Kristian Ipsa
-
mousebreaker
Kristian Ipsa
Er det bare mig eller virker han alt for usikker? Han ser ud til at have åbenlyse placeringsproblemer. Det var slemt mod Vejle, knap så slemt i dag mod Esbjerg selvom han ind i mellem sejlede lidt rundt og fik skabt nogle farlige situationer da han ikke var konsekvent nok i sine indgreb.
Er vi virkelig så sårbare for skader/karantæner i vores midterforsvar? Det kan kun komme til at koste point. Hvis vi skal have mesterskabet til heden, så kræver det resultatmæssig stabilitet - og det er sgu svært hvis midterforsvaret sejler, så snart vi skal have en sub ind.
Der er plads til forbedring for Ipsa og han arbejder garanteret hårdt på det, men når man i situationer som den i første halvleg mod Esbjerg prøver at afdrible en modstander som sidste mand, i stedet for at sparke lædderet ud af kommunen. Så skal der sgu strammes op. Senere var inkonsekvensen lige ved at koste en kasse, men han nåede jo selv hjem reddede kanstanjerne ud af ilden. Men godt var det ikke.
Er vi virkelig så sårbare for skader/karantæner i vores midterforsvar? Det kan kun komme til at koste point. Hvis vi skal have mesterskabet til heden, så kræver det resultatmæssig stabilitet - og det er sgu svært hvis midterforsvaret sejler, så snart vi skal have en sub ind.
Der er plads til forbedring for Ipsa og han arbejder garanteret hårdt på det, men når man i situationer som den i første halvleg mod Esbjerg prøver at afdrible en modstander som sidste mand, i stedet for at sparke lædderet ud af kommunen. Så skal der sgu strammes op. Senere var inkonsekvensen lige ved at koste en kasse, men han nåede jo selv hjem reddede kanstanjerne ud af ilden. Men godt var det ikke.
Senest rettet af mousebreaker 16. sep 2008, 07:42, rettet i alt 1 gang.
-
Skippels
Re: Kristian Ipsa
Jeg synes nu ikke, at Ipsa spillede en dårlig kamp i dag, og indtil videre har han løftet sit spil for hver kamp han har spillet. han får jo ikke ret meget spilletid, og har ikke været så lang tid i klubben, så man kan ikke forvente, at ahnn går ind som reserve og leverer en pragtpræstation. jeg synes at han gjorde som han skulle i dag, og er meget stærkt i mand-mand situationer.
Tror det har noget at gøre med, at du har alt for høje forventninger..
Tror det har noget at gøre med, at du har alt for høje forventninger..
-
BW # 163
Synes han spillede ret godt. Mange gode indgreb og god til at læse spillet. Og reddede bolden på stregen.....
Forbedringsmulighed indenfor at få bolden clearet, men synes faktisk i dag var hans hidtil bedste kamp for os.
Forbedringsmulighed indenfor at få bolden clearet, men synes faktisk i dag var hans hidtil bedste kamp for os.
-
tubbe93
han kan jo hellere ikk sproget endnu, men han er jo u-21 kaptajn for kroatien, så han må jo være et godt talent, og kan være han ligesom florescu løfter sit spil kamp for kamp som indtil videre..
-
Kriek/Alex
mousebreaker Skrev:
-------------------------------------------------------
> Er det bare mig eller virker han alt for usikker?
> Han ser ud til at have åbenlyse
> placeringsproblemer. Det var slemt mod Vejle, knap
> så slemt i dag mod Esbjerg selvom han ind i mellem
> sejlede lidt rundt og fik skabt nogle farlige
> situationer da han ikke var konsekvent nok i sine
> indgreb.
>
I parken var han elendig. Men idag var han sgu rimelig god. Jeg synes sgu at han klarer det godt.. Er ikke enig. Synes faktisk han var rimelig sikker i dag.
> Er vi virkelig så sårbare for skader/karantæner i
> vores midterforsvar? Det kan kun komme til at
> koste point. Hvis vi skal have mesterskabet til
> heden, så kræver det resultatmæssig stabilitet -
> og det er sgu svært hvis midterforsvaret sejler,
> så snart vi skal have en sub ind.
nej, det er vi ikke. Vi mister selveste Califf, og en ny (forholdsvis) ukendt spiller, Ipsa, træder ind og leverer godt. Så er vi sgu da også fint dækket ind over skader??
Vi har en god placering på alle pladser - med undtagelse af venstrebacken (NEJ - Juelsgård er ikke klar endnu).
> Der er plads til forbedring for Ipsa og han
> arbejder garanteret hårdt på det, men når man i
> situationer som den i første halvleg mod Esbjerg
> prøver at afdrible en modstander som sidste mand,
> i stedet for at sparke lædderet ud af kommunen. Så
> skal der sgu strammes op. Senere var
> inkonsekvensen lige ved at koste en kasse, men han
> nåede jo selv hjem reddede kanstanjerne ud af
> ilden. Men godt var det ikke.
Tjah. Det sker for en hver
> Er det bare mig eller virker han alt for usikker?
> Han ser ud til at have åbenlyse
> placeringsproblemer. Det var slemt mod Vejle, knap
> så slemt i dag mod Esbjerg selvom han ind i mellem
> sejlede lidt rundt og fik skabt nogle farlige
> situationer da han ikke var konsekvent nok i sine
> indgreb.
>
I parken var han elendig. Men idag var han sgu rimelig god. Jeg synes sgu at han klarer det godt.. Er ikke enig. Synes faktisk han var rimelig sikker i dag.
> Er vi virkelig så sårbare for skader/karantæner i
> vores midterforsvar? Det kan kun komme til at
> koste point. Hvis vi skal have mesterskabet til
> heden, så kræver det resultatmæssig stabilitet -
> og det er sgu svært hvis midterforsvaret sejler,
> så snart vi skal have en sub ind.
nej, det er vi ikke. Vi mister selveste Califf, og en ny (forholdsvis) ukendt spiller, Ipsa, træder ind og leverer godt. Så er vi sgu da også fint dækket ind over skader??
Vi har en god placering på alle pladser - med undtagelse af venstrebacken (NEJ - Juelsgård er ikke klar endnu).
> Der er plads til forbedring for Ipsa og han
> arbejder garanteret hårdt på det, men når man i
> situationer som den i første halvleg mod Esbjerg
> prøver at afdrible en modstander som sidste mand,
> i stedet for at sparke lædderet ud af kommunen. Så
> skal der sgu strammes op. Senere var
> inkonsekvensen lige ved at koste en kasse, men han
> nåede jo selv hjem reddede kanstanjerne ud af
> ilden. Men godt var det ikke.
Tjah. Det sker for en hver
-
Hausser
Til dem der siger Ipsa spillede en god kamp, helt ærligt manden laver to katastrofale fejl som med garanti ville koste mod lidt skarpere hold end det Esbjerg-hold vi spillede imod idag.
I slutningen af første halvleg forærer han bolden til en Esbjerg-spiller med en svag boldomgang. Han når heldigvis ned og redder den, men det ændrer altså ikke ved at det er ham der laver fejlen indledningsvist.
I starten af anden halvleg er den igen gal. Helt upresset fumler han igen med bolden og spiller den lige hen til en Esbjerg-angriber som også får en friløber. Heinze kommer heldigvis ud og sparker bolden op på manden, sådan vi let heldigt får målspark, men igen er det en situation som meget nemt kan koste.
De to situationer kan altså ikke kompensere, for en ellers udemærket kamp af Ipsa, den slags koster altså og så nemme fejl må man ikke begå. Hvis man husker tilbage, så var det netop den type fejl som kostede Klimpl pladsen i startopstillingen.
Ipsa skal få styr på de nerver, for det virker primært som om det er det som er problemet, syntes ellers han har en god forudseendehed i sit spil og så dårlig er han heller ikke når han skal skille sig af med bolden.
I slutningen af første halvleg forærer han bolden til en Esbjerg-spiller med en svag boldomgang. Han når heldigvis ned og redder den, men det ændrer altså ikke ved at det er ham der laver fejlen indledningsvist.
I starten af anden halvleg er den igen gal. Helt upresset fumler han igen med bolden og spiller den lige hen til en Esbjerg-angriber som også får en friløber. Heinze kommer heldigvis ud og sparker bolden op på manden, sådan vi let heldigt får målspark, men igen er det en situation som meget nemt kan koste.
De to situationer kan altså ikke kompensere, for en ellers udemærket kamp af Ipsa, den slags koster altså og så nemme fejl må man ikke begå. Hvis man husker tilbage, så var det netop den type fejl som kostede Klimpl pladsen i startopstillingen.
Ipsa skal få styr på de nerver, for det virker primært som om det er det som er problemet, syntes ellers han har en god forudseendehed i sit spil og så dårlig er han heller ikke når han skal skille sig af med bolden.
-
Arff
Kriek/Alex Skrev:
> (NEJ - Juelsgård er ikke klar endnu).
Hvilket du kan fastslå ud fra?
> (NEJ - Juelsgård er ikke klar endnu).
Hvilket du kan fastslå ud fra?
-
Hekler
Juelsgaard
Arff Skrev:
> Kriek/Alex Skrev:
>
> > (NEJ - Juelsgård er ikke klar endnu).
>
>
> Hvilket du kan fastslå ud fra?
Jeg synes ikke han var særligt overbevisende på 2. div lørdag.
> Kriek/Alex Skrev:
>
> > (NEJ - Juelsgård er ikke klar endnu).
>
>
> Hvilket du kan fastslå ud fra?
Jeg synes ikke han var særligt overbevisende på 2. div lørdag.
-
Hekler
Dem jeg står sammen med var enige om at det var en fornøjelse at se Ipsa i forhold til Danny, specielt når det gælder om at føre bolden frem.
Det hele virker meget lettere.
Det hele virker meget lettere.
-
bingbang
Det er ikke let at være ny spiller i FCM - giv dem nu en chance. Tror han kan blive en god spiller for FCM, man skal tænke på, at de kampe han har spillet har været med 2 forskellige i midterforsvaret.
-
Arff
Re: Juelsgaard
Hekler Skrev:
> Arff Skrev:
> --------------------------------------------------
> > Hvilket du kan fastslå ud fra?
> Jeg synes ikke han var særligt overbevisende på 2.
> div lørdag.
Nu så jeg ikke selv hele kampen, men jeg så da lidt, og hvem af de andre første holdsspillere var særlig overbevisende i lørdags?
> Arff Skrev:
> --------------------------------------------------
> > Hvilket du kan fastslå ud fra?
> Jeg synes ikke han var særligt overbevisende på 2.
> div lørdag.
Nu så jeg ikke selv hele kampen, men jeg så da lidt, og hvem af de andre første holdsspillere var særlig overbevisende i lørdags?
-
Hausser
Jep og det samme kan sikkert siges om Klimpl, men det nytter altså ikke en skid når man konstant forærer kæmpechancer væk til modstanderne, det er altså en ganske fundamental svaghed for en fodboldspiller.
Forskellen på Klimpl og Ipsa er så alderen og udviklingspotentialet. Jeg vil ikke udelukke Ipsa sagtens kan blive en god spiller for os i fremtiden, syntes som sagt også det virker til han har en fornuftig boldomgang og er forudseende i sit spil, men han skal ikke være så febrilsk når han bliver presset en smule og så skal han naturligvis ikke forsætte med at forære kæmpechancer væk.
Forskellen på Klimpl og Ipsa er så alderen og udviklingspotentialet. Jeg vil ikke udelukke Ipsa sagtens kan blive en god spiller for os i fremtiden, syntes som sagt også det virker til han har en fornuftig boldomgang og er forudseende i sit spil, men han skal ikke være så febrilsk når han bliver presset en smule og så skal han naturligvis ikke forsætte med at forære kæmpechancer væk.
-
Jydepower
Kennth From, Søren Skriver, C.P, KBN, Kolja, Maros Klimpl, Troest, Simon Kjær, Urmas Rhobba (eller hvordan det nu lige staves
) Ipsa, har ALLE give sådan nogle chancer væk, og det er nok ikk kun sket 1 gang.. Giv nu manden en chance? Florescu, Thyge (efter hans hjemkomst), Danny Olsen, Kolja, Raska, Dadu præsterede heller ikke fra start !! Og de har trods alt fundet et niveau hvor man ved hvilket niveau de nogenlunde er på!? Selvfølgelig kan det være de flopper, men der må altså være en grund til at han spiller på det Kroatiske U-landshold (eller har gjort) og at han kom til Bundesligaen.