Aab nedtur og CL, uha?

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Ravnen

Re: Hvad så nu Kent?

Indlæg af Ravnen »

Klap*Klap Skrev:
-------------------------------------------------------
> Nu er det jo ikke en AaB fan som har startet denne
> tråd. Og når nu det ikke går som trådstarten havde
> troet/spået/håbet, må man også forvente at få lidt
> igen efter kampen.

Trådstarteren = mig

Lad os nu vente med at evaluere Aabs indsats i CL til alle kampene er spillet. En enlig svale gør ingen sommer.

For mig at se er Celtic klart det hold i gruppen som er nemmest at "tale med", og de var virkelig heller ikke prangende i går. Jeg er spændt på at se hvordan Aab klarer Villareal og Manchester United, og du skal vide at jeg holder med Aab i de kampe, så no bad feelings her, jeg håber skam det bedste for Aab i CL.

Dahl9210

Indlæg af Dahl9210 »

Nu er jeg en af de AaB fans som er helt afklaret med at Guldet naturligvis ikke ender i Aalborg to gange i træk. Men for satan hvor udstilles mindreværskomplekserne i denne tråd, manifesteret af Kent!!! Kent som brugte, hvad, 300+ indlæg på vores debatforum sidste år, på at fortælle hvor meget bedre FCM er end AaB. AaB er har en sæsonstart 99% magen til sidste år, og skal nok komme igang, der er ikke et mesterskab, men vi skal nok snige os i europa. Stadig har man en kværulant som Kent som desperat forsøger at spinne vores billet til Chl, til at være en fribillet :S Hallo mester, jeg ved godt i ikke har prøvet det, men at komme i Chl er ikke blot 2x2 kampe mod to hold, men det er også 33 kampe i ligaen året op til, at AaB er i Chl har ikke en skid med held at gøre, det er stabilitet og evnen til at kæmpe røven ud af bukserne.

Når det så er sagt, ja, AaB har spillet meget dårligt i ligaen i denne sæson, akkurat som sidste sæson hvor vi blandt andet imponerede med at tage 0-5 i Randers. Der er slet ikke tvivl om, at selvom man officielt har sagt "det er kun den næste kamp der tæller", så skinner det meget tydeligt igennem at man har haft fokus på at komme i Chl, og de kampe har været 100% prioriteret, symboliseret ved at man ikke brugte Beauchamp og Saganowski mod GF fra start.

Vi har indtil nu, kunne sammenligne denne sæson, med sidste - i forhold til AaBs start, og holder dette stik, begynder spillet i SL også at hænge sammen nu, jeg siger ikke at vi vinder i parken, men jeg er meget overbevist om at AaB nu vil begynde at præsterer i ligaen også, det er fair nok at i, herinde nægter at lære af hostorien, men faktum er at AaBs start i år, er meget lig, den vi så sidste år.

Kent

Indlæg af Kent »

Dahl9210 Skrev:
> Nu er jeg en af de AaB fans som er helt afklaret
> med at Guldet naturligvis ikke ender i Aalborg to
> gange i træk.

Det undrer mig lidt. Så vidt jeg forstår AaB-fansenes Komiske Ali-retorik, så var I helt suveræne sidste år, hvor I formåede at holde fokus på ligaen, selvom i spillede europæisk. Jeres dårlige start i år, er heller ikke noget at bekymre sig om, da I også kom skidt fra land sidste år. Desuden er Lynge DKs bedste købmand og har forstærket holdet. Hvorfor er det så, at guldet "naturligvis" ikke ender i Aalborg igen, hvis I har forstærket jeres i forvejen suveræne hold, og alt kører som det plejer?

> Men for satan hvor udstilles
> mindreværskomplekserne i denne tråd, manifesteret
> af Kent!!! Kent som brugte, hvad, 300+ indlæg på
> vores debatforum sidste år, på at fortælle hvor
> meget bedre FCM er end AaB.

Med så mange indlæg, må det være rimelig let for dig bare at finde et enkelt til at dokumentere din påstand. Gider du ikke lige linke til et sådan, bare for god ordens skyld. Bare lige et enkelt, hvor jeg fortæller hvor meget bedre FCM er.

> AaB er har en
> sæsonstart 99% magen til sidste år, og skal nok
> komme igang, der er ikke et mesterskab, men vi
> skal nok snige os i europa.

Hvis det er 99% som sidste år, hvorfor vinder I så ikke igen i år?

> Stadig har man en
> kværulant som Kent som desperat forsøger at spinne
> vores billet til Chl, til at være en fribillet :S

Jeg tror nok der er rimelig bred enighed i hele fodbolddanmark - inklusiv det nordlige Jylland - om at jeres billet til Chl.league i år var den billigste nogensinde udstedt til et dansk hold (måske lige pånær jeress sidste tur, som I fik grundet en bestikkelsessag). Det kan man altså ikke diskutere - det er ikke spin. Det er et faktum.

> at AaB er i Chl har ikke en skid med held at
> gøre, det er stabilitet og evnen til at kæmpe
> røven ud af bukserne.

Right. I havde ikke bae en lille bitte smule held i lodtrækningen?

> Vi har indtil nu, kunne sammenligne denne sæson,
> med sidste - i forhold til AaBs start, og holder
> dette stik, begynder spillet i SL også at hænge
> sammen nu, jeg siger ikke at vi vinder i parken,
> men jeg er meget overbevist om at AaB nu vil
> begynde at præsterer i ligaen også, det er fair
> nok at i, herinde nægter at lære af hostorien, men
> faktum er at AaBs start i år, er meget lig, den vi
> så sidste år.

Jeg forstår det stadig ikke. Du bliver ved med at argumentere for, at det hele bare er ligesom sidste år, og det derfor går ligesom sidste år. Men alligvel er du sikker på, at det ikke ender med DM. Kan du ikke se det selvmodsigende i det?

Hvis I virkelig var så suveræne sidste år, og mesterskabet ikke handlede om marginaler og held, så forstår jeg ikke, hvorfor I ikke er det igen i år. Så meget ringere er I vel ikke blevet over en sommerferie? Så når I kommer igang (hvilket jo sker lige om lidt....), så må man vel forvente at I igen er helt suveræne og fejer al modstand væk (pånær selvfølgelig lige alle topholdene som I ikke er i stand til at vinde over). Det kan vel ikke ende med andet end et DM til jer igen?

Dahl9210

Indlæg af Dahl9210 »

AaBs vej til Chl er IKKE en fribillet, fordi den rent faktisk er afhængig af at man i DK vinder mesterskabet. AaB Trak vinderen af Kaunas - Rangers, Kaunas vant samlet over Rangers, ja, som AaB´er er man da glad for dette resultat, men en foræring og fribillet er det ikke. AaB viste allerede sidste år, hvor man havde en meget svær vej til UEFA gruppespillet, at man er i stand til at spille i europa, og gøre sig gældende. At man så her på graven sammenligner en gruppekamp mod Celtic på udebane, men en kval. kamp mod city på udebane for tomme tribuner, dertil kommer at man også i denne tråd har nævnt spillere som Robinho, sætter jo det hele lidt i relief. FCM lavede et super resultat i Manchester, ingen tvivl om det, men hvis vi ser på helheden, er det jo ikke at sidestille med AaBs point på Celtic Park.

Og så til hele misæren omkring min sammenligning af denne sæson, men sidste - det er da klart at jeg ikke kan sig "AaB vinder guld" når OB pt cruiser derud af, noget som ikke var tilfældet sidste sæson, mit argument er at AaB nok skal komme igang, og høste point, det tror jeg på, men hvad de andre hold gør, er sværer at sige. Grunden til at jeg siger AaB ikke vinder guld igen i år, er selvfølgelig også påvirket af at der de seneste 14 år, kun er tre sæsoner hvor et hold der ikke er fra Sjælland der har vundet DM, og det er vist nok AaB.

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Dahl9210 Skrev:
> AaBs vej til Chl er IKKE en fribillet, fordi den
> rent faktisk er afhængig af at man i DK vinder
> mesterskabet. AaB Trak vinderen af Kaunas -
> Rangers, Kaunas vant samlet over Rangers, ja, som
> AaB´er er man da glad for dette resultat, men en
> foræring og fribillet er det ikke. AaB viste
> allerede sidste år, hvor man havde en meget svær
> vej til UEFA gruppespillet, at man er i stand til
> at spille i europa, og gøre sig gældende. At man
> så her på graven sammenligner en gruppekamp mod
> Celtic på udebane, men en kval. kamp mod city på
> udebane for tomme tribuner, dertil kommer at man
> også i denne tråd har nævnt spillere som Robinho,
> sætter jo det hele lidt i relief. FCM lavede et
> super resultat i Manchester, ingen tvivl om det,
> men hvis vi ser på helheden, er det jo ikke at
> sidestille med AaBs point på Celtic Park.

Hvem har sidestillet betydningen af resultatet? Fjern nu de skyklapper, det argumentet går på er at Man City er et bedre hold end Celtic, og derfor er det mere imponerende at vinde over dem på udebane for halv-fulde tribuner, end skrabe sig til et point på udebane mod Celtic for fulde tribuner.

AaBs resultat er naturligvis mere betydningsfuldt, og bringer givetvis mere med sig - men selve præstationen på dagen, der leverede FCM bedre og vandt kampen på godt spil imod en international klassemodstander - see the difference?

> Og så til hele misæren omkring min sammenligning
> af denne sæson, men sidste - det er da klart at
> jeg ikke kan sig "AaB vinder guld" når OB pt
> cruiser derud af, noget som ikke var tilfældet
> sidste sæson, mit argument er at AaB nok skal
> komme igang, og høste point, det tror jeg på, men
> hvad de andre hold gør, er sværer at sige. Grunden
> til at jeg siger AaB ikke vinder guld igen i år,
> er selvfølgelig også påvirket af at der de seneste
> 14 år, kun er tre sæsoner hvor et hold der ikke er
> fra Sjælland der har vundet DM, og det er vist nok
> AaB.

Men hvorfor så alle sammenligningerne med sidste år? Kent har jo ret, hver gang talen kommer på den miserable sæsonstart og det elendige spil er forklaringen jo "sådan startede vi også sidste år" - so fucking what?! Som du selv siger, omstændighederne er anderledes, og dermed har i ikke rigtigt noget at have den optimisme i. Mener virkelig man må have de rød/hvide stribede briller sat godt på, hvis man mener at AaB pt. leverer bedre spil end FCM, eller for den sags skyld har gode chancer i mesterskabskampen.

Dahl9210

Indlæg af Dahl9210 »

Hvem fanden har sagt at vi spiller bedre end FCM? allright, de gjorde vi indtil Martin P fik en hjerneblødning mod jer, men det er så også det, og hvem siger vi har gode chancer i mesterskabskampen? for mig ser OB ud til at være klasser over de nærmeste i ligaen PT, og jer, selvom i rundbarberede dem.

Det er klart omstændighederne er anderledes, men hvis du ser på AaBs sæsonabning de sidste tre sæsoner( denne inklusiv ) se starter vi desværre svagt, og kæmper os tilbage, jeg siger netop IKKE at vi vinder guld, men at vi nok skal komme op i top 4.

Jeg vil meget gerne slå fast at AaB pt. ikke leverer bedre spil end FCM, men der er vel næppe nogen tvivl om at vi har leveret bedre resultater overall, endda også hvis vi kun ser på det, siden jeres fusionsklub blev startet.

AaB kritiseres vidt og bredt, og vi få gang på gang skudt i skoene at vi hverken har holdet eller organisationen til at præstere stabilt, alligevel er vi den eneste ikke sjællandske hold der har hjemtaget skabet siden 1994.

Jeg prøver ikke at italesætte AaB til at være bedre end de er, for jeg erkender at vi pt ikke er det stærkeste hold herhjemme, vi har helt suveræne sidste sæson, selvom misundelige folk rundt omkring i det ganske land prøver at undskylde med at Ligaen var historisk svag osv - fair nok, men forklar mig så hvorfor DK klarer sig bedre i europa, end set længe?

Klap*Klap

Indlæg af Klap*Klap »

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/generell ... som-celtic

Man City sluttede altså kun som nr.9 sidste sæson, sæsonen inden blev de kun nr.14. Det er altså langt fra det europæiske storhold i gerne vil gøre dem til. Og når så kampen spilles i en kulisse, som var det en kamp uden betydning, er det jo ikke det store opgør i gerne vil gøre det til.

Og vil man kigge på faktum, som en anden skriver, springer det jo åbenlyst i øjnene at;

- I har aldrig vundet et trofæ
- I har aldrig præsteret noget som helst europæisk. I slog jo ikke City ud, og kom altså aldrig videre end anden kval. runde.

Så er den vist lukket.

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Klap*Klap Skrev:
> http://www.tipsbladet.dk/nyhed/generelle/samaras-m
> anchester-city-bliver-aldrig-saa-stor-som-celtic
>
> Man City sluttede altså kun som nr.9 sidste sæson,
> sæsonen inden blev de kun nr.14. Det er altså
> langt fra det europæiske storhold i gerne vil gøre
> dem til. Og når så kampen spilles i en kulisse,
> som var det en kamp uden betydning, er det jo ikke
> det store opgør i gerne vil gøre det til.

I en af verdens stærkeste ligaer er en 9 plads betydelig mere vægtig end selv en 1 plads i den skotske (som jeg ikke mener er bedre end den danske)

>
> Og vil man kigge på faktum, som en anden skriver,
> springer det jo åbenlyst i øjnene at;
>
> - I har aldrig vundet et trofæ

Vi har vundet 1 division, så det kan du ikke sige ;-)

> - I har aldrig præsteret noget som helst
> europæisk. I slog jo ikke City ud, og kom altså
> aldrig videre end anden kval. runde.

Vi er en ung klub, bare vent vi kommer stormene.

Davoos

Indlæg af Davoos »

Vi kan for den sags skyld også kigge på, at Man City startede sæsonen 3 dage efter FCM kampen, de fokuserede i den grad ikke på FCM kampen (tilskuerne heller ikke, næsten tomt stadion), og Uefaens 2. kval runde foregår over 2 kampe, hvorfor den ene kamp ikke bliver så intens og vigtig for City. Uefaen betyder i det hele taget ikke forfærdeligt meget for engelske hold. Der var meget tumult i City lige på det tidspunkt pga ejeren, og ikke mindst var der hentet en del nye spillere der skulle spilles ind... motivationen er en faktor i de her kampe, yder spillerne ikke på deres max pga en vigtigere kamp 3 dage senere, så er det altså ikke lige så imponerende. Mig bekendt formåede City alligevel at ramme 2 x træværk. I ophøjer det til noget det slet ikke er, og mig bekendt gik i heller ikke engang videre.

I må lære af jeres fejl, når man ikke kan udnytte en chance som den mod City, bliver det svært for jer, eftersom alle faktorer var tilstede for at City kunne slås af et andenrangs hold i europæisk forstand.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Klap*Klap Skrev:
> http://www.tipsbladet.dk/nyhed/generelle/samaras-m
> anchester-city-bliver-aldrig-saa-stor-som-celtic

Super du tillægger en spiller, som blev sat af holdet i City, så meget objektivitet at du vil linke til den, sådan den kan understøtte din holdning ;)

> Man City sluttede altså kun som nr.9 sidste sæson,
> sæsonen inden blev de kun nr.14. Det er altså
> langt fra det europæiske storhold i gerne vil gøre
> dem til. Og når så kampen spilles i en kulisse,
> som var det en kamp uden betydning, er det jo ikke
> det store opgør i gerne vil gøre det til.

Mener du Celtic ville slutte i den bedste del af verdens bedste liga, i så fald hvorfor gør du det? Hvor mange spillere har Celtiv med Richards,Petrovs, og Jos niveau? Hvor mange spillere har de spillere har de betalt 100+ millioner for, hvor mange spiller kan de få 100+ millioner for?

> Og vil man kigge på faktum, som en anden skriver,
> springer det jo åbenlyst i øjnene at;
>
> - I har aldrig vundet et trofæ
> - I har aldrig præsteret noget som helst
> europæisk. I slog jo ikke City ud, og kom altså
> aldrig videre end anden kval. runde.
>
> Så er den vist lukket.

Tak for at understrege det åbenlyse, hvad mener du det kan bruges til i den her sammenhæng, eller skriver du det i virkeligheden var for at spille smart?

Hvad er i øvrigt lukket?

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Inden du bliver for kæphøj så lad os lige se hvordan I klarer jer i resten af kampene. En enlig svale gør ingen sommer!

Og inden du tilskriver vores nederlag på straffespark total fisko, så lad os lige se hvordan det går Aab når Celtic kommer til Aalborg. Det skulle ikke undre mig om både City og Celtic har lagt ud med at undervurdere de uopagtede danske hold, City kom ihverfald med en helt anden indstilling til returkampen, og mon ikke også det vil ske for Celtic.

Det er så let at være kæphøj efter en enkelt kamp, vent nu lidt. Jeg tror skam de fleste herinde holder med jer i de kampe, og ønsker jer al mulig held og lykke. Jeg selv har intet ønske om at kunne tale med skadefryd om jeres indsats når CL er ovre, jeg vil meget hellere kunne tale med stolthed om at dansk fodbold endelig er vågnet op klub-internationalt.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Ja og Gordon Strachan "jeg kender ikke AaB, hvem er de?" havde da helt sikkert sat sine spillere op til at yde 100% mod jer

Uefa-cuppen betyder i øvrigt også en hel del for de klubber som ikke automatisk sætter sig på samtlige C.L pladser derovre. Hvis den ikke betød så meget, hvorfor i alverden stillede de så i stærkeste startopstilling, hvis de alligevel ikke gider turneringen?

City er et markant bedre hold end Celtic er, og vi vandt og spillende 100% lige op med dem, i var nedspillet og fik en heldig uafgjort. Hvis i vil lave en større præstation, så tag til Manchetser og vind derovre ligesom vi gjorde, så kan vi snakkes ved..

Davoos

Indlæg af Davoos »

Ravnen Skrev:

> I en af verdens stærkeste ligaer er en 9 plads
> betydelig mere vægtig end selv en 1 plads i den
> skotske (som jeg ikke mener er bedre end den
> danske)
Hæhæ! Det var en pudsig måde at se på det, Celtic har stor klasse selvom ligaen kun har en anden stor klub der kan udfordre. Jeg kan jo i den forbindelse spørge om internationale resultater tæller i det store hele? eller er det bare held og uheld (ligesom Kent bilder sig selv ind, når AaB vinder) og ikke klasse/kvalitet der afgør tingene på den internationale scene?

Celtic har kvalificeret sig fra gruppespillet, og er kommet i ottendedels finalen i Champions league 2 gange indenfor de sidste 2 år. Det ene år tabte man endda kun på et Kaka mål i forlængelsen. Deres stærke europæiske resultater er bl.a. kommet i hus på Park head, hvor man i gruppespillet de sidste 2 år har vundet alle kampene.

Som nævnt i mit tidligere indlæg, er det ret simpelt og der skal ikke meget fodboldforstand til at gennemskue hvordan tingene hænger sammen. Et knap så motiveret City hold med fokus på Prm. League uden respekt for FCM, da FCM ikke har leveret noget i europa der aftvinger respekt. Uefaens 2. kval runde er ikke vigtig for City, Uefaens kval kampe prioriteres lavt i england, derfor ser i et næsten helt tomt stadion, med venskabskamps stemning. City havde ikke begyndt ligaen endnu, de fleste ved at City derfor ikke var helt oppe i gear, ligesom alle andre hold der lige er startet på ligaen. Derfor ser vi normalt en del overraskelser i starten af diverse ligaer. Lig dertil en masse kaos omkring den Thailandske ejer, der var/er i kæmpemæssige pengeproblemer, så får FCM ikke større chance for at komme videre i europæisk fodbold.

Det var en fænomenal præstation af AaB at hente det første danske champions league point på udebane, på den stærkeste hjemmebane i europa. Når næsten alle FCM fans herinde nægter at anerkende det, kan man jo kun trække på smilebåndet. man har jo lidt en anelse hvorfor disse ikke kan det. [in denial]

Davoos

Indlæg af Davoos »

Hausser Skrev:
> Ja og Gordon Strachan "jeg kender ikke AaB, hvem
> er de?" havde da helt sikkert sat sine spillere op
> til at yde 100% mod jer
>
> Uefa-cuppen betyder i øvrigt også en hel del for
> de klubber som ikke automatisk sætter sig på
> samtlige C.L pladser derovre. Hvis den ikke betød
> så meget, hvorfor i alverden stillede de så i
> stærkeste startopstilling, hvis de alligevel ikke
> gider turneringen?
>
> City er et markant bedre hold end Celtic er, og vi
> vandt og spillende 100% lige op med dem, i var
> nedspillet og fik en heldig uafgjort. Hvis i vil
> lave en større præstation, så tag til Manchetser
> og vind derovre ligesom vi gjorde, så kan vi
> snakkes ved..
Det stod da klart for enhver at City betragtede kampene som træningskampe før Prm league gik i gang. Hvis man vil have spillet et hold ind, og i form, så kræves det normalt at man stiller med nogenlunde de samme i startopstillingen. Det var pudsigt at stadion var næsten helt tom, hvis denne kamp var så vigtig for City. Det var en ud af 2 kval kampe til Uefaens 1 runde, vigtig? i think not.....

Hausser, i samme børnehave stil vil jeg da gerne se jer få x på Park Head i en Champions league opener, mod et hold der fejer al modstand væk på hjemmebanen.

Var AaB nedspillet? Så du kampen? Celtic havde 3 skud på mål, hvoraf et var på straffe. AaB havde 2, udover en friløber til Curth der sneg sig lige op af stolpen.

Se evt. mit andet indlæg til Ravn igennem for ydereligere analyse og svar

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det var da morsomt som du kunne klippe en lille del af ud af mit indlæg og totalt overse resten.

Kan du snart gentage dig selv mere? For mig at se er det identisk med det du har skrevet i de andre indlæg. Hvad med at forholde dig til at debatten rykker og der kommer nye vinkler. Jeg sidder og skriver jeg ønsker Aab al det bedste, og så fyrer du en irriteret smøre og kører videre i den samme rille.

Besvar