Slut for Madsen?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Peter Ross

Re: Slut for Madsen?

Indlæg af Peter Ross »

Du er da lidt sød...

Madsen har mere hjerte i FCM end 99 % af vores spillertrup, det skal du ikke tvivle 2 sekunder på. Det er meget naturligt, at han kigger sig om efter et andet arbejde, når han er så tæt på et karrierestop, som man må formode, han er. Muligvis han er blevet tilbudt et trænerjob på akademiet, men ville du ikke også personligt hellere være ass. træner i SAS Ligaen til en bedre løn, end at træne ungdomsspillere?

Peter Ross

Thomasnoerum

Indlæg af Thomasnoerum »

Peter Ross Skrev:
-------------------------------------------------------
> Du er da lidt sød...
>
> Madsen har mere hjerte i FCM end 99 % af vores
> spillertrup, det skal du ikke tvivle 2 sekunder
> på. Det er meget naturligt, at han kigger sig om
> efter et andet arbejde, når han er så tæt på et
> karrierestop, som man må formode, han er. Muligvis
> han er blevet tilbudt et trænerjob på akademiet,
> men ville du ikke også personligt hellere være
> ass. træner i SAS Ligaen til en bedre løn, end at
> træne ungdomsspillere?
>
> Peter Ross

da han forlængede sin kontrakt med midtjylland, var der en klausul om et træner job når han stoppe som spiller. hvorfor ville han dog vælge GF så?

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Større sportslige udfordringer?

Vær nu ikke dum. Selvfølgelig er et ass. trænerjob i SAS Ligaen mere spændende end et job som akademitræner, som han har snuset til gennem noget tid, eftersom han af og til deltager i deres træninger som ekstra-træner, eller hvad man skal kalde det.

Peter Ross

Altoriso

Madsen til AGF

Indlæg af Altoriso »

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 091605.ece

Her får vi så det 3. indlæg om det samme....

Hvad er pointen i at bringe mere end ét indlæg om emnet ?

Derudover er det som Peter skriver da noget essentielt for hans fremtidige karriere at han kan tilbydes et attraktivt job som ass. træner

Madsen har haft en fremragende karriere i FCM, og vi bør ønske ham held og lykke i det evt. nye job!

Meng(AGF)

Re: Madsen til AGF

Indlæg af Meng(AGF) »

Det er sjovt nok også noget vi har opdaget blandt AGF fans. Jeg tillader mig lige at linke til vores forum, dels for at reklamere lidt uden for den normale målgruppe, og dels fordi i måske har interesse i at se, hvad AGF-fans mener om Claus Madsen som assistent i AGF (hvis der ikke linkes direkte til rette side, så kører debatten om Madsen fra side 47).

Min egen holdning - som man kan læse - er, at jeg ikke umiddelbart ser Madsen bidrage med noget, man ikke kan få hos en masse andre, der samtidig har erfaring fra jobbet.

Det bliver måske lidt polemisk på GF-forum, men det er dels fordi mange er skizofrene mht. ER - et hadeobjekt, der nu skal kædes sammen med favoritholdet, og dels fordi Claus Madsen ikke slår nogen som en spiller med en stor karriere bag sig (den er ringere end ERs egen 'pissen-talent-væk'-karriere), og fordi han ikke (udadtil) har virket som oplagt trænermateriale. Hvis nogen herinde har et syn på, hvad CM kan bidrage med, er i velkomne til at bringe det frem enten herinde, eller på GF-forum. Der lyder til at være noget om snakken, desværre, så vi må hellere få mandens kvaliteter frem i lyset.

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

De "eneste" meritter Claus Madsen umiddelbart har, er hans gode kemi med træner Erik Rasmussen, hvilket må siges at være ret esentielt - han kendes hans fodboldfilosofi og tilslutter sig den, må man da formode.

Derudover er hans evner mht. mandskabspleje heller ikke at forglemme - han er ikke anfører på trods af den begrænsede spilletid foruden grund, og man fornemmer tydeligt at han har høj status blandt såvel unge som gamle i truppen - han besider mange kvaliteter rent menneskeligt, hvilket nu til dags er utroligt vigtigt for en assistenttræner.

Jeg tror faktisk det er en super løsning - sidst Erik Rasmussen tog en spiller direkte ind som assistenttræner var Thomasberg, og se bare hvad dét førte til ;)

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Ja Madsen besidder ganske givet kvaliteter som Erik også besidder. Nu kender jeg jo ikke til hvad Johnny Mølby er for en type, men umiddelbart tror jeg Erik havde brug for en modsat type, som Thomasberg der var hans assistent i FCM. En med åbenlyse taktiske egenskaber.

Thomasberg var jo en taktisk leder allerede som spiller, og det må man jo sige at Claus Madsen aldrig har været, han har mere været den smilende fighter, og jeg kan have min tvivl om hvorvidt han kan tilbyde noget Erik ikke allerede besidder.

Jeg holder af Erik, som person, og ønsker ham al det bedste. Men jeg frygter for at det bliver en dundrende fiasko med AGF. Der er så mange indikationer på det, alene at forestille sig Brian Steen og Erik sidde og diskutere spillerindkøb uha...

dalle

Indlæg af dalle »

Meng(AGF) kan du ikke poste jeres debat forum for jeg kan sku ikke finde det.

Jeg tror at Madsen ville være et stort plus at være træner for vores klub fordi vi har de værdier som vi har manskabspleje ,teknik og hurtighed der er med 3 ord det vi tår for.

Agf står for Hård fight går til makronerne og ikke noget piveri.

Claus madsen og erik rasmussen bringer alt det som fcm står for som dog er det helt modsatte af agf. spørgsmålet er om det kan fungere, jeg tvivler må jeg indrømme af 3 grunde..

1. fansene er tilsyndeladene ikke med Erik og i såfald claus madsen

2. AGF har bygget en kultur op hvor man hellere vil se en glidene takling end en god første berøring.

3. med kulturen, fansene, imod sig og så samtidig skal det ske hurtigt det tvivler jeg på og endnu mere om AGF vil tage den vente tid det tager for at få eriks ønsker opfyldt og om de så også passer ind i agf optik.

når du spørger om hvad claus madsen bringer så prøv da lige at tage dig sammen. en spiller som har spillet de sidste 12 år i sas ligaen har altså mere viden om træning osv. end en der var ude og spille for 10 år siden. claus har en fantastisk personlighed men i agf vil i alle jo hellere have faxe og tøfting ved roret har jeg ret??

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Hvis du svarer Meng, så svar da lige på hans indlæg og ikke mit. For jeg har ikke behov for at tage mig sammen ;-)

dalle

Indlæg af dalle »

Ravnen Skrev:
> Hvis du svarer Meng, så svar da lige på hans
> indlæg og ikke mit. For jeg har ikke behov for at
> tage mig sammen ;-)

det var ikke ondt ment var bare i mangel af ord my bad skriver bare når jeg skriver meget:)

Meng(AGF)

Indlæg af Meng(AGF) »

Hej Dalle

I mit første indlæg kan du se at 'AGF fans' i første linje er skrevet anderledes end den resterende tekst - det er et link. Det er godt nok ikke så tydeligt som inde 'hos os', så man fanger det ikke lige med det samme. Til gengæld har jeres forum vist den feature, at det selv forkorter linkadresser, så man ikke behøver den slags finter som jeg var ude i: http://www.gf-forum.dk/index.php?page=T ... 4#post8364 - meget smart, faktisk.

Du har derudover en del kommentarer som jeg vil forholde mig til.

1: AGF står for hård fight og ingen piveri

Den er svær at komme udenom og tekniske spillere har ikke haft megen succes i AGF. Tobias Grahn kom nok tættest på, men leverede stort set kun da han var på lejekontrakt.

Jeg forestiller mig AGF bygge et mere 'blødt' lag ovenpå det fundament Ove har bygget, så man sideløbende med tilgangen af ER, samtidig sætter andre ting i søen, der trækker i samme retning. Det skal i hvert fald ikke være træneren der tegner klubben, men klubben der ansætter en træner med den profil, man ønsker at tegne af klubben. Det sidste tror jeg faktisk bliver opfyldt, det har i hvert fald fungeret med den nuværende træner. I FCM ser man ud til at have lagt et solidt fundament om ERs 'sækkestolsmentalitet', og det ser ud til at have styrket FCM

2: Fansne er imod ER

Der er delte meninger, men en stor gruppe bryder sig ikke om ER. Jeg hører selv til gruppen. Men vi får lang tid til at vænne os til tanken. Dels har vi slugt de første kameler i det lange forløb her i efteråret. Dels får vi lov til at sluge endnu flere, når ER står for vintertræningen og bliver interviewet som AGFs nuværende træner, og derfor er vi hærdede, når fodboldsulten raser og suppen starter igen i marts. Som det ser ud pt., glæder jeg mig dog til at kunne kalde ham 'vores tidligere træner'. Poul Hansen er i nogen AGF-kredse kendt som Teatertræneren og Motormunden. Begge dele er etiketter mange også mener passer på ER.

Det var meget frem og tilbage. I sidste ende holder man dog med holdet, og derfor ogs (meget lidt) med træneren. Det betyder også meget, at det er en velfungerende AGF-ledelse og -bestyrelse, der har ansat ER, frem for en rigmand og dennes foretrukne agent.

3: Der er stort pres på ER

Det kan jeg garantere dig der er. OP har været under stort pres og selvom han stillede med purunge startere, er der forventet fight og points hver gang. Det bliver ikke mindre når man henter en træner, der i den brede befolkning er kendt for at have vundet flere medaljer. ER har bare at levere, ellers er det ud af vagten. Sådan er betingelserne. Derfor er AGF en 'sjovere' klub at følge, end fx FCM (Thomasberg var blevet brændt levende, hvis han havde præsteret så sløjt med tilsvarende materiale i AGF)

Mht. Claus Madsen, så synes jeg ikke det er det helt store at have spillet 12 år i ligaen. Som træner kan jeg sagtens se forskellen i at have erfaringer fra superligaen, men jeg vægter nu træneruddannelse og -evner højere. Mht. din kommentar om Faxe og Tøfting, så ved jeg ikke helt, hvordan jeg skal forholde mig. Det er ikke nogen af mine favoritter som træner. Men hvis jeg skal forholde mig til dem ifht CM som assistenttræner, så vil jeg hævde at de begge har haft bedre karrierer end CM, og derfor kan bidrage med træningserfaringer på højere niveau. Derudover kan de med deres karrierer bedre være med til at vise unge spillere, at man skal gøre noget ved sit talent, fordi det lønner sig. På den konto mener jeg fx at BSN, Tøffe og Faxe er langt bedre eksempler end fx ER. De tre første har knoklet og fået flotte udlands- og landsholdskarrierer ud af deres begrænsede talent, mens sidstnævnte pissede store evner væk på amerikanske baner.

For at vende tilbage til Faxe og Tøfting vs. CM, så har begge de førstnævnte erfaringer som assistenttrænere, Faxe endda på relativt højt niveau - og så har han også et DM (med Herfølge!) i bagagen. Og det er reelt her jeg har et problem med Claus Madsen. Hvorfor skal AGF i givet fald stille legeplads til rådighed, så han kan se, om han har evnerne til at være assistenttræner på højeste niveau? AGF ansatte Peter Sand som assistent under Ove. Det var en underlig ansættelse, og nok heller ikke acceptabelt fagligt, når nu Sand er smuttet videre.

dalle

Indlæg af dalle »

Meng(AGF) Skrev:
> Hej Dalle

hej meng(agf) jeg tager lidt punkter hist og her som jeg kan sige noget om(mangel af bedre ord:)

> 1: AGF står for hård fight og ingen piveri
>
> Den er svær at komme udenom og tekniske spillere
> har ikke haft megen succes i AGF.

jeg tror også det har noget med spillstilen og ikke mindst jeres tidliger resultater ikke for at gnide salt i såret men i har ikke altid gjordt det så godt som i gør det nu. Tobias Grahn og andre teknikere gør det som relt godt når det går godt for holdet så har de selvtiliden iorden og så tør man lige lidt ekstra men når det tilgængæld ikke går godt er de tit det svageste led på et hold der vil undgå nedrykning (Undtagen ilsø). så derfor er det ganske naturlig.

>Tobias Grahn kom
> nok tættest på, men leverede stort set kun da han
> var på lejekontrakt.
enig

> Jeg forestiller mig AGF bygge et mere 'blødt' lag
> ovenpå det fundament Ove har bygget, så man
> sideløbende med tilgangen af ER, samtidig sætter
> andre ting i søen, der trækker i samme retning.
> Det skal i hvert fald ikke være træneren der
> tegner klubben, men klubben der ansætter en træner
> med den profil, man ønsker at tegne af klubben.

jeg er bare bange for at det bliver svært agfs ledelse har det med at beslutte sig hurtigt når det ikke går godt. erik vil have hurtighed og tekniik i har fight og muskler der er altså lang vej og heller ikke noget man bare lige klare i et vindue derfor er det alt afgørende hvor meget talmodighed ledelsen har erik skal nok få suces i agf PÅ ET TIDSPUNKT spørgsmålet er bare om han er der til den tid og hvis i så fyre erik så skal i igang med at lave om på holdet igen og så er det ved de gamle dage igen tror jeg.

> Det sidste tror jeg faktisk bliver opfyldt, det
> har i hvert fald fungeret med den nuværende
> træner. I FCM ser man ud til at have lagt et
> solidt fundament om ERs 'sækkestolsmentalitet', og
> det ser ud til at have styrket FCM

du skal også tænke på at vi er en ung klub med få rollemodeller og vi har måske også taget erik mere til os en som mange andre måske vil men igen pørgmålet er hvor lang tid han får lov til at være der.

> 2: Fansne er imod ER
>
> Der er delte meninger, men en stor gruppe bryder
> sig ikke om ER. Jeg hører selv til gruppen. Men vi
> får lang tid til at vænne os til tanken. Dels har
> vi slugt de første kameler i det lange forløb her
> i efteråret. Dels får vi lov til at sluge endnu
> flere, når ER står for vintertræningen og bliver
> interviewet som AGFs nuværende træner, og derfor
> er vi hærdede, når fodboldsulten raser og suppen
> starter igen i marts. Som det ser ud pt., glæder
> jeg mig dog til at kunne kalde ham 'vores
> tidligere træner'. Poul Hansen er i nogen
> AGF-kredse kendt som Teatertræneren og
> Motormunden. Begge dele er etiketter mange også
> mener passer på ER.

vi var da heller ikke helt positive for en daværende næstved træner men efter troels bech kunne det jo kun blive bedre. nu har i lige haft ove med stor succes hvis erik ikke kan opnå samme succes så kan et formentligt systemskift og spilsystem også blive svært han skal have succes med næsten alt hvis det ikke skal gå galt. kort sagt han har noget han skal indhente med sit ikke agf agtige cv.

> Det var meget frem og tilbage. I sidste ende
> holder man dog med holdet, og derfor ogs (meget
> lidt) med træneren. Det betyder også meget, at det
> er en velfungerende AGF-ledelse og -bestyrelse,
> der har ansat ER, frem for en rigmand og dennes
> foretrukne agent.

selfølgelig holder man altid med holdet men jeg kan da godt forstå jer(fans) at i vil have erik ud hvis holdet ikke performer som de skal. og dermed vil i ligge pres på ledelsen og hvem ved hvad der så kan ske.

> 3: Der er stort pres på ER
>
> Det kan jeg garantere dig der er. OP har været
> under stort pres og selvom han stillede med
> purunge startere, er der forventet fight og points
> hver gang. Det bliver ikke mindre når man henter
> en træner, der i den brede befolkning er kendt for
> at have vundet flere medaljer. ER har bare at
> levere, ellers er det ud af vagten. Sådan er
> betingelserne.
fuldstændig enig og det er som jeg også har skrevet problemet hvis han ikke performer nu så er det sku ud af vagten

>Derfor er AGF en 'sjovere' klub at
> følge, end fx FCM (Thomasberg var blevet brændt
> levende, hvis han havde præsteret så sløjt med
> tilsvarende materiale i AGF)

ja det har du ku ret i det er lidt ligesom kommunen vi fyre ikke vi ansætter men
ja jeg mente også vi var sunket for dybt da vi tabte til agf:) hehe se det er humor:).

> Mht. Claus Madsen, så synes jeg ikke det er det
> helt store at have spillet 12 år i ligaen. Som
> træner kan jeg sagtens se forskellen i at have
> erfaringer fra superligaen, men jeg vægter nu
> træneruddannelse og -evner højere.

man skal aldig undervudere menneskelige kvaliteter men jeg mener ligesom ravnen at han nok minder lidt for meget om erik og han har af hvad jeg ved heller ikke den store taktiske viden. træneruddannelse er dejlig hvis man er træner men hvis du ikke ståt for det taktiske oplæg så er sas ligaen altså et højt nivaue og mon ikke om madsen har luret nogle trænings metoder hist og her...

> Mht. din
> kommentar om Faxe og Tøfting, så ved jeg ikke
> helt, hvordan jeg skal forholde mig. Det er ikke
> nogen af mine favoritter som træner.

Faxe og Tøfting er to trænere som var fightere og som ikke gir fair play en skid(gør jeg sku heller ikke) de gik til den og det er det man ser agfs hold gør idag.
Faxe og Tøfting kommentaen er ikke ondt ment det er mere bare for at vise at i hellere vil have fightere end teknikere.

> Men hvis jeg
> skal forholde mig til dem ifht CM som
> assistenttræner, så vil jeg hævde at de begge har
> haft bedre karrierer end CM, og derfor kan bidrage
> med træningserfaringer på højere niveau. Derudover
> kan de med deres karrierer bedre være med til at
> vise unge spillere, at man skal gøre noget ved sit
> talent, fordi det lønner sig. På den konto mener
> jeg fx at BSN, Tøffe og Faxe er langt bedre
> eksempler end fx ER. De tre første har knoklet og
> fået flotte udlands- og landsholdskarrierer ud af
> deres begrænsede talent, mens sidstnævnte pissede
> store evner væk på amerikanske baner.

ham der der pissede store evner væk på amerikanske baner er tilfældigvis også ham der har været med til at sælge flest spillere til udlandet de sidste 4-5 år han er om nogen en god talent udvikler. men nej han var sku ikke en fighter som de hårde bananer du nævner men erik giver heller ikke skaller til sine spillere (BSN)

> For at vende tilbage til Faxe og Tøfting vs. CM,
> så har begge de førstnævnte erfaringer som
> assistenttrænere, Faxe endda på relativt højt
> niveau - og så har han også et DM (med Herfølge!)
> i bagagen. Og det er reelt her jeg har et problem
> med Claus Madsen. Hvorfor skal AGF i givet fald
> stille legeplads til rådighed, så han kan se, om
> han har evnerne til at være assistenttræner på
> højeste niveau?

her er jeg fuldstændig enig hvorfor får claus ikke en plads som ITU træner først og ser om det er noget for ham men man siger da heller ikke nej til en plads som assistent træner som 33 årig man ved sku ik om man får chancen igen. jeg vil sige det er ikke claus der er et fjols hvis han bliver assistent det er sku erik og agfs ledelse.

som du nok kan se er jeg meget i tvivl om han overhoved kan få sat sig i sædet inden han er blevet fyret det er nok min største bekymring det andet er om erik overhovedet kan holde til presset han gik jo fra os fordi han ikke kunne holde til presset bliver spændene at se om han kan klare mere pres for det får han i agf.

Besvar