Salami til 2012
-
Davoos
Re: Salami til 2012
Kan det passe at FCM Ghana Invest A/S skal have 25 % af en eventuel transfersum, mens talentspejderen Churchill Oliseh, der spottede Salami, skal have 30 %?
Hvis de tal passer skal der godt nok sælges dyrt før der kommer noget ud af det.
Hvis de tal passer skal der godt nok sælges dyrt før der kommer noget ud af det.
-
Jesper BW1100
FC Midtjylland ejer alle rettighederne til vores afrikanske spillere:
http://www.danskamp.dk/nyheder.php?news=1253773
"Tilbagekøb af transferrettigheder i afrikanske spillere fra FC Ebedei
FC Midtjylland har for 6,7 mio. kr. købt alle udestående aktier i de investeringsselskaber, som tilsammen skulle have 25% af en eventuel nettosalgssum fra de afrikanske spillere, der kommer fra den nigerianske samarbejdsklub FC Ebedei. De købte selskaber er sammenlagt med moderselskabet med forenkling af koncernstrukturen til følge. FCM Holding ejer efter købet alle kontraktrettigheder til sine spillere og vil dermed også oppebære alle indtægter ved videresalg."
http://www.danskamp.dk/nyheder.php?news=1253773
"Tilbagekøb af transferrettigheder i afrikanske spillere fra FC Ebedei
FC Midtjylland har for 6,7 mio. kr. købt alle udestående aktier i de investeringsselskaber, som tilsammen skulle have 25% af en eventuel nettosalgssum fra de afrikanske spillere, der kommer fra den nigerianske samarbejdsklub FC Ebedei. De købte selskaber er sammenlagt med moderselskabet med forenkling af koncernstrukturen til følge. FCM Holding ejer efter købet alle kontraktrettigheder til sine spillere og vil dermed også oppebære alle indtægter ved videresalg."
-
Davoos
Okay, hvad så med de 30% agenten skulle have?
Men den her kontraktforlængelse handlede vel mest om, at Salami skulle have mere i lønningsposen i forhold til hans rolle på holdet. Han havde kontrakt til juli 2011 i forvejen.
Men den her kontraktforlængelse handlede vel mest om, at Salami skulle have mere i lønningsposen i forhold til hans rolle på holdet. Han havde kontrakt til juli 2011 i forvejen.
-
Kent
Davoos Skrev:
-------------------------------------------------------
> Okay, hvad så med de 30% agenten skulle have?
Hvad med dem? Hvor har du fra, at han skal have 30%? Normalt er en agent ansat af spilleren og aflønnes derfor af spilleren. Under normale omstændigheder har agenthonorarer derfor intet med klubben at gøre (det er faktisk ulovligt, hvis agenten både repræsenterer spiller og klub).
Jeg mindes at der tidligere har været noget med, at 10% af et evt salg går til vores nigerianske samarbejdsklub.
> Okay, hvad så med de 30% agenten skulle have?
Hvad med dem? Hvor har du fra, at han skal have 30%? Normalt er en agent ansat af spilleren og aflønnes derfor af spilleren. Under normale omstændigheder har agenthonorarer derfor intet med klubben at gøre (det er faktisk ulovligt, hvis agenten både repræsenterer spiller og klub).
Jeg mindes at der tidligere har været noget med, at 10% af et evt salg går til vores nigerianske samarbejdsklub.
-
Davoos
http://www.bold.dk/nyt/index.php?vis=64273
Det står i den her artikel
"mens talentspejderen Churchill Oliseh, der spottede Salami, skal have 30 %."
Det står i den her artikel
"mens talentspejderen Churchill Oliseh, der spottede Salami, skal have 30 %."
-
Kent
Oliseh er lederen af vores akademi i Nigeria. Hvorvidt vi også købte ham ud af indtægterne ved salg af spillere ifm at vi opkøbte investeringsselskabet (jvf Jespers link) vides ikke. Vi brugte en del af pengene fra emissionen til at tilbagekøbe transferrettigheder, men det præcise indhold af aftalen med Oliseh kenders ikke - dog kan jeg se, at det på generalforsamlingen for 2 år siden blev nævnt den konstruktion, som EB refererer.
-
Altoriso
Artiklen er jo også næsten 2 år gammel, så mon ikke det er noget af det der er blevet ændret i løbet af de sidste par år ?
30% er jo en del, men på den anden side er det vel meget rimeligt at der bliver givet en vis del til "spotteren" og ham der arbejder med spillerne de første år
30% er jo en del, men på den anden side er det vel meget rimeligt at der bliver givet en vis del til "spotteren" og ham der arbejder med spillerne de første år
-
Jesper BW1100
Kent Skrev:
> Oliseh er lederen af vores akademi i Nigeria.
> Hvorvidt vi også købte ham ud af indtægterne ved
> salg af spillere ifm at vi opkøbte
> investeringsselskabet (jvf Jespers link) vides
> ikke. Vi brugte en del af pengene fra emissionen
> til at tilbagekøbe transferrettigheder, men det
> præcise indhold af aftalen med Oliseh kenders ikke
> - dog kan jeg se, at det på generalforsamlingen
> for 2 år siden blev nævnt den konstruktion, som EB
> refererer.
Jævnfør mit link er der i mine øjne ikke noget der tyder på at Oliseh skal have noget af betydning, når FCM så bastant melder ud at alle transferindtægter nu tilfælder dem. Men det er jo selvfølgelig ikke til at vide med sikkerhed. Dog mindes jeg ikke at der var noget omkring nogen procenter til nogen da Femi blev solgt?
> Oliseh er lederen af vores akademi i Nigeria.
> Hvorvidt vi også købte ham ud af indtægterne ved
> salg af spillere ifm at vi opkøbte
> investeringsselskabet (jvf Jespers link) vides
> ikke. Vi brugte en del af pengene fra emissionen
> til at tilbagekøbe transferrettigheder, men det
> præcise indhold af aftalen med Oliseh kenders ikke
> - dog kan jeg se, at det på generalforsamlingen
> for 2 år siden blev nævnt den konstruktion, som EB
> refererer.
Jævnfør mit link er der i mine øjne ikke noget der tyder på at Oliseh skal have noget af betydning, når FCM så bastant melder ud at alle transferindtægter nu tilfælder dem. Men det er jo selvfølgelig ikke til at vide med sikkerhed. Dog mindes jeg ikke at der var noget omkring nogen procenter til nogen da Femi blev solgt?
-
Hausser
Rigtig god nyhed må man sige, han har virkelig fortjent at få en skilling oven i lønposen, han er en af vores absolut vigtigste spillere.
-
Hausser
Ja han skal vel have en løn som svarer til hans position i truppen, men man må heller ikke glemme Webster-dommen i disse sager. Webster-dommen dikterer jo at spillere som har været 3 år i en klub på samme kontrakt, (er de over 28, er det blot 2 år) kan skifte til en udenlandsk klub nærmest gratis, det eneste arbejdsgiveren skal have i kompensation, er den resterede kontraktperiodes løn, reelt pebernødder. Salami havde vel blot et år tilbage før han kunne smutte næsten gratis som følge af Webster-dommen og det ville naturligvis være en katastrofe for FCM, derfor skal man sørge for at forlænget kontrakterne i tide..