FCM vs AGF

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Snowlax

Re: Evaluering og karakterer

Indlæg af Snowlax »

Hausser Skrev:
>
>
> Karakterer
>
>
> Heinze -9- Gode og sikre indgreb og et par vigtige
> redninger.
Ikke enig. Alt for mange udspark uden adresse. Og så har han store problemer ved dødbolde. Men nogle gode og vigtige redninger. 8 herfra.

> Kolja -6- Det kan altså ikke passe at Kolja ikke
> kan styre bolden fordi den er våd, virkelig
> elendig i boldomgangen og forærer gang på gang
> bolden til AGF pga. svage uprovokerede tæmninger.
> Dog nogle gode aktioner fremad og okay i
> defensiven.
Enig.

> Califf -7- Bedste mand i forsvaret uden det var
> godt, specielt anden halvleg virkede han usikker
> sammen med resten af forsvaret.
Enig.

> Ipsa -5- Manden mangler i den grad timing i sine
> indgreb og forærer nok engang adskillige store
> muligheder væk til AGF. Syntes slet ikke han har
> overbevist, det skal blive meget bedre før han
> blir en spiller der skal satses på.
Ikke enig. Han har altså også nogle gode indgreb overfor GF's angribere, men han mangler stadig meget for at komme i betragtning til en startplads når Reid kommer tilbage. 6 herfra.

> C.P -6- Hvad sker der for den spiller som holdt så
> højt et niveau i hele sidste sæson? Syntes han er
> en skygge af sig selv og laver fejl på
> begynderniveau fremad såvel som bagud og igen en
> svag boldomgang af ham. Også alt for let at løbe
> om hjørner med flere gange.
Enig.

> Salami -10- Klart man of the match. For mig at se
> lignede det nærmest at vi ville have tabt den her
> kamp hvis det ikke havde været for Salami som løb
> rundt og ryddede op efter de andres fejl med
> utallige bolderobringer. Bliver også mere og mere
> kreativ i sit spil.
Næsten enig. Klart man of the match. Men han har også nogle farlige boldtab på midten i starten af kampen, men kommer rigtigt godt igen. 9 herfra.

> Florescu -6- Assist som tæller op, ellers var han
> en katastrofe på midten hvor han gang på gang
> bremsede spillet med forkerte beslutninger,
> farlige boldtab og langsom boldomgang. Har ikke
> fundet gearet efter sin skade.
Ikke enig. Manden samler stort set alt op hvad Salami ikke for fat i. Og hans dødbolde var meget bedre og stort set farlige hver gang. Han kommer dog til at se lidt forvirret ud efter Flinta kommer på banen, da han faktisk skal lave dobbelr arbejde. 8 herfra.

> Danny -5- Laver én god ting i hele kampen og det
> resulterer heldigvis i vi vinder kampen hvilket
> naturligvis tæller op, men ellers var han en
> omvandrende undskylding hvor absolut intet
> lykkedes. Hvor er det niveau vi så for blot en
> måned siden?
03. Manden har da mistet alt den spilleglæde og gejst som han viste i starten af sæsonen. Tror han skal have en pause, for at vise ham at han ikke er sikker starter hver gang. Han går jo bare og kigger rundt på stadion og følger slet ikke med i hvad der sker på banen. Pinlig indsats.

> Borring -8- Ophavsmand til nogle store muligheder
> som burde have givet mål og er generelt farlig på
> kanten. Blir dog for stationær i anden halvleg er
> forsvinder lidt ud af det.
Enig.

> Fagerberg -9- Virkelig en god kamp af Fagerberg
> som fortjent blev krydret med en flot kasse,
> heldigvis da for han havde også noget at
> revanchere ovenpå den svage FCN-kamp. Laver altså
> et hav af rigtigt lækre tekniske detajler som
> spillere på hans størrelse normalt ikke kan og var
> desuden dejligt aggressiv og pågående i sit spil,
> hvilket var med til at presse AGF-forsvaret.
Enig. Glad for at se at han er ved at være helt klar igen. Han bliver en kæmpe gevinst for holdet jo flere kampe han for i benene.

> Frank -7- Fin kasse af Frank som sædvanligt vinder
> meget i luften, men virkede dog til at løbe tør
> for kræfter mod slutningen. Forstod slet heller
> ikke hvorfor han skulle ned og spille central
> midtbane til sidst, har han slet ikke teknik eller
> fart nok til. Ser heller ikke helt godt ud ved
> AGFs kasse.
Enig.

> Baba -5- Startede med at brænde på det
> skammeligste og det pumpede fuldstændig Baba for
> selvtillid, satte vel knap en fod rigtigt og
> mistede igen og igen bolden.
Enig.

> Flinta -5- Var han på banen? Mangler i den grad
> dynamik og vildskab i sit spil og formår slet ikke
> at erstatte Salami. En af de primære årsager til
> at AGF pressede på til sidst var indskiftningen af
> ham.
Næsten enig. Svært at sige om han skal have 03 eller 5. Manden passer jo heller ikke ind i vision 2011, så forstår ikke hvad han laver i FCM.

Efter målet til 1-0, så begynder vi at trække os tilbage lidt ligesom sidste sæson, hvor vi overlader initiativet til modstanderne og så endte det tit med en uafgjort. Jeg mener ikke dette er måden at vinde kampe på. Men der er jo nok en fornuftig forklaring på at vi trækker os tilbage.

Hvis spillet ikke blive hævet 1-2 niveuaer tror jeg ikke på sejr i næste weekend.

BW - 665

Re: FCM vs AGF - Evaluering

Indlæg af BW - 665 »

Altoriso Skrev:
-------------------------------------------------------
> Var det ikke Frank der lavede afleveringen til
> Fagerberg ?

Nope, det var Danny - nummer 21 i hvert fald.

> Danny Olsen havde et par mesterlige indlæg, blandt
> andet et som perfekt sejler henover målmanden-
> Frank er dog kun lige ved og næsten
> Han har dog også et som bare sejler ud over
> baglinien

Han havde 2 som sejlede ud og 2 som var kvalificerede, i hvert fald hvad jeg talte.

> Derudover virker det som om man er ved at putte
> flere aspekter ind i hans spil, der gør at han
> cirkulerer mere og mere rundt på den forreste
> midtbane

Tjaa, jeg så nu hellere han var en trussel på fløjen i højre side på samme måde som Borring er det i venstre.

> Tror dog også at spillerne blev påvirkede af den
> regnfulde bane og det hårde spil, som nok gjorde
> at de ikke "turde" det som de på en tør bane
> brilliant formår

Ingen tvivl om det! Tror ikke der var nogen der forventede samba-bold på fortet idag...

mrjelle

Indlæg af mrjelle »

Ravnen Skrev:
> Hausser Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Danny -5- Laver én god ting i hele kampen og
> det
> > resulterer heldigvis i vi vinder kampen hvilket
> > naturligvis tæller op, men ellers var han en
> > omvandrende undskylding hvor absolut intet
> > lykkedes. Hvor er det niveau vi så for blot en
> > måned siden?
>
> Det er mig en gåde hvorfor Thomasberg ikke smed
> Sivebæk ind midt i anden halvleg, det var synligt
> for enhver at Danny ikke havde den bedste dag.

Det undrer også mig det var også tilfældet i kampen imod FCN det heller ikke lykkedes for Danny. Det er sku fair nok man har en off dag en gang i mellem så skal vi bare have andre på banen.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Vi sad også og snakkede om at Danny burde være blevet skiftet ud og det tror jeg helt sikkert også han var blevet hvis nu Baba har scoret på sin direktør. Nu løb AGF i stedet op i vores ende og reducerede få sekvenser senere og så tror jeg ikke Thomasberg turde foretage udskiftningen og smide urutinerede Sivebæk i spil, i den sidste periode hvor AGF, med fornyet tro på tingene, nødvendigvis vil satse højt. Desuden så det næsten også ud til at Danny blev lagt på top mod slutningen sammen med Baba, hvilket måske heller ikke er en plads der passer Siv.

Med ja, Danny spillede virkeligt dårligt og burde være blevet skiftet ud.

Nicolai Kammersgaard

Lidt ros til Danny

Indlæg af Nicolai Kammersgaard »

Jeg er enig med flertallet herinde i at Danny og for den sagsskyld Borring ikke spillede specielt godt igår.
Men hvis man ser Danny igår i forhold til for et år siden, så bliver han ved med at kæmpe og fighte, samtidig med at han ikke giver op, hvilket assisten også beviste.

Nicolai Kammersgaard

felisan

Re: Lidt ros til Danny

Indlæg af felisan »

yeps, selv om Danny var skidt spillende offensivt, så gav han ikke op, og var meget ihærdig i vores presspil. godt at se, at han har lært at kæmpe videre selvom ikke alt på banen lykkes for ham

Hausser

Re: Lidt ros til Danny

Indlæg af Hausser »

Og det er jo også her man kan se den kæmpe udvikling han har gennemgået, for blot et år siden, ville Danny jo knapt nok turde forsøge at lave en dribling, men idag er selvtilliden der heldigvis til at forsøge. Med den type kreative spillere er det vigtigt man tør forsøge også selv om tingene ikke lykkedes og det er vel også derfor de ofte virker mere svingende end mere fighter-betonede typer. Bliver han bare ved med at tro på det, så skal han nok komme igang igen, til trods for at han har været inde i en skidt periode over de sidste 4 kampe.

Som om han måske ikke spiller godt for tiden, så skal det da også lige understreges at han fortsat holder et snit hvor han cirka er involveret i halvdelen af vores mål, enten med assisten eller som afslutteren, hvilket fortæller om Dannys betydning for vores offensiv. Jeg ved det ikke præcist, men mon ikke også han er den førende oplægger i ligaen?

Jydepower

Lidt ros til Danny + resten af holdet

Indlæg af Jydepower »

Jeg synes at der generelt bliver vist mere fight og vilje, til at få bolden og vinde. Så synes ikke kun det er ved Danny man kan se en forandring, men generelt ved hele holdet. En lille vildskab som er pakket ind (:.

Dog synes jeg ikke at Kolja spillede eller viste noget overhovedet som skulle være til niveauet "Superliga"? Ikke nogen dyr kontrakt til ham, hvis han forsætter sådan.

Hausser

Status efter 5 kampe mod subtoppen

Indlæg af Hausser »

Inden kampen mod Vejle, skrev jeg en indlæg http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,846 ... #msg-84808 hvor jeg, såfremt FCM havde til hensigt at spille med i toppen, forklarede behovet for at præstere i de kommende 5 kampe hvor vi havde havde 4 hjemmekampe og én udekamp mod subtop-holdene. På det tidspunkt skrev jeg at 11 point var succeskriteriet for disse 5 kampe og heldigvis kan vi konstatere at vi nåede dette mål via uafgjorte mod Vejle (1-1) og Randers (0-0) og sejre over Esbjerg (3-1), FCN (1-0) og AGF (2-1). Dette kunne sagtens have været flere point hvis ikke Califf var blevet udvist mod VB og vi havde været skarpere i Randers, men trods alt tilfredsstillende pointhøst hvor vi heldigvis stadig er med i en absolutte top.

Spillemæssigt har formen tilsyneladende været let dalende hen over perioden hvor vi er sluttet af med et par ret svage kampe mod FCN og AGF, hvor vi dog alligevel har fået fuldt pointudbytte. Mod Vejle og Randers spillede vi i begge kampe rigtigt godt i første halvleg hvor vi var modstanderne meget overlegne, men endte alligevel ikke med 3 point af forskellige årsager og det er svage kampe med 3 point selvfølgelig at foretrække.

Der er dog ingen tvivl om at FCM skal op i et andet gear når modstanderen næste weekend hedder Brøndby hvis man skal gøre sig håb om 3 point, men med Reid og Thyge (forhåbentlig) tilbage i truppen, så tror jeg på det kan lade sig gøre, BIF er for mig at se det svageste af holdene i top 4.

MadsBS

FCM-TV

Indlæg af MadsBS »

http://www.fcmtv.dk/fcmtv.php?id=852a68 ... 878&page=1

2.28

Alletiders lille klip, af det som der snakkes om her;-)

EDIT: Flyttet over i den tråd hvor det hører til.

Jydepower

Re: Tid til at flytte rundt

Indlæg af Jydepower »

Nu hvor jeg ser højtepunkterne, så kan jeg endnu engang konkludere at dommeren var en skandale! :D Dog vil jeg sige at han sørgede for at kampen ikke blev til et blodigt. Men først, giver han Fagerberg gult kort, i første halvleg, hvor han bruger sin fysik til at komme rundt om GF'forsvaren (dog er dette ikke på højdepunktklippene). Men hvis man nu spoler frem til 1.35 inde i filmen, så kan man se hvor glade vi skal være at GF ikke fik lov til at score tidligere og ligge os mere under pres, og det skal sige at 5 sekunder før det, sagde jeg til ham jeg stod med, at der ville blive straffe (:.

Martin

Indlæg af Martin »

Jydepower Skrev:
> Nu hvor jeg ser højtepunkterne, så kan jeg endnu
> engang konkludere at dommeren var en skandale! :D
> Dog vil jeg sige at han sørgede for at kampen ikke
> blev til et blodigt. Men først, giver han
> Fagerberg gult kort, i første halvleg, hvor han
> bruger sin fysik til at komme rundt om
> GF'forsvaren (dog er dette ikke på
> højdepunktklippene). Men hvis man nu spoler frem
> til 1.35 inde i filmen, så kan man se hvor glade
> vi skal være at GF ikke fik lov til at score
> tidligere og ligge os mere under pres, og det skal
> sige at 5 sekunder før det, sagde jeg til ham jeg
> stod med, at der ville blive straffe (:.

Fagerberg bruger klart hånden, det viser tv billederne også, og så er det korrekt med et gult kort...

Synes faktisk, at dommeren var forholdsvis god igår, han lod spillerne gå til stålet uden alt for mange dikadarer... Ved nogle af de uerfarne dommere kunne kampen sagtens have endt med en del gule kort i bogen, og det er jeg egentlig glad for, at vi ikke fik en flok karantæner med os...

Jydepower

Indlæg af Jydepower »

Ok. Det synes jeg ikke jeg så, den må jeg jo så have misset. Men jeg synes ja, han laver nogle store "svupser" i løbet af kampen, som kan koste point for begge hold. F.eks. det Straffe som C.P. tydeligvis laver !! :D

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Jydepower Skrev:
> Ok. Det synes jeg ikke jeg så, den må jeg jo så
> have misset. Men jeg synes ja, han laver nogle
> store "svupser" i løbet af kampen, som kan koste
> point for begge hold. F.eks. det Straffe som C.P.
> tydeligvis laver !! :D

Det er overhovedet ikke noget han "tydeligvis laver", for Raphael søger jo kontakten så tydeligt at meget få dommere vil belønne det med et straffespark - sagen havde været en anden hvis han rent faktisk havde prøvet at undgå CP, i stedet for nærmest at "vælte" ind over hans ben.

Jydepower

Indlæg af Jydepower »

Se nu lige ordenlig efter..

Lige efter at Raphael, eller hvad han nu hedder, har lavet den lille finte, så sætter CP hans fod ved Raphaels støttefod, sammen tidig med at han holder armen omkring ham.. ikke hårdt men det kan SAGTENS være nok.

Besvar