Kristian Bak Nielsen

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Ravnen

Kristian Bak Nielsen

Indlæg af Ravnen »

Bak er tilbage!!

http://www.forza.dk/nyhed/generelle/com ... -huntelaar

Edit: Så blev det også tid til at Bak fik sin egen tråd. Mvh Admin
Senest rettet af Ravnen 25. feb 2009, 23:53, rettet i alt 1 gang.

BW - 665

Re: Kristian Bak

Indlæg af BW - 665 »

Ravnen Skrev:
-------------------------------------------------------
> Bak er tilbage!!
>
> http://www.forza.dk/nyhed/generelle/come-bak-jeg-h
> avde-styr-paa-huntelaar

Det er ærgeligt at vi i Danmark har så stor konkurrence på lige netop den position, for ellers ville jeg mene, hvis han præstere så godt som det lader til at være tilfældet både før og efter hans skade, så burde han da være inde i landsholdsvarmen!

Men det er nok ikke så realistisk med de spillere vi har til pladsen nu, plus de kommende talenter som er udset til at tage over (M. Jackobsen, Reid, Troest, Kjær, Zanka osv.)

Hausser

Indlæg af Hausser »

Det er ihvertfald dejligt at høre at han er igang igen og endda med succes. Som tidligere nævnt, så er det i høj i FCMs og vores interesse, at vores spillere slår til i udlandet når de bliver solgt, da det vil være med til at forbedre vores image som talentudvikler og vil være med til at forøge priserne på dem. Derfor syntes jeg også det er rigtigt interessant at følge spillere som Femi, Troest, Dennis osv. i udlandet.

Mht. landsholdet, så er det korrekt at konkurrencen er hård på de centrale forsvarspositioner og han vil naturligvis ikke være noget oplagt valg til en startformation med typer som Agger og Laursen på holdet. Syntes dog at spillerne i næste række (Det er vel Gravgaard og Krøldrup), er knapt så stærke og spillerne i tredje række (forsvarere fra superligaen, Laursen, AMC m.fl.), mener jeg han er bedre end, når han kommer i form, så jeg håber han på et eller andet tidspunkt får chancen.

Bak har måske ikke helt fysikken og hovedstødsstyrken som f.eks Laursen eller Gravgaard har, men han er den type spillende forsvarer som Morten Olsen ellers godt kan lide og han minder vel meget om René Henriksen, blot med mere attitude og mere fandenivoldsk. To centerforsvarere som vil kan spille bold, vil nu heller ikke være så dårligt endda, der er efterhånden mange modstandere som har fundet ud af man blot skal dække af for Agger og lade Laursen føre bolden frem, så stækker man faktisk meget af DKs offensiv.
Desuden så kunne jeg sagtens forestille mig Bak kunne overtage højre back-positionen i tilfælde af skader, det mener jeg han er en god nok fodboldspiller til at kunne administrere.

Krøldrup skadet idag under landsholdssamlingen, men endnu ved vi ikke noget om omfanget af skadet og om hvorvidt han er nødt til at tage hjem til Italien igen, men gør han det, bliver det lidt interessant at se hvor Morten Olsen vurderer som værende den næste forsvarer i hierakiet.

Lad Bak komme helt op i gear igen og spille solidt på et Heerenveen-mandskab med succes, så bør han være inde omkring landsholdet som 4-5 valg.

Rainier W

Indlæg af Rainier W »

Er helt enig i at han (i form) pt. bør komm ind ved siden af Gravgaard, men problemet er vel bare at Morten Olsen er fast overbevist om at Bak er defensiv midtbanespiller og derfor kun udtager ham til den plads. :-(

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Rainier W Skrev:
> Er helt enig i at han (i form) pt. bør komm ind
> ved siden af Gravgaard, men problemet er vel bare
> at Morten Olsen er fast overbevist om at Bak er
> defensiv midtbanespiller og derfor kun udtager ham
> til den plads. :-(

Det mindes jeg overhovedet ikke at have hørt noget om? Hvornår har Morten Olsen udtalt det?

Rainier W

Indlæg af Rainier W »

Fandt lige dette ved en hurtig søgning:

http://www.bold.dk/nyt/index.php?vis=72685

"Den nye position på banen kan yderligere være med til at forbedre 24-årige Bak Nielsens muligheder for A-landskampe, da Morten Olsen tidligere har været inde på, at den unge dansker har evnerne til at spille længere fremme på banen.

- Morten Olsen sagde til mig i Hong Kong, at han så muligheder for mig længere fremme på banen med det spil jeg havde. Og nu spiller jeg så på midtbanen i Holland, hvor de spiller hurtigt pasningsspil og teknisk fodbold, så jeg håber da på at det kan bringe mig tættere på landsholdet, selv om at det nok kræver gode præstationer gennem en hel sæson, slutter midtbanespilleren. "

Samtidig så vi jo også forrige år på ligalandsholdet, hvor den ene obskure forsvarer efter den anden mens Bak fik noget der linger 30 min som defensiv midtbane.
Tilføjelse: Kan se han dengang også kun kom med på afbud fra Jan kristiansen.

Og vi så også hvordan han ikke engang kom i truppen da han havde spillet 6 succesfulde måneder i Heerenveen og Agger, Laursen og Gravgaard var skadede.

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Rainier W Skrev:
> Fandt lige dette ved en hurtig søgning:
>
> http://www.bold.dk/nyt/index.php?vis=72685
>
> "Den nye position på banen kan yderligere være med
> til at forbedre 24-årige Bak Nielsens muligheder
> for A-landskampe, da Morten Olsen tidligere har
> været inde på, at den unge dansker har evnerne til
> at spille længere fremme på banen.
>
> - Morten Olsen sagde til mig i Hong Kong, at han
> så muligheder for mig længere fremme på banen med
> det spil jeg havde. Og nu spiller jeg så på
> midtbanen i Holland, hvor de spiller hurtigt
> pasningsspil og teknisk fodbold, så jeg håber da
> på at det kan bringe mig tættere på landsholdet,
> selv om at det nok kræver gode præstationer gennem
> en hel sæson, slutter midtbanespilleren. "

Jamen tillad mig da at bøje mig i støvet :)

Nu jeg læser det der så kan jeg faktisk godt huske lidt om det, havde bare fortrængt det - og ved nærmere omtanke så er han vel også relativt idéel til pladsen som en af de 2 defensive midtbanespille i MOs system? Og som vi så i hans tid i FCM, så er han jo bestemt ikke dårlig med bolden på fødderne, og som han har bevist i Holland, så kan han jo bestemt også score mål!

Hausser

Indlæg af Hausser »

Heerenveen tabte i øvrigt skuffede på hjemmebane igår mod Vitesse som ligger i den tunge ende af tabellen.

Her kan man se en detaljeret video med kampens højdepunkter og der kan man se Kristian Bak i aktion i hele kampen. http://www.sc-heerenveen.nl/web/show/id ... entid=8507

Man ser ham flere gange servere lækre fremadrettede bolde til medspillere og han ser ud til at gøre det fornuftigt, omend 2-0 målet ser mystisk ud, hvordan kan forsvaret pludselig været alene med 4 modstandere??

E!

Kristian Bak - nu med mål

Indlæg af E! »

Målscorer efter 5 minutter i sejr over Jon Dahl

http://www.bold.dk/nyt/Kristian-Bak-bag ... -chokstart

PS

Kristian Bak og landsholdet

Indlæg af PS »

Ja det er rart at se Borring har bidt sig fast, men jeg forstår simpelthen ikke at Kristian Bak ikke får en chance, han er god deffensivt og kan noget frem af banen, han går altid forrest, og kunne sparke liv i et hold der af og til slapper lidt for meget af (Ungarnskampen)

The FCM FAN

Indlæg af The FCM FAN »

Er det ikke noget med at Morten Olsen ser Bak som en defensiv midt ?
Meen han spiller fast i Holland, han har masser af selvtillid, prøv ham nu af !

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

The FCM FAN Skrev:
> Er det ikke noget med at Morten Olsen ser Bak som
> en defensiv midt ?
> Meen han spiller fast i Holland, han har masser af
> selvtillid, prøv ham nu af !

Morten Olsen ville hellere selv spille den centerforsvarsplads end udtage "32".

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Jesper BW1100 Skrev:

> Morten Olsen ville hellere selv spille den
> centerforsvarsplads end udtage "32".

Er det noget du har belæg for eller er det bare en gang øregas, Jesper

Jeg erindrer ikke noget om at MO skulle have sagt at han ikke kunne finde på at bruge KBN
Tror bare det har noget at gøre med hvilke typer han ønsker skal spille i hans system

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Altoriso Skrev:
> Jesper BW1100 Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> > Morten Olsen ville hellere selv spille den
> > centerforsvarsplads end udtage "32".
>
> Er det noget du har belæg for eller er det bare en
> gang øregas, Jesper
>
> Jeg erindrer ikke noget om at MO skulle have sagt
> at han ikke kunne finde på at bruge KBN
> Tror bare det har noget at gøre med hvilke typer
> han ønsker skal spille i hans system

Når du sætter det sådan op er det vel bare mundlort fra min side.
Men det er sq et vink med en vognstang når MO fremhæver en ordinær forsvarer fra et SAS-ligabundhold (læs: Kenneth Emil Pedersen, hvis nogen skulle være i tvivl) fremfor KBN, der spiller fast på et tophold i Holland.

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Jesper BW1100 Skrev:
> Men det er sq et vink med en vognstang når MO
> fremhæver en ordinær forsvarer fra et
> SAS-ligabundhold (læs: Kenneth Emil Pedersen, hvis
> nogen skulle være i tvivl) fremfor KBN, der
> spiller fast på et tophold i Holland.

Jeg er enig - men nu har MO jo også gang på gang demonstreret at han har et meget dårligt øje til danskere i Holland, ret paradoksalt når man tænker på hans karriere, men der kan nævnes mange eksempler på spillere med succes i Holland der må lade livet for SAS liga spillere - bare for at tage et par relevante eksempler: Perez, Schöne, Mtiliga, KBN, og sikkert flere jeg ikke kan komme på i skrivende stund, og så kan der nævnes spillere fra Holland som først kommer i betragtning efter de er "kommet hjem", blandt andet Jakob Poulsen, Krohn Dehli og Hjalte Nørregaard.

Men ja, når man overvejer f.eks. Kenneth Emil Pedersen fremfor Bak Nielsen, så er det altså noget af et gevaldigt vink med en vognstang.

Besvar