FCM forlænger med Kolja

Om FC Midtjylland og Black Wolves
BW - 665

Re: Forlænger med Kolja !

Indlæg af BW - 665 »

fcebbesen Skrev:
-------------------------------------------------------
> hvem er bedre end kolja i den danske liga?

Ved ikke om man kan stille det sådan op, men synes f.eks. en Kasper Bøgelund har vist noget internationalt klasse siden han er kommet tilbage, derudover lader det til at en ung gut som Daniel Wass, som jeg i øvrigt ser større talent i end hans konkurrent Anders Randrup, har fremtiden med sig.

Men jeg vil give dig ret i at Kolja er hvis ikke den bedste, så i hvert fald blandt de 3 bedste i SAS ligaen lige pt.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

BW - 665 Skrev:

> Men jeg vil give dig ret i at Kolja er hvis ikke
> den bedste, så i hvert fald blandt de 3 bedste i
> SAS ligaen lige pt.

Og så var der jo netop noget med at FCM skulle have en Top3 spiller på alle pladser ikk ?
Det kan altså ikke gøres for småpenge længere

Jf den artikel om at niveauet er forbedret kraftigt som jeg henviser til lidt længere oppe

sualk_25

Re: FCM forlænger med Kolja

Indlæg af sualk_25 »

Jeg er enig med Altoriso, hvis vi skal have nogen seriøse forstillinger om guld eller ædel metal i år, hvor ligaen er så tæt, ja så må vi altså punge ud !

3 mill om året, eller 250k om måneden er bestemt højt, men sandsynligvis på eller under niveau med de andre topklubbers bedste spillere ( her tænker jeg på grønkjær mm)

Kolja er en klasse back og som har været i klubben i en del år efterhånden, og det bliver meget svært at finde en back til 5 mill der kan erstatte ham, såfremt at marcic ikke slår igennem.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Det er klart at klasse koster, men lønningerne må altså ikke løbe løbsk. FCM er i forvejen voldsomt afhængige af spillersalg, da udgifterne slet ikke står mål med indtægterne og sådanne lønstigninger kan jeg ikke på nogen måde se skulle være dækket ind i regnskabet. Resultatet er at vi blot bliver endnu mere afhængige af spillersalg, men så længe vi har kvalitetsvarer som Reid og Salami på hylden, så er det heller ikke nødvendigvis et problem, men så må folk også acceptere at man er nødt til at foretage profilsalg for at få forretningen til at løbe rundt og hvad sker der den dag vi løber tør for attraktive hyldevarer?

Der er altså også virkelighed efter 2011, det håber jeg da FCM har for øje..

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Altoriso Skrev:
> Og så var der jo netop noget med at FCM skulle
> have en Top3 spiller på alle pladser ikk ?
> Det kan altså ikke gøres for småpenge længere
>
> Jf den artikel om at niveauet er forbedret
> kraftigt som jeg henviser til lidt længere oppe

Jeg er helt enig, men jeg mener der er forskel på store kontrakter som blev givet til eksempelvis S. Poulsen og Dennis Sørensen i sin tid, og så en kontrakt i FCK størrelse der vel vil bringe ham op i top 5 over de bedst betalte spillere i ligaen.

Dertil lægges så en sign-on bonus som normalt kun gives i den størrelse når man henter eftertragtede kontraktløse spillere. Jeg er helt enig med dig, men derfor synes jeg stadig kontrakten overskrider grænsen for hvad der er fornuftigt i forhold til at opretholde en rimelig lønramme, og fornuftigt mht. om det er rentabelt.

sualk_25

Indlæg af sualk_25 »

Hausser Skrev:
> Det er klart at klasse koster, men lønningerne må
> altså ikke løbe løbsk. FCM er i forvejen voldsomt
> afhængige af spillersalg, da udgifterne slet ikke
> står mål med indtægterne og sådanne lønstigninger
> kan jeg ikke på nogen måde se skulle være dækket
> ind i regnskabet.

Nu kan jeg ikke prale af at have nogen god viden om FCM's økonomi, men vi har altså fået rigtigt mange penge i kassen det sidste 1-1½ år. Her tænker jeg på SP,Kjær,KBN,DS,Femi + en vellykket aktieemission. Der burde vel være råd til at hæve lønbudgettet - en nødvendighed i mine øjne hvis vi skal være med i toppen. Jeg siger ikke det skal være på FCK-niveau, men ihvertfald et godt stykke deropad

Resultatet er at vi blot bliver
> endnu mere afhængige af spillersalg, men så længe
> vi har kvalitetsvarer som Reid og Salami på
> hylden, så er det heller ikke nødvendigvis et
> problem, men så må folk også acceptere at man er
> nødt til at foretage profilsalg for at få
> forretningen til at løbe rundt:

Som du selv siger og har ret i, så SKAL vi lave spillersalg for at få det hele til at løbe rundt. Folk må acceptere at vi ikke kan holde på en Salami eller Reid hvis der dukker en klub op og byder 25-30 mill....

og hvad sker der
> den dag vi løber tør for attraktive hyldevarer?
>

Den dag dukker forhåbentligt ikke op, for så kommer vi i problemer og kan godt begynde at forbedere os på et liv som midterhold. Hele ideen med akademiet og god scouting (køb billigt, sælg dyrt - som f.eks danny olsen og florescu) er jo vel netop at vi kan få økonomien til at løbe rundt ? Vi skal hele tiden have store talenter eller etablerede spillere i starten af 20'erne inde omkring førsteholdet, som kan skydes af til tocifrede millionbeløb.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Det her er selvfølgelig en længere diskussion som jeg før har haft og der er ikke er nogen grund til at starte igen, men essensen er, at man er nødt til at sætte tæring efter næring.

Som det er lige nu, så budgetter FCM med et overskud på transferkontoen (altså transferindtægter - afskrivning af transferrettigheder) på 15 millioner for at lave en fornuftig forretning og overskud. Altså skal der allerede sælges for en hulens masse millioner (minimum 25 mio. kr. pga de store afskrivninger) p.t. og det er altså ikke et beløb som vi er interesseret i skal stige..

Bobby

Indlæg af Bobby »

Man kan undre sig over, at det er gået så godt, både sportsligt og økonomisk for FCM, når der på dette forum er så mange, der er markant bedre til at drive FCM butikken, end Bethelsen, Ørgaard osv. Jeg tror også FCM ledelsen sætter pris på de mange scenarier, der oplysyses om herinde. Dem havde de ganske givet ikke tænkt over, hvis ikke de kunne læse om dem herinde...

Jeg synes det er fint at debattere FCM's handlinger, og det er ganske fint at man er uenig i nogle af de ting FCM foretager sig, men mange gange så virker det som om, nogle mennesker herinde tror at FCM ledelsen er gået ud af 2. klasse. Det er sgu lidt trættende at høre på i længden.

På den ene side vil man have top spillere på alle pladser. Vi skal vinde guld og nå store resultater og så helst gøre det uden at bruge en krone. Hvis Marcic ikke slår igennem og Kolja smutter til vinter, så skal vi altså ud og finde en ny højre back. De hænger ikke på træerne og er der seriøst nogle, der tror vi kan få en ny højre back, der er bedre en Kolja for under 5 mill? Hvis ikke, hvad er det så lige der er galt i at give ham et sign on fee på 5 mill? Jeg ved ikke hvad lønniveauet ligger på i ligaen, men 3 mill til en top spiller er vel niveauet efterhånden.

Men hvad ved jeg.

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Bobby Skrev:
> Man kan undre sig over, at det er gået så godt,
> både sportsligt og økonomisk for FCM, når der på
> dette forum er så mange, der er markant bedre til
> at drive FCM butikken, end Bethelsen, Ørgaard osv.
> Jeg tror også FCM ledelsen sætter pris på de mange
> scenarier, der oplysyses om herinde. Dem havde de
> ganske givet ikke tænkt over, hvis ikke de kunne
> læse om dem herinde...

Jeg kan godt følge dig, men nu er det her jo altså et forum hvor folk kommer med deres mening, udfra de forudsætninger og kilder de har at arbejde med. Der er da ingen tvivl om at de ved langt mere i bestyrelseslokalet hos FCM, men når det er sagt, så synes jeg nu ikke alle betragtninger på graven er irrelevante!

> Jeg synes det er fint at debattere FCM's
> handlinger, og det er ganske fint at man er uenig
> i nogle af de ting FCM foretager sig, men mange
> gange så virker det som om, nogle mennesker
> herinde tror at FCM ledelsen er gået ud af 2.
> klasse. Det er sgu lidt trættende at høre på i
> længden.

Her er vi helt enige!

> På den ene side vil man have top spillere på alle
> pladser. Vi skal vinde guld og nå store resultater
> og så helst gøre det uden at bruge en krone. Hvis
> Marcic ikke slår igennem og Kolja smutter til
> vinter, så skal vi altså ud og finde en ny højre
> back. De hænger ikke på træerne og er der seriøst
> nogle, der tror vi kan få en ny højre back, der er
> bedre en Kolja for under 5 mill? Hvis ikke, hvad
> er det så lige der er galt i at give ham et sign
> on fee på 5 mill? Jeg ved ikke hvad lønniveauet
> ligger på i ligaen, men 3 mill til en top spiller
> er vel niveauet efterhånden.
>
> Men hvad ved jeg.

Ahhh, 3 millioner om året er noget over det generelle niveau, selv blandt de bedste - det er ca. hvad FCK & BIF giver for deres profiler, måske lidt mindre, men på det niveau i hvert fald.

Og jeg kan godt følge din argumentation, men alternativet er jo så netop at man spiller Marcic ind og så enten har talent fra akademiet til backup, eller at man køber en til billige penge som kan supplere Marcic.

Jeg opponerer nu heller ikke så meget imod de 5 millioner, nærmere at vi gør vores højreback til en af de bedst lønnede spillere i ligaen, for faktum er altså at det er lønninger som vi IKKE har råd til at smide efter ret mange spillere før korthuset vælter, eller at der bliver for stor forskel på lønninger i truppen - noget som bestemt ikke er godt for moralen.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Og det samme kunne en ABer vel have sagt alt imens ledelsen og frimann kørte klubben på afgrundens rand og formøblede 100 millioner til ingenting, eller måske en Lyngby-supporter, lige inden klubben gik konkurs. Eller hvad med en AaBer, mens klubben nok engang realiserede et stort underskud, stik mod de forventninger der var stillet i udsigt. Nej, en klub ved ikke altid bedst og gør ikke altid det der er bedst, det er altså ikke et H.C Andersen eventyr det her.

At begynde at brokke sig over at nogen forholder sig kritisk til hvad der foregår i klubben, finder jeg ærligt talt idiotisk og jubelnaivt, som interessent mener jeg faktisk man har en forpligtigelse til det. Nu er der så også en del herinde som rent faktisk kan læse et regnskab og rent faktisk arbejder en del med økonomi i hverdagen, så det er bliver kritiseret herinde, er ikke bare baseret på løse gisninger og spekulation, men rent faktiske problemstillinger fra virkeligheden.

bw152/michael

Indlæg af bw152/michael »

fcebbesen Skrev:
> hvem er bedre end kolja i den danske liga?

Kasper Bøgelund vil jeg mene klart er niveau(er) over Kolja..
Desuden har Thomas Helveg's efterår indtil nu været godt, også bedre end Kolja's i mine øjne..
Esbjerg's Frank Hansen har også været bedre end Kolja , nu har jeg ikke lige set ham i efteråret og med Esbjerg's generelt dårlige præstation er han nok under Kolja på nuværende tidspunkt..
Desuden har Brøndby en Randrup og en Wass som i hvert fald når de spiller bedst er bedre end Kolja..

Men okay, min mening bærer nok også præg af jeg aldrig har kunne lide Kolja.. Jeg har altid bandet alle hans boldtab langt væk, hans udfordringer som koster ham utrolig mange løbeture tilbage fordi han selv mister bolden..

Vi bliver aldrig enige her, min mening er stadig Kolja's agent har forhandlet end kontrakt som spilleren ikke er værd hjem.. For en gangs skyld er jeg ikke enig i hvad Ørgaard har gang i..

/Michael Meyhoff - Tag nu bare hjem Kolja.. TAK ;D

bw152/michael

Indlæg af bw152/michael »

Jydepower Skrev:
> Nej fcebbesen har helt ret. Kolja er den bedste
> back i Danmark. Den eneste der kan nærme ham lidt
> er en Bøgelund i 100% kampform. Men Kolja er
> åbenbart en dyr herre, men han har jo så også
> præsteret på et niveau der er mange penge værd.
> Der er ikke mange back's i DK eller i verden der
> kan lukke så godt ned for Petrov som han gjorde
> mod City. og hvem er Mini ;D ?

Læs svar til fcebbesen, udover det er "mini" Peter Ross..

/Michael Meyhoff - Hey Georghe !

jakobV

Indlæg af jakobV »

bw152/michael Skrev:
> fcebbesen Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > hvem er bedre end kolja i den danske liga?
>
> Kasper Bøgelund vil jeg mene klart er niveau(er)
> over Kolja..

Kan vi godt blive enige om, når han er skadesfri er han et niveau over Kolja.

> Desuden har Thomas Helveg's efterår indtil nu
> været godt, også bedre end Kolja's i mine øjne..

Der er bare intet perspektiv i manden, er han ikke 38? Efter min mening har han ikke haft et bedre efterår end Kolja indtil videre, så du ham mod FCM?

> Esbjerg's Frank Hansen har også været bedre end
> Kolja , nu har jeg ikke lige set ham i efteråret
> og med Esbjerg's generelt dårlige præstation er
> han nok under Kolja på nuværende tidspunkt..

Han er LANGT fra Koljas niveau, forstår dig overhovedet ikke her.

> Desuden har Brøndby en Randrup og en Wass som i
> hvert fald når de spiller bedst er bedre end
> Kolja..

Er ikke så bekendt med randrup da jeg ikke har set mange af hans kampe. Men Wass mangler altså RIGTIG meget endnu, han er måske en af DK's bedste offensvie backs men defensivt en af de dårligste.

> Vi bliver aldrig enige her, min mening er stadig
> Kolja's agent har forhandlet end kontrakt som
> spilleren ikke er værd hjem.. For en gangs skyld
> er jeg ikke enig i hvad Ørgaard har gang i..
>
> /Michael Meyhoff - Tag nu bare hjem Kolja.. TAK ;D

Mener os at det er en ekstrem sign-on fee, men selve lønnen mener jeg han har niveauet til.

Jydepower

Indlæg af Jydepower »

Nej, jeg kan da hører du slet ikke brydes om Kolja, ALDRIG og Bøgelund er Niveau(er) over Kolja, og da SLET ikke Thomas Helveg.. F*uck jeg gad godt at se Thomas Helveg over for Petrov, han ville jo skide den største bremsestreg i bukserne ever! Kolja pissede nærmere Petrov op og ned ad ryggen. :) Men alle har sin mening, dog ville jeg synes du har en forkert holdning til Kolja .

Skippels

Indlæg af Skippels »

Kolja har spillet på et helt ufatteligt højt niveau i de seneste kampe, men det har da også været en tand over det, han plejer at vise. Hvis du ser ud fra de sidste 4 kampe, mener jeg klart, ligesom TT, at han er den bedste højre back i ligaen, både defensivt og offensivt.

Besvar