Fans på udebane efterlyses!

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Dahl Nielsen

Re: Hvad kunne gøre turen bedre

Indlæg af Dahl Nielsen »

BW 4108 Skrev:
-------------------------------------------------------
> Skal man være 18 for at købe alkohol i dagens
> danmark?
> Så vidt jeg ved er det kun 16 år.

Der er forskel på udskænkning og køb i en butik. Hvis du køber i fanloungens bar eller køber en øl på en bustur, er det udskænkning, og så skal du være fyldt 18. Sådan er reglerne bare i dagens Danmark...

Lauth

Indlæg af Lauth »

Det eneste problem ved busturende som jeg ser det er at der for mange pauser! Lav en rød tråd der siger. Vi holder ved DTC, Nyborg eller hva vi nu gør og så må folk indordne sig. Sidste gang holdt vi nok 3 -4 gange på vej til Brøndby. DTC, Slagelse og Nyborg. Det er skidt.

Morten Odense

Indlæg af Morten Odense »

Kan kun som ryger være enig...
Nogen gange nævner jeg det i sjov, men jeg kan sgu godt nøjes med en eller to pauser når vi kører til sjælland.
Nogen gange ryger man jo nærmest bare "af tvang" fordi der bliver holdt pause. :)

Men de til de punkter Dennis beskriver:

Er det ikke et stykke tid siden du har været med på udebane-tur?
Jeg har et par gange været Bus(u)ansvarlig for mange måneder siden, og der var reglerne for pauserne at der max var 1 til Jylland, og der skulle holdes ca 2 (eller efter behov) på ture til Sjælland...

Til noget helt andet. Vi skal have så mange med på udebaneture som muligt! Selvfølgelig skal der ikke køres en times omvej, men at man samler folk op på vejen behøver vel heller ikke at være ens betydende med en pause...

Hekler

Indlæg af Hekler »

Jeg må ærligt indrømme jeg ikke kan forstå hvad problemet med pauserne er?
Vi har altid plads til de par stykker som Morten nævner, hvis vi så er i god tid laver vi ofte en ekstra.

Personligt har jeg brug for an pause til Århus for at komme af og pisse, men jeg kan ikke forstå og har aldrig hørt før at nogen var generet af de 5 min. pause?

Tatiana

Indlæg af Tatiana »

1. Tit gamle nedslidte busser
Synes nu vores busser er ganske nydelige. Almindelig standard-busser.

2. 12 rygepause på en tur til vejle
Det er løgn!

3. Kommer tit sent på stadion
Det er vist 2 år siden det er sket

4. Taber for tit på udebane så vil gerne kunne hoppe ind i bilen og komme hurtigt hjem.
Ingen kommentar

5. Køre store omveje for at samle folk op.
Ikke i min tid. Desuden er der ligeså mange som påstar at tilslutningen vil blive større, hvis vi samler op flere steder (=omveje)

6. Ik nok cult shakere.
Jeg er uden ord...

Mvh Tatiana (busansvarlig)

Vinding

Afslutning på maner

Indlæg af Vinding »

Jeg har et forslag til årets sidste kamp i Haderslev.

Lad os kombinere turen til Haderslev med en tur i grænsebutikkerne, så folket kan få lavet div. julehandler.

Det ville være rart hvis vi kunne samle en masse så vi kunne hjælpe holdet til en bedre sæsonafslutning end sidste år.

Jeg mener at vi nok burde kunne samle et par tusinde fans til den sidste kamp, så vi kan få sparket holdet på en vel fortjent juleferie.

Vinding

Altoriso

Re: Afslutning på maner

Indlæg af Altoriso »

God idé med grænseturen - om ikke andet så med en enkelt eller to busser

Du må dog mistet realitetssansen hvis du tror at der kommer et par tusinde FCM-fans derned ;-)

Dennis (BW2479)

Indlæg af Dennis (BW2479) »

MadsBS Skrev:
> Ingen alkohol til mindreårige? Dvs. under 18år?
>
> Hvis man vil have folk med bussen, ville det være
> dumt.

Mener faktisk det ville være temmeligt klogt at overholde lovgivningen. Hvis det var mig som forældre der sendte mine børn afsted ville jeg faktisk gå ud fra at lovgivningen blev overholdt. Og tror det ville være flere der gerne ville med eller turde sende deres unger afsted hvis det blev overholdt.

Dennis (BW2479)

Hekler Skrev:
> Busserne er der ikke så meget at gøre ved, kun på
> de store ture bliver det blandede bolcher, men der
> er altid busser med toilet på normale ture.

Jeg var med hamonikabussen uden toilet to gange sidste år, så nej. At man så har mulighed for at placere sig i den rigtige bus med toilet og nogenlunde komfort når man er i bestyrelsen er en anden sag :-)

> Det har du forhåbentligt ikke oplevet, en tur til
> vejle har normalt et stop efter opsamling i Ikast,
> selvom et mere kan være nødvendigt hvis der bliver
> drukket igennem.

Håber det var overdrevet nok til bare at forstå pointen. Syntes helt ærligt folk burde kunne holde sig på alle ture under 1,5 time.

> Det synes jeg faktisk ikke er et generelt problem,
> ud over når vi er i Århus og bliver sendt en tur
> på cykelbanen eller i skoven, der var heller ingen
> problemer denne gang. Planen er at vi skal være
> fremme min. ½ time inden kickoff.

Det er bare ikke tideligt nok efter min mening, kan godt være bussen altid er der 1/2 time før kickoff, men så skal den busansvarlige lige finde billetter osv.

> > 4. Taber for tit på udebane så vil gerne kunne
> > hoppe ind i bilen og komme hurtigt hjem.
> MEDLØBER :-)

> Igen så har du nok ikke været med for nyeligt, jeg
> kan ikke huske hvornår vi har samlet folk op andet
> end direkte på vejen.

Har ik været med bussen dette efterår, men havde turkort sidste år og missede ik en tur. Og sidste år havde vi altså et par ture hvor vi lidt omkring. Den ene bus til pokalen i vejle var ivt. voldsomt på afveje i forhold til hvor kort en tur det var.

> Igen, så er der normalt rigeligt med, men hvis du
> er bange for at få for lidt kan du jo evt, skrive
> det i bemærkningerne når du melder dig til.

Syntes næsten mere det var reglen end undtagelsen sidste år.

Dennis (BW2479)

Morten Odense Skrev:

> Er det ikke et stykke tid siden du har været med
> på udebane-tur?

Nej men det er længe siden jeg har været med bussen, har jeg ikke dette efterår. Men tilgengæld missede jeg vidst ikke en eneste sidste år :-)

> Jeg har et par gange været Bus(u)ansvarlig for
> mange måneder siden, og der var reglerne for
> pauserne at der max var 1 til Jylland, og der
> skulle holdes ca 2 (eller efter behov) på ture til
> Sjælland...

Ja eller efter behov :-) Burde ikke nødvendigt med en pause på vej til vejle eller viborg. Og som Hekler skriver så bliver der af og til indlagt en ekstra pause hvis man er i god tid. Der er da ik noget mere irriterende at holde pause inde i farum by 3 kilometer fra stadion,

> Til noget helt andet. Vi skal have så mange med på
> udebaneture som muligt! Selvfølgelig skal der ikke
> køres en times omvej, men at man samler folk op på
> vejen behøver vel heller ikke at være ens
> betydende med en pause...

Nej men det er det jo, bussen kan jo ik holde stille med døren åben i 10 sekunder uden at der skal ild i cigaren. Er måske heller ik så meget pauserne i sig selv der er iriterende. Nok mere det med at man gerne ville stå på sin plads på stadion med et håndanker øl mere en 10 min før kampstart.

Dennis (BW2479)

Tatiana Skrev:
> 1. Tit gamle nedslidte busser
> Synes nu vores busser er ganske nydelige.
> Almindelig standard-busser.
>
> 2. 12 rygepause på en tur til vejle
> Det er løgn!

Overdrivelse fremmer forståelsen. Men to pauser til viborg er to for meget fter min mening.
>
> 3. Kommer tit sent på stadion
> Det er vist 2 år siden det er sket

Det er jo løgn! Jeg skriver sent og ikke for sent til at se startfløjtet. Som beskrevet tidligere syntes jeg det er sent at være på plads på stadion 15 min før kickoff

> 5. Køre store omveje for at samle folk op.
> Ikke i min tid. Desuden er der ligeså mange som
> påstar at tilslutningen vil blive større, hvis vi
> samler op flere steder (=omveje)

Og jo jeg syntes at 30-40 min ekstra i en bus til vejle fordi man skal hente nogen i grindsted er for meget!

Vinding

Re: Afslutning på maner OT

Indlæg af Vinding »

Jeg ved godt at et par tusinde er meget optimistisk.

Jeg syntes at vi en gang for alle skal gå ud og vise os på udebanen, og støtte holdet max.

Vinding

Hekler

Indlæg af Hekler »

Dennis (BW2479) Skrev:
> Jeg var med hamonikabussen uden toilet to gange
> sidste år, så nej. At man så har mulighed for at
> placere sig i den rigtige bus med toilet og
> nogenlunde komfort når man er i bestyrelsen er en
> anden sag :-)

Jeg kan forstå du kun har været med i Vejle og Farum og derfor ikke har været med på normale ture, derfor kan jeg roligt sige át det ikke er repræsentivt, hvilket nok også forklare en hel del af din irretation. På de helt korte ture, lyder aftal også at der ikkebehøver være toilet, da vi godt kan holde en ekstra pause uden tidsplanen skrider helt vildt.
Mht, Bestyrelsen, ja så har vi jo lige som alle de andre frivillige på den bustur, fået lige nøjagtig de busser som vi har fået udpeget af den busansvarlige, der har fordelt os i samarbejde med busselskabet.
Men du kan jo altid lade dig vælge til bestyrelsen til foråret, så du kan få alle fordelene...

> Håber det var overdrevet nok til bare at forstå
> pointen. Syntes helt ærligt folk burde kunne holde
> sig på alle ture under 1,5 time.

Jeg kan ikke, Men mere vigtigt så er jeg egentlig interesseret i hvorfor du har så meget imod at der bliver holdt 5 min, så folk kan komme af og pisse og ryge?

> Det er bare ikke tideligt nok efter min mening,
> kan godt være bussen altid er der 1/2 time før
> kickoff, men så skal den busansvarlige lige finde
> billetter osv.

Hvis det eneste problem er at være der mere end en ½ time i forvejen, så synes jeg vil skal lade være me at pille i det andet, så er det jo der vi skal se på tingene. Det store prolem ligger jo så i og folk generelt er enig med dig i at vi skal være fremme så tiligt? Hvis alle er enige i at i skal være fremme ½ time tidligere jammen så rykker vi bare tiden, problemet er jo At staions først åbner 1 time før kampen de fleste steder, vi kan altså risikere vi kommer før er klar til at tage imod os. Men alt det her kan der jo snakkes om. Personligt ved jeg ike helt hvad jeg skal bruge en time på Odense stadion til.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Jeg forstår udemærket hensigten :-)

Synes nu nok det ville være bedre at starte forårssæsonen op med et brag af en udekamp
Derfor kunne det da være fedt hvis der bare kom 5-600 ned til Sønderjyske-kampen - Dette burde vel også kunne lade sig gøre med lidt vilje

Vinding

Indlæg af Vinding »

ENIG!! Lad os komme i gang.

Vinding

Besvar