Randers - FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Hausser

Randers - FCM

Indlæg af Hausser »

Så er det vist på tide at rette fokus mod weekendens kamp i Randers. Randers er måske det stærkeste af gruppen af hold lige efter top 5 og faktisk vil jeg ikke blive forundret hvis de sniger sig ind i top 5 på bekostning af enten AaB eller Bif. Profiler som Sane, Kevin Stuhr og Nygaard er alle rigtigt dygtige spillere, som ville kunne begå sig på de fleste tophold i ligaen og nogle af spillere som danner rygraden på et fysisk stærkt og rutineret Randers-hold. Det er med andre ord en rigtig svær kamp der venter FCM og sidste sæson blev vi da også rundbarberet 3-0 derovre.

Skal vi derfor med 3 point så skal vi tror jeg det er vigtigt at vi formår at holde tempoet højt. Fysisk tror jeg Randers kan matche FCM, men til gengæld er vores spillere klart hurtigere end Randers' mange aldrende drenge og kan vi holde tempoet højt, så tror jeg simpelthen vi kan løbe fra dem. En anden nøglefaktor for succes, vil blive at lukke ned for Randers offensiv, hvilket jeg tror man bedst kan gøre ved at sidde tæt på Sane centralt på banen, presspillet skal derfor også fungere. Endvidere skal vi sørge for at få testet Randers' ny midterforsvar hvor Ralf Pedersen er blevet erstattet af en gammel skotte. Mod dem, vil lange bolde næppe være vejen frem, er vil det i stedet være bedre at spille langs jorden.

Som udgangspunkt tror jeg egentlig vi kan være okay tilfredse med ét point i Randers, da andre tophold også vil smide point mod dem, men det er klart, vil vi gøre os i den absolutte top, så vil der igen være behov for 3 point på kontoen mod midterholdene. OB tromler derud af og vi skal for alt i verden forsøge at holde trit med dem og så skal vi heller ikke glemme FCK.

I denne kamp vil der ikke være plads til alt for meget eksperimenter og jeg forventer derfor man stiller nogenlunde op som man plejer. Dog tror jeg man vælger at skåne Salami til fordel for Baba. Om det bliver Frank eller Kim C. der starter på toppen er jeg i tvivl om, tror det kommer an på om Frank har genfundet de sidste procenter han selv har snakket om han endnu mangler.

Startopstilling.

Heinze

Kolja - Reid - Califf - C.P

Danny - Florescu - Thyge - Borring

Baba Collins

Kim C./Frank
Senest rettet af Hausser 25. sep 2008, 02:26, rettet i alt 1 gang.

mikmak12

Re: Randers - FCM

Indlæg af mikmak12 »

focus bliver alfa omega for at holde Randers stangen, det er mine øjne en af sæsonens sværeste kampe, og vi plejer ikke at hveken spille eller få ret meget med hjem. Vi skal udnytte at vi har en hurtigere bold omgang og hurtige kanter. Cebtralt bliver det vigtigt med masse af dybdeløb fra 2 angriben og offensiv midt. Vi skal ha focus på Marc Nygård som er mega faarlig i feltet så vi skal undgå dumme frispark hvor de hvirker lige så hovedstødsstærke som os. vores opstilling tror jeg bliver ligesom beskrevet bare med farlige Frank på toppen.3 point vil lune da mange andre hold sidder point til der oppe, og Ob skal ikke ha fpr meget snor så bliver de vanskelige at indhente. Tror vi vinder 2-1

Hausser

Indlæg af Hausser »

Angående Nygaard, så skal han tages ud på samme måde som vi gjorde med Fall i 4-0 sejren over OB. Hvis vi ligger et højt pres og skubber spillet fremad på banen og hermed tvinger Nygaard længere væk fra mål, så eliminerer vi en stor del af den trussel han udgør. Står vi defensivt og lade Randers slå en masse bolde ind i feltet mod hovedet eller fødderne på Nygaard, så bliver han rigtigt svært at holde, men længere fremme vil han slet ikke være den samme trussel..

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Hausser Skrev:
-------------------------------------------------------
> Angående Nygaard, så skal han tages ud på samme
> måde som vi gjorde med Fall i 4-0 sejren over OB.
> Hvis vi ligger et højt pres og skubber spillet
> fremad på banen og hermed tvinger Nygaard længere
> væk fra mål, så eliminerer vi en stor del af den
> trussel han udgør. Står vi defensivt og lade
> Randers slå en masse bolde ind i feltet mod
> hovedet eller fødderne på Nygaard, så bliver han
> rigtigt svært at holde, men længere fremme vil han
> slet ikke være den samme trussel..

Helt enig. Og en anden vigtig ting er konstant pres på boldholderen for at forhindre kvalificerede fremlægninger - noget som virkede til nær perfektion imod EfB og som jeg i høj grad mener vi bør praktisere igen, også selvom det er på udebane.

BW - 665

Salami meldes klar

Indlæg af BW - 665 »

http://www.bold.dk/nyt/?vis=89455

Gode nyheder, og samtidig et luksusproblem! Man må formode at Collins dermed glider ud af startopstillingen, da jeg ikke kan forestille mig at man vil have en helt fit Salami til at varme bænken.

Derfor håber jeg personligt meget på en startopstilling med:

Heinze

Kolja - Reid - Califf - C.P

Danny - Florescu - Salami - Borring

Thygesen

Frank

Det kan selvfølgelig også være man vil udfordre Randers's nye midterforsvar på speed og prøve med en Jude eller Collins på toppen, men tror det næppe. Og jeg håber virkelig at Frank er fit til at starte - han har været savnet! Og udfra glæde ovenpå hans scoring i søndags at dømme, tror jeg gerne hans holdkammerater så ham fra start også.

mrjelle

Re: Salami meldes klar

Indlæg af mrjelle »

Svær kamp men med stort set alle mand klar er der bestemt muligheder, glæder mig til at se Frank (hvis han spiller).
Syne egentlig han virkede i ok spillemæssig form i søndags, i hvert ffald bedre end jeg troede. tror vi vinder 2-0

Jydepower

Indlæg af Jydepower »

Synes vi skal bænke salami.. så han bliver 105 % klar. Og hvis vi nu spiller som skidt og kanel.. så må vi jo sætte ham ind..

Martin

Fagerberg

Indlæg af Martin »

Nogen der kender status på Fagerberg ?

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Jydepower Skrev:
-------------------------------------------------------
> Synes vi skal bænke salami.. så han bliver 105 %
> klar. Og hvis vi nu spiller som skidt og kanel..
> så må vi jo sætte ham ind..

Den slags er der simpelthen ikke råd til på det her niveau, og hvis vi vil være mestre, så kan det ikke nytte noget at vi roterer for meget for at alle kan blive "105 % klar", så jeg håber sandelig trænerteamet stiller med det absolut stærkeste hold fra start hvis alle er spilleklar.

The FCM FAN

Indlæg af The FCM FAN »

BW - 665 skrev
--------------------------
>Den slags er der simpelthen ikke råd til på det her niveau, og hvis vi vil være >mestre, så kan det ikke nytte noget at vi roterer for meget for at alle kan >blive "105 % klar

Det er jeg helt enig med dig i. det blive nok den tætteste sas liga i meget lang tid, så vi må ikke miste så mange point mod middter, og bundhold.

Salami SKAL starte inde !

fcebbesen

Indlæg af fcebbesen »

Salami SKAL starte inde, hvis han er 100% klar ellers skal han ikke være inde.

det er en lang sæson og det vil være dumt at sætte salami ind hvis han ikke har 100% klar og tænk hvis han bliver alvorligt skadet på grund af det. Man så det jo med grønkjær

mrjelle

Re: Fagerberg

Indlæg af mrjelle »

Så vidt jeg kunne forstå så tog han en kamp for andet holdet for at komme i bedre form.

Hekler

Re: Fagerberg

Indlæg af Hekler »

Ja det jeg har set til ham vidner om, at han er sidst i rækken af angribere lige nu.

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Salami er klar og starter. Alt andet i startopstillingen må folk gætte sig til.

Peter Ross

Hausser

Indlæg af Hausser »

Med OBs sejr er kampen blot blevet endnu mere vigtig. 6-7 point er rigtig mange point at være bagud efter blot 8 runder, så en sejr er næsten påkrævet.

Enmandshæren Fall har heldigvis karantæne i næste spillerunde, det kan været det kan influere OBs resultat-stime for de spillede bestemt ikke imponerede bold igår. Holder vi os indenfor 4 point af OB i denne runde, kan vi forhåbentlig hente et par point i næste runde.

Besvar