FCM - Esbjerg

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Hausser

FCM - Esbjerg

Indlæg af Hausser »

Med landskampen og en dejlig succesoplevelse til Borring og til dels C.P bag os, er det ved at være tid til at kigge frem mod Esbjerg-kampen på søndag. En kamp som SKAL give 3 point hvis vi ikke vil hægte os (Ihvertfald midlertidigt) af i topstriden.

Esbjerg er normalt et rigtigt godt spillende fodboldhold, som vi plejer at have det svært imod (blot ét point i 3 indbyrdes kampe sidste sæson), men de er mildt sagt ikke kommet godt igang med denne sæson og ligger sidst i ligaen, selv om spillet sådan set har fungeret fint i hoveddelene af kampene for Esbjerg, så har holdet været enormt ineffektivt og ikke formået at hente de point som de retteligt burde. Får Esbjerg styr på deres offensiv som, modsat normalt, har været problemet for dem, så kan de blive giftige for os og de har spiller-typerne som kan afgøre kampen til deres fordel. Spillere som Zimling, Vingaard og Rieks, er allesammen spillere, som kan begå sig på hold i top3 herhjemme.
Trods Esbjergs status som bundhold, så venter der altså ikke på nogen måde en let kamp for FCM, alle kampe de har været involveret i, har da også været tætte affærer og ingen af deres nederlag har været større end med ét mål.

Vores lange kamppause må betyde at hovedparten af vores spillere er fuldt restituerede og jeg forventer derfor at 3-kløveret Salami, Florescu og Thyge starter op banen i den traditionelle 4-4-1-1 formation. Der hersker nogen usikkerhed om C.P og Borring, som begge fik småskavanker under landsholdssamlingen, men mon ikke Borring ihvertfald er klar, han spillede jo igår. Hvis C.P ikke bliver klar, så må Juelsgaard erstatte ham, hvilket måske ikke er det bedste tidspunkt for en superliga-debut, når nu Califf er ude med karantæne og vi allerede er nødt til at bytte i forsvaret.
På toppen tror jeg Kim C. starter, mest fordi jeg ikke er helt sikker på Fagerberg eller Franks form.

Min forventede startopstilling:

-------------Heinze---------------

Kolja-----Reid------Ipsa-------C.P (Juelsgaard)

Danny---Florescu---Salami---Borring (Madsen)

-------------Thyge----------------

-------------Kim C.---------------

Møder spillerne op med den rette indstilling til den her kamp og formår vi at få presspillet til at fungere, så bør vi også hive sejren mod et Esbjerg-hold som er i en alvorlig pointmæssig krise. Men som altid så kræver det en 100% indsats, er spillerne ikke villige til at yde den, så vil vi få det lige så svært i den her kamp, som i mange andre kampe mod midterholdene.

Som nævnt indledningsvist så er det en kamp som vi bør kunne forlange 3 point i, ihvertfald hvis vi vil spille med hvor det er rigtigt sjovt. Jeg har tidligere argumenteret for at et hold som OB har nogle værktøjer som gør at de næppe kommer til at smide mange point imod suptoppen, så det handler altså om at hænge på i den her slags kampe, det var dem som blev udslagsgivende i kampen om guldet sidste år.
Senest rettet af Hausser 19. sep 2008, 13:44, rettet i alt 1 gang.

Kent

Re: FCM - Esbjerg

Indlæg af Kent »

Det er værd at bemærke, at EfB har en del skader: http://www.bold.dk/nyt/index.php?vis=88934 uden at jeg dog helt ved hvor alvorlige de er:

"Ud over Östlund må Troels Bech i øjeblikket også undvære Andreas Klarström, Fredrik Björck, Jesper Bech, Jeppe Mehl og Joakim Steiness, der alle døjer med skader."

Personlig er jeg rimelig fortrøstningsfuld. Over de sidste transfervinduer har Esbjerg skilt sig af med en række af de spillere, som voldte os problemer som fx Demba-Nyren og Murcy. Eftersigende er Zimling stort set stemplet ud, og så er det altså begrænset hvad de har at skyde med. Hvis vi skulle spille nede i Esbjerg, var det noget helt andet.....

Skippels

Re: FCM - Esbjerg- C.P

Indlæg af Skippels »

http://www.onside.dk/node/16026

Det lader tilsyneladene til, at han er med i truppen på søndag.

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Skippels Skrev:
-------------------------------------------------------
> http://www.onside.dk/node/16026
>
> Det lader tilsyneladene til, at han er med i
> truppen på søndag.

Kan være han bliver skånet lidt uanset hvad og man måske ser det som en mulighed til at give Juelsgaard in halvleg, synes jeg ville være meget fornuftigt.

Personligt er jeg utroligt spændt på at se Borring i aktion igen, det lader virkelig til han har fået meget ud af at være med landsholdet - lad os se noget af det på søndag!

Mørup15

Indlæg af Mørup15 »

Skippels Skrev:
-------------------------------------------------------
> http://www.onside.dk/node/16026
>
> Det lader tilsyneladene til, at han er med i
> truppen på søndag.

tillykke med fødesldagen til cp :)

fcm-fan-4ever

Re: FCM - Esbjerg

Indlæg af fcm-fan-4ever »

Hvorfor skal de 1600-1700 børn og ledere fra Jbu´s fodboldsstævne lukkes ind på Nordea på Søndag... plejer de ikke at være på Cottonfield ??

Vi tangere sgu rekorden på søndag

Hekler

1700 unger.

Indlæg af Hekler »

Jeg må sige jeg også er noget forundret, da BW ikke er blevet informeret på forhånd, sådan som den interne aftale er med FCM. Jeg gider i hvert fald ikke stå med en masser unger, så må man jo tage sine forholdsregler.

fcm-fan-4ever

Re: 1700 unger.

Indlæg af fcm-fan-4ever »

Jeg regner ihvertfald ikke med at de stiller sig helt oppe bagved hvor jeg står.. Kun hvis de kan bidrage med noget stemningsbetonet... hehe

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Ja for der er jo ikke nogle af alle de "garvede" host host..der selv har været børn, vel ?

Hvis man tænker lidt ud over sin egen snude, så er det jo en glimrende langsigtet plan for, at få de helt unge til at lære noget om den stemning, som altid har været tiltænkt Nordea

Hekler

Indlæg af Hekler »

Gu er det da ej, det er fodboldknægte der får en billet som afslutning på en samling. De kommer jo ikke igen. Førhen var de i den anden ende men ikke mere.

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det er da 1700 potentielle "singers", jo federe de synes stemningen er jo større chance er der for at det er dem som står og skråler om føje år :-)

BW - 665

Mulig rekord - fordel eller ulempe?

Indlæg af BW - 665 »

Vi har mulighed for at tangere rekorden for flest hjemmekampe i træk uden nederlag på søndag (kilde: http://www.bold.dk/nyt/?vis=89099 )

Det kan vel både være en fordel og en ulempe; det kan virke motiverende og give spillerne en frynsegode i at kunne demonstrere, nu også på sort og hvidt, at SAS arena er den bedste hjemmebane i landet. Men det kan vel i teorien også give bagslag og gummiben - lad os håbe på det første!

Andro

Indlæg af Andro »

1700 er måske liiiige i overkanten ift. tribunekapaciteten, men ellers er det et ganske glimrende initiativ. Nu er jeg selv stadig teenager, så jeg kender det fra egen krop, og jeg var da i hvert fald ikke mere end 13-14 år, da jeg begyndte at stille mig tæt ved BW og synge med. Det var dengang det jeg blev fascineret af, og man kan da kun håbe, at flere andre unger kommer til at få det på samme måde.

Der er i mine øjne alt for mange 13-15 årige der ikke gider bidrage til stemningen, og hvis det her projekt kan ændre på det, er det vel kun positivt.

Forhåbentligt får det heller ingen negativ effekt på stemningen på søndag.

Kent

Skadesupdate fra EfB

Indlæg af Kent »

De er stadig ramt, men det er ikke til at vide, hvor meget der er røgslør:

"Ganske vist er de to U/21-landsholdsspillere, Søren Rieks og Jesper Lange, klar efter gode præstationer i landskampe, og det samme er Jesper Jørgensen. Til gengæld er Jesper Bech på ny skadet, og det samme er yderligere en spiller fra startopstillingen mod AC Horsens, Jeppe Mehl. Desuden har svenskerne Andreas Klarström og Fredrik Björck måttet stå over en række træningsdage, og anfører Niki Zimling måtte opgive at træne fredag på grund af ømhed i baglåret."

http://www.efb.dk/fodbold/nyheder/nyhed ... 77b4fcded2

Hekler

Indlæg af Hekler »

Nu er det jo ikke FCM fans, så nej der er intet potentiale overhovedet. Selv hvis det havde været skolebørn fra herning, ville det være en dårlig ide, der er sku ingen der har bidraget til stemningen ved at blive slæbt med i en anden sammenhæng..

Besvar