller udefra, med mindre
> det er en type/plads vi virkeligt mangler.

Hvis jeg nu ligger et par millioner ekstra på, så koster han vel lige pludselig 12 millioner eller ?

Det virker til at FCM HAR været eller ER interesseret i ham, så kan ikke forestille mig, at de ikke har udtænkt en rolle til ham på et af de kommende hold

Halkjær

Indlæg af Halkjær »

Hekler Skrev:
> ham?
>

Jeg har tidligere skrevet halvlange indlæg om hvorfor jeg mener at Ilsø ville være et godt 'fit' i Fcm. Den seneste tids systemændring skyder dog måske nogle af mine argumenter i jorden, hvorimod Ilsøs form styrker andre.
Folk der har kommenteret i denne tråd lader til at være lidt usikre på hvor på banen han skulle placeres. Jeg mener helt oplagt at Ilsø plads er som hængende bag ved en enkel eller to angribere - dvs med enten både salami og Florescu eller blot en af dem bagved. Problemet her kan dog være at Ilsø er for mangelfuld defensiv til at kunne udgøre en midtbane med kun den ene af de to. Hvor stor forskel der er på at spille med thyge eller fagerberg sammen med frank er selvfølgelig begrænset til nogle kvalitetsforskelle på spillerne, men jeg mener ganske enkelt ikke at thyge har de rette kvaliter til at spille den plads bagved en angriber. Jeg ved godt at han før har spillede fremragende kampe på den plads (bl.a. i Parken), men hvis man ser på Thygesen kompentencer, så er det ikke ligefrem 10'er egenskaber - hans overblik og pasningskvaliteter når altså ikke Ilsø til sokkeholderne. Et køb af Ilsø ville dog være afhængig af andre salg eller udlejninger i næste transfervindue, men ikke mindst ville det betyde at Flinta røg helt og aldeles ud i kulden, og det ville jeg i hvert fald ikke ligge søvnløs over, derudover så jeg også heller Ilsø kom til klubben end en ukendt targetanriber, som der også tidligere har været tale om.
Og helt realistisk er Ilsø vel også mere sandsynlig end Søren Larsen.

bobar

Indlæg af bobar »

hey

Er enig i det indlæg omkring Ilsø, og med det kommende transfervindue, er vi så overhovedet sikre på at thyge bliver. Erik R tager jo CM med som assistent, men ved vi om han er den eneste. Var det ikke pga ER at thyge overhovedet kom tilbage til fcm?
OK indrømmer at det er lidt provokerende, men har en grim fornemmelse i maven :), hvilket jo ikke er noget argument i sig selv, men her ville et køb af Ilsø, i tilfælde af dette, være perfekt.

Brobissen

Indlæg af Brobissen »

Bobar skriver

Er enig i det indlæg omkring Ilsø, og med det kommende transfervindue, er vi så overhovedet sikre på at thyge bliver. Erik R tager jo CM med som assistent, men
ved vi om han er den eneste. Var det ikke pga ER at thyge overhovedet kom tilbage til fcm?
OK indrømmer at det er lidt provokerende, men har en grim fornemmelse i maven :), hvilket jo ikke er noget argument i sig selv, men her ville et køb af Ilsø, i tilfælde af dette, være perfekt.
---------------------------------------------------------------------------------

Jeg vil mene at ilsø vil være en fremtidens mand måske slår han ikke til det første år men måske efter det og for det andet så vil thyge aldrig komme til gf så længe han har kontrakt med os hvad kunne få dig til og tro det.

Citat Don Ø: Penge er vejen frem i fodbold

bobar

Indlæg af bobar »

>
> Jeg vil mene at ilsø vil være en fremtidens mand
> måske slår han ikke til det første år men måske
> efter det og for det andet så vil thyge aldrig
> komme til gf så længe han har kontrakt med os hvad
> kunne få dig til og tro det.
>
>
> Citat Don Ø: Penge er vejen frem i fodbold

1. som nævnt min paranoide mavefornemmelse ikke andet :) ( håber det ikke)
2. læs dit eget citat fra Don Ø (stor pose penge fra GF og han er væk)

Brobissen

Indlæg af Brobissen »

er der noget galt med mit citat for det er jo rigtig og sådan plejer han jo og sige..

Skulle jeg skrive

Citat Don Ø : Idag skal vi ud og møde de bunderøve fra herning

bobar

Indlæg af bobar »

nej, der er ikke noget galt med citatet, det var ang. den med thyge og gf. Penge betyder alt i fodbold, så måske gav jeg bare don ø ret :)

Brobissen

Indlæg af Brobissen »

Sorry misforstod lige tjaa det skulle ikke undre mig hvis thyge en dag ville til en anden klub i danmark som brøndby men man ved aldrig når han kontrakt udløber og han ikke gider og forlænge om ER stadig er træner i gf til den tid så kunne det være en mulighed men samtidig tror jeg ikke vi kunne finde på og slippe ham

-------------------------------------------------------------------------------

Citat Don Ø: Penge er alt

BW - 665

Re: Ken Ilsø - Hvorfor SKAL han spille fra start?

Indlæg af BW - 665 »

Hekler Skrev:
> ham?

Hans teknik, spilintelligens, evnen til at udfordre på andet end sin fysik og hurtighed, han er en kreatør og så er han tilmed målfarlig fra distancen - derudover kan han dække alle offensive pladser, men virker bedst som hængende angriber/offensiv midt.

Spis nu lige brød til... 10 millioner er lidt skudt over målet når man betænker hvilken klub han spiller for, tror 6-8 millioner er et mere realistisk bud.

Derudover forstår jeg ikke hvorfor næsten alle i den her tråd forsøger at retfærdiggøre købet ved hvem han skal slå nogen af holde - hvorfor skal han dog det?! Knægten er ung, og har meget at lære, plus han skal lægge et aspekt til sit spil før han er klar til at starte for FCM. I den første halvsæson kan han passende tage Madsens rolle, de dækker jo omtrent samme positioner, dog formoder jeg Ilsø vil få noget mere spilletid end Madsen - vi har jo så ofte snakket om manglende konkurrence på kanten og i offesiven, det må man sige at Ilsø byder ind med.

Så lad ham agere backup for Borring, Danny og den offensive midt (Thyge/Collins) i sin første halvsæson, imens trænerteamet arbejder med ham så han kan starte næste sæson - har ikke fantasi til at forestille mig vi ikke sælger mindst én profil til sommmer, så han skal nok få sin tid.

Derudover forstår jeg ikke hvordan nogen kan mene det ikke er i tråd med FCM's indkøbspolitik, for det er da netop en sådan handel der er typisk for FCM - og som vi har haft succes med; Ilsø vil jo uden tvivl blive mere værd mht. et salg til udlandet hvis han bygger videre på sine præstationer, og han vil være klar til at tage over når vi sælger en af vores mange andre profiler som er emner i udlandet.

... Så se at få købt den knægt Ørgaard! Han må vel også se FCM som det ultimative udstillingsvindue, og medmindre BIF eller FCK står klar med en million-kontrakt, så burde hans signatur kunne sikres.

Hekler

Indlæg af Hekler »

fcmmagic Skrev:
> helt ærligt se nu når salami og thyge er skadet,
> spilere
> som flinta med andre er for tynde, derfor skal fcm
> ud og
> købe en klassespiller til hver kæde i det her
> vindue, hvis
> holdet vil være top 3

Det er måske din holdning, men hvorfor Ilsø?
Jeg kan ikke se han passer ind som erstatning for nogen af de spillere du nævner.

Hekler

Indlæg af Hekler »

Altoriso Skrev:
> De gange jeg har set ham spille synes jeg i hvert
> fald at han har bevist at han har evnerne til det
> Han scorer også en pæn del mål, og kan klare
> tingene på egen hånd om nødvendigt

Problemet er bare, at i FCM vil han ikke have så meget plads at løbe på som i SønderjyskE.

Jeg er ikke helt sikker på Folk vil kunne forstå han ikke laver mål når han kommer til FCM. Det har vi i hvet fald oplevet med mange spillere.

Hekler

Indlæg af Hekler »

Hvis du skulle lave en opstilling med Ilsø istedet for en af de andre hvor ville du smide ham ind? Det er jo lige som vigtigt hvem du vil have til at spille ved siden af hvis vi skal kunne vurdere det.

Hekler

Indlæg af Hekler »

Brobissen Skrev:
> Jeg vil mene at ilsø vil være en fremtidens mand
> måske slår han ikke til det første år men måske
> efter det...

Hvorfor er han fremtidens mand?
Du er altså nødt til at begrunde det hvis vi skal debattere.

Besvar