FCM indkalder til pressemøde.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
The FCM FAN

Re: Katastrofen ikke afblæst alligevel..

Indlæg af The FCM FAN »

De ligger jo kun nummer 7 i den kvindelige håndbold liga

Chap

Indlæg af Chap »

Jens Ørgaard finder nok hurtigt nogle østeuropæere til dem, og med det samme er de nr. 1 igen...

Hausser

Indlæg af Hausser »

Netop den her undrer mig også rigtigt meget. Ikast håndbold har et lån omkring de 120 millioner i Roskilde bank. Overtager vi Ikast og deres ejendomme, må vi nødvendigvis også overtage deres gæld og det kommer altså til at tømme kassen hvis det gæld skal afdrages særligt hurtigt og så kommer vi til at stå tilbage som AaB, med pikken i postkassen og vores egenkapital bundet i nogle bygninger som vi ikke ved hvornår vi kan tjene penge på..

Hausser

Indlæg af Hausser »

Lige meget hvor meget på røven de er og lige meget hvor billigt man kan overtage lortet, så skal det jo stadig drives videre.

Bygningerne kunne måske nok blive et aktiv for FCM engang i fremtiden, men der hører jo også et lån med.

Men prøv lige at kig på driften af den elendige skodklub. 6 millioner i underskud er altså ikke pebernødder! Hvordan forventer man vende den udvikling i en sport som er stærkt på retur på kvindesiden? Håndbolden kan jeg ikke se komme til at give overskud. Ikast Brande er altså langt fra den eneste håndboldklub som har ondt i økonomien, alt for høje lønninger og dalende interesse er en stærk uheldig kombination.

Hvis der er nogen der gør sig nogle illusioner omkring det her, så bliver Ikast håndbold altså aldrig nogensinde en forretningsenhed som kan frigøre en masse aktiver og gøre FCM uafhængige af de, efterhånden astronomiske, transferindtægter forretningen afhænger af.

Om jeg fatter denne disposition, håber virkelig der er en god forklaring og det er en and det her.

Kent

Indlæg af Kent »

Hausser Skrev:
-------------------------------------------------------
> Bygningerne kunne måske nok blive et aktiv for FCM
> engang i fremtiden, men der hører jo også et lån
> med.

Det er i og for sig ikke noget problem, hvis blot lejeindtægterne i bygningerne overstiger afdragene på lånene. Så giver det jo overskud - og så er der ingen tvivl om at der er en bank, der vil overtage Roskilde Banks lån. Og da bygningernes værdi i øjeblikket er meget lav, kan det næsten kun gå en vej. Dermed er der et godt potentiale, hvis man køber nu.

Håndbolddelen er jeg i store træk enig med dig om. Men det virker til, at FCM er opsat på at komme ind på det marked.

Men lad os nu se - det kunne jo også være at det er en anden klub end IBEH - vi har jo haft snøren ude andre steder.

Under alle omstændigheder håber jeg man har regnet det hele godt og grundigt igennem....

Jens Mikkelsen

Indlæg af Jens Mikkelsen »

Herning Bluefox er på røven, det ville være klasse at overtage den hædrekronede klub og så sende Todd B hjem til Barrack O.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Jens Mikkelsen Skrev:
-------------------------------------------------------
> Herning Bluefox er på røven, det ville være klasse
> at overtage den hædrekronede klub og så sende Todd
> B hjem til Barrack O.

Ja og Roskilde Bank ville også være klasse at overtage. Come on. Vi har INTET at bruge en Ishockeyklub til, som på trods af enorm sportslig succes, alligevel er ved at gå konkurs. Og vi har i øvrigt heller ikke noget at bruge Norges kvindehåndboldlandshold til.

Besvar