FCMere på A-landsholdet

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Skippels

Re: FCMere på A-landsholdet - Skader

Indlæg af Skippels »

Skaderne lyder ikke til at være så slemme endda, så vi må da ud fra de første meldinger håbe og tro på, at i hvert fald borring bliver klar. Det bliver hårdt, hvis C.P skal spille hele kampen mod Portugal, og hele kampen mod Esbjerg, med kampen mod Ungarn oven i. Så måske kunne Juelsgaard ligegyldigt situationen blive testet fra start mod Esbjerg.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Okay det lyder da spændende, det må betyde der er en del tro på ham fra FCMs side.

Ross, du kender sandsynligvis Juelsgaards niveau bedre end nogen anden herinde, mener du han er god nok til suppen?

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Tja, niveauet er jeg sikker på, han har, han skal blot vænne sig til tempoet, hvilket selvsagt ikke vil ske i de første par kampe, han får.

Julle har en god speed, et fantastisk venstre ben, et godt overblik og en dejlig ro i sit spil trods sin alder. Han mangler lidt defensivt, mens han offensivt minder lidt om CP med mange gode raids og skarpe indlæg.
Hvis Julle spiller søndag, vil man sandsynligvis opleve lidt placeringsvanskeligheder og en noget tilbageholdende spillestil, men det vil nok blot skyldes nerver.

Peter Ross

Arff

Indlæg af Arff »

Peter Ross Skrev:
-------------------------------------------------------
> Tja, niveauet er jeg sikker på, han har, han skal
> blot vænne sig til tempoet, hvilket selvsagt ikke
> vil ske i de første par kampe, han får.

Det tror jeg du har ret i, og jeg er sikker på han nok skal blive en vigtig spiller for os i fremtiden.

> Julle har en god speed, et fantastisk venstre ben,
> et godt overblik og en dejlig ro i sit spil trods
> sin alder. Han mangler lidt defensivt, mens han
> offensivt minder lidt om CP med mange gode raids
> og skarpe indlæg.
> Hvis Julle spiller søndag, vil man sandsynligvis
> opleve lidt placeringsvanskeligheder og en noget
> tilbageholdende spillestil, men det vil nok blot
> skyldes nerver.

Man kunne håbe på at Julle går ind og scorer en drømme kasse, som Leon gjorde i sin SAS-Liga debut, mod EfB ;-)

dalle

Indlæg af dalle »

Arff Skrev:

> Man kunne håbe på at Julle går ind og scorer en
> drømme kasse, som Leon gjorde i sin SAS-Liga
> debut, mod EfB ;-)

ej med alle de skader leon har fået så må han gerne vente lidt:)
Julle vil selvfølgelig være nervøs men desto hurtiger vi får spillet ham ind desto støre fordel har vi på den lange bane. med det mener jeg at vi kan bruge CP i en lang periode med små skader som så i sidste ende må koste og dermed sende ham ud i en lang periode + CP har spillet af lort på det sidste så det kunne være godt hvis han største konkurent fik noget spilletid.

MHT. jonas Borring så mener jeg ikke vi skal bekymre os alt for meget Jonas er god men på den lange bane er Sekou og Sivebæk meget mere talent fuld Siv minder faktisk meget om ham men igen vi skal have SIV/sekou ind som nok også er nervøs men jeg mener abselut at han kan blive en stor spiller efter nogle år.

Peter Ross du er jo experten på området mener du ikke at specielt siv er klar det at tage skridtet??

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Det er nogle store sko for Siv, at skulle udfylde. Selvom han er talentfuld, er der stadig et stykke op til Borrings niveau, men jeg er helt sikker på, at Siv efterhånden er klar til mere regelmæssige indhop i SAS Ligaen. Han har fået mange flere hår på brystet gennem det seneste år, og fremstår nu som en mere stabil spiller end inden Skive-tiden, hvor han alt for ofte faldte ud af kampene.
Sivebæk har nogle klare spidskompetancer, som ethvert hold kan bruge. Han er uhyggelig, når han kommer op i fart. Når først kroppen er tilpas foroverbøjet, og turboen sættes til, kan de fleste venstre backs i DK bare opgive, for de når ham simpelthen ikke.

Peter Ross

Hausser

Indlæg af Hausser »

Så må vi håbe at Sivebæk formår at gribe chancen og overbevise allerede her i efteråret, han har ihvertfald udsigt til en hel del spilletid ser det ud til, med kun ham og Madsen er deciderede kant-reserver.

Havde kampen mod Vejle artet sig som man kunne forvente, dvs at Califf ikke havde lavet en hjerneblødning, så tror jeg også Siv stod til spilletid i den kamp, men pga forløbet var man logisk nok nødt til at satse på rutinen.

Formår Sivebæk ikke at overbevise, kan det dog blive sværere for ham allerede til januar, da FCM i så fald kan blive tvunget til at handle..

Bobby

Indlæg af Bobby »

Juelsgård skal jo selvfølgelig prøves og er det naturlige valg, det er bare en pisse ærgelig kamp at give ham debut i. Califf har jo karantæne. Dvs at vi så spiller med min. to "nye" i forsvaret. Historisk set har vi ikke ret gode erfaringer med det. Jeg havde hellere set Juelsgård starte inde i en kamp, hvor både Kolja, Califf og Ried også startede inde, men er CP skadet har vi jo ikke noget valg, så må vi bare håbe det bedste.

Personligt har jeg ikke haft æren af se Juelsgård så ofte, så jeg ved ikke helt hvor langt han er i hans udvikling.

Hausser

Borring igen udtaget til landsholdet..

Indlæg af Hausser »

..og det er der vel ikke alverden at sige til, C.P. mener jeg ikke der har vist noget som minder om landsholdsniveau på det sidste og da formen ofte er udslagsgivende for marginalspillerne fra superligaen så er fravalget logisk.

Krohn Dehli er med, hvilket bekræfter mine formodninger, Danny havde virkelig chancen for at spille sig ind i landsholdsvarmen, men er desværre dumpet i de sidste kampe hvor han ikke har kunnet holde niveau. Virkeligt ærgeligt for ham og han har desværre været nede i en bølgedal ligesom resten af holdet, eller ihvertfald hovedparten af dem.

http://www.bold.dk/nyt/Michael-Krohn-De ... andsholdet

Jesper BW1100

Re: Borring igen udtaget til landsholdet..

Indlæg af Jesper BW1100 »

Ser egentlig fornuftigt ud det som MO har udtaget. Den eneste jeg ikke kan fatter er Martin Vingaard. Han har intet vist for Esbjerg endnu i denne sæson, og er i mine øjne ikke andet end en ordinær SAS-ligaspiller, med en ½ sæsons opblomstring i foråret.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Synes at Vingaard har vist at han godt kan være med på landsholdet, og viste feks mere end Thyge gjorde ved sin sidste deltagelse

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Altoriso Skrev:
> Synes at Vingaard har vist at han godt kan være
> med på landsholdet, og viste feks mere end Thyge
> gjorde ved sin sidste deltagelse

Helt enig, men jeg fatter virkelig ikke at Krohn-Dehli er udtaget - det er kun i københavnerklubberne man kan blive udtaget efter at have vist så lidt over så kort tid, men nuvel, Danny har ikke vist nok så hvis der skulle findes et alternativ så er det vel fair nok.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Og så lige en artikel omkring Danny og det faktum at han sandsynligvis havde en god chance for at spille sin ind i landsholdsvarmen med et par gode præstationer på det sidste. http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... laes_nyhed

Men, talk is cheap, tror desværre at Danny ødelagde det for sig selv ved ikke at finde det nødvendige niveau mod hverken Randers, AB eller FCN, havde han præsteret i de kampe tror jeg han var kommet med til fordel for Krohn Dehli, som trods alt kun har præsteret i 3-4 kampe for Brøndby..

Ravnen

Er Christopher Poulsen færdig på landsholdet?

Indlæg af Ravnen »

Det er da næsten hvad man må tro, når man læser den her nyhed: http://www.bold.dk/nyt/Landsholdet-vil- ... t-backerne

Det virker desværre som om Christopher ikke faldt i Olsens nåde :-/

Jeg synes Olsen burde have brugt ham i går i stedet for Thomas Ramussen, det var da en perfekt kamp for Christopher, kan ikke se hvorfor Thomas Rasmussen vurderes til at være bedre offensivt.

BW - 665

Re: Er Christopher Poulsen færdig på landsholdet?

Indlæg af BW - 665 »

Ravnen Skrev:
> Det er da næsten hvad man må tro, når man læser
> den her nyhed:
> http://www.bold.dk/nyt/Landsholdet-vil-rotere-blan
> dt-backerne
>
> Det virker desværre som om Christopher ikke faldt
> i Olsens nåde :-/
>
> Jeg synes Olsen burde have brugt ham i går i
> stedet for Thomas Ramussen, det var da en perfekt
> kamp for Christopher, kan ikke se hvorfor Thomas
> Rasmussen vurderes til at være bedre offensivt.

Jeg tror faktisk MO vurderer C. Poulsen til at være en mere "komplet" back - han var jo også tiltænkt en starter imod Portugal, og jeg tror også at nok skal blive udtaget igen til de kampe hvor det defensive arbejde igen er nødvendigt at fokusere på, hvis han vel og mærket holder sit høje niveau i FCM selvfølgelig.

PS: Rent personligt synes jeg også CP er bedre med bolden end Rasmussen, men det er jo altid en vurderingssag.

Besvar