Januar transfervindue II
-
Colt Sivas
Re: Hvad med (Indsæt hvilken somhelst spiller der har en kamp på bænken et sted)
BW - 665 Skrev:
-------------------------------------------------------
> Løvenkrands f.eks. er som udgangspunkt aktuel for
> FCK og OB, der har for vane at hente gamle danske
> afdankede "profiler" hjem, og som har økonomien
> til det, evt. med Brøndby og AGF som outsidere.
Er det ikke skudt lidt ved siden af, at kalde Løvenkrands afdanket? Er det skidt at hente en spiller hjem der kan forstærke alle hold i ligaen?
> Løvenkrands f.eks. er som udgangspunkt aktuel for
> FCK og OB, der har for vane at hente gamle danske
> afdankede "profiler" hjem, og som har økonomien
> til det, evt. med Brøndby og AGF som outsidere.
Er det ikke skudt lidt ved siden af, at kalde Løvenkrands afdanket? Er det skidt at hente en spiller hjem der kan forstærke alle hold i ligaen?
-
BW - 665
Re: Hvad med (Indsæt hvilken somhelst spiller der har en kamp på bænken et sted)
Colt Sivas Skrev:
> Er det ikke skudt lidt ved siden af, at kalde
> Løvenkrands afdanket? Er det skidt at hente en
> spiller hjem der kan forstærke alle hold i ligaen?
Jeg mener afdanket i samme forstand som Jesper Grønkjær, Thomas Helveg, Niclas Jensen, Morten Bisgaard osv. var, altså ikke længere god nok til at spille på internationalt niveau, men stadig forstærkninger i SAS ligaen.
> Er det ikke skudt lidt ved siden af, at kalde
> Løvenkrands afdanket? Er det skidt at hente en
> spiller hjem der kan forstærke alle hold i ligaen?
Jeg mener afdanket i samme forstand som Jesper Grønkjær, Thomas Helveg, Niclas Jensen, Morten Bisgaard osv. var, altså ikke længere god nok til at spille på internationalt niveau, men stadig forstærkninger i SAS ligaen.
-
Colt Sivas
BW - 665 Skrev:
> Jeg mener afdanket i samme forstand som Jesper
> Grønkjær, Thomas Helveg, Niclas Jensen, Morten
> Bisgaard osv. var, altså ikke længere god nok til
> at spille på internationalt niveau, men stadig
> forstærkninger i SAS ligaen.
Så skulle afdanket nok havde været i gåseøjne i stedet for profiler.
)
> Jeg mener afdanket i samme forstand som Jesper
> Grønkjær, Thomas Helveg, Niclas Jensen, Morten
> Bisgaard osv. var, altså ikke længere god nok til
> at spille på internationalt niveau, men stadig
> forstærkninger i SAS ligaen.
Så skulle afdanket nok havde været i gåseøjne i stedet for profiler.
-
BW - 665
Colt Sivas Skrev:
> Så skulle afdanket nok havde været i gåseøjne i
> stedet for profiler.
)
Nope, for jeg mener personligt den eneste gamle danske spiller der har fået ubetinget succes siden sin tilbagevenden, det er Jesper Grønkjær, som pt. er skadet og har karrieren i fare.
Så generelt vil jeg vove den påstand at hente gamle danskere hjem ikke udpræget har været en succes, og jeg mener slet ikke det er en vej vi bør satse på - lad bare FCK og OB tage sig af dem, så fortsætter vi jagten på talenter.
> Så skulle afdanket nok havde været i gåseøjne i
> stedet for profiler.
Nope, for jeg mener personligt den eneste gamle danske spiller der har fået ubetinget succes siden sin tilbagevenden, det er Jesper Grønkjær, som pt. er skadet og har karrieren i fare.
Så generelt vil jeg vove den påstand at hente gamle danskere hjem ikke udpræget har været en succes, og jeg mener slet ikke det er en vej vi bør satse på - lad bare FCK og OB tage sig af dem, så fortsætter vi jagten på talenter.
-
Kent
Re: Magnus Troest
http://www.bold.dk/nyt/Magnus-Troest-vil-vaek-fra-Parma
På sin vis er det jo træls at se på, at Troest udlandseventyr udviklede sig som forventet. Han havde alt for travlt med at komme af sted, og har i mine øjne heller ikke kompetencerne til italiensk fodbold.
Personligt så jeg dog ham gerne tilbage i FCM. Han er solid som få, og spiller med en meget lav fejlmargen. I mine øjne har Reid i dette efterår vist, at han ikke er klar til at spille SAS-liga, og Troest vil være en klar styrkelse af vores midterforsvar.
På sin vis er det jo træls at se på, at Troest udlandseventyr udviklede sig som forventet. Han havde alt for travlt med at komme af sted, og har i mine øjne heller ikke kompetencerne til italiensk fodbold.
Personligt så jeg dog ham gerne tilbage i FCM. Han er solid som få, og spiller med en meget lav fejlmargen. I mine øjne har Reid i dette efterår vist, at han ikke er klar til at spille SAS-liga, og Troest vil være en klar styrkelse af vores midterforsvar.
-
BW - 665
Kent Skrev:
> http://www.bold.dk/nyt/Magnus-Troest-vil-vaek-fra-
> Parma
>
> På sin vis er det jo træls at se på, at Troest
> udlandseventyr udviklede sig som forventet. Han
> havde alt for travlt med at komme af sted, og har
> i mine øjne heller ikke kompetencerne til
> italiensk fodbold.
Ja det kunne man godt have forventet et eller andet sted, selvom jeg faktisk personligt troede han havde hvad der skulle til når man kigger på skoleeksempler af italienske forsvarsspillere, og han startede da også med at have succes, men nu lader det til trænerens systemskifte gør det svært for ham.
> Personligt så jeg dog ham gerne tilbage i FCM. Han
> er solid som få, og spiller med en meget lav
> fejlmargen. I mine øjne har Reid i dette efterår
> vist, at han ikke er klar til at spille SAS-liga,
> og Troest vil være en klar styrkelse af vores
> midterforsvar.
Jeg så ham også meget gerne tilbage, såfremt vi ikke skal betale mere end vi solgte ham for - er så ikke enig med dig i at Reid ikke har niveauet, synes du glemmer et hav af kampe i ligaen og i UEFA Cup kvalen hvor han spillede på meget højt niveau, men det har jo været til debat i en anden tråd, så lad os lade den ligge.
Uanset hvad så burde Troest være en velkommen tilføjelse til klubben, om det så er som 2. eller 3. valg er egentlig ikke så afgørende, at have 4 spillere til de 2 centrale pladser er noget nær optimalt - og så må Ipsa ryste sin usikkerhed af sig for 2. holdet i en tid.
> Parma
>
> På sin vis er det jo træls at se på, at Troest
> udlandseventyr udviklede sig som forventet. Han
> havde alt for travlt med at komme af sted, og har
> i mine øjne heller ikke kompetencerne til
> italiensk fodbold.
Ja det kunne man godt have forventet et eller andet sted, selvom jeg faktisk personligt troede han havde hvad der skulle til når man kigger på skoleeksempler af italienske forsvarsspillere, og han startede da også med at have succes, men nu lader det til trænerens systemskifte gør det svært for ham.
> Personligt så jeg dog ham gerne tilbage i FCM. Han
> er solid som få, og spiller med en meget lav
> fejlmargen. I mine øjne har Reid i dette efterår
> vist, at han ikke er klar til at spille SAS-liga,
> og Troest vil være en klar styrkelse af vores
> midterforsvar.
Jeg så ham også meget gerne tilbage, såfremt vi ikke skal betale mere end vi solgte ham for - er så ikke enig med dig i at Reid ikke har niveauet, synes du glemmer et hav af kampe i ligaen og i UEFA Cup kvalen hvor han spillede på meget højt niveau, men det har jo været til debat i en anden tråd, så lad os lade den ligge.
Uanset hvad så burde Troest være en velkommen tilføjelse til klubben, om det så er som 2. eller 3. valg er egentlig ikke så afgørende, at have 4 spillere til de 2 centrale pladser er noget nær optimalt - og så må Ipsa ryste sin usikkerhed af sig for 2. holdet i en tid.
-
fcmmagic
BW - 665 Skrev:
> Kent Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> >
>
> > Parma
> >
> > På sin vis er det jo træls at se på, at Troest
> > udlandseventyr udviklede sig som forventet. Han
> > havde alt for travlt med at komme af sted, og
> har
> > i mine øjne heller ikke kompetencerne til
> > italiensk fodbold.
>
> Ja det kunne man godt have forventet et eller
> andet sted, selvom jeg faktisk personligt troede
> han havde hvad der skulle til når man kigger på
> skoleeksempler af italienske forsvarsspillere, og
> han startede da også med at have succes, men nu
> lader det til trænerens systemskifte gør det svært
> for ham.
>
> > Personligt så jeg dog ham gerne tilbage i FCM.
> Han
> > er solid som få, og spiller med en meget lav
> > fejlmargen. I mine øjne har Reid i dette
> efterår
> > vist, at han ikke er klar til at spille
> SAS-liga,
> > og Troest vil være en klar styrkelse af vores
> > midterforsvar.
>
> Jeg så ham også meget gerne tilbage, såfremt vi
> ikke skal betale mere end vi solgte ham for - er
> så ikke enig med dig i at Reid ikke har niveauet,
> synes du glemmer et hav af kampe i ligaen og i
> UEFA Cup kvalen hvor han spillede på meget højt
> niveau, men det har jo været til debat i en anden
> tråd, så lad os lade den ligge.
>
> Uanset hvad så burde Troest være en velkommen
> tilføjelse til klubben, om det så er som 2. eller
> 3. valg er egentlig ikke så afgørende, at have 4
> spillere til de 2 centrale pladser er noget nær
> optimalt - og så må Ipsa ryste sin usikkerhed af
> sig for 2. holdet i en tid.
Vedr. Ried så glemmer du en ting, stabiliteten !, bundniveauet
er er for lavt.
> Kent Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> >
>
> > Parma
> >
> > På sin vis er det jo træls at se på, at Troest
> > udlandseventyr udviklede sig som forventet. Han
> > havde alt for travlt med at komme af sted, og
> har
> > i mine øjne heller ikke kompetencerne til
> > italiensk fodbold.
>
> Ja det kunne man godt have forventet et eller
> andet sted, selvom jeg faktisk personligt troede
> for ham.
>
> > Personligt så jeg dog ham gerne tilbage i FCM.
> Han
> > er solid som få, og spiller med en meget lav
> > fejlmargen. I mine øjne har Reid i dette
> efterår
> > vist, at han ikke er klar til at spille
> SAS-liga,
> > og Troest vil være en klar styrkelse af vores
> > midterforsvar.
>
> Jeg så ham også meget gerne tilbage, såfremt vi
> ikke skal betale mere end vi solgte ham for - er
> så ikke enig med dig i at Reid ikke har niveauet,
> synes du glemmer et hav af kampe i ligaen og i
> UEFA Cup kvalen hvor han spillede på meget højt
> niveau, men det har jo været til debat i en anden
> tråd, så lad os lade den ligge.
>
> Uanset hvad så burde Troest være en velkommen
> tilføjelse til klubben, om det så er som 2. eller
> 3. valg er egentlig ikke så afgørende, at have 4
> spillere til de 2 centrale pladser er noget nær
> optimalt - og så må Ipsa ryste sin usikkerhed af
> sig for 2. holdet i en tid.
Vedr. Ried så glemmer du en ting, stabiliteten !, bundniveauet
er er for lavt.
-
BW - 665
Re: Magnus Troest OT - Reid
fcmmagic Skrev:
> Vedr. Ried så glemmer du en ting, stabiliteten !,
> bundniveauet
> er er for lavt.
Nej, det glemmer jeg overhovedet ikke, jeg tror det er dig der kun husker de seneste 2-3 kampe du har set ham i - kendetegnet for knægten har jo netop været det høje bundniveau, og den sikre sidste skanse man har kunnet regne med - de udfald han har haft kan tælles på en hånd, og der vil altid være nogle få blundere blandt så unge spillere, sådan er det bare.
Men jeg vil gentage mig selv og sige, at det her er en gammel diskussion som ikke hører til i denne tråd - og som nævnt tidligere, uanset om Reid vurderes som bedre end Troest eller ej, så er Troest en udemærket forstærning til truppen.
PS: Du behøver ikke citere HELE mit indlæg for at svare med 2 linier.
> Vedr. Ried så glemmer du en ting, stabiliteten !,
> bundniveauet
> er er for lavt.
Nej, det glemmer jeg overhovedet ikke, jeg tror det er dig der kun husker de seneste 2-3 kampe du har set ham i - kendetegnet for knægten har jo netop været det høje bundniveau, og den sikre sidste skanse man har kunnet regne med - de udfald han har haft kan tælles på en hånd, og der vil altid være nogle få blundere blandt så unge spillere, sådan er det bare.
Men jeg vil gentage mig selv og sige, at det her er en gammel diskussion som ikke hører til i denne tråd - og som nævnt tidligere, uanset om Reid vurderes som bedre end Troest eller ej, så er Troest en udemærket forstærning til truppen.
PS: Du behøver ikke citere HELE mit indlæg for at svare med 2 linier.
-
Rainier W
BW - 665 Skrev:
> jeg faktisk personligt troede
> for ham.
Skoleeksemplet på Italienske forsvarspillere er nu altså ret langt fra Troest der, med alt respekt, mere er skåret ud af den klassiske Engelske tradition med Bruce, Pallister, Butcher osv.
Det der er Magnus' problem i Italien, og specielt når de skifter til en 3-4-3 som i Parma, er teknikken. Italienske forsvarere er teknisk set måske de bedste i Europa, og det er netop der han pt. falder igennem. Forresten gjorde Martin Laursen nøjagtig det samme da de lavede samme trick i Milan. Så det er i mine øjne langt fra et "færdig" stempel han får, men bare et "ikke rigtig til Italien".
Omvendt tror jeg det ville være godt for ham at bide tænderne sammen og lære noget i stedet for at give op efter 4 mdr.
> jeg faktisk personligt troede
> for ham.
Skoleeksemplet på Italienske forsvarspillere er nu altså ret langt fra Troest der, med alt respekt, mere er skåret ud af den klassiske Engelske tradition med Bruce, Pallister, Butcher osv.
Det der er Magnus' problem i Italien, og specielt når de skifter til en 3-4-3 som i Parma, er teknikken. Italienske forsvarere er teknisk set måske de bedste i Europa, og det er netop der han pt. falder igennem. Forresten gjorde Martin Laursen nøjagtig det samme da de lavede samme trick i Milan. Så det er i mine øjne langt fra et "færdig" stempel han får, men bare et "ikke rigtig til Italien".
Omvendt tror jeg det ville være godt for ham at bide tænderne sammen og lære noget i stedet for at give op efter 4 mdr.
-
Hekler
Slet ikke enig.
Magnus har to spidskomopetencer, nemlig mand/mand, og hovedstød.
Han er prototypen på en ren forsvarsspiller, og er perfekt i en 3-4-3.
Magnus har to spidskomopetencer, nemlig mand/mand, og hovedstød.
Han er prototypen på en ren forsvarsspiller, og er perfekt i en 3-4-3.
-
Rainier W
Hekler Skrev:
> Slet ikke enig.
> Magnus har to spidskomopetencer, nemlig mand/mand,
> og hovedstød.
> Han er prototypen på en ren forsvarsspiller, og er
> perfekt i en 3-4-3.
Problemet er bare for mig at se, at en italiensk 3-4-3 ikke, som i Danmark, er en skjult femmandskæde hvor de to af de tre centrale kun har defensive opgaver som mandsopdækker. De spiller næsten altid (har ikke lige set Parma) stadig med zoneforsvar og kommer tit i 1 mod 2 situationer der skal holdes indtil der kommer backup fra midten.
I Italien er det samtidig ekstremt vigtigt at forsvarerne selv kan bære bolden fremad, og den evne udbygges yderligere i "Zaccaroni" 3-4-3'eren. Og er der noget Magnus aldrig fik lært er det at bære bolden frem.
> Slet ikke enig.
> Magnus har to spidskomopetencer, nemlig mand/mand,
> og hovedstød.
> Han er prototypen på en ren forsvarsspiller, og er
> perfekt i en 3-4-3.
Problemet er bare for mig at se, at en italiensk 3-4-3 ikke, som i Danmark, er en skjult femmandskæde hvor de to af de tre centrale kun har defensive opgaver som mandsopdækker. De spiller næsten altid (har ikke lige set Parma) stadig med zoneforsvar og kommer tit i 1 mod 2 situationer der skal holdes indtil der kommer backup fra midten.
I Italien er det samtidig ekstremt vigtigt at forsvarerne selv kan bære bolden fremad, og den evne udbygges yderligere i "Zaccaroni" 3-4-3'eren. Og er der noget Magnus aldrig fik lært er det at bære bolden frem.
-
Hekler
Hvad er FCM profilen?
Hvordan vil i så betegne den profil FCM har mht. Indkøb?
Jeg mener at man henter udviklingsspillere og substans spillere.
Udviklingsspillerne er de danske talenter uanset alder, der relativt hurtigt bliver skudt af igen. Substandsspillere er folk som Florescu og Callif, der er købt til holdet og ikke bliver solgt igen.
Der er i mine øjne ikke noget der siger at FCM ikke vil hente spillere der kommer hjem fra udlandet mod slutningen af deres karrierer.
De vil bare komme i kategorien Substansspillere
Jeg mener at man henter udviklingsspillere og substans spillere.
Udviklingsspillerne er de danske talenter uanset alder, der relativt hurtigt bliver skudt af igen. Substandsspillere er folk som Florescu og Callif, der er købt til holdet og ikke bliver solgt igen.
Der er i mine øjne ikke noget der siger at FCM ikke vil hente spillere der kommer hjem fra udlandet mod slutningen af deres karrierer.
De vil bare komme i kategorien Substansspillere
-
BW - 665
Ken Ilsø
http://www.bold.dk/nyt/Ilsoe-Kan-maerke ... -ske-noget
Tjaa, det ser bestemt ud til at være interessant - knægten har jo også vist storform på det seneste, så det ville som jeg tidligere har nævnt glæde mig overordentligt at se ham i ulveklæder.
Prisen ligger vel på en 7-8 millioner tænker jeg, og om han er pengene værd er svært at spå om, men personligt synes jeg han har den perfekte profil til at spille for os, han skal bare indstille sig på 6 måneder som indskifter, indtil han får lagt presspillet til sine kompetencer, hvilket han ikke just bidrager stort med i SønderjyskE.
Tjaa, det ser bestemt ud til at være interessant - knægten har jo også vist storform på det seneste, så det ville som jeg tidligere har nævnt glæde mig overordentligt at se ham i ulveklæder.
Prisen ligger vel på en 7-8 millioner tænker jeg, og om han er pengene værd er svært at spå om, men personligt synes jeg han har den perfekte profil til at spille for os, han skal bare indstille sig på 6 måneder som indskifter, indtil han får lagt presspillet til sine kompetencer, hvilket han ikke just bidrager stort med i SønderjyskE.
-
Hekler
Re: Ken Ilsø
Hvilke kvaliteter er det der gør FCM skal købe ham?
Hvor passer han ind i FCM spillestil.
Jeg har svært ved at se hvorfor vi skal bruge endnu 10 mio på en ung spiller udefra, med mindre det er en type/plads vi virkeligt mangler.
Hvor passer han ind i FCM spillestil.
Jeg har svært ved at se hvorfor vi skal bruge endnu 10 mio på en ung spiller udefra, med mindre det er en type/plads vi virkeligt mangler.
-
mancitydk
Re: Ken Ilsø
Helt enig... Hvilken plads skal han egentligt overtage? Bevares han er en rimelig god spiller, men kan han spille en plads hvor vi decideret mangler spillere? Han er ikke decideret kant, ikke decideret angriber og fden absolut eneste grund til at vi skulle hente ham som breddespiller er hvis vi sælger Thyge, for så vidt jeg kan se er det den samme postion som hængede angriber / offensiv midt de begge spiller, og det værende i vores "gamle" system. Den nye 4-4-2 formation er vi jo rigeligt dækket ind og da jeg IKKE håber på væsentlige salg kan jeg ikke se nødvendigheden af at handle ind med netop Ilsø..