Simon Poulsen

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Nat_KBH

Re: Riddersholm langer ud efter Poulsen

Indlæg af Nat_KBH »

Jeg er da ikke et øjeblik i tvivl om at vi som fodboldelskere, uden tvivl går mere op i udtalelsen end både Simon og alle andre danske fodboldudøvere :-)
Og ja, Riddersholm ved da, forhåbentligt, en del mere om emnet end os på graven.

-Men derfor vil jeg stadig sige at jeg finder det usselt, at han gør det til en personsag end til en generalisering (når der kun nævnes et navn, er det jo en personsag - i min optik).

Og ja, ved godt at journalister kan et og andet med ordstilling, så det bliver bedre læsning end det måske reelt set er ;-)

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Hausser Skrev:
-------------------------------------------------------
> Man kan mene hvad man vil om Simon
> Poulsen-eksemplet, man skal måske undgå at bruge
> kontrete eksempler, men Riddersholm har utvivlsomt
> en meget væsentlig pointe, danske spillere er ikke
> de stærkeste rent mentalt og tåler ikke megen
> modgang. Dette problem mener jeg i øvrigt ikke er
> kulturelt betinget, da man kan se på mange andre
> plan hvor danskere excellerer, det handler
> simpelthen for mange forkælede unge drenge i
> fodboldklubberne som har været vant til at være
> nummer 1 og aldrig for alvor er blevet udfordret.
>
> Jeg håber og tror at vores akademi-model er vejen
> frem når de unge skal modnes, sådan de også kan
> tåle den modgang der utvivlsomt vil komme.

Det er jeg så enig i, min tese var såmen bare at jeg ikke syntes han burde have hængt SP ud, men hans pointe er skam helt fin!

Jeg tror skam også at vi rent mentalt mangler en del kynisme i ungdomsrækkerne, men det vil jeg mene er mere en samfundstendens end det er sportens problem alene.

Kent

Indlæg af Kent »

Nat_KBH Skrev:
> -Men derfor vil jeg stadig sige at jeg finder det
> usselt, at han gør det til en personsag end til en
> generalisering (når der kun nævnes et navn, er det
> jo en personsag - i min optik).

Og du er helt sikker på,at han kun nævne et navn? For du har vel læst den artikel i Politiken som bold.dk refererer fra ikke sandt? For du udtaler dig vel ikke selv på et tyndt grundlag vel ;-)

BTW: har ikke selv læst artiklen, da den så vidt jeg kan se ikke er online, men i følge HFs referat af den her: http://www.herningfolkeblad.dk/article/ ... 801/-1/mhf så nævner GR i hvert fald også Thyge som et eksempel. Og som Hviid skriver, så kunne der med lethed nævnes masser af andre eksempler. Der er vel ingen der er i tvivl om at det er en reel problemstilling GR tager op, så jeg synes det er meget letkøbt at skyde den ned, bare fordi nogen har noget i klemme over, at han nævner Simon (og hvis der er nogen, der er overrasker over at Simon nok ikke var helt mentalt klar til et udlandsophold, så mener jeg ikke de har fulgt med i hans tid i klubben).

Nat_KBH

Indlæg af Nat_KBH »

Let it rest in peace...
Vi bliver aldrig enige om det her alligevel ;-)

Har sagt hvad jeg skulle i den sag, anyway.

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Kent Skrev:
> Der er vel ingen der er i tvivl om at
> det er en reel problemstilling GR tager op, så jeg
> synes det er meget letkøbt at skyde den ned, bare
> fordi nogen har noget i klemme over, at han nævner
> Simon (og hvis der er nogen, der er overrasker
> over at Simon nok ikke var helt mentalt klar til
> et udlandsophold, så mener jeg ikke de har fulgt
> med i hans tid i klubben).

Det er en yderst reel problemstilling, og min bøf med Riddersholm er ikke hvorvidt det er sandsynligt at hans udtalelse er sand, det er nærmere at han udtaler sig om en tidligere kollegas mentale tilstand og mangler. Det svarer til jeg udleverer en tidligere kollega på min arbejdsplads som værende ude af stand til at magte sit nuværende arbejde pga. mentale mangler - noget jeg ikke synes er passende.

PS: Jeg aner ikke om Simon og Riddersholm har talt om emnet, hvor tætte de er osv.. Og grundlægger derfor naturligvis min mening om emnet udfra hypotesen at det ikke er noget Simon selv har fortalt til Riddersholm, men derimod Riddersholms personlige vurdering som jeg altså ikke mener hører hjemme i medierne.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Hold nu op med det der med hvad man må og ikke må i medierne...

Spillerne er hele tiden til evaluering i medierne, og de senere år er spillernes mentale træning også kommet meget frem
Ergo så vil de også efterhånden blive målt på det mentale
Se bare hvilken trædemølle hele landsholdet er igennem lige for tiden

I FCM har vi nogle "fremtids-sikrede" trænere, som ved meget om disse ting, og derfor er det også naturligt at netop de udtaler sig

Synes bare at det er herligt at folk tør stå frem med nogle "friske" udsagn

Altoriso

Simons svar kommet

Indlæg af Altoriso »

Så er Simons svar som ventet kommet :-)

http://www.bold.dk/nyt/?vis=89001

Han fejler ikke noget mentalt selv men vil ikke udelukke at andre gør det ;-)

Men ellers er det da en længere og god redegørelse, som på sin vis fint forholder sig til problemstillingen

Edit i overskriften

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Altoriso Skrev:
> Hold nu op med det der med hvad man må og ikke må
> i medierne...

"Hold nu op med hvad man må og ikke må?" Det er da rimeligt relevant alligevel, synes du ikk'?

> Spillerne er hele tiden til evaluering i medierne,
> og de senere år er spillernes mentale træning også
> kommet meget frem
> Ergo så vil de også efterhånden blive målt på det
> mentale
> Se bare hvilken trædemølle hele landsholdet er
> igennem lige for tiden

Så du mener at fordi man er fodboldspiller, så er man til evaluering af ALLE med fodboldviden indenfor medierne, ikke bare mht. ens fodboldspil men også ens mentale tilstand? Den køber jeg ikke Altoriso.

> I FCM har vi nogle "fremtids-sikrede" trænere, som
> ved meget om disse ting, og derfor er det også
> naturligt at netop de udtaler sig
>
> Synes bare at det er herligt at folk tør stå frem
> med nogle "friske" udsagn

Jamen det er da fint du synes det, jeg er sikker på Simon Poulsen også synes det er "friskt"? Hov vent: http://www.bold.dk/nyt/?vis=89001

At fremhæve SP som eksempel var en fadæse, længere er den ikke. Kan da godt være Riddersholm har kompetencer på området der handler om indsigt i unge spilleres psyke, men derfra og så til at pege SP ud i medierne som "mentalt svag", der er alligevel et spring!

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Det er altså temmelig tit at der bliver henvist til spillernes "mentale tilstand"

Tag en kig på dine egne indlæg f.eks.

http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,845 ... #msg-84536

http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,844 ... #msg-84423

http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,785 ... #msg-78608

Igen må jeg fremhæve at det klart virker som om der arbejdes meget mere med det mentale end tidligere

SP udtaler jo også selv
"Jeg ved ikke hvad han har set og hvad han ikke har set, men mentalt, synes jeg ikke, der er noget problem. Jeg kunne være skiftet før, men det valgte jeg at lade være med, da jeg ikke følte mig mentalt klar. "

Så på en eller anden måde har Riddersholm jo fat i det rigtige, men udtaler sig måske i dette specifikke tilfælde "lidt for sent"

Min pointe er sådan set bare at, hvis du skal have lov til at udtale dig herinde, skal Riddersholm også have lov til at udtale sig der, hvor han "færdes"
Jeg er også sikker på at hvis problemet skulle være større, så kan de sikkert hurtigt tage sig en telefonsamtale, men som nævnt meget tidligere, så er journalister også hurtige til at lave alle mulige vinkler på historierne
Bold.dk læser feks. en historie i Politiken, hvorefter de hurtigt prøver at fange SP, for at få en ny, og helst lidt "sensationel" vinkel på det

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Sammenligningen mellem mine indlæg på et fanforum og Riddersholms udtalelser til landsdækkende medier vil jeg ikke engang kommentere på, det er jo håbløst.

At historien er blevet vinklet har du givetvis ret i, men ikke desto mindre er det hvad jeg har at forholde mig til. Når det er sagt, så får jeg slet ikke ondt i røven over det, jeg synes såmen bare det er dårlig stil for en FCM træner at udtale sig negativt om en tidligere spiller, that's it. At jeg der så givetvis er meget rigtigt i Riddersholm pointe, er så en helt anden snak.

Altoriso

Også hos Dennis Sørensen :-)

Indlæg af Altoriso »

http://www.bold.dk/nyt/?vis=89085

Tja det minder jo om lidt af det samme, omend det mentale vist mangler generelt på hele holdet/angrebssiden

Under landskampen blev der iøvrigt også snakket om det mentale 2-3 gange indenfor de første 10 minutter :-)

Hausser

Re: Simon Poulsen vraget i AZ sejr.

Indlæg af Hausser »

Igår vandt AZ Alkmaar flot 1-0 over PSV, men det var desværre uden Simon Poulsen på banen.

http://www.az.nl/index.php?id=27&newsid=20500

Han må op på hesten igen og give den en skalle til træning dernede, han har kvaliteterne til at begå sig..

mousebreaker

Simon Poulsen

Indlæg af mousebreaker »

Bare fordi jeg og nogle kammerater kom ind på dette emne forleden:

Hvordan går det for Simon Poulsen nu. Mener han blev skadet kort efter sit skifte. Kan han ikke klare sig eller er han skadet ?? Underligt at man intet hører derfra. Han var jo totalt dominerende i SAS-ligaen

BW - 665

Re: Simon Poulsen

Indlæg af BW - 665 »

mousebreaker Skrev:
> Bare fordi jeg og nogle kammerater kom ind på
> dette emne forleden:
>
> Hvordan går det for Simon Poulsen nu. Mener han
> blev skadet kort efter sit skifte. Kan han ikke
> klare sig eller er han skadet ?? Underligt at man
> intet hører derfra. Han var jo totalt dominerende
> i SAS-ligaen

... Har du rent faktisk læst indlæggene i tråden? Der er masser af updates om hvordan det er gået siden skiftet.

Altoriso

Re: Simon Poulsen

Indlæg af Altoriso »

Tråden er blevet flyttet over fra BW/FCM forummet, hvor det var oprettet som ny tråd, så derfor har han helt sikkert ikke læst indlæggene :-)

Besvar