FCM-Manchester City

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Altoriso

Re: FCM-Manchester City - Ronaldo til City

Indlæg af Altoriso »

Gode gamle Ronaldo havde da været et scoop på SAS-Arena :-)

http://www.bold.dk/nyt/?vis=88284

Men måske han kigger forbi for at se kampen

j3pq3

Re: FCM-Manchester City

Indlæg af j3pq3 »

Lauth Skrev:
-------------------------------------------------------
> Det bliver farlig på torsdag. Puha et drama.
> http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/dansk_fodbold
> /superligaen/fc_midtjylland/article1048217.ece

Jeg tror de går til kampen med en helt anden indstilling, end de gjorde hjemme. Det kan man vel også læse mellem linierne i den artikel, som du fremhæver. Hvis de kan få et hurtigt mål fra starten, så er lykken jo gjort for dem, og så er nederlaget næsten allerede i hus. desværre.

Derimod har jeg på fornemmelsen at, hvis målet holdes rent i første halvleg bliver citys spil fantasiløst og uopfindsomt. Uden mål efter pausen ville formegentligt resultere i et desperat cityhold der bare skal have et mål, og så er det en enkelt eller to kontrachancer kan udnyttes.

dog blot en ønsketænkning da jeg tror vi skal regne med en samlet uafgjort i pausen, hvis ikke vi ville være bagud.

Bobby

FCM-Manchester City - Spændende Joker

Indlæg af Bobby »

http://www.bold.dk/nyt/?vis=88302

Farlige Frank klar. Spændende at se om han kan gøre en forskel til sidst.

Arff

City rammer transfer-barriere

Indlæg af Arff »

Endnu engang økonomiske problemer.

http://www.bold.dk/nyt/index.php?vis=88316

Hausser

Indlæg af Hausser »

Så blev truppen udtaget mod City og bortset fra Frank må den siges at være uden overraskleser http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... laes_nyhed

Truppen mod City:
Lasse Heinze, Martin Raska, Kolja Afriyie, Kristjan Ipsa, Christopher Poulsen, Winston Reid, Danny Califf, Dennis Flinta, Claus Madsen, Adigun Salami, Danny Olsen, Jonas Borring, Gheorghe Florescu, Mikkel Thygesen, Frank Kristensen, Baba Collins, Kim Christensen og Jude Nworuh.

Også startopstillingen giver næsten sig selv, eller rettere den giver sig selv på 10 ud af 11 positioner, kun angrebspositionen mener jeg er til debat. Jeg vil personligt foretrække en hårdtarbejdede Baba Collins i starteren da jeg mener at Kim C. er for stationær og sandsynligvis alligevel ikke kan matche City-spillerne i hovedspillet, Frank stadig ikke er 100% fit, hvilket Thomasberg udtalelser også indikerer samt, at Jude stadig mangler noget fysik til at matche City-forsvaret. Baba Collins ser jeg derfor som den bedste løsning, med Richards ude, så tror jeg han er hurtigere end Citys forsvarere og samtidigt har han fysikken til at holde dem på afstand i duelerne.

Det giver en startopstilling som nedenstående:

------------Heinze-----------------

Kolja----Reid----Califf---C.Poulsen

--------------Salami---------------
Danny---Florescu---Thyge----Borring

--------------Baba-----------------

Grundet vores fantastiske udgangspunkt fra første kamp, så tror jeg også at vi denne her gang vil se Thyge i en lidt mere tilbagetrukket rolle end ellers og startopstillingen vil blive en rendyrket 4-5-1 formation.

Ligesom i første kamp, så tror jeg nøglen til succes bliver en kompakt og hårdtarbejdede midtbane som forhåbentlig kan tage brodden af Citys offensiv og samtidigt bryde bolden så højt oppe på banen, at der opstår mulighed for at løbe nogle kontraer med kort afstand til Citys ende. Med hurtige spillere som Borring, Danny og Baba, så vil nogle af vores kontrachancer bliver farlige, det kan næsten ikke undgås og så kræver det ellers at vi igen har den fornødne skarphed og kynisme til at straffe City.
Hvis Salami, Florescu og Thyge finder det niveau de havde i første kamp, så tror jeg samtidigt at vi kan ødelægge meget af Citys kombinationsspil, hvor vi er underlegne og forhåbentlig reducere Citys offensiv til enkeltmandspræstationer og lange bolde, noget som selvfølgelig også kan være farligt nok.

Jeg tror City vil komme med 120 i timen og det vil derfor være fundamentalt for vores chancer, at vi formår at modstå det indledende pres og det skal ikke bare ske ved at sparke bolden væk i panik, men ved at have modet til at spille fodbold med dem, noget som vi var helt fantastiske til i første kamp.

Kommer vi alligevel bagud, så må vi for guds skyld ikke begynde at hænge med mulen og det gælder både os tilskuere og specielt spillerne. Forhåbentlig kan os tilskuere inspirere spillerne til at yde de ekstra 10% som skal til.

Kan vi levere nok en toppræstation, minimere de personlige fejl og så ellers igen have marginalerne på vores side, så tror jeg på vi kan skrive dansk fodboldhistorie og slå City ud!

Philly-dude

Live streaming?

Indlæg af Philly-dude »

Nogen der ved om kampen kan ses på nettet?
Jeg tænker noget i stil med første kamp der blev vist på onside.dk...

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Jeg er ikke nødvendigvis så sikker på at Kim C ikke får chancen fra start - jeg tror faktisk man agter at presse en smule mere på rent offensivt end det var tilfældet i størstedelen af kampen i Manchester.

Derudover er han jo en faktor på såvel offensive som defensive dødbolde, men jeg ville såmen heller ikke blive overrasket hvis Baba fik chancen - det afhænger fuldstændigt af hvilke taktiske muligheder man vægter højest - hurtig omstilling eller standard-situationer, og svaret på det spørgsmål kender vel kun trænerteamet indtil videre.

BW - 665

Re: Live streaming?

Indlæg af BW - 665 »

Philly-dude Skrev:
> Nogen der ved om kampen kan ses på nettet?
> Jeg tænker noget i stil med første kamp der blev
> vist på onside.dk...

De sender den på TV denne gang, men ellers bliver den vel også vist på de sædvanlige streaming-sites rundt omkring.

Philly-dude

Re: Live streaming?

Indlæg af Philly-dude »

ja det ved jeg, men til os der ærgeligt nok ikke har 3+ ville det være dejligt hvis onside.dk eller tv2sport.dk ville streame den...

Hausser

Re: FCM-Manchester City - Jude i starteren

Indlæg af Hausser »

Igen lidt overraskende at man vælger ham, men det vidner selvfølgelig også om at vi vil gribe kampen an på nogenlunde samme måde som i City..

Hausser

Re: FCM-Manchester City - Jude i starteren

Indlæg af Hausser »

..og som Thomasberg forklarede på pressemødet, så er det simpelthen fordi han er mere bevægelig end de andre angribere og man ikke har så meget brug for en type som kan holde fast på bolden fremad.

Spændende spændende.. 25 timer igen :)

BW - 665

Micah Richards

Indlæg af BW - 665 »

... ser desværre ud til at blive klar ifølge hans egen manager http://www.onside.dk/node/15018

I øvrigt pæne ord vi får med på vejen ved samme lejlighed.

HolmAaB

Indlæg af HolmAaB »

Nu har vi gjort vores,i bedes venligst gøre jeres arbejde færdigt.
HELD OG LYKKE I MORGEN.

Takito

Indlæg af Takito »

Vi takker mange gange - og tillykke oppe i det nordlige med sejren idag :)

Arff

Indlæg af Arff »

HolmAaB Skrev:
> Nu har vi gjort vores,i bedes venligst gøre jeres
> arbejde færdigt.

Ja, og tillykke med jeres deltagelse i CL.

> HELD OG LYKKE I MORGEN.

Tak.

Besvar