3+ wtf?!
-
Persian_Wolf
Re: 3+ wtf?!
Hehe det er ikke noget nyt i TV. I hvert fald har jeg set det tit på asiatisk gaming kanal.
Det er skide smart, men dælme også dyrt.
Jeg mener det er baseret på green-screen teknologi. Altså hvor Mølby befinder sig i et område som er helt grønt omkring ham(eksempelvis grøn pap bag ham), og det kan kameraet scanne ind og filtrer alt det grønne fra, så data(Mølby) kun består af ham. Det data bliver så overført i en efterhånden kendt teknologi, hvor man kan via lys stråle det data(mølby) op. Det er i hvert fald mit umiddelbare gæt
At de kan transportere den mængde af data så hurtigt og flydende er dog ganske overraskende
Det er skide smart, men dælme også dyrt.
Jeg mener det er baseret på green-screen teknologi. Altså hvor Mølby befinder sig i et område som er helt grønt omkring ham(eksempelvis grøn pap bag ham), og det kan kameraet scanne ind og filtrer alt det grønne fra, så data(Mølby) kun består af ham. Det data bliver så overført i en efterhånden kendt teknologi, hvor man kan via lys stråle det data(mølby) op. Det er i hvert fald mit umiddelbare gæt
At de kan transportere den mængde af data så hurtigt og flydende er dog ganske overraskende
-
Jakobnw
hvad for noget??
3d hologramerne?? det er vel bare blær fra tv3s side...
CNN brugte det også under det amerikanske valg
3d hologramerne?? det er vel bare blær fra tv3s side...
CNN brugte det også under det amerikanske valg
-
Persian_Wolf
Jeg mener i øvrigt at der for par år siden var et dansk firma som promoverede den teknologi. Her var målet primært at præsentere produkter på denne måde ved butikkers udstillingsvinduer . Kan bare ikke huske hvad de hed, men det var i hvert fald rimelig avanceret iforhold til alm. 3D hologram. Tror firmaet hed noget med 360
-
j3pq3
det virker i hvert fald ret utroligt. kan ikke forestille mig det, og skal måske også lige vænne mig til det. men sagde de noget at at det var noget de ville bruge fremover, eller om det er mere som en prøve?
-
Casper Søe
Nu så jeg det ikke, nogen der kan forklare hvad det var, lidt mere præcist?
-
j3pq3
Persian wolf forklarede det ret godt, men det handler om et hologram der kommer inde i studiet. altså ligner det at schmeichel står og snakker med en person lige foran sig, selvom personen ikke er der.
håber det hjalp. ellers ville de formegentlig vise det igen i pausen..-
håber det hjalp. ellers ville de formegentlig vise det igen i pausen..-
-
Persian_Wolf
Ellers kan du bare youtube'e "3D hologram" og se nogle ret så cool videoer.
-
Lauth
Nej nej nej!
Fremtidens Skype! Kan stå i Tokyo og snakke med min body i New York, lad os sige i 2055.
Det skulle ikke undrer mig at det bliver ligesom flat tv's idag, altså i 2055 når udbudet sikkert bliver stort på markedet.
Det skulle ikke undrer mig at det bliver ligesom flat tv's idag, altså i 2055 når udbudet sikkert bliver stort på markedet.
-
Husum
Nu er det jo ikke hologrammer i ordets egentlige forstand men bare ren computer billedmanipulation. Ved et hologram opstår der et billede af pågældende person i selve studiet som de andre personer der befinder sig i studiet vil kunne se. Dette er ikke tilfældet her. Schmeichel kan ikke se den person han snakker med men ser i stedet på en plet på gulvet eller lignende og lader som om han kan se dem.
Der er i stedet tale om som tidligere nævnt at personen der bliver interviewet bliver optaget på en greenscreen (en avanceret version af bluescreen) og dette billede bliver så tilføjet det billede fra studiet som sendes i tv. Derfor er der ikke tale om et egentligt hologram men blot lidt fiks anvendelse af den samme teknologi som bruges i de fleste større film.
CNN brugte det under valgnatten og kaldte det for et hologram men måtte efterfølgende afsløre det ikke var helt sandt:
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2008/11/07/093607.htm
Så ikke rent Star Wars endnu, men en meget sjov gimmick
Der er i stedet tale om som tidligere nævnt at personen der bliver interviewet bliver optaget på en greenscreen (en avanceret version af bluescreen) og dette billede bliver så tilføjet det billede fra studiet som sendes i tv. Derfor er der ikke tale om et egentligt hologram men blot lidt fiks anvendelse af den samme teknologi som bruges i de fleste større film.
CNN brugte det under valgnatten og kaldte det for et hologram men måtte efterfølgende afsløre det ikke var helt sandt:
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2008/11/07/093607.htm
Så ikke rent Star Wars endnu, men en meget sjov gimmick
-
E!
Nøjagtig samme teknik som bruges på bl.a. tv2 vejret, så det er ikke den store revolution, men bare en ny kreativ måde at bruge en kendt teknologi på.