Manchester City - FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Hausser

Manchester City - FCM

Indlæg af Hausser »

Vi kan lige så godt få startet denne her tråd, sådan vi kan få samlet alle underhistorierne (bl.a Babas manglende indrejsetilladelse) her efterhånden som de opstår så vi ikke får for mange små tråde.

Heldigvis fandt vi for alvor formen mod OB og viste det potentiale som holdet har og det kunne ikke komme på et bedre tidspunkt for spillerne. Den selvtillid som OB-massakren gav, håber jeg kan bære holdet den sidste vej imod et fornuftigt resultat i England og netop et fornuftigt resultat vil være succeskriteriet på torsdag, vi SKAL være i live til kampen i Herning. Vi kan derfor max tåle at tabe med en enkelt pind derovre, om end et to-måls nederlag hvor vi selv scorer, også vil efterlade en rest af spænding til returen, omend chancerne i så fald vil være meget små. Objektivt set har vi vel højst 15-20% chance for at gå videre og den procent-sats skal helt ikke forringes i første kamp.

Vi må derfor, for alt i verden, ikke gå derover og spille naivt og tro vi kan spille lige op med dem, for det kan vi selvfølgelig ikke, der er klasseforskel på samtlige pladser og de har et helt andet tempo i deres spil, noget som vi slet ikke kan matche. Formlen for succes vil derfor være en kompakt defensiv med en stærk central midtbane med Salami, Florescu og Thyge og satse på hurtige kontraer og dødbolde, hvor jeg tror vi kan matche dem med vores mange store folk. Baba bør få en jokerrolle på bænken trods sin brandkamp mod OB, såfremt han altså bliver aktuel pga de tåbelige udlændingeregler i England. Tror Thomasberg har knapt så naiv en tilgang til europæisk bold som Erik Rasmussen havde, så jeg tror bestemt udgangspunktet vil blive en kontrolleret defensiv.

Kan vi spille en kamp på det niveau som vi holdt mod OB over hele linien og med den samme determination, så tror jeg på et fornuftigt udgangspunkt i England, men det kræver altså også en kamp på minimum det niveau. Og så det kræver det altså at vi formår at garne når chancerne byder sig, noget som vi har været katastrofalt ringe til i europæisk regi (bl.a kampene mod CSKA og Lokomotiv).

Formår spillerne at præstere, så er der utvivlsomt en ekstra bonus for dem, i form af en øget interesse fra udlandet, det kunne man jo bl.a. høre med Fall efter sine fine præstationer mod Aston Villa. Vi har rigtigt mange spillere som går med ambitioner om et eventyr i en stærkere liga end den danske (Reid, Kolja, C.P, Salami, Thyge, Florescu, Baba, Danny, Borring m.fl.), så det bør være en ekstra motivationsfaktor for dem.

Bruce Rioch tror i øvrigt vi har en god chance:
http://www.lemvig-folkeblad.dk/apps/pbc ... 39445/1408
Sandsynlig opstilling mod City:

------------Heinze----------------

Kolja----Reid----Califf--------C.P

Danny--Salami---Florescu---Borring
------------Thyge-----------------

------------Kim C.----------------
Senest rettet af Hausser 2. nov 2008, 20:13, rettet i alt 1 gang.

BW - 665

Re: Manchester City - FCM

Indlæg af BW - 665 »

Glimrende optakt igen Hausser.

Når jeg skal overveje vores chancer, vil jeg helst kigge på tidligere præstationer i ligende kampe, og vores eneste i den kategori i nyere tid er CSKA Moskva og Lokomotiv Moskva.

Forløbet mod begge modstandere var meget ens - især på SAS arena. Vi spillede fantastisk, motivationen var der og organisationen holdt som den skulle - vi manglede bare at omsætte vores chancer. Derudover faldt koncentrationen og niveauet den sidste halve time af kampen, hvor vi indkasserer 3 mål og går mere ned end nødvendigt, sandsynligvis i frustration over manglende belønning efter spil og chancer.

Samme fejl må IKKE gentage sig - der skal være koncentration og hårdt arbejde i 90 minutter plus det løse, og vi skal simpelthen være skarpere. Jeg gruer lidt for at vores angribere mangler klassen imod sådan en modstaner - Kim C er en habil angriber, men har ikke ligefrem imponeret mig endnu, og Jude er nok for ung til sådan en kamp endnu. Men håber det bedste!

Mht. til vores modstander, så ser deres opstilling formentlig sådan ud:

---------------Hart---------------

Corluka---Richards----Dunne---Ball

Ireland--Johnson---Hamann---Petrov

---------------Elano--------------

--------------Vassell-------------

Nogle af de folk vi skal holde mest øje med er nok...

Richards, englands unge forsvarskomet med en umenneskelig spring- og kropsstyrke. Han er en trussel i begge felter, fører bolden fortræffeligt frem, og bortset fra ikke at være den aller højeste på sin position, er han vel det man kan kalde en komplet forsvarsspiller. Sammen med sin rutinerede kollega Dunne, bliver han noget af en hurdle vi skal over hvis vi skal på tavlen.

Petrov, en teknisk stærk spiller med en ekstrem hurtighed og et godt skud, samt skarpe indlæg. En skarp og omtillings-stærk fløjspiller som kan score mål hvis han får pladsen til at trække ind i banen, og i det hele taget en offensiv trussel som skal tages yderst seriøst.

Elano, en offensiv midtbanespiller med en fantastisk teknik og et utroligt farligt skud fra distancen (hvilket vi jo traditionelt er sårbare overfor) Kreativ, høj spil-intelligens, målfarlig og generelt bare en offensiv kapacitet som det er alpha-omega at vi får stoppet.

balckwolf4310

Indlæg af balckwolf4310 »

kune man ikke stille op sådan her:

------------Heinze----------------

Kolja----Reid----Califf--------C.P

Thyge--Salami---Florescu---Borring
------------Jude -----------------

------------Kim C.----------------

mener hvis thyge godt det så godt på mitdbanen skal vi da ha han der ned igen .

BW 4108

Indlæg af BW 4108 »

Micah Richards er vist skadet.. Kan ikke huske hvor jeg læste det, prøver at finde et link.

dalle

i tv + City - FCM

Indlæg af dalle »

jeg ved godt at det var diskuteret i den anden tråd men eftersom der var lavet en ny kunne jeg lige så godt spørge her.
jeg læste følgene inde på onside.dk..

"For alle andre interesserede kan vi anbefale at logge ind på Onside.dk, der sender hele kampen live, torsdag fra kl.20.45.
Anden halvleg kan opleves live på TV3+."
ved i om man skal betale eller noget for dette???

Mht til kampen så tror jeg som alle mulige andre at kampen bliver enorm svær igår havde vi en stor movitation hvilket vi også vil have modt city men alligevel får vi det meget svært på deres bane specielt hvis BW-665 har ret mht til deres opstilling så spiler de samme system som os med en 4-2-3-1 i på deres defensive midtbane har de Johnson og hartmann som er den uge og rutineret der tror jeg vi har en chance pga. thyge og salamis hurtighed og kropstyrke ellers så er de os meget overlegne på alle pladser men hvis man skal kigge på igårs kamp hvilket jeg ikke kan lade være med så er vores store chance at vi spiller direkte og samtlige spillere er nogle af de hurtigste i sas ligaen dog i sas ligaen. ellers så ser det meget meget svært ud jeg tror at kampen bliver afgjordt på sas hvor vi har en god chance mest fordi at på sas har vi en lille bane i forhold til de andre og derfor er lidt mere vandt til at spille i små rum

skriv desuden hurtigst muhligt tilbage mht til fcm i onside
må gud være med os:).

dalle

jakobV

Indlæg af jakobV »

balckwolf4310 Skrev:
-------------------------------------------------------
> kune man ikke stille op sådan her:
>
> ------------Heinze----------------
>
> Kolja----Reid----Califf--------C.P
>
> Thyge--Salami---Florescu---Borring
> ------------Jude -----------------
>
> ------------Kim C.----------------
>
> mener hvis thyge godt det så godt på mitdbanen
> skal vi da ha han der ned igen .

Jude starter ikke inde, det er jeg 100 på opstillingen bliver som BW-665 skrev det er jeg sikker på.

Men er fuldstændig enig, kommer vi fra England med et 1-måls nederlag eller i bedste fald en uafgjort, ville det være fantastisk og så tror jeg virkelig på at vi kan komme videre.

Mht. Micah Richards så fik han i knæskade i en af City's træningskampe, ved godt nok ikke hvad status er på ham, men ville virkelig være en svækkelse af City hvis han ikke kan spille.

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

http://kortlink.dk/5mvn

Han udgik mod Milan, men de forventer ham klar. Til gengæld lyder Darius Vassell mere tvivlsom...

Peter Ross

Skippels

Micah Richards skadet?

Indlæg af Skippels »

http://ekstrabladet.dk/sport/udenlandsk ... 042131.ece

Ville være et stort plus, hvis den holder!

foboldfreaken1001

Re: Micah Richards skadet?

Indlæg af foboldfreaken1001 »

Skippels Skrev:
> http://ekstrabladet.dk/sport/udenlandsk_fodbold/en
> gelsk_fodbold/article1042131.ece
>
> Ville være et stort plus, hvis den holder!

Hvis hvad holder?

Jydepower

Indlæg af Jydepower »

Ja, der er lagt op til en stor kamp i FCMs Historie. På papiret så ser det svært ud, men jeg synes nu at folk ser meget negativt på det hele! Måske er de fra England osv. Men de blev "kun" nr. 9 og kom med på fairplay prisen. Men.. Som jeg ser det så har vi en god chance for at gå videre! Jeg er sikker på at vi taber 1-2 eller står uafgjort 2-2, i hvertfald et godt udgangspunkt! Med de gode takter vi viste mod OB så har vi masser af selvtillid i bagagen og det er så ufattelig vigtigt i sådan nogle kampe at man tør at spille rundt med bolden når man har den.

Jeg tror opstillingen kommer til at se nogenlunde sådan ud :

-----------Heinze----------
Kolja - Reid - Califf - C.P
-----------Salami----------
Danny---Florescu----Borring
-----------Thyge-----------
------------Kim------------

Jeg tror den bliver lidt for offensiv da City ( hvad jeg mener at have set ), spiller med at almindelig 4-4-2, så de kommer lidt i overtal på midten i og med vores fløje er så offensive som de nu er. Så denne her spiller vi kun hvis vi skal have 2-2 eller virkelig vil prøve at vinde den 0-1 eller 1-2 (hvilket virker uvirkeligt, men det ville være super)

Man kunne også vælge at spille sådan :

-----------Heinze----------
Kolja - Reid - Califf - C.P
-----------Salami----------
Danny-Florescu-Thyge-Borring
------------Kim------------

Denne kunne vi sagtens spille, En 3 klør med Salami, Thyge, Florescu som de 3 mest arbejdene midtbaner i danmark (næsten). De ville være i stand til at dæmme op for Citys spil som forgår midt på banen og så ville vi kunne være i stand til at sætte hurtige kontraangreb igang. En anden fidus ville måske være at sætte Fagerberg ind - hvis han bliver klar og er i en ok form. Fysiskstærk, MEGET tekninsk m.m. en mulighed.

Som jeg tror det bliver så skal slaget slåes på SAS-Arena! Jeg er overbevist om vi nok skal få et ok resultat med fra UK. Men det bliver svært !

Chap

Indlæg af Chap »

Micah Richards skade.

forzafcm

Re: i tv + City - FCM

Indlæg af forzafcm »

Link tak.

dalle

Re: i tv + City - FCM

Indlæg af dalle »

forzafcm Skrev:
> Link tak.

http://onside.dk/node/13857

foboldfreaken1001

Indlæg af foboldfreaken1001 »

Chap Skrev:
> Micah Richards skade.

Nå okay, men ang. den har jeg desværre lidt dårligt nyt for vores vedkommende:

http://www.mancityfans.net/mcfnet/viewt ... 56&t=29276

Eistorp - BW#1830

Live stream

Indlæg af Eistorp - BW#1830 »

Angående første halvleg. Er der nogle internetsider der viser kampen gratis live?

Besvar