FCK - FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
foboldfreaken1001

FCK - FCM

Indlæg af foboldfreaken1001 »

Ja, efter vores fantastiske sejr over Manchester City er det tid til at kigge fremad mod braget i Parken mod FCK København.

Flere af spillerne er nok lidt mærkede efter den seneste kamp, men så er det kun positivt at FCK også har været kamp i midtugen. Hvis vi kan få vores spil til at fungere ligesom mod OB så tror jeg at vi har en sikker sejr hjemme. Sidst vi mødte dem på udebane var den 6. april hvor det blev til en 2-0 sejr.

De seneste fem møder:
FCK-FCM: 0-2 (Liga) 060408
FCK-FCM: 1-2 (Tele 2 Cup) 060108
FCM-FCK: 2-2 (liga) 111107
FCK-FCM: 0-0 (Liga) 190807
FCM-FCK: 2-3 (Pokal) 090407

Vi skal faktisk helt tilbage til d. 23. september 2006 hvor vi senest har tabt til dem i Parken. Det vidner om at vi er ved at have et godt tag på dem og at vi ved hvordan man skal spille mod dem derovre. Spillerne de har masser af selvtillid efter to kampe hvor vi virkelig spillet op til vores bedste. Men vi skal heller ikke tro at vi er verdens mestre når vi er derovre for så bliver vi straffet, hvis vi spiller vores eget spil og sørger for at lukke godt af bagude så er jeg meget sikker på at vi får fuldt udbytte med hjem.

Vi har Winston Reid i karantæne, og det giver plads til Filip Marcic.

Mit bud på en startopstilling vil være:

Lasse Heinze

Kolja - Marcic - Califf - Poulsen

Danny - Floresco - Salami - Borring

Thyge

Colllins

Den er som nok er mest usikker vil jeg mene er Marcic, da Ipsa også er god kandidat til den plads. Men jeg tror mest på Marcic da han har rutinen i en sådan en stor kamp til holde styr på FCK angribere...

God kamp til alle!!
Senest rettet af foboldfreaken1001 18. aug 2008, 07:28, rettet i alt 1 gang.

Jan

Re: FCK - FCM

Indlæg af Jan »

Er sikker på det bliver Ipsa og ikke Marcic der starter inde istedet for Reid.

Kent

Indlæg af Kent »

foboldfreaken1001 Skrev:
-------------------------------------------------------
> Den er som nok er mest usikker vil jeg mene er
> Marcic, da Ipsa også er god kandidat til den
> plads. Men jeg tror mest på Marcic da han har
> rutinen i en sådan en stor kamp til holde styr på
> FCK angribere...

Til gengæld er han så højre back og ikke midterforsvarer. Jeg vil godt vædde på, at det bliver Ipsa, der starter og ikke Marcic.

Desunden kunne man godt tænke sig at der kom noget rotation inde på midten og på fløjen, alt efter hvor fit spillerne er.

foboldfreaken1001

Indlæg af foboldfreaken1001 »

Kent Skrev:

> Til gengæld er han så højre back og ikke
> midterforsvarer.

DOH..

Tog lige fejl my bad...

Arff

Truppen udtaget

Indlæg af Arff »

Så er truppen blevet udtaget:

Martin Raska
Lasse Heinze

Kolja Afriyie
Filip Marcic Kristjan Ipsa
Danny Califf
Christopher Poulsen

Mikkel Thygesen
Gheorghe Florescu
Adigun Salami
Claus Madsen
Danny Olsen
Petter Furuseth
Jonas Borring

Kim Christensen
Baba Collins
Jude Nworuh

Det giver nok en startopstilling som cirka ser sådan her ud:

1. Heinze

3. Kolja - 20. Ipsa - 4. Califf - 15. Poulsen

21. Olsen - 9. Florescu - 27. Salami - 8. Borring

10. Thygesen

12. Christensen

Men det kunne måske også tænkes at en spiller som Danny Olsen ville blive sparet, og at Furuseth eller Madsen måske ville få chancen, da jeg synes Danny har set en smule træt ud efter en times spil, de sidste par kampe.
Derudover kunne det måske også tænkes at enten Thyge eller Florescu kunne bruge en lille pause, hvilket så ville give plads til Baba i startopstillingen.

Arff

FCK truppen udtaget

Indlæg af Arff »

1. Jesper Christiansen
2. Zdenek Pospech
3. Niclas Jensen
4. Hjalte Nørregaard
7. Ailton Almeida
8. William Kvist
9. Morten Nordstrand
11. Cesar Santin
12. Peter Larsson
13. Atiba Hutchinson
16. Thomas Kristensen
17. Oscar Wendt
25. Mathias Zanka Jørgensen
28. Mads Laudrup
29. Danni Jensen
41. Nathan Coe

Det giver nok denne startopstilling:

Jesper Christiansen

Pospech - Larsson - Zanka - Wendt

Atiba - TK - Kvist - Santin

Ailton - Nordstrand

Hausser

Re: FCK truppen udtaget

Indlæg af Hausser »

FCK er helt sikkert et udemærket hold, men det er også et hold som jeg føler vi har en rigtig god chance for at lave et godt resultat imod, såfremt vi holder niveau fra de sidste kampe, naturligvis.

Specielt centralt på midten, hvor hverken Kvist eller Thomas Kristensen for alvor er kommet igang, syntes jeg vi er FCKerne overlegne og jeg tror også det vil være der vi kan vinde kampen. Får vi gang i vores presspil med vores dynamiske trekløver Thyge, Salami og Florescu, så tror jeg personligt FCK vil få svært ved at spille sig frem til det helt store.

Ud over det, så bliver det spændende at se Ipsa i aktion og følge ham og Califf i aktion imod de mere vævre Nordstrand og Ailton.

Jesper BW1100

Re: FCK - FCM - optakt fra indkast.dk

Indlæg af Jesper BW1100 »

Fin optakt. Dog er det ret dårligt research at deres bud på vores startopstilling kun indeholder 1 fløj. Hvis de regner med at Mikkel Thygesen skal spille fløj, tror jeg roligt vi kan skuffe dem.

Arff

Indlæg af Arff »

Jesper BW1100 Skrev:
> Fin optakt. Dog er det ret dårligt research at
> deres bud på vores startopstilling kun indeholder
> 1 fløj. Hvis de regner med at Mikkel Thygesen skal
> spille fløj, tror jeg roligt vi kan skuffe dem.

Det tænkte jeg også lige, da jeg læste det.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Tja der burde jo kunne blive plads til nogle af de sædvanlige substitutes...

Udover det kunne man da godt få det til at blive lidt spændende, hvis Thyge, Kim og Baba skiftedes til at ture rundt i hele det højre område, evt med lidt bytte med Borring undervejs - sådan noget plejer jo at forvirre modstanderne lidt

Derudover kan Danny nu højst sandsynligt klare en god del af kampen tror jeg -der kommer jo alligevel en lille pause pga landskampen

HauG

FCK - FCM, er vi sportsligt lige?

Indlæg af HauG »

Nu vi skal møde FCK vil jeg lige stille et åbent spørgsmål.

Er vi ved at være på niveau med FCK sportsligt?

Jeg var inde og læse på sidelinien og det ser ud til at nogle FCK fans mener vi er små favoritter.

http://sidelinien.dk/forums/showthread.php?t=31788

FCK-uafgjort-FCM 30-33-37

Det er de procenter en FCK fan sætter på kampen. Det syntes jeg er lidt bemærkelsesværdigt. At danmarks største klub vil give favoritværdigheden til FCM og så endda i Parken.
Som trupperne ser ud lige nu mener jeg personligt at FCK og FCM er meget lige, måske med et lille plus til FCK når de er skadesfri. Men sportsligt mener jeg ikke vi er langt efter.

Hvad mener i?

Målt på antallet af danske landsholdsspillere er vi pt. jo bedre end FCK. Men det siger nok ikke så meget holdenes endelige kvalitet.

FrejPrahl

Drømmesyn

Indlæg af FrejPrahl »

Hvis man ellers tror på den slags, fik jeg i nat et syn, der fortalte mig, at vi vinder med 0-2, målene scoret af Christopher Poulsen (!) og Georghe Florescu. Jeg vil på det kraftigste råde folk til at spille på resultatet og målscorerne, da jeg er sikker på, at det må være et fremtidssyn !

Davoos

Re: Drømmesyn

Indlæg af Davoos »

Så spiller jeg 2-0 til FCK på 2 selvmål af CP og GH... hø hø hø

Men jeg vil da lige holde øje med om du rammer!

Altoriso

Re: Drømmesyn

Indlæg af Altoriso »

Tja min vision går faktisk på at det bliver Danny Califf der scorer idag :-)

Med hans formkurve og vist nok fine evner mod de stærke hold, så tror jeg at han lige kommer med en ekstra styrkemarkering idag..

Besvar