FCK - FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Vinding

Re: IDIOTI med alle de udskiftninger

Indlæg af Vinding »

Jeg syntes at det er for vildt med en ny midtbane og forsvar i sådan en vigtig kamp.

Vinding

dalle

Re: Efterrationalisering

Indlæg af dalle »

vi spiller dårlig bold fordi at forsvaret bare spiller lange bolde gang på gang hvor så fysik stærke baba og "bare for dårlig til suppen" kim. skal ud at løbe efter dem hvilket er dumt når de ikke er så hurtige. jeg mener han skulle have smidt jude ind fordi vi spiller så mange bolde i rummet bag deres forsvar.

jeg tror at det på en måde var en smule godt at vi tabte til fck idag fordi at så kommer vi ikke med den kæmpe selvtillid til de kampe hvor vi er store fav. i har vi lidt mer på spil så om sige

samuelcutter

Indlæg af samuelcutter »

og så skal vilige huske thomasberg...

00 simpelthen en skandaløs opstilling......

kom nu ud af den tanke gang med vi kan det hele.. det var det samme som erik E-... selv om han også var super go.. så skal du altså luge hans KÆMPE fejl fra.. for den lavede du altså igen idag............
utroligt det hovmod i ligger fra dagen.. nu har i lavet den her BOMMERT 2 gange mod de 2 største hold i danmark.. håber 3 gang er lykkens gang...

--- bare min mening...

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Det er IKKE sjovt at se i medierne, på tekst TV,mv at:FCK udspillede FCM i Parken.Jeg er enig med de, der her har nævnt, at man mod FCK stiller stærkeste hold, ser hvor langt det rækker og justerer undervejs.Og så piver man fandengalemig ikke over midtugekampetræthed!!!!

TT....lær af det og kom så igen!!!

Skippels

Indlæg af Skippels »

jeg tror vi skal se i øjnene, at FCK bare var markant bedre på dagen. Dette er ikke nødvendigvis fordi, at vi spillede ringe, men IMO mere fordi, at FCK spillede en rigtig god kamp. De kontrollerede midtbanen fuldstændigt, og det var her at slaget generelt blev vundet. De var simpelthen for stærke i dag.

Jeg mener ikke , at denne her kamp er nogen katastrofe. Vi kæmpede altså for det i store perioder af kampen, og prøvede at komme frem til noget, men det lykkedes ikke af flere forskellige grunde.

De var simpelthen en for stor mundful for os på dagen, og det var deres kvaliteter der forstændigt lukkede af for, at vi kunne komme ind i kampen.

j3pq3

Re: Anmodning!

Indlæg af j3pq3 »

Tiesto Skrev:
-------------------------------------------------------
> Please lad nu være med diverse trusler om
> trænerfyringer osv.
>
> Vi tabte til et, på dagen, bedre hold - videre i
> programmet :-)

Det tror jeg heller ikke der ærligt talt er nogen der kan så naive at tro, det hele nok skulle blive bedre med en fyring.

hele snakken om fyringer har jeg set som en helt igennem ironisk tilgang til tingene.

Eistorp - BW#1830

Hvor er gejsten drenge?

Indlæg af Eistorp - BW#1830 »

På vej til stadion sad jeg med en følelse af at være fan af Danmarks pt. bedste hold. Faktisk skænkede jeg det knap en tanke at vi kunne komme i problemer mod FCK. Ganske naivt, jeg ved det. Men vores spil de sidste to kampe viser alligevel to klokkeklare ting:

1. FCM har det bedste hold nogensinde i klubbens historie.
2. Når vi spiller bedst, kan vi slå samtlige hold i Danmark. Endda meget stort.

Derfor var det med også med nyvunden selvtillid, at vi på tribunerne i de første fem minutter snakkede om, hvordan at man ikke længere var nervøs for, at FCK ville score, som man har været det for nogle år siden. Dette blev også underbygget af hvordan holdet spillede de første 5-10 minutter. Vi kom frem til en del forsøg på mål, og det så ud som om at vores fløje og backs rent offensivt ville kunne udspille FCK. Men så viser FCK at de kunne køre fuldstændig vores defensiv fuldstændig i stykker, og vores offensive kræfter virker med ét fuldstændigt idéløse og decideret ukoncentrerede.

Resten af kampen var det rene jammer. Man kom nærmest til at tænke tilbage på første halvleg mod Horsens. Heinze var endda lige ved at lave samme brøler som han gjorde dengang, ved at spille bolden til en Ipsa med ryggen til. Dette understreger også at back kæden ligeledes er hamrende ukoncentreret og slet ikke sammenspillet.

Jeg er ikke meget for at kritisere Thomasber,g efter en uge, hvor jeg mener, at han har stået for den ene taktiske genialitet efter den anden.

j3pq3

Indlæg af j3pq3 »

HKP Skrev:
> Eistorp - BW#1830 Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Problemet er jo bare at FCKs hold ikke er
> bedre,
> > end vores bedste hold. Altså når vi stiller med
> > stærkeste startopstilling. Jeg ønsker hverken
> > trænerfyringer eller noget som helst andet, men
> > derfor bør der sgu være plads til at kritisere
> > trænerens dispositioner.
> >
> > Jeg forstår for det første ikke hvorfor vi
> vælger
> > at starte med Marcic inde i stedet for Kolja,
> når
> > nu Winston Reid har karantæne. Jeg mener det er
> > fuldstændig hasarderet at starte med en bagkæde
> > der slet ikke er ordentligt sammenspillet, mod
> en
> > af vores aller stærkeste konkurrenter på
> udebane.
> >
> > Det samme gør sig gældende på midtbanen, hvor
> en
> > Furuseth der stort set intet har vist, starter
> > inde.
>
> HELT ENIG! Og hvis stamspillerne, som bare SKAL
> være med fra start i sådan en kamp (men ikke var
> det) skulle gå døde i løbet af kampen, SÅ kan man
> skifte ud! Og så må det briste eller bære derfra.
> I dagens opstilling forærede vi dem kampen fra 1.
> minut!!!

Men nu hørte jeg jeg en klog mand sige engang "Man skal ikke skifte en spiller ud, der spiller en dårlig første halvleg" citat fra hans Backe fra hans tid i FCK. og han fortsætter "Det eneste det viser, er bare forarbejdet ikke er gjort godt nok".
og her må man bare sige "forarbejdet" ikke er gjort godt nok. faktisk er det gjort rigtig langt fra det optimale man kunne forvente i en kamp som denne. jeg kræver hverken fyringer, omrokeringer i trænerteamet, eller noget som helst andet.

Det eneste jeg forventer er bare, at man indser at fcm holdet er er så bredt som det påstås. intet hold i sas-ligaen kan holde til at skifte 5 stamspillere ud, og så samtidig komme godt ud af det. og da SLET IKKE i en kamp mod fck på udebane.

j3pq3

Indlæg af j3pq3 »

slet

levis

Re: samuelcutter

Indlæg af levis »

Vil du ikke godt lade være med konstant at sætte tre spørgsmålstegn.
Hvorfor poster du Haussers indlæg en gang til, når du kun ændrer to ting? Samt at du giver Marcic minus 100000000000, kan du ikke tage dig sammen og skriv noget der er bare lidt seriøst?

http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,834 ... #msg-83686
http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,834 ... #msg-83688

Disse to indlæg kendetegner dig vel ganske godt, uden noget nyttigt/konstruktivt overhovedet at bidrage med.

Hvis du lige gider at tænke før du skriver, vil det være super.

tgjensen

Re: Hvor er gejsten drenge?

Indlæg af tgjensen »

Jeg synes nu ikke det var specielt uventet at vi tabte i dag. Det er efterhånden sket en del gange at vi går ud og leverer nogle fornemme præstationer (jeg mener at vi er ligaens klart bedste hold når vi spiller op til vores bedste), blot for at følge dem op med en ligeså rædderlig præstation i næste spillerunde. Det er som om spillerne tror de er verdensmestre, fordi de ved at de kan spille så godt, og så glemmer de at de også skal kæmpe for det. Jeg plejer bare at skrive det op til holdets unge alder og komme videre. Så fik de en huskekage, og så plejer det gode spil at komme tilbage. Og helt ærligt, med det program vi har haft her i starten havde jeg sgu gerne givet både en arm og et ben for at vi kunne have opnået de resultater, vi har fået indtil videre i sæsonen.

Eistorp - BW#1830

Hvor er gejsten drenge?

Indlæg af Eistorp - BW#1830 »

På vej til stadion sad jeg med en følelse af at være fan af Danmarks pt. bedste hold. Faktisk skænkede jeg det knap en tanke at vi kunne komme i problemer mod FCK. Ganske naivt, jeg ved det. Men vores spil de sidste to kampe viser alligevel to klokkeklare ting:

1. FCM har det bedste hold nogensinde i klubbens historie.
2. Når vi spiller bedst, kan vi slå samtlige hold i Danmark. Endda meget stort.

Derfor var det med også med nyvunden selvtillid, at vi på tribunerne i de første fem minutter snakkede om, hvordan at man ikke længere var nervøs for, at FCK ville score, som man har været det for nogle år siden. Dette blev også underbygget af hvordan holdet spillede de første 5-10 minutter. Vi kom frem til en del forsøg på mål, og det så ud som om at vores fløje og backs rent offensivt ville kunne udspille FCK. Men så viser FCK at de kunne køre vores defensiv fuldstændigt i stykker, og vores offensive kræfter virker med ét fuldstændigt idéløse og decideret ukoncentrerede.

Resten af kampen var det rene jammer. Man kom nærmest til at tænke tilbage på første halvleg mod Horsens. Heinze var endda lige ved at lave samme brøler som han gjorde dengang, ved at spille bolden til en Ipsa med ryggen til. Dette understreger også at back kæden ligeledes er hamrende ukoncentreret og slet ikke sammenspillet.

Jeg er ikke meget for at kritisere Thomasberg, efter en uge, hvor jeg mener, at han har stået for den ene taktiske genialitet efter den anden. Specielt i kampen mod Manchester. Men jeg mener helt klart at det er på sin plads at kritisere hans dispositioner frem mod dagens kamp. Når Winston Reid har karantæne og vi skal spille Ipsa ind i bagkæden, så nytter det altså ikke også at droppe Kolja til kampen. Det stinker langt væk af at tro man kan gå på vandet, når man halvt frivilligt stiller med en bagkæde der slet ikke er sammenspillet, på Danmarks nok sværeste udebane (udover vores egen selvfølgelig). Det er på sin vis fint nok at starte med Furuseth inde istedet for Danny. Men så skal han sørme også ud igen, efter at have leveret så elendig en første halvleg. Da spillerne kommer ud igen, er det med bøjede hoveder og en attitude der klart viser, at ingen tror på at vi ville kunne kæmpe os tilbage.

En helt anden indstilling end holdet kom ind med til starten af kampen, hvor alle spillerne så ud til at være propfyldt med gejst.

Thomasberg laver en taktisk fejl ved ikke at stille med Kolja fra start, og lige så snart det går op for holdet at vi bliver fuldstændig gennemspillet defensivt, så tabes alt gejsten og holdet går fuldstændig ned rent offensivt. Vi kommer bagud flere gange i denne her sæson, det kan der ikke herske nogen som helst tvivl om. Forskellen på et mesterhold, som holdet uden tvivl har potentiale til at blive, er bare, at et mesterhold bevarer gejsten selvom slaget ser ud til at tabes. Det er den vilje vi i øjeblikket mangler, og som måske kan komme til at koste os rigtig dyrt i sidste ende.

Jeg ønsker dog alligevel at slutte positivt af. For vi skal fortsat glæde os over at FC Midtjylland stiller med det bedste hold nogensinde, og at det har potentiale til at sikre en titel eller et uefa cup gruppespil. Men ville det ikke være ærgeligt at komme hurtigt bagud mod City i 2. kamp, og så se et FC Midtjylland hold der overhovedet ikke spiller deres chance resten af kampen, ligesom i dag?

Zolo

Re: Drop nu det brok over træneren

Indlæg af Zolo »

Ragz Skrev:
> BW # 163 Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Det er simpelthen ELENDIGT af trænerteamet at
> > ribbe holdet for kvalitet op til en så vigtig
> > udekamp.
> >
> > I et i forvejen ramt forsvar skiftes der
> > yderligere ud, og midtbanens 2 bedste mod Man
> City
> > bænkes.
> >
> > Dertil kommer Kim C på toppen.
> >
> > Hvad sker der?
> >
> > Det er forhåbentlig SIDSTE gang vi ser
> Thomasberg
> > lave så stor en brøler igen. Er ved at være
> godt
> > træt af det p*S med at vi ikke stiller i
> > stærkeste. Lad da for helved spærringer og
> > karantæner samt skader være afgørende for om
> man
> > får en fridag, men ikke fra topform og så på
> bænk!
> > Det holder ikke..
>
>
> EJ nu må folk faneme tage og stoppe, vi har
> spillet 2 gode kampe slået OB og Man City,
> spillerne er trætte og der blev lavet nogle
> udskiftninger i truppen som man vel egentlig
> bliver nød til.
> Jeg er ved at være død hamrende træt af at folk
> SKAL brokke sig over træneren HVER gang de taber,
> hallo de har tabt en kamp, fucking en kamp. Mange
> gange kan man tydeligvis se at det er fansene som
> ikke kan få hænderne ned og ikke spillerne!

OK vi tabte til et bedre hold, men at spillerne er trætte, den holder ikke.
Vi har med top proffer at gøre, her skal man nemt kan holde nivoet selv om man skal spille 2 kampe på en uge. De laver sku ikke andet end at spille bold. Lad være at klynke over de er trætte Sludder

HKP

Indlæg af HKP »

Kan vi da for fa...n ikke bare én enkelt f...g gang prøve at beholde de samme spillere efter et par gode kampe og så bare satse på at de holder...?

Alle de gange vi har roteret kraftigt er det gået helt galt!!! Igen og igen!

Og hvis de så går død, ja så kan man så prøve at skifte. Nej, man skal altid være så ekstremt klog og forudsigende, og hver eneste gang tager man fejl! Det er så frustrerende det her, for TT laver ellers et godt stykke arbejde!

Colt Sivas

Re: Drop nu det brok over træneren

Indlæg af Colt Sivas »

Zolo Skrev:
> OK vi tabte til et bedre hold, men at spillerne er
> trætte, den holder ikke.
> Vi har med top proffer at gøre, her skal man nemt
> kan holde nivoet selv om man skal spille 2 kampe
> på en uge. De laver sku ikke andet end at spille
> bold. Lad være at klynke over de er trætte
> Sludder

90 minutter fra en 14-dags pause. Så må de sgu bare bide tænderne sammen.

Besvar