Bedste sites for live-streaming??

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
todren

Bedste sites for live-streaming??

Indlæg af todren »

Ja jeg synes det er lidt en jungle. Nogen der kender til nogen gode sites?
Senest rettet af todren 27. aug 2008, 08:57, rettet i alt 1 gang.

forzafcm

Re: Bedste sites for live-streaming??

Indlæg af forzafcm »

Den sidst nævnte side er helt klart den bedste i verden!

Arff

Indlæg af Arff »

forzafcm Skrev:
-------------------------------------------------------
> Den sidst nævnte side er helt klart den bedste i
> verden!

Det vil jeg nu ikke mene - kvaliteten er ofte ret dårlig, men det er klart den der er flest kampe på i verden.

tubbe93

Indlæg af tubbe93 »

den er dog ulovlig ;)

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

tubbe93 Skrev:
> den er dog ulovlig ;)

Hvorfor er den så ikke blevet taget ned endnu?

Jakobnw

Indlæg af Jakobnw »

Fordi det ville kræve en retsag mod firmaet og det skulle sikkert gøres fra hver enkelt tvstation. Udover det er det jo helt klart brud på copyright så at den er ulovlig er helt klart.

Rainier W

Indlæg af Rainier W »

Bare lige for en god ordens skyld så er problemstillingen nu en lidt anden og mere kompliceret størrelse. Nemlig fysisk sted for hændelsen.

Internettet har nemlig åbnet op for et juridisk vakum mht. online hændelser på nettet (altså hændelser du gør "på" en hjemmeside og ikke fysisk henter ned til senere brug på din egen computer) som f.eks. live streaming, online poker eller bookmaking. Nemlig hvor finder hændelsen fysisk sted. Altså, hvor vises kampen, hvor spiller du dine esser og hvor er det lige du sætter 100 kr. på FCM?

Praksis er blevet at man gør dette på host serveren, altså firmaet der udbyder servicen's server. det gør at eks. 99% af alle bookmakere og pokersites befinder sig på Isle of Man eller Malta da man her har lempelige lovgivninger mht. spil kombineret med dejligt lave skatteopkrævninger for fortjeneste.

Derfor er man altså også i den situation at live-streaming fysisk finder sted i det land hvor streamserveren befinder sig. Så med mindre det er danmark er det altså ikke sikkert eks. TV3 overhovedet har noget at komme efter, de ejer jo ikke eks. de russiske rettigheder for visning (det vil hjemklubben dog så nok have da den jo ejer rettigheder indtil de er solgt til interesserede lande).

Problemet besværliggøres jo så selvfølgelig af de lande der ikke respekterer copyright, og derfor er ligeglade med rettigheder. Står serveren i et af disse lande er retsager en umulighed.

Og endelig er der så p2p debatten der gør "hændelsessted" umuligt at fastslå.

Edit: Pointen er så, at for overhovedet at vide om det er ulovligt det man gør, skal man altså vide hvor serveren står, og kende dette lands copyright love.

Edit2: ps. det kan godt være danske lovgivere har fraveget denne praksis og lavet egne regler, det er jeg ikke helt inde i.

forzafcm

Indlæg af forzafcm »

Den er lovlig. Det er jo ikke den side der viser billederne. Den viser kun links.

forzafcm

Indlæg af forzafcm »

Hvilke sider er bedre Arff?

Kriek/Alex

Indlæg af Kriek/Alex »

myp2p.eu
Det kræver dog at du installerer en masse shit først.

Arff

Indlæg af Arff »

forzafcm Skrev:
> Hvilke sider er bedre Arff?

Jeg har ikke udtalt mig om at jeg kender nogle der er bedre, jeg har bare sagt at kvaliteten ikke altid er god.

Dog synes jeg Onside og TV2Sports er bedre, men de er også lovlige.

Besvar